Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem . Słuchajcie . Wymieniłem lambdy na nowe NGK x2 tytanowe jakiś miesiąc temu. Zacząłem jeździć i czułem różnicę,ale pewien problem pozostał. Przy gwałtownym dodawaniu gazu zazwyczaj jak się zagrzeje nie reaguje tak mocno i czasem się zadławi,albo jak dam delikatnie gazu na 3 biegu bądź na 2gim z niskich obrotów czuję jak przerywa delikatnie i dławi go tak że wyczuwam osłabienie po chwili powraca i jest prawie jak należy.Ostatnio wymieniłem filtr paliwa i problem znikł.Był tak czarny i zasyfiony że mechanicy nie widzieli jeszcze w tak złym stanie filtra paliwa. Po kilku dniach może tygodniu problem się pojawił znów. Teraz tak się zastanawiam ,co może być tego przyczyną,czy mógł się zapchać ponownie filtr?? Czy możliwe że sondy się odzywają wtedy gdy np nie ma jak należy ciśnienia paliwa??? Czy może być to już pompa paliwa która nie radzi sobie z oporem lekko zapchanego filtra???Poradźcie bo już mam po prostu powyżej uszu tej sprawy

 

Podpiąłem sobie interface co prawda car soft i włączyłem Live Data . Pokazywało że lambdy są aktywne i pokazywało wartości i napięcie lambd.Na wolnych ok 0.409 v a po dodaniu gazu do ok 4.9v i wartości nie były te same w danym momencie na obu 2ch pomiarach . Mam nadzieje że nie muszą identycznie pokazywać wartości. Zresetowałem błędy i wyleciałem na autostrade.Ogień 1,2,3,4,5 i leciałem ok 160-170 i zwalniałem i przyśpieszałem ,było niby git .Zajechałem na stacje paliw,zalałem i odczytałem błędy i pokazało znów 2x lambdy ....brak słów.

 

Co poradzicie koledzy czy mogą wyskakiwać błędy przez brak odpowiedniego ciśnienia na listwie??? i wogóle ???

 

 

Pomóżcie :cry2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Kolego ja mam na układzie siemens-a więc tytanowe 5v mam :?
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Kolego radziłbym podłaczyć sie pod lepszy komp i zdiagnozowanie czujników

czasami wyskakuje lambda a żle pracuje np. przepływka

dobrze by było też zmierzyć ciśnienie paliwa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli pojawia Ci się błąd sond to wskazuje na zły skład mieszanki. Za skład mieszanki odpowiada przepływomierz i oczywisćie wtryskiwacze. Ja przyjrzałbym się przepływce. Zobacz w Live Data jakie wartości pokazuje przepływka.
Opublikowano

No ok lookne na to. Wczoraj zrobiłem 1440km. Pojechałem z Glasgow do Londynu i z powrotem. Jak jechałem na 2 lub 3ce to powolutku dodawałem gazu w korkach to zaczynało szarpać a jak na trasie leciałem na 5ce to wszystko ok. Przepływka ma dobre wskazania i nie zgłasza się żaden problem z nią związany a sprawdzałem na interfejsie diagnostycznym BOSCHA w zaprzyjaźnionym warsztacie.Obroty nie falują i wchodzi na obroty jak należy. Najpierw sprawdzę pompę i ponownie wymienię filtr,oczyszczę przewody paliwowe.Jak problem nie straci się to podmienię wtryski.Zaznaczam że wcześniej wtryski dzialały bez zarzutu i się nic nie działo z szarpaniem itp.

 

Jeszcze spróbuje zalać specyfiku do czyszczenia wtrysków i wtedy zobacze może leją .Jak wymieniłem filtr to może coś się przedostało albo coś w tym stylu

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
a nie podpiąłeś sond odwrotnie?? po wymianie uszczelki pod głowica w M52B28 z rozpędu zamieniłem sondy wtyczkami i były takie same objawy jak u ciebie, na kompie nic, czasami wywalało błąd sondy, po zamianie wtyczek było ok
Opublikowano

Skoro na wolnych obrotach napięcie na sondach miałeś około 0,49 volta to wskazuje na bogatą mieszankę.

Więc raczej nie będzie to zapchany filtr paliwa.

Opublikowano
Sprawdzałem podpięcia sondy i miałem dobrze.Jak zamieniłem wtyczki to po odpaleniu zaczęło telepać autem a potem przeszedł w awaryjny awaryjny.No to jaką wartość ma pokazywać na wolnych obrotach??? Pamiętając że mam sondy tytanowe 5 voltowe.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
NO to wskazują zazwyczaj 0.409v chyba jest ok nie???Oczywiście na wolnych obrotach
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Jeśli wszystko sprawne to na nagrzanym silniku na wolnych obrotach sonda oscyluje między 0,2 a 4.9 volta mniej więcej.

Jak u ciebie jest inaczej to masz coś z układem zasilania nie tak.

Opublikowano
no to opiszę. Jak jest na wolnych to siedzi na ok 0.4v ...jak dodaje gazu to oscyluje sobie do 4,7v itp. Zauważyłem że nie skacze napięcie na 2 sondach w tym samym czasie ale skaczą oby dwie. Ale jak mówię na wolnych zazwyczaj siedzi na 0.409v ale wartości minimalnie się zmieniają. Co wy na to??
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy na jałowym masz cały czas ubogo,sprawdz to ciśnienie paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dziś wymieniłem pompkę paliwa ...no i czuć poprawę,ale jeszcze nie kasowałem błędów lambd. Jeżeli będą dalej wyskakiwać to mam już komplet wtrysków takich jak wcześniej czyli niebieskich a mam teraz różowe. Jak wyleciałem na autostradę to świetnie ciągnie silniczek i równo pracuje na 4ce ciągnie nieźle i na 5ce czuć dość mocno przyśpieszenie. Dam znać co i jak jak skasuje błędy a zrobie to zaraz :norty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Oj kochani. Zrobiłem .Skasowałem błędy,które miałem czyli 2x sondy lambd i błąd czujnika prędkościomierza (nie wiem skąd się wziął) POdpiołem pod live data,i sondy oscylują w pełnym zakresie od 0,4-4,7v :mrgreen: Także po problemie. Nowa pompa i daje aż miło. A wtryski zostają ...,zawsze miło mieć lepszego kopa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nie wiedziałem że tak może targac moja bunia

 

Dziękuje wam za rady i pomoc :mrgreen:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.