Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

 

Szukam dobrego warsztatu specjalizującego się bądź po prostu znającego się na M-kach.

Mam problem ze skrzynią SMG w M5 E60 i ASO we Wrocławiu nie ma pojęcia co jest nie tak.

Za wszystkie wskazania z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam Grzegorz :)

Opublikowano

Ponoć dobre jest STANDO w Psarach zaraz za Wrocławiem na północ.

Ponoć również nie tanie, ale to dopiero zweryfikuję bo właśnie mój samochód tam się naprawia teraz:) Ale rzeczywiście podejście profesjonalne i sprawiają dobre wrażenie.

Jest jeszcze taka firma AUTO-CHIP na ulicy Przedmiejskiej, coś tam kiedyś u nich robiłem i nie mam generalnie zastrzeżeń.

Opublikowano

co sie dzieje kolego z ta skrzynia SMG?

znajomy naprawia swoja M-ke w AREK-SERVICE W Maksymilianowie... i wiem ze mial jakies problemy z SMG ze stukaniem przy ruszaniu i cos takiego ze jak stanal na gorce to do tylu sie cofal... wszystko zostalo ogarniete na cacy.. i byl zadowolony.... Jak chcesz do niego namiar to wpisz w google

 

Pozdr!

Opublikowano

Auto przejeżdża paręnaście kilometrów i wtedy skrzynia przełącza się w tryb "N" i kicha - zapala się komunikat na żółto o błędzie w skrzynii.

Ostatnio po jakimś czasie skrzynia nawet sama się odblokowała bez podłączenia do kompa.

Problem w tym, że podobno w pamięci komputera nie pojawiają żadne komunikaty.

"Mka" stoi już w ASO ok. miesiąca, na początku były jedynie komunikaty o rozładowanym akumulatorze i uszkodzonym alternatorze - obie rzeczy wymienili na nowe - i teoretycznie niby wszystko ok a auto nie jeździ.

Oczywiście w międzyczasie proponowali wymianę skrzynii nie podając powodu jej wymiany:(((

Opublikowano

Oczywiście w międzyczasie proponowali wymianę skrzynii nie podając powodu jej wymiany:(((

 

 

czyli klasyka, nie wiedza gdzie leży problem ale chętnie wymienią na Twój koszt :mad2:

 

Podjedź do dwóch niezależnych warsztatów i bedzie więcej wiadomo. Coś mi sie zdaje, ze problem nie powinien być jakoś bardzo poważny.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano (edytowane)
co sie dzieje kolego z ta skrzynia SMG?

znajomy naprawia swoja M-ke w AREK-SERVICE W Maksymilianowie... i wiem ze mial jakies problemy z SMG ze stukaniem przy ruszaniu i cos takiego ze jak stanal na gorce to do tylu sie cofal... wszystko zostalo ogarniete na cacy.. i byl zadowolony.... Jak chcesz do niego namiar to wpisz w google

 

Pozdr!

 

 

przeciez w SMG tak wlasnie jest ze jak stoisz na gorce to samochod sie toczy, a jak stoisz na swiatlach to nie musisz trzymac nogi na hamulcu jak w przypadku automatu, to jest skrzynia manual sterowana komputerowo, wiec Twoj kolega cos za malo wiedzial jak kupowal emke, stuki w tylnim moscie to tez cos zupelnie normalnego przy takim aucie...

 

 

Auto przejeżdża paręnaście kilometrów i wtedy skrzynia przełącza się w tryb "N" i kicha - zapala się komunikat na żółto o błędzie w skrzynii.

Ostatnio po jakimś czasie skrzynia nawet sama się odblokowała bez podłączenia do kompa.

Problem w tym, że podobno w pamięci komputera nie pojawiają żadne komunikaty.

"Mka" stoi już w ASO ok. miesiąca, na początku były jedynie komunikaty o rozładowanym akumulatorze i uszkodzonym alternatorze - obie rzeczy wymienili na nowe - i teoretycznie niby wszystko ok a auto nie jeździ.

Oczywiście w międzyczasie proponowali wymianę skrzynii nie podając powodu jej wymiany:(((

 

 

szczeze mowiac to nie spodziewalem sie ze trafisz na taki egzemplarz, myslalem ze bedziesz zadowolony, u mnie przelaczanie na "N" bylo w przypadku kiedy sprzeglo mi sie rozlecialo i do tego ten czerwony komunikat z zębatką, kiedys pare razy pojawil sie samoczynnie blad zolty komunikat z zebatka ktory po 4 sekundach znikal, a ostatnio nic. Nie wiem skad to sie bierze ze w niektorych emkach sa takie problemy ze skrzynia. Sadze, ze te modele juz po litfingu np. 7/2007 maja juz bardziej dopracowana skrzynie

Edytowane przez A
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano

przeciez w SMG tak wlasnie jest ze jak stoisz na gorce to samochod sie toczy, a jak stoisz na swiatlach to nie musisz trzymac nogi na hamulcu jak w przypadku automatu, to jest skrzynia manual sterowana komputerowo, wiec Twoj kolega cos za malo wiedzial jak kupowal emke, stuki w tylnim moscie to tez cos zupelnie normalnego przy takim aucie...

 

ale mi chodzi ze jak stal na gorce przodem do gory ;) to sie staczał do tyłu.... a tak chyba byc nie powinno nie ?

Opublikowano

przeciez w SMG tak wlasnie jest ze jak stoisz na gorce to samochod sie toczy, a jak stoisz na swiatlach to nie musisz trzymac nogi na hamulcu jak w przypadku automatu, to jest skrzynia manual sterowana komputerowo, wiec Twoj kolega cos za malo wiedzial jak kupowal emke, stuki w tylnim moscie to tez cos zupelnie normalnego przy takim aucie...

 

ale mi chodzi ze jak stal na gorce przodem do gory ;) to sie staczał do tyłu.... a tak chyba byc nie powinno nie ?

 

Właśnie powinno :D Tak jak w manualu. Różnica taka, że jak się zatrzymasz na wzniesieniu i puścisz hamulec to przez ułamek sekundy auto się nie stacza-taka funkcja "hold", przytrzymuje hamulce - żebyś mógł spokojnie ruszyć bez staczania. Ale tak jak napisałem trwa to króciutką chwilę i jeśli w porę nie ruszysz to auta zaczyna zjeżdżać, tak jak na luzie.

Opublikowano

No to ja tam nie wiem ... wiem ze podobno jakies takie mial cyrki z tym sprzeglem, robil jakies adaptacje i podobno ogarnal temat, a co i jak to ja dokladnie nie wiem bo problem niedotyczyl mnie bezposrednio....;)

 

ale w razie co byla mowa o warsztacie to napisalem... co wiedzialem ;) bo tam emke naprawia ;)

Opublikowano
jak ostrzej jezdzil to i sprzeglo poszlo, ale i tak wytrzymuje gora ok 60 tys.km
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano

Powody moga być nastepujące : zepsuł się czujnik położenia sprzęgła, samo sprzęgło z dwumasą. Podepnij sie pod kompa i obserwuj jakie wartości podaje czujnik położenia sprzęgła, najpierw odblokuj skrzynie kompem, nastepnie ją zaadoptuj sprawdz wartośc na czujniku. Wszystko to rób na zimnym aucie. Następnie jeździj aż do zblokowania skrzyni i ponownie podłącz kompa i sprawdz wartość jaka jest podawana z czujnika położenia sprzęgła. Jeśli spadnie drastycznie np z 800 do 80 lub coś w okolice masz powód. W Mkach ten czujnik jest troszke innej konstrukcji ale jego awaria może powodować taka sytuacje jaką opisujesz. Może być to także prostsze rozwiązanie, czyli zużyte sprzęgło, efekt będzie ten sam. Jedno jest pewne musisz zdjąć skrzynie tak czy siak. Dodatkowo sprawdź ciśnienie jakie buduje pompka hydrauliczna u ciebei powinno wynosić bodajże ok 85 bar przy pełnym pompowaniu w zwykłym SMG do 55bar. Spojrzyj także czy nie ubywa ci płynu hydraulicznego, bo czasem pękają zbiorniczki i płyn wycieka i problem może wyglądać podobnie.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/M5-S85/LHD/N/2006/april/browse/manual_transmission/gs7s47bg_hydraulic_unit_individual_parts/

 

częśc nr 7 - czujnik położenia sprzęgła plus ewentualnie częśc nr 6 cylinderek sprzęgła

część nr 2 - pompka cisnienia

 

Generalnie SMG to nic skomplikowanego tylko trzeba zrozumieć jak to działa, nie ma się co tam psuć orócz w/w częśći i w m5 ewentualnie dodatkowych czujników. Problem jest tylko taki że części są cholernie drogie :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.