Skocz do zawartości

jak odczytać błędy za pomocą INPA w E46?


daro_m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :-)

Jestem nowym forumowiczem i napotkały mnie banalne problemy. Posiadam program INPA (loader 5.0.2) + interfejs OBD do swojej E46 320d 2002r. Tyle, że nie wiem jak tym programem posługiwać się :-( Z autem łączę się lecz nie wiem co należy zrobić aby zczytać błędy (oraz je usunąć) z silnika i elektroniki, gdyż od momentu zakupu bmw świeci mi się kontrolka ABS i CHECK Engine na śroku liczników wskazujących. Oznacza to, że coś złego dzieje się z silnikiem o ile mi wiadomo :-(

Proszę o pomoc jak dokonać w INPA krok po kroku diagnozę mojej bryczki i usunąć ewentualne błędy :cry:

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc oraz wyrozumiałość Moderatorów forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalasz INPE dalej F3 dla E46 i wybierasz co tam masz w aucie (trudno mi zdalnie zgadywac) np. DDE5.0 dla twojego silnika ... read errors odczytaj bledy, clear wyczysc itepe ... prosta sprawa ... co do opcji robiacej test ogolny to Nerwus zrobil taki skrypt ale nie wiem czy wyszedl poza fazy testow, najlepiej do niego napisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o połączenie z slilnikiem to łączy się mam możliwość jedynie poprzez ENGINE->MS 45.0 for M56.... i dalej rodzą się schody co do diagnozy... wcześniej miałem jedynie do czynienia z Audi, VW gdzie rządzi VAG-COM i jego obsługa w porównaniu do INPA jest dziecinnie prosta.... Help :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej mam E46 320d 2002. ale szczerze mówiąc to nie znam się na oznaczeniach silników w BMW :( ale tak czy inaczej i INPA nie łączył się poprzez oznaczenie silnika, który mi napisałeś "M47N na DDE5.0" :( ....także nie wiem o co tu chodzi... poszukam w takim razie DISa. Być może ten program jest prostszy w obsłudze i pozbęde się błędów, świecących kontrolek. Jeżeli ktoś byłby tak miły i podał mi namiary na DISa... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem DISa v57 zajmuje aż 1,28GB. Nie wiem jedynie czy do tego jest potrzebna jakaś witaminka, żeby w 100% działało :)

Zastanawiało mnie jeszcze jedno... czy silnik podczas łączenia się z autem (diagnozy) musi być uruchomiony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem DISa v57 zajmuje aż 1,28GB. Nie wiem jedynie czy do tego jest potrzebna jakaś witaminka, żeby w 100% działało :)

Zastanawiało mnie jeszcze jedno... czy silnik podczas łączenia się z autem (diagnozy) musi być uruchomiony??

nie musi byc włączony,do samej diagnozy wystarczy zapłon co innego jesli chcesz zobaczyc parametry pracy "live data"

co do disa polecam lekture forum :search:

zalecam na początek zainstalowac Easy DIS BASE v.44 i progman v44

viewtopic.php?f=97&t=108480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem ponownie INPĘ i udało się mi połączyć z silnikiem. Było aż 5 błędów ale po ich usunięciu pojawiają się ponownie :( :( rozpoznałem jedynie, że komunikaty dotyczą trzech cylindrów. Postaram się przedstawić błędy na forum w najbliższym czasie...może ktoś je odczyta i podpowie mi o co chodzi. Niestety ciągle świeci się kontrolka CHECK ENGINE i ABS :cry: Gdzie mogę wejść w odczytanie błędów w układzie hamulcowym??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem błędy jakie mi ciągle wyskakują a są 3 i nie idzie ich usunąć:

4212 - Glow plug Zylinder 1

4222 - Glow plug Zylinder 2 bo

4232 - Glow plug Zylinder 3

Nie wiem czy to wystarczy do oceny problemu. Wrazie co mogę wrzucić całe i szczegółowe zrzuty tych błędów.

Ponowię jeszcze pytanie co do sprawdzenie układu hamulcowego bo ciągle świeci mi się ABS....jak jest on opisany w INPA bo nie łapię tego języka. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem za pomocą czarodziejskiej funkcji "...szukaj" kilka postów i potwierdza się to co pisałeś Tomaszf, że do wymiany są świece :( wezmę się za nie w nowym roku. Wczoraj sprawdziłem błędy w DSC i wyskakuje mi za każdym razem jeden błąd, którego również nie idzie usunąć. A wygląda następująco:

- 1 Fehler im Fehlerspeicher

5DF5 control unit internal failure

Co to może być :?: :?: Nigdzie na forum nie znalazłem takiego błędu :cry2: proszę o pomoc w rozpoznaniu błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie w Nowym 2010 roku :) życzę jednocześnie spełnienia wszelkich marzeń, szerokich dróg oraz bezawaryjności w Waszych niuniach :) :) :cool2:

Co do problemów związanych z moją E46... zdjąłem górną osłonę silnika, żeby zobaczyć świeczki, które chce wymienić a tu moje zdziwienie :? ...gdzie ich szukać :!: Auto chyba będzie musiało pójść do warsztatu bo myślałem, że sam je wymienie :(

"...uszkodzenie wewnetrzne ukladu sterującego" :?: :?: o co dokładniej tu chodzi :?: Gdzie tego szukać i ewentualnie co należy zrobić, żeby było dobrze :?:

Kolejna sprawa to non stop świecąca kontrolka ABS. W INPA->DSC nie ma żadnego błędu odnośnie układu hamulcowego.... co może stanowić problem :?: czy ktoś miał podobny przypadek :?: Wiem, że mocno zawracam głowę ale jedynie liczyć mogę na Waszą pomoc :) i za to dziękuje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

ja mam takie pytanie, ponieważ posiadam interfejs i korzystam z INPA i Carsoft, ale tylko bez rozruchu auta, i teraz chciałbym podejrzeć parametry w live data, i prosiłbym o podpowiedz w jakiej kolejności podłączać kompa pod autko, tzn czy najpierw uruchomić program a później odpalić autko, czy odwrotnie ??

A może ktoś podpowie który z tych dwóch programów jest lepszy do live data

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność jaką ja zachowuje jest następująca:

- usb do kompa

- wtyczka OBD do auta

- rozruch zapłonu (bądź motoru)

- odpalenie pogramu diagnostycznego

Zamykanie jest odwrotnością powyższego opisu :cool2: Stosuje tak od dawien dawna (wcześniej w Audi a obecnie w E46) i problemów nie odnotowałem... poza samą diagnozą w INPA :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mało wsiadam do swojej niuni bo palące się kontrolki wzbudzają mój niepokój....sprawdziłem dopiero teraz czy działa ABS i okazuje się, że niestety nie :( sprawdziłem również wszystkie bezpieczniki i tam jest ok. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Świeczki na dniach wymienią mi w warsztacie bo przy takiej temperaturze palce by mi zamarzły :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....jeszcze mam małą ciekawostkę co do bezpieczników. Jest 5 miejsc z bezpiecznikami do ABS/ASC a w moim są włożone w następujących gniazdach:

- 12 (7,5A)

- 42 (30A)

- 53 (30A)

Brakuje natomiast bezpieczników w gniazdach 33 i 56 :?: :?: :? nie wiem czy tak powinno być :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kolejność jaką ja zachowuje jest następująca:

- usb do kompa

- wtyczka OBD do auta

- rozruch zapłonu (bądź motoru)

- odpalenie pogramu diagnostycznego

Zamykanie jest odwrotnością powyższego opisu :cool2: Stosuje tak od dawien dawna (wcześniej w Audi a obecnie w E46) i problemów nie odnotowałem... poza samą diagnozą w INPA :(

 

 

Polecam najpierw OBD do autka a później usb do kompa i dopiero odpalenie kompa.

Niektóre interfejsy mogą się zjarać przy innym podłączeniu.

 

 

http://lh3.ggpht.com/_mmqEZIOv96g/S1_nE5KkOFI/AAAAAAAACNI/tqeMPZ-NwDg/s912/obd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalasz INPE dalej F3 dla E46 i wybierasz co tam masz w aucie (trudno mi zdalnie zgadywac) np. DDE5.0 dla twojego silnika ... read errors odczytaj bledy, clear wyczysc itepe ... prosta sprawa ... co do opcji robiacej test ogolny to Nerwus zrobil taki skrypt ale nie wiem czy wyszedl poza fazy testow, najlepiej do niego napisz.

zainstalowałem inpe 5.0 zrobiłem wszystko wg instrukcji ale ja mam nie aktywny przycisk f3. mam inne modele bmw ale e46 nie ma do wyboru co jest grane?

SpiGi

------------------------------------------------------------------

Najniższe ceny szyb samochodowych na Podbeskidziu

zapraszam

www.autoszybyzywiec.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.