Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

Przymierzam się do zakupu e46 330ci 231KM cabrio lub coupe rok 2004/2005. Z jaką skrzynią lepsze manual czy automat? Jak tym się jeździ z tymi skrzyniami? Jakie są wady, a jakie zalety? Proszę o opinie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Zawsze bylem sceptycznie nastawiony do automatycznej skrzyni biegow. Byla dla mnie zbyt wolna podczas zmiany biegow, powodowala duzo wieksze straty mocy przenoszonej na kola, kojarzyla mi sie z samochodami bez ikry. Po blisko dziewieciu latach uzytkowania zmienilem zdanie. Kolejny samochod ktory w przyszlosci bede uzytkowal na pewno bedzie mial automatyczna skrzynie biegow (marzy sie DCT).

Glowna zaleta automatycznej skrzyni jest wygoda. Zamiast mieszac biegami w prawej rece mozna trzymac ...... kawe.

 

Zdecydowanie polecam automat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Manual albo SMG jeżeli chodzi o coupe, cabrio można przeboleć w automacie.
Opublikowano
6 rok jeżdżę automatem wcześniej miałem civic później omegę mv6 teraz 330i i powiem tak mało który kierowca umie zmieniać biegi manualnie szybciej od zwykłego automatu w bmw. Jeśli chodzi o moc różnica miedzy cabrio a coupe jest spora bo cabrio waży ok 200kilo więcej od coupe czy sedana. I nie patrz na dane techniczne bo automat jest zawsze wolniejszy od manuala co jest guzik prawda w praktyce. A wygoda w korkach czy zwykłej jeździe jest bez porównania z manualem. W życiu bym nie zamienił na manuala
Opublikowano
nie SMG, piszę o zwykłym steptronicu, nie zgodzę się że przy ruszaniu jesteś w stanie szybciej zmienić bieg od automatu. Setki razy wolniejszą omegą miałem sytuacje że ruszałem ze świateł z jakimś chętnym do ścigania się i zawsze widziałem moment kiedy od zmieniał z jedynki na dwójkę zostając o pół auta w tyle a automat zmieniał praktycznie niezauważalnie. Ciutkę gorzej jest przy redukcji z wyższego biegu na niższy ale to zawsze można okiełznać zmieniając ręcznie biegi.
Opublikowano

Ja tez pisze o zwyklym steptronicu.

Czasy zmiany biegow przykladowych samochodow:

BMW SMG II (M3 E46) 80 ms

Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms

Ferrari F1 (360 F1) 150 ms

Ferrari F1 (Enzo) 150 ms

Bugatti Veyron (proposed) 200 ms

Ferrari F1 (575M) 220 ms

BMW SMG (M3 E36) 220 ms

Aston Martin Vanquish 250 ms

BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)

Alfa Selespeed (156 Selespeed) (old) 700 ms

 

Wiec logiczne jest ze skrzynia steptronic jest wolniejsza od SMG II , SMG , czy chociazby SSG zgadza sie?

Skoro na swiecie zyja ludzie ktorzy zmieniaja bieg szybciej od SMG II to normalne jest ze cala masa ludzi zmienia bieg szybciej niz SSG

Nie wspomne juz o steptronicu ktory jest zwykla automatyczna skrzynia biegow i czasy zmiany biegow sa grubo powyzej 300ms

Opublikowano
Wiec logiczne jest ze skrzynia steptronic jest wolniejsza od SMG II , SMG , czy chociazby SSG zgadza sie?

 

zgadzam się

 

Skoro na swiecie zyja ludzie ktorzy zmieniaja bieg szybciej od SMG II to normalne jest ze cala masa ludzi zmienia bieg szybciej niz SSG

Nie wspomne juz o steptronicu ktory jest zwykla automatyczna skrzynia biegow i czasy zmiany biegow sa grubo powyzej 300ms

 

Kolego o czym Ty piszesz, sugerujesz że wciśniecie sprzęgła zmiana biegu a następnie wejście na obroty zajmuje Ci mniej niż 300ms?

 

Ty mi piszesz o danych katalogowych mierzonych w specyficznych warunkach a ja Ci pisze jak to się sprawdza w życiu. Nie będę się sprzeczał z Tobą bo szanuje Twoje zdanie ale zgodzić się z Tobą nie mogę. Auto przy ruszaniu zmienia biegi praktycznie niezauważalnie bez spadków z obrotów ciągnie do przodu wtedy kiedy gość manualem musi poświecić chwilkę na zmianę biegu oczywiście przy sprawnej skrzyni automatycznej. Omegą kiedyś ścigałem się z kumpla bmw 325, moja miała przyspieszenie w manualu coś koło 8s do 100km/h w automacie nie wspomne a beemka 7.2s do setki i chłop nie dał mi rady bo brakowało mu własnie tego czasu na zmianę biegu. To samo miałem z 530d (184KM) też było podobnie i w 1000 innych przypadków ruszając ze świateł zawsze widziałem kiedy ktoś wbija wyższy bieg. Niestety nie wiem w jakich autach Ty miałeś automaty może to kwestia mocy auta, w civicu miałem 1,5 więc nie ma o czym gadać ale omegę miałem 3litrową tak samo jak teraz 330tke. Dodam też że trzeba mieć dobre ucho albo oko żeby zmieniać biegi przy największych obrotach ale nie doprowadzić do odcięcia zapłonu o co w automacie nie musisz się martwić.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie sprawdzić naszą teorię w praktyce, zapraszam więc 330tki w manualu na testy. Ja jestem chętny

Opublikowano
Jak ktoś lubi jazdę samochodem w którym caly czas "ślizga się sprzęglo" to niech kupuje automat. Po dwóch latach spędzonych z automatem powiedzialem że nigdy więcej. Koszmar powrócil niedawno gdy mialem okazję przejechać 250 km 330iA. Brrrrr
Opublikowano

Zadna automatyczna skrzynia biegow sprzegnieta z torqe converter-em instalowana w samochodach seryjnych nie jest szybsza podczas zmiany biegow od manualnej. Jedyny plus automatycznej jest taki ze praktycznie nie popelnia bledow podczas zmian. Wiadomo ze jezeli podczas wyscigu kierowca zmienia biegi jak inwalida (nie obrazajac inwalidow) to jest wolniejszy od kierowcy ktory w automacie wciska pedal gazu do dechy.

W manualu obroty podczas zmiany nie musza spadac, mozna bawic sie w "power shift" . IMHO dyskusja nie ma sensu kazdy zostaje przy swoim. Niektore mity warto jednak obalic.

 

Nie mam wiecej nic do powiedzenia na ten temat. :silenced:

Opublikowano
...dlatego pisałem że teoria teorią a życie życiem. Jak mówiłem chętnie sprawdzę to w praktyce ale masz rację skończmy temat szybkości skrzyń. Ja z kolei nie wyobrażam sobie jeździć manualem i jak mam takowym jechać to mnie szczyka :). Efekt ślizgającego się sprzęgła oznacza zdaje mi się usterkę skrzyni. Ja nigdy takiego efektu nie zauważyłem.
Opublikowano
Jeśli chodzi o 330ci to miałem i mam do czynienia z nie jedną wersją zarówno w manualu , automacie jak i z smg . Pomimo szybkości zmian w manualu zawsze wybieram automat ze względu na luksus wygody . Tak było do czasu gdy nie zasiadłem do BMW 330ci z SMG , nie spodziewałem się rewelacji z M3 ale okazała się sporo szybsza od mojej 330ciA i wierzcie lub nie ale nie idzie szybciej pojechać nawet 330ci w manualu . Robiliśmy ten manewr dobre kilka razy i panowie fakty są faktami . Według danych katalogowych wersja e46 maual & SMG powinny być tak samo szybkie ale jednak BMW E46 330ci z manualną skrzynią jest wolniejsze , jest to różnica bardzo delikatna ale spowodowana właśnie zmianami biegów . Niech koledzy którzy twierdzą że zmieniają biegi w mgnieniu oka darują sobie swoje kwestie . Te samochody były do mojej dyspozycji a takich "sprawdzianów" zrobiliśmy w kilka osób i to nie raz i niestety rezultat był zawsze ten sam i kwestia różnicy polegała tylko na mniej lub większej stracie wersji manualnej w porównaniu do SMG . Wersja ze skrzynią automatyczną ( w teście brało udział także moje prywatne auto ) wypadła niestety najsłabiej . Nie był duży spadek przyspieszenia ale jednak był a chcę być jak najbardziej obiektywnym . Co do autora tematu zastanawiasz się pomiędzy wersją manualną i automatyczną ? Czy może bierzesz pod uwagę fakt zakupienia wersji SMG ? Ale uprzedzam i zapraszam do sprawdzenia osobiście że za takie wersje trzeba nawet na chwilę obecną dosyć sporo zapłacić a co najgorsze w Polsce na chwilę obecną jest tylko 330ci Cabrio z SMG do sprzedania :mad2: Jednak w europie jest na szczęście kilka bardzo ładnych i zadbanych sztuk i wiem co mówię bo dopiero co skończyłem poszukiwania 330ci z SMG :mrgreen:
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
A ja mam właśnie to szczęście posiadać 330i z SMG. Ładna??

 

Pytanie raczej zbędne bo to nie ulega wątpliwości :norty: Jeśli masz osobiste porównanie swojego auta do zwykłej 330i albo do 330iA to na pewno doskonale wiesz o czym piszę w ostatnim poście :mrgreen:

 

Ja mam nadzieje też się kiedyś pochwalić swoją betką z smg :roll:

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
jak troche uksładam pieniążków bede chcial zmienić na e90 330i. Najbardziej kolorek mi sie podoba estroil blue
Opublikowano

Co do smg mogę polecić jest to super sprawa pomieczy zwykłym manualem a automatem. Jedziesz sobie jak biznesmen i jednym kciukiem możesz to zmienic. Bardzo dobrze sprawuje sie na kretych górskich dróżkach nie odrywasz rąk z kierownicy i kotrolujesz samochod na odpowiednich obrotach. druga sprawa przy redukcji nie rozwalisz skrzyni i silnika. miałem kolegę co w preludzie zredukował z 5 na 2 bieg:(

i jeszcze ten kopniak w dupę na sporcie jak zmienia bieg kocham to :)

Opublikowano

Nie zależy mi na szybkości zmiany biegów. Raczej chcę się "delektować" jazdą i pracą silnika. Nie chcę się z nikim ścigać. Od czasu do czasu dodać gazu, może spalić gumę ale to sporadycznie. Interesuje mnie głównie koszt eksploatacji skrzyni oraz jej awaryjność i np. awaryjność sprzęgła w manualu. Jaka jest trwałość skrzyni manualnej a automatu z silnikiem 3.0 bez większych szaleństw? Przy kupnie auto z przebiegiem do 100tys. km jakie jest ryzyko, że skrzynia manualna czy też automat jest dojechana?

Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kupowanie coupe 3.0 ze zwykłym automatem /pomyłka poprawiłem/ to jak lizanie lodów przez szybe. :duh: Coupe kupuje się nie dla wygody ale dla radochy, a tak skrzynia na pewno jej nie daje. Edytowane przez BaX
Opublikowano
Kupowanie coupe 3.0 ze zwykłą manualną skrzynią to jak lizanie lodów przez szybe. :duh: Coupe kupuje się nie dla wygody ale dla radochy, a tak skrzynia na pewno jej nie daje.

 

Piszesz to w odniesieniu do automatu czy do smg ?

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Kupowanie coupe 3.0 ze zwykłą manualną skrzynią to jak lizanie lodów przez szybe. :duh: Coupe kupuje się nie dla wygody ale dla radochy, a tak skrzynia na pewno jej nie daje.

a czym się różni radość z coupe w porównaniu z sedana czy cabrio? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupowanie coupe 3.0 ze zwykłą manualną skrzynią to jak lizanie lodów przez szybe. :duh: Coupe kupuje się nie dla wygody ale dla radochy, a tak skrzynia na pewno jej nie daje.

a czym się różni radość z coupe w porównaniu z sedana czy cabrio? :)

 

Różnica polega na wyborze, a dokładnie na jego dowolności. Coupe/cabrio kupuje bo się chce i tylko dlatego, nie dlatego że się 'musi'. Marketingowo linia coupe/cabrio zawsze będzie dla chcących, nie muszących tak jak sedan, compact czy touring. Oczywiście touringa też można kupić z 'chciejstwa' jednak w wielu wypadkach jest to wybór podytkowany innymi przesłankami. /rodzina, praktyczność itp./ Innymi słowy gdyby klient miał możliwość wyboru rodzaju nadwozia /bez indywidualnych ograniczeń/ większość wybrała by mocne cabrio/coupe, jak jest w praktyce każdy widzi, nawet tu na forum, a to raczej mało reprezentatywna grupa.

 

Piszesz to w odniesieniu do automatu czy do smg ?

 

Dla mnie zwykły manual będzie na szarym koncu przy wyborze jeżeli chodzi o coupe.

Opublikowano

Różnica polega na wyborze, a dokładnie na jego dowolności. Coupe/cabrio kupuje bo się chce i tylko dlatego, nie dlatego że się 'musi'. Marketingowo linia coupe/cabrio zawsze będzie dla chcących, nie muszących tak jak sedan, compact czy touring. Oczywiście touringa też można kupić z 'chciejstwa' jednak w wielu wypadkach jest to wybór podytkowany innymi przesłankami. /rodzina, praktyczność itp./ Innymi słowy gdyby klient miał możliwość wyboru rodzaju nadwozia /bez indywidualnych ograniczeń/ większość wybrała by mocne cabrio/coupe, jak jest w praktyce każdy widzi, nawet tu na forum, a to raczej mało reprezentatywna grupa.

 

Ja mam sedana ale nikt ani nic mnie do jego kupna nie zmuszało. Chciałem (a nie musiałem) bo jest praktyczniejszy. A sedanie też może być coś mocniejszego. Hmmm chociaż prawdę mówiąc coupe nie było jak chciałem kupić z 3 litrowym silnikiem a cabrio z tym silnikiem jest mniej żwawe bo dużo cięższe. No chyba że zakładamy że mamy nieograniczoną kasę i jeździmy sami wtedy cabrio M3, choć przy tych założeniach mój wybór padł by na coś zupełnie innego dwuosobowego :)

Opublikowano
Mogę powiedzieć jedynie tyle że minusem coupe jest tylko to że przy wsiadaniu jak wiadomo jest mały dyskomfort wynikający z braku tylnych drzwi . Ja jednak rzadko kiedy zabieram więcej osób na pokład więc tego problemu nie odczuwam :mrgreen: Co do praktyczności to zdziwiliby się co poniektórzy jak coupe może być praktyczne , składane siedzenia i jeszcze nigdy nie miałem z niczym problemu . Z tyłu jest dla mnie o wiele wygodniejsze niż sedan i kombi bo miałem okazje także przejechać się na tylnym siedzeniu . Jeśli chodzi o całokształt to najbardziej praktyczne jest Kombi i żeby nikogo nie urazić jest najmniej "efektowne" . Spośród wszystkich wersji najbardziej podoba mi się coupe . Poliftingowa wersja tego nadwozia a w dodatku w m-pakiecie to cud :mrgreen: Wolałbym taką coupe od m3 w której niestety lifting jak wiadomo był "ograniczony" . Wiadomo że coupe daje najwięcej frajdy ale nie powiedziałbym że nie ma ładnych sedanów , są i też potrafią zaskoczyć :norty:
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do autora wątku:

jedyną prawdziwą wadą automatu w E46 jest jego trwałość/wytrzymałość, znajdziesz na tym forum wiele negatywnych opinii co do tego. Ja osobiście nie mam póki co (odpukać w niemalowane :duh: :) ) żadnych problemów, jeżdżę niemal cały czas na trybie manualnym. Automat to wygoda a przy takim silniku 3-litrowym bardzo się sprawdza.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Do autora wątku:

jedyną prawdziwą wadą automatu w E46 jest jego trwałość/wytrzymałość, znajdziesz na tym forum wiele negatywnych opinii co do tego. .

 

kwestia też kogo masz skrzynie, o tych GM rzeczywiście jest sporo ja mam ZF i nie narzekam póki co

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.