Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Otóż zaczęło się dość niewinnie…

 

Wstawiłem auto do jednego z Warszawskich ASO (gwarancja) w celu usunięcia pisku z okolic napędu pasowego występującego tylko podczas wyłączania silnika. Diagnoza oraz naprawa przeprowadzona dość szybko – do wymiany koło pasowe z tłumikiem drgań…

Po naprawie piski już nie występują, silnik mniej drży ale pojawił się charakterystyczny metaliczny dźwięk podczas pracy silnika. Nie będę opisywał jego charakterystyki, każdy odbiera go na pewno inaczej – proszę posłuchać -- >

(trzeba zrobić głośniej)

 

Kolejna szybka wizyta w ASO. Diagnoza - hałasuje któryś z elementów wirujących, napędzanych przez pasek wielorowkowy. Po zdjęciu paska rzekomo silnik nie hałasował. Po dogłębnym przebadaniu stetoskopem dźwięk dochodzić miał z łożyska alternatora. Wymieniono alternator. Problem pozostał.

 

Powrót do ASO… Kolejne podejrzenie to pompa wody… ale ponieważ dźwięk pojawił się natychmiast po wymianie koła pasowego, założono mi ponownie nowe koło pasowe tym razem od 123d, ponieważ w niektórych przypadkach producent zaleca montaż do 120d koła od 123d, ponieważ jest trwalsze… problem pozostał…

 

Następna wizyta w ASO i wymiana pompy wody… dźwięk jeszcze bardziej się nasilił… decyzją serwisu auto musi pozostać na kilka dni. Hałas dobiega z okolić łączenia skrzyni biegów z silnikiem – prawdopodobnie koło dwumasowe. Dodam, że auto jeździ normalnie, czasami podczas ruszania na pierwszym biegu potrafi szarpać … zgłaszałem to już wcześniej przy przebiegu 7500 tyś. ale problem zbagatelizowano…

 

Auto kupiłem fabrycznie nowe we wrześniu 2008. Samochód ‘niepałowany’ ma teraz przebieg 30 tyś.

 

Dla podsumowania szczegółowa lista wymienionych już elementów w ramach tej naprawy, która trwa już miesiąc:

1. Koło pasowe z tłumikiem drgań (120d) + pasek wielorowkowy

2. Alternator + pasek wielorowkowy

3. Koło pasowe z tłumikiem drgań (123d) + pasek wielorowkowy

4. Pompa wody + pasek wielorowkowy

 

Jaka jest Wasza diagnoza ? Czy ktoś już miał podobny problem ?

Edytowane przez prmax
Opublikowano

A moze drgania wywolywane sa przez element napedzajacy kolo pasowe czyli wal? Moze cos sie stalo z silnikiem?

Silnik rowno pracuje?

Beste Maschine der Welt
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Silnik pracuje jak najbardziej normalnie. Nie ma niepokojących drgań, obroty także są równe. Jest tylko rzężenie z okolic łączenia skrzyni z silnikiem, które niesie się po całej komorze silnika. W chwili obecenej mam już wątpliwości co do kompetencji ASO stąd pytanie zadałem tutaj... Może ktoś już to przerabiał... :|
Opublikowano

Ja na Twoim miejscu majac gwarancje zadzwonilbym do Dzialu Technicznego BMW Polska i zapytal sie gdzie mozesz naprawic auto.

Jak madrze z nimi pogadasz to przysla do Dilera jakiegos Doradce z centrali, ktory sie bedzie na tym "doktoryzowal".

Przede wszystkim zaczalbym od zmiany Dilera. W Warszawie zostalo Ci jeszcze dwoch, chociaz patrzac na doswiadczenia wielu forumowiczow, nie ma zadnej gwarancji, ze ktorykolwiek z nich jest madrzejszy. :mad2:

 

Jakbys mial Lexusa dostalbys auto zastepcze na czas naprawy, ale w BMW, kasujac 350pln za roboczogodzine ich na to nie stac :D

Beste Maschine der Welt
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kontynuując wątek, ASO podejrzewa rozrząd... :x

Dziwna sprawa jak dla mnie aby przy przebiegu 30 tyś. rozrząd na łańcuchu wymieniać. :mad2:

O przebiegu naprawy poinformuję…

Opublikowano
to wyjatkowo paskudna sprawa, szczerze wspolczuje i trzymam kciuki za szybka naprawe. na szczescie masz gwarancje!!!!
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Są nowe wieści...

Do wymiany wał korbowy + panewki + rozrząd + etc... :cry:

 

W chwili obecnej serwis czeka na decyzję BMW czy wymieniać powyższe elementy czy po prostu zamontować zupełnie nowy silnik...

 

Jak będę wiedział coś więcej to dam znać...

Opublikowano
w ASO 40 zeta ale silnik regenerowany lub nowy, silnik z rozbitka ok 5 kPLN i koszt przekładki.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Członkowie klubu
Opublikowano
CZY MASZ SILNIK 2 LITRY N47

Tak, dokładnie 2.0 diesel 177 KM.

Opublikowano
Wiec aso moze ma racje w tych silnikach jest problem z tymi rozrządami.Rozrząd w tym silniku jest z tyłu a nie jak z reguły bywało z przodu i zeby sie do niego dobrac trzeba sciagnoc skrzynie, ale wracając do odgłosow silnika prawdopodobnie nie jestes pierwsza osobą ktora ma taki problem w tych motorach wycierają sie koła zembate łancucha rozrządu co powoduje luz na zazebianiu łancucha a jesli chodzi o wymiane wału korbowego i panewek to aso przewiduje dlatego iz opiłki ktore powstały z wycierających sie kół zębatych dostają sie do układu olejowego i moga wejsc wraz z olejem pod panewke i ją uszkodzic zresztą wszyscy wiemy co dzieje sie z panewką i wałem jesli nie wpadnie ciało obce.oprócz kół zebatych moze dziwny odgłos dawac koło posrednie ktore zesprzegla wał korbowy z wałkami wyrównazającymi powstaje tam duzy luz miedzyzebny na zazębianiu i podczas przenoszenia napedu wyłania się dziwny odgłos TAK ZE MOJA RADA ZAUFAJ ASO ONI WIEDZĄ CO ROBIĄ
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wiec aso moze ma racje w tych silnikach jest problem z tymi rozrządami.Rozrząd w tym silniku jest z tyłu a nie jak z reguły bywało z przodu i zeby sie do niego dobrac trzeba sciagnoc skrzynie, ale wracając do odgłosow silnika prawdopodobnie nie jestes pierwsza osobą ktora ma taki problem w tych motorach wycierają sie koła zembate łancucha rozrządu co powoduje luz na zazebianiu łancucha a jesli chodzi o wymiane wału korbowego i panewek to aso przewiduje dlatego iz opiłki ktore powstały z wycierających sie kół zębatych dostają sie do układu olejowego i moga wejsc wraz z olejem pod panewke i ją uszkodzic zresztą wszyscy wiemy co dzieje sie z panewką i wałem jesli nie wpadnie ciało obce.oprócz kół zebatych moze dziwny odgłos dawac koło posrednie ktore zesprzegla wał korbowy z wałkami wyrównazającymi powstaje tam duzy luz miedzyzebny na zazębianiu i podczas przenoszenia napedu wyłania się dziwny odgłos TAK ZE MOJA RADA ZAUFAJ ASO ONI WIEDZĄ CO ROBIĄ

 

Obawiam się tylko czy tak duża naprawa będzie dobrze wykonana. W końcu to dość skomplikowana operacja.

Zastanawiam się czy jest to znany problem ? Jeśli tak to dlaczego ASO wymieniło już tyle elementów niezwiązanych z usterką. Sugerowalem im rozrzad ale mówili, ze to nie to... A potem stwierdzili ze może to jednak rozrzad... Stad moje zwatpienie w ich kompetencje.

Opublikowano
Zgadzam sie z tobą jesli chodzi o czesci ktore zosały wymienione niepotrzebnie choc wymieniłbym tu tylko alternator po w pierszych postach pisałes ze są piski przy uruchomieniu i gaszeniu silnika wiec tłumik drgan skrętnych i pasek wielorowkowy jak najbardziej czasem załatwa sprawe sam pasek czasem rolka napinająca ale czesto trzeba wymienic komplet jesli tłumik drgan jest uszkodzony oprocz piskow słychac pojedyncze stuki w przedniej czesci silnika .Wiec został tylko alternator z tą błedną diagnozą moge sie zgodzic .A jesli chodzi o wymiane samochodu to nie masz na co liczyc na wyposazenie samochodu słada sie nie tylko silnik sam wiesz .ASO ma za zadanie usprawnic twoj samochód w jak najszybszym terminie ale jesli naprawa przedłuzy sie powyzej (nie wiem dokładnie ilu dni )mozesz starac sie nie odpłatnie o auto zastępcze .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam sie z tobą jesli chodzi o czesci ktore zosały wymienione niepotrzebnie choc wymieniłbym tu tylko alternator po w pierszych postach pisałes ze są piski przy uruchomieniu i gaszeniu silnika wiec tłumik drgan skrętnych i pasek wielorowkowy jak najbardziej czasem załatwa sprawe sam pasek czasem rolka napinająca ale czesto trzeba wymienic komplet jesli tłumik drgan jest uszkodzony oprocz piskow słychac pojedyncze stuki w przedniej czesci silnika .Wiec został tylko alternator z tą błedną diagnozą moge sie zgodzic .A jesli chodzi o wymiane samochodu to nie masz na co liczyc na wyposazenie samochodu słada sie nie tylko silnik sam wiesz .ASO ma za zadanie usprawnic twoj samochód w jak najszybszym terminie ale jesli naprawa przedłuzy sie powyzej (nie wiem dokładnie ilu dni )mozesz starac sie nie odpłatnie o auto zastępcze .

 

Czym grozi jazda z tymi stukami pochodzącymi od tłumika drgań?

Opublikowano
w wiekszosci przypadkow koło dostaje takich luzów ze paski klinowe pospadaja i mogą narobic niezłych szkod w przodzie silnika jakis ciezkich przypadkow nie znam ale tłumik drgan skretnych osadzony jest na wale korbowym i przypadku jesli dostanie wiekszych luzow moze zacząc bic co napewno zle odbije sie na pracy wału a takze silnika sama nazwa wskazuje koła te tłumia drgania skretne wału korbowego a zarazem zmniejszają jego obciązenie co wpływa na prace silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie jest tak że tak sobie już "cyka/puka" od 2-3 lat a dźwięk nie staje się głośniejszy z czasem. Jak popatrzę na paski to niewidać żadnych niepokojących objawów.
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Temat ruszył do przodu ale po zmianie serwisu... :?

Niestety problem przerósł jedną z warszawskich stacji ASO. Udałem się więc do Inchcape gdzie rozpoznanie tematu trwało jeden dzień a nie prawie 2,5 miesiąca...

 

Poinformowano mnie, że jest partia silników N47 z wadliwym zespołem korbowym oraz zestawem rozrządu. Silniki montowane były w autach od 2008 roku. Do kiedy, tego niestety nie wiem :|

Jest na to akcja serwisowa do sprawdzenia w bazie producenta. Auto wstępnie do odbioru w przyszły czwartek... czekam na części...

Nowe elementy są pozbawione wad i mają zupełnie inne numery...

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Temat ruszył do przodu ale po zmianie serwisu... :?

Niestety problem przerósł jedną z warszawskich stacji ASO. Udałem się więc do Inchcape gdzie rozpoznanie tematu trwało jeden dzień a nie prawie 2,5 miesiąca...

 

Poinformowano mnie, że jest partia silników N47 z wadliwym zespołem korbowym oraz zestawem rozrządu. Silniki montowane były w autach od 2008 roku. Do kiedy, tego niestety nie wiem :|

Jest na to akcja serwisowa do sprawdzenia w bazie producenta. Auto wstępnie do odbioru w przyszły czwartek... czekam na części...

Nowe elementy są pozbawione wad i mają zupełnie inne numery...

 

Pozdrawiam

 

Odświeżam temat….

Auto jest już gotowe. Wymieniono elementy wskazane poniżej...

http://images46.fotosik.pl/275/daa22f6fa7c4f03dm.jpg

W chwili obecnej nie występuje już żadne rzężenie i co ważne nie mam szarpania po pełnym rozgrzaniu silnika podczas ruszania w korku z pierwszego biegu…. Jak ręką odjął….

Wadliwe koło zębate po prostu się wytarło i powstał luz na zazębieniu koła z łańcuchem co powodowało ten hałas oraz szarpanie na pierwszym biegu. Objawy szarpania takie jakby koło dwumasowe było zużyte...

 

Małe sprostowanie… Na ten problem nie ma akcji serwisowej tylko wydana została nota serwisowa informująca, że w przypadku występowania metalicznego dźwięku podczas pracy silnika należy wymienić to co załączyłem powyżej…

Najbardziej rozbawił mnie telefon z ASO Bawaria Motor. Przypomnieli sobie o mnie po 2 miesiącach i poinformowali mnie, że są gotowi już do naprawy…. Żenada po prostu….

Pozdrawiam

  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy pytanie, w moim n47 delikatnie słychać łańcuch na postoju, kiedy podnoszę obroty to w ogóle prawie nie słychać. Jak długo można na tym polatać? Przebieg 110 tyś km. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.