Skocz do zawartości

518i m40 wskaźnik temperatury skacze na czerwone pole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

 

Jako, że jestem nowy na forum, nie znam panujących tutaj zwyczajów, więc jeśli rąbnę jakiś błąd to z góry przepraszam. :wink:

 

Problem streszczony w temacie wygląda tak: wskaźnik temperatury organizuje sobie wycieczki na czerwone pole. Dzieje się tak głównie w czasie dojazdów i postoju na skrzyżowaniach, choć nie zawsze. Wczoraj przejechałem ponad 500km i w trasie nic się nie działo, dopiero u celu podróży w mini-korku wskaźnik zaczął dość szybko iść w prawą stronę. Dzisiaj rano odpowietrzyłem cały układ, jednak to nie pomogło. Po badaniu organoleptycznym okazało się, że po rozgrzaniu wg wskaźnika dolny wąż chłodnicy jest zimny, więc wymieniłem termostat i ponownie odpowietrzyłem całość, problem pozostał (dojazd do skrzyżowania, bez korka, zanim samochód się zatrzymał, temperatura zaczęła rosnąć) - wskaźnik leci na czerwone, a dolny wąż jest zimny. Kiedy wskazówka temperatury zaczyna się wychylać włączam ogrzewanie na full i wtedy na krótki czas to pomaga (potrafi w ten sposób wrócić z czerwonego pola do normy), po wyłączeniu ogrzewania znowu temp. rośnie (temperatura powietrza z nawiewu jest prawidłowa, tzn. nie leci zimne po włączeniu gorącego itp.). Wisko idealne nie jest, jednak też bez tragedii (miałem drugie, używane wisko, zmieniłem - niczego to nie zmieniło), poza tym w tych temperaturach i na krótkich dystansach raczej niewiele by chyba zdziałało. Pompa wody też raczej jest w porządku ponieważ podczas odpowietrzania siła strumienia płynu wypływającego z odpowietrznika zmienia się adekwatnie do obrotów silnika.

 

Czy ktoś z szanownych użytkowników forum spotkał się z takim problemem? Jeśli tak to jak go rozwiązać?

 

 

P.S. może to będzie istotne - przedwczoraj wymieniony został pasek klinowy (stary po prostu spadł), a podczas dojazdów do skrzyżowań przeważnie wspomagam się hamując silnikiem (chociaż po wrzuceniu luzu i dojeździe w ten sposób do skrzyżowania dzieje się tak samo)

Opublikowano
Upewnij sie czy pompa jest napewno ok nie sugeruj sie tym ze cos tam sie dzieje pompa w bmw przewarznie to znaczy wirnik w pompie nie rozpada sie lecz slizga na walku morze nieraz zalapac ale w wiekrzosci przypadkow sie poprostu slizga.Ostatno sciagalem kolesia z tym samym przypadkiem tylko u niego poszlo to w grubsze koszta przez jego niedbalstwo.
Opublikowano
Powodzenia jak bedziesz wyciagal pompe a nie bedzie chciala sie ruszyc to masz tam dwa nagwintowane otwory w ktore wkrecasz 6 srubke i krecisz i pompa wychodzi sama[po uprzednim odkreceniu glownych srub. :cool2:
Opublikowano
Jeszcze tylko chciałbym się upewnić, ponieważ zabawy z wyjmowaniem pompy będzie sporo - mimo tego, że przy dodaniu gazu woda wylatuje mocniejszym strumieniem z zaworka odpowietrzającego, braku objawów podczas jazdy w trasie i prawidłowego działania ogrzewania może to być uszkodzenie pompy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak podczas dodawania gazu Ci leci większym strumieniem to nie koniecznie będzie pompa walnięta. możliwe ze termostat robi taka robotę. i jego brałbym pod uwagę.

 

Pozdrawiam i życz wesołych świąt :wink:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

przecie to wina padnietego visca ewidentnie

 

do idealu to mu brakuje pewnie duuzo, stary zmien wiskoze i problem zniknie jak reka odjal (albo zregeneruj, gdzies widzialem opisy regeneracji w necie za pomoca oleju silikonowego - nie silnikowego :D)

 

i na litosc boska nie jezdzij z tym bo zajedziesz glowice szybciutko, jeszcze kilka takich wedrowek wskaznika...

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi!

 

Więc tak: auto mam kilka lat i nigdy nie jeździło na wodzie, zawsze min. borygo.

Termostat jest nówka (możliwe, żeby nowy również był zepsuty?)

Wisko podmieniałem z auta, które się nie grzeje i było bez zmian.

Najdziwniejsze jest to, że dolny wąż od chłodnicy nie nagrzewa się w ogóle, a w trasie temperatura była ok.

 

 

P.S. Wesołych Świąt!! :wink:

Opublikowano

mozliwe, ze nowy termostat tez jest zepsuty (ja juz kilka czesci nowych ponioslem spowrotem m.in. pompe wody)

 

sporobuj dobrze odpowietrzyc uklad, jak to zrobic znajdziesz na forum (pierwszy post), jak to nic nie da a termostat bedzie git, to w takim razie wiskoza (tamta tez mogla byc za slaba)

Opublikowano

zacznij od wiskozy bo tak jak kolega wyżej pisał to są typowe objawy, choć nie do końca skoro piszesz że ten wąż jest zimny

może być padnięty nowy termostat, też miałem kilka takich przypadków, ostatni w 328 kumpla, zmieniłem termostat i z niedogrzanej zaczęła się przegrzewać :? sprawdziłem pompę, chłodnicę, wszystko sprawdzone i to samo, dopiero kupiliśmy drugi termostat i było ok'

 

jak masz strumień dobry i leci mocniej, oraz jeśli masz sprawne ogrzewanie to na 100% pompę masz dobrą i jej nie ruszaj :!:

a co do odpowietrzania to przecież to R4 to samo się odpowietrza, nie trzeba cudować jak w R6 :P

 

sprawdź jeszcze chłodnicę czy nie jest aby zapchana

Opublikowano

ja dzisiaj sprawdzilem to po raz 10 i ten waz przy chlodnicy jest zimny, byl zimny i bedzie zimny :D, znaczy on nie jest zimny na maxa, jest taki letni, to tak musi byc bo przeciez to jest schlodzony plyn z chlodnicy ktory idzie w uklad, on nigdy nie bedzie goracy jak wszystkie inne, przynajmniej u mnie tak jest ->poprwawcie mnie jesli sie myle

 

wydawalo mi sie ze M40 tez sie odpowietrza, mialem kiedys jakiegos opla corse R4 (blad przeszlosci :D), ktorego nie odpowietrzalem, ale BMW jest wieksze, ukad bardziej skomplikowany, weze dluzsze - niewiem tak mi sie wydaje :)

Opublikowano

Po pierwsze dziękuję jeszcze raz za Wasze zainteresowanie i odpowiedzi!

 

Po drugie - chyba mieli rację Ci, którzy pisali, że r4 się samo odpowietrza, ponieważ po dwóch dniach postoju stan w zbiorniku wyrównawczym trochę spadł (nie ma wycieków pod autem, brak masełka pod korkiem oleju, nie śmierdzi też olejem w wyrównawczym), a dzisiaj podczas jazdy żadnych odchyłów od stanu idealnego nie było. Zobaczymy co będzie jutro, czy buńka znów nie zastrajkuje. :wink:

Opublikowano

Pochwaliłem dzień przed zachodem słońca - wczoraj, cały dzień jazdy po mieście i wskazówka nie drgnęła, natomiast dzisiaj, przez jakąś godzinę (jazda w małym mieście, więc częste zatrzymywanie, wyłączanie i włączanie silnika) było ok, aż w końcu wskazówka poszła na czerwone - dość szybko. Wyłączyłem silnik, od razu przełączyłem stacyjkę na pozycję zapłonu (nie wiem jak się to fachowo nazywa - ostatnia pozycja kluczyka przed odpaleniem silnika) a wskazówka nie wróciła na czerwone pole, tylko do wcześniejszej kreski i szybko wróciła do pionu. Odpaliłem i wróciłem do domu, trasa ok 5km, po drodze parę skrzyżowań i nic. Pod domem sprawdziłem węże chłodnicy - górny gorący, dolny letni, chłodnica u góry gorąca, niżej bardzo ciepła (to dość mętne i mało miarodajne, ale może pomoże w diagnozie).

 

Gwoli przypomnienia: wymienione - płyn, termostat (stary termostat zalałem wrzątkiem i się nie otworzył), auto jest odpowietrzone, wisko przełożone z innego wozu, pasek klinowy nówka, brak wycieków.

Litr piwa temu, kto trafi z diagnozą, ja już powoli zaczynam się gubić w tej zabawie :roll:

Opublikowano
czujnik temp wskaznika na desce fiksuje?

 

Test zegarów przechodzi normalnie, ale może to czujnik temperatury? Dam radę się do tego cholerstwa dostać (kojarzę, że jest w głowicy, pod listwą wtryskową chyba) bez zdejmowania kolektora?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem podobne cyrki ze wskaźnikiem temperatury. Okazało się, że trochę przyśniedziała linka od masy pomiędzy silnikiem a karoserią. Znajduje się ona z prawej strony na dole silnika (w mojej 520). Miałem różnicę w napięciu między karoserią a blokiem silnika ok. 0,8 - 1 V i to dawało fałszywe wskazania. Jak było sucho to było ok, ale jak trochę popadało... Po wymianie linki i odśniedzeniu styku jak ręką odjął
$M$
Opublikowano

W razie czego możesz sobie dokupic wskaźnik cyfrowy kosztuje około 50 pln wpinasz go w układ i gra...( ja zrobiłem to za pomocą trójnika od gazu tam zamocowałem czujkę )

 

Zainwestowałem w coś takiego jak właśnie przez spier... wskaźnik w liczniku ale w drugą stronę, przegrzałem silnik...

Niby głupi gadżet ale bardzo pomocny....wyświetlacz był do 150 c....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.