Skocz do zawartości

M50B20 strzela pomocy błagam :(


Paweł87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie prosze nie jeździjcie po mnie ze temat długi jak rzeka bo przejrzałem już wszystko :(

jestem załamany :(

 

Motor 2.0 m50, przebieg według licznika 180.000 dostała gaz przy 170.000 sekwencyjny nowy

 

Historia mojego wozidła (raczej co już naprawiłem)

 

- świece

- wszystkie filtry

- fajki zapłonowe

- zawory

- uszczelniacze

- wszystkie możliwe uszczelki (kupione w aso co by nie ciekły)

- czujnik

* położenia wału

* położenia wałka rozrządu

- planowanie głowicy

- rura do filtra powietrza

- wszystkie przewody do odmy

- sonda lambda

- rolki plus paski (wieloklin i klima)

 

Auto odebrałem tydzień temu z remontu generalnego i co dzisiaj rano sie stało? strzela kicha nie ma mocy przełącza sie na gaz i śmiga ;(

Pomóżcie bo ręce mnie opadają :(

moja 1 bmka wymarzona a tu taki zraz :( mimo tego ciągnę dalej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz gas?? parownik( firma), wtryski(firma), sterownik (firma) itd

objawy strzelania falowania były od razu po założeniu instalacji gazowej ??czy poźniej ??

Jeżeli jesteś z okolic warszawy moge polecić ci dobry warsztat odnośnie gazu...oczywiście jeżeli przyczyna leży po stronie instalacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ustalmy jeszcze raz....objawy nierównej pracy silnika są tylko na bezynie??? na LPG jest ok.??

 

Co dalej....

 

Wszystkie te częsci wymieniełeś na podst. jakies diagnozy?? podłacznia pod kompa -znalezienie błędów???

 

I kolejne pytanie dlaczego robiłes planowanie głowicy?? uszczelka puściła ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Paweł87 napisał że wymieniał zawory - a tego bez ściągania głowicy nie da się zrobić.

Skoro cyrki dzieją się tylko na Pb to nie podejrzewałbym instalacji LPG.

Sprawdź na początek regulator ciśnienia paliwa i wtryski (benzynowe). Komp jakieś błędy pokazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jeżeli problem się zaczoł po założeniu gazu to te majstry musiały coś sknocić przy kompie(tam trzeba rozciąć sporo kabli i od nowa polutować).Może wiesz skąd wzieli sygnał obrotów na sterownik gazu,bo powinni wząć z cewki a jeżeli wzieli z czujnika wału to też może być problem.Ja bym zaprowadził auto do gazownika i niech sprawdzi czy nie zamienił miejscami kabli od wtrysków benzynowych(bo musiał je ciąć żeby podłączyć kompa gazu) i sprawdził dokładnie luty.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda wymiana części była po wizycie na kompie których mam za sobą więcej w bmw niż w poprzednich autach razem wziętych.

Komputer na dzień dzisiejszy nie wykazuje żadnego błędu.

 

Zawory i planowanie robiłem na podstawie kompresji ( 13 3 3 3 3 3 )

 

I tak samochód wariuje tylko i wyłącznie na benzynie nie na gazie.

 

PS zapomniałem dodać, że rano jak jest zimny silnik po wrzuceniu na bieg jałowy w celu dojechania do końca drogi auto gaśnie :mad2:

 

Z gazem jadę na początku przyszłego tygodnia więc podpytam ziomka co gaz montował jak i gdzie sie wpinał, więc dzięĸuje za dotychczasowe propozycje co może być nie tak.

A sterownik komputera i przepływka? w sumie to są 2 rezczy których jeszcze nie ruszałem poza czyszczeniem przepływki :roll:

 

daniello320i

jak sprawdzić regulator i wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh...

 

coś nowego..

Dzisiaj odpaliłem samochód (rano po 8h stania) i musiałem posprzątać i zostawiłem ją odpaloną sprzątam a ona sama z siebie zgasła :/ później to samo tylko przy wrzucaniu na luz w celu dojechania do skrzyżowania ;( jak wejdzie na gaz nie zgaśnie na luzie ;(

 

 

PS silnik był oglądany 100 razy, przez mojego mechanika którego jestem pewny w 100% i serwis BMW z Mysłowic. Wszystkie przewody są okey. Tak jak pisałem wcześniej to się stało po tygodniu jeżdżenia od momentu odbioru po remoncie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podmień czujnik wału.To że zmieniłeś go na nowy nie znaczy że musi być ok.Rozumiem że krokowy jest wyczyszczony.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Miałem miesiąc temu ientyczną sytuację z 525i m 50. Na gazie wszystko OK a na benzynie wystrzały. Pojechałem na kompa i gość powiedział że małe ciśnienie paliwa więc wymieniłem pompe na nową i wszystko znikło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Miałem miesiąc temu ientyczną sytuację z 525i m 50. Na gazie wszystko OK a na benzynie wystrzały. Pojechałem na kompa i gość powiedział że małe ciśnienie paliwa więc wymieniłem pompe na nową i wszystko znikło. Pozdrawiam

 

 

Dzięki za pomysł będe wałkował kolesi od kompa żeby powiedzieli jakie jest ciśnienie. Piwo za wskazówkę ;)

 

PRZEPRASZAM za dwa posty, myślałem że doda to mojego ost jak na innych forach.

 

Dziękuje za pomoc wszystkim! We wtorek uderzam do speców od BMW i gazownika to napisze co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Dzisiaj z ciekawości gdy chciałem sprawdzić kompresje doszukałem się 3 świeć które są brudne i śmierdzące benzyna. Fajki zapłonowe wymieniałem 4 miesiące temu (6szt) czy będą to uszkodzone cewki? A może ktoś wie jak sprawdzić czy dana cewka żyje czy też nie?

 

kompresja jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rezystancja między skrajnymi pinami około 0,8-0,9 ohma(sprawdz czy nie są popękane).Ja bym jeszcze podmienił ten czujnik wału.Gdyby wszystko wychodziło na kompie to byle pan Czesiek w szopie zdiagnozowałby Ci auto.Jedz do porządnego warsztatu gdzie mają oscyloskop(i żeby umieli się nim posługiwać :P ) a napewno bunka będzie śmigać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystancja między skrajnymi pinami około 0,8-0,9 ohma

 

 

każda cewka moja ma po 0.9 ohma. Dzięki za info.

 

Ale tym razem coś nowego :mad2: błąd 200, jednostka centralna i uszkodzony eprom :/

i tu pytanie? Czy ktoś miał takie coś i naprawiał czy od razu wymieniał cały sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Eprom to pamięć kompa(mapy,ustawienia).Jak tak to komp do wymiany lub sama kość(ale szkoda zachodu) lepiej wymienić kompa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i problem rozwiązany! Do wymiany poszedł sterownik, samochód po remoncie ze sprawnym sterownikiem lata :) no i w końcu mam 700-800 obrotów a nie 550 :)

 

dziękuje wszystkim za pomoc i naprowadzanie.

 

Doszedłem do tego po cewkach. 2 świece zalane benzyną a cewki sprawne przez co podpiąłem pod komputer i wyszło.

 

Dla tych co wcześniej pytali, gazownik podłączył się pod cewkę nie czujnik :) Chwała mu za to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.