Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

2.0 m52 150KM

Ogólnie mi chodziło, gdzie tego szukać, ew. czy jest gdzieś wyświetlone 'otwarty/zamknięty'. Chyba w każdym silniku jest podobnie ;) Możesz coś więcej powiedzieć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie zupełnie jest to część mechaniczna. Mechaniczny był w M50, nie miał sterowania elektronicznego. Masz na górze czujnik, w M52, na obudowie termostatu, który steruje jego otwarciem. Często pada lub też urywają się plastikowe łapy trzymające "termik" i termostat nie działa. Objaw jest takie że przy przyspieszaniu w chłodne dni spada temperatura na wskaźniku. Otwarcia termostatu nie sprawdzisz jako tako. Jedynie wchodzisz w Inpie w live data i tam obserwujesz jaka jest temperatura silnika. Co do sprawdzenia elektroniki termostatu to błedy w Inpie pokazuje przy odczycie błedów z silnika.
Krzysztof
Opublikowano

Mi chodzi o to, że wydaję mi się, że za długo się silnik rozgrzewa. Tak ogólnie temperatura itp. jest okej.

Na teście zegarów (w 7), gdy wskazówka jest w pionie mam temperaturę 83 stopnie, jest dobrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
83 to troche mało. Powinien mieć od 90. Ja jak miałem e46 to termostat otwierał się w okolicach 97 stopni. A taka standardowa temperatura była między 93-95 stopni. U mnie wskazówka w pionie była po ok 3-4 km trasy, zima lato nie było dużego znaczenia.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może i w dieslu tak jest ale autor postu ma benzyne M52 więc proszę czytać dokładnie i dopiero odpowiadać. Poza tym piszemu tu o temperaturze silnika w pełni dogrzanym a nie od ilu wskazówka jest w pionie...
Krzysztof
Opublikowano

Ja zakładam, że jak wskazówka jest w pionie, to pokazuje tą samą temperaturę, więc nie wiem, skąd rozbieżność. Jak pisałem mam 83 na teście 7 w zegarach, nie wiem, czy to jest ten sam czujnik? Też się spodziewałem ~90. Tzn. że jak wskazówka jest w pionie to temperatura może się wahać między 83 a 97? :shock: W inpie chyba też jest temperatura silnika? Sprawdzę.

Czyli jest taka możliwość, że termostat do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Inpie sprawdzisz temperature silnika w live data. Może tak być że jest do wymiany. W mojej byłej też się dogrzewał do 90 ale w trasie przy ostrym przyspieszaniu temperatura na wskaźniku spadała no i pokazywał błąd 123 - przerwa w obwodzie termostatu a za to jest odpowiedzialny czujnik mieszczący się w obudowie termostatu. Samego czujnika nie wymienisz bo jest zintegrowany z obudową termostatu.
Krzysztof
Opublikowano

Ktoś jest w stanie odpowiedzieć, jaka ta temperatura powinna być na pionowej wskazówce i czy jeśli wskazówka jest idealnie w pionie to coś może być nie tak?

W razie czego, jakiej firmy termostat brać?

Opublikowano

Ludzie co wy wypisujecie.

W silniku m52 nie żadnego elektronicznego czujnika termostatu.

Termostat jest z przodu silnika pod palstikową pokrywą.Jedyne czujniki od temperatury znajdują się w bloku silnika pod kolektorem ssącym.

W jednej obudowie znajduje się czujnik od wskaźnika i DME.

Jak masz w czasie jazdy 83 stopnie to jest raczej ok.

Ogólnie temperatury większej jak 90 stopni nie uzyskasz.

Sprawdzałem na kilu samochodach i za każdym razem to samo.

Otwarcie termostatu niby 92 stopnie a przy 88 w INPA chłodnica gorąca.

Jak masz fejs to sprawdź przy jakiej temp. termostat ci się otwiera.

Opublikowano
Otwarcie termostatu niby 92 stopnie a przy 88 w INPA chłodnica gorąca.

Jak masz fejs to sprawdź przy jakiej temp. termostat ci się otwiera.

Taki miałem zamiar, tylko gdzie to sprawdzić? ;) Fejs i inpe mam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego masz czujnik steujący otwarciem termostatu w jego obudowie. Nie wiem jakie widziałeś M52 ale te które ja widziałem każdy to miał ... Sprawą oczywistą jest, że czujnik w termostacie nie podaje temperatury "na zegary".
Krzysztof
Opublikowano

No przy takiej pogodzie jak dzisiaj to na dworzu mogłoby to być nieciekawe sprawdzanie :D .

Jakiś garaż i do przodu.

Opublikowano
Kolego masz czujnik steujący otwarciem termostatu w jego obudowie. Nie wiem jakie widziałeś M52 ale te które ja widziałem każdy to miał ... Sprawą oczywistą jest, że czujnik w termostacie nie podaje temperatury "na zegary".

m52 mam u siebie pod maską i nie ma żadnej regulacji elektrycznej termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.