Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Słyszałem ostatnio, że e39 ustawia się geometrie tylnych kół przy pełnym zbiorniku i ok 300kg w aucie to jest prawda czy jakaś ściema.

Opublikowano
Kolego juz teraz nie pamietam dokladnie ale to jest nie problem .Jak pojedziesz na geometrie kol na stacje lub do warsztatu to maja tam wszystkie dane dotyczace ustawien geometri kol w twojej buni,odpowiedz otrzymasz bez problemu ale ale z tego co sobie przypominam to raczej nie poniewarz nie jezdzisz caly czas z pelnym zbiornikiem i bagarzem pozdro :cool2:
Opublikowano
nie chce cwaniakowac ale na chlopski rozum ile jezdzisz z 400 kilogramowym bagarzem wiecej jezdzi sie bez.MORZE miales poprostu zle konty :nienie:
Opublikowano
Żadne złe kąty... Bo kąty w e39 sa nieregulowalne. Do ustawienia geometri kół w BMW potrzebne jest obciążenie. Tak też robi ASO i robią niektore zaklady ustawiania geometri kół.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Producent przewiduje obciązenie samochody przy ustawianiu zbieznosci kół i nie wierzcie nikomu kto wam powie ze ustawia sie bez obciązenia bo taki mechanik nigdy widocznie nie ustawiał geometri w BMW.Nie wszystkie samochody sie obciąza ale BMW tak
Opublikowano
po pierwsze katow pochylenia kola nie reguluje sie z przodu a z tylu tak, po drugie jezeli diagnosta ma dobry sprzet to nie musi byc zadnego obciazenia bo przy mnie gosc jak wprowadzal dane do komputera o aucie to wpisuje tam wszytskie dane i czy auto dociazone czy nie uwzglednia i automatycznie komputer to koryguje przy ustalaniu zbieznosci,wiec smialo jedz i nie musisz wcale brac calej rodziny jako obciazenia ani baku tankowac do pelna,pozdrawiam :)
Opublikowano

Nigdy nie ustawisz geometrii porządnie bez obciazenia, nawet jak komputer uwzglednia tą różnicę.

To tak jak z wahaczami - spróbuj je wymienić i dokręcić, gdy auto jest podniesione - zobaczysz efekt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to juz wiem dlaczego mi zdziera zewnetrzne przednine krawedzie :duh: . Dzieki koledzy!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Poszukuję prawidłowych wartośći do geometrii zawieszenia dla:BMW E39 540iA 1998r oraz info czy geometria ma być robiona na obciążonym aucie czy nie/pełny zbiornik itp.

 

Przed kupnem pojechałem na geometrię,mechanik wstawił w kompa BMW5E39,sedan V8,M sport package,obręcz koła 17"

 

wtedy wartość pochylenia oś tylna zalecana to -1st49min tolerancja +-0,05min

-robili bez obciążenia maszyna Beissbarth WL 4000

 

Wczoraj po wymianie amortyzatorów przód+tył(sachsy do m tech I)+jeden wahacz górny prawy tył geometria była robiona w tym samym serwisie.

Nazwy maszyny nie znam -najazd na 4 koła +laserowe ustawianie,bez obciążania

 

-no i na wydruku dla serwisanta z ustawieniami było pochylenie oś tylna -2st10min reszty niestety nie pamiętam.

 

Dziś hmm...znalzłem wydruk przed zakupowy no i jakie parametry mają być bo różnica jest niestety.

 

Potrzebuję wszelkich wartości do ustawień aby zweryfikować obecne.

Opublikowano
Żadne złe kąty... Bo kąty w e39 sa nieregulowalne. Do ustawienia geometri kół w BMW potrzebne jest obciążenie. Tak też robi ASO i robią niektore zaklady ustawiania geometri kół.

ustawia sie tylne kąty w e39 :8)

Opublikowano

1.Nie dopisałem jednoznacznie we wcześniejszym poście zawieszenie S704A M SPORT SUSPENSION

Ze wstępnych doniesień na innym forum to:

1.fotele przód ustawione na środku i na każdym z nich obciążenie po 68kg

2.na tylnej kanapie na środku 68kg

3.w bagażniku centralnie 21kg

4.pełen zbiornik paliwa

 

czyli (3x68)=21=225kg ciężarków +paliwo czyli ok 35L gdyż miałem 35 czyli mam geometrię ustawioną bez ok 260 kg obciążenia...

 

2.opcja 2 chyba,że mają wartości dla nieobciążonego wozu?

Istnieje taka możliwość?

Opublikowano

witam

 

u mnie machanik jak robi geometrie to wklada ciezary na kazda wycieraczke + bagaznik,

z tego co widze, to odchylenia w wiekowym aucie zawsze beda, choc nie wiem czy i w nowym nie bedzie, pozdrawiam

dako3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie wahaczy też robiłem zbieżność, na pytanie czemu nie dociąża samochodu, diagnosta również powiedział że nie trzeba, bo komputer bierze pod uwagę że auto jest puste.

Trochę mnie to zdziwiło, ale po jeździe próbnej samochód świetnie się prowadzi, nie ściąga, nie ucieka, opon nie zjada.

Więc może faktycznie przy dobrym sprzęcie do geometrii zawieszenia obciążenia są zbędne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.