Skocz do zawartości

Parowanie szyb - coś nie tak z klimatyzacją


paypal

Rekomendowane odpowiedzi

Opisze problem po koleji. Strasznie parują mi szyby w moim e90, o ile sytuacja normalna jest teraz to w momencie gdy za oknem było 2-10st nie jest to az tak normalne.

Pierwszy odruch - standardowo wywaliłem cały syf z wycieraczek, wysuszyłem itd - nic dalej parują

Drugi ruch - całe szyby przetarłem i wtarłem :mrgreen: preparat typu anty mgła itd - zero efektu

Trzeci - wymiana filtra przeciwpyłkowego - dalej zero

 

I teraz najlepsze, jade tak sobie trasą, jade parują mi te szyby, normalna woda mocna mi sie na nich zbiera, zeby cos widziec w bocznych przednich dmuchawa chodzi na 80% mocy, huk straszny, wkurzam sie i nagle cos mnie tkneło i właćzyłem tryb wewnętrzny, ale nie tez z A tylko zwykły - 5 minut, wszystkie szyby odparowane... :?: :?: :shock:

 

Nie mam pojecia o co chodzi, dodam tylko co moze miec znaczenie a ni musi, gdy wcisne sniezynke cold zaczyna chłodzic , dmuchawa na max i 16st, ale gdy chce wcisnąć Rest nie reaguje wogóle (podejrzewam ze ma walic ciepłem na full)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a garazujesz auto czy pod chmurka zawsze stoi? Zbiera sie woda na szybach od srodka jak jedziesz? bo jesli nigdy nie garazowane to moze byc po prostu na maksa wilgotno w srodku i wypadaloby je troche wysuszyc, to tyle co mi do glowy przychodzi z rzeczy bardziej przyziemnych.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy podłoga sucha. Może gdzieś auto przecieka. Najczęściej szyberdach i uszczelnienie drzwi. Sprawdź, czy po deszczu/roztopach nie masz wody na listwach progowych. Cieknące drzwi to częsta usterka.

Co do środka na parowanie, też kiedyś walcząc z tematem wysmarowałem szyby tym ustrojstwem i szklarnia się zrobiła Sama skroplona woda od wewnątrz :duh: Wywaliłem dziadostwo od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na włączonej klimie, temp. na 20 stopni, pokrętkło ustwione na środku (to pokrętło ciepło-zimno) nic nie paruje, w e46 tak samo miałem i nigdy nie miałem zaparowanych szyb. Jak mroźno było to wciskałem grzanie na szybę przednią to momentalnie odmarzała. A pokrętkło miałem ustawione max na pole czerwone, a temp. na 21 stopni. I oczywiście grzanie w pupala zawsze ;) hehe

 

Przycisk REST nie będzie działał w momencie niskiej temperatury silnika. Najpierw musi być wystarczająco dużo ciepła, żeby silnik 'mógł oddać' nagromadzoną energię, także tu nie ma co panikować. Pojeździj dłużej a potem na postoju włącz REST.

 

Pzdr.

 

 

A i tak jak kolega wyżej napisał, nie ma co smarować żadnymi specyfikami! Bo później same problemy z tym, żeby zmyć. Płyn do szyb zwykły najlepiej na amoniaku, umyć dobrze szyby, wytrzeć do sucha, auto w ciepłym wysuszyć i jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadajac na pytania :

Podłoga, dywaniki itd wszystko jest suche. Oczywiscie ze w chwili obecnej zawsze cos błotka sie naniesie, ale czesto czyszcze gumowe wycieraczki wiec nie ma tego problemu. Szyberdachu nie mam wiec odpada, uszczelki w drzwiach - hmm, nie widziałem zadnej wody na progach w momencie otwarcia wiec chyba raczej nie, ale sprawdze temat bardziej szczegółowo.

Tak auto stoi pod chmurką, i zdaje sobie sprawe ze normalnym beda zawilgocone szyby. Niestety nienormalnym staje sie to zjawisko po przejechaniu 50, 100 czy 200km i nagrzaniu w pełni auta - szyby sa całe mokre od srodka a przy obecnej temperaturze poprostu zamarzniete.

Przycisk rest - nie działa wogole, nie wazne czy auto jest po odpaleniu czy po 100km -zero reakcji.

Kiedyś czytałem cos o "osuszaczu" w instalacji klimatyzacji - może to to dziadostwo ??

 

Wogole jakos dziwnie ta kliema w tym bmw chodzi, wczesniej miałem audi, jak dałem mocny nawiew na szybe to mi grzywka za tylnymi zagłówkami sie chowała :mrgreen: a tutaj huku co niemiara a jak dam reke pod nawiew to tak sobie leci. Nie wiem czy to tez jest normalne ale w momencie gdy dam nawiew na szyby i powiedzmy 70-80% mocy to słysze jak klima przełącza łopaty kliematyzacji zmieniajac co rusz połozenie tak jakby raz rozdzielała na srodek szyby, raz na boki. Myslałem takze ze te dwa plastiki na srodku podszybia to wylot powietrza ale tamtędy wogole powietrze nie leci :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam navi wiec to chyba nie to :D

Tak ciepłym dmucha, grzeje sie bardzo dobrze, ale cóz z tego skoro szyby sa całe zaparowane. O ile przednia tylko na samej górze czy po bokach to boczne to masakra

 

Tutaj zdjecie o co mi chodzi z tymi otworami z których nic nie leci :D

http://img17.imageshack.us/img17/8827/848819825.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy otwierają sie i zamykaja jak należy klapy obiegu zamknietego, w Audi kolegi był problem ze sterowniem tym i pomimo przycisku w odpowiedniej pozycji bieg był cały czas zamknięty.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy otwierają sie i zamykaja jak należy klapy obiegu zamknietego, w Audi kolegi był problem ze sterowniem tym i pomimo przycisku w odpowiedniej pozycji bieg był cały czas zamknięty.

 

Tylko jak to samemu sprawdzic :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że te kratki na podszybiu służą do zasysania powietrza w trybie obiegu zamkniętego,

 

Natomiast co do sprawdzenia czy działają klapki to u mnie jest wyrażnie słyszalna różnica w pracy dmuchawy(głośniej) jeśli włączę

obieg zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że te kratki na podszybiu służą do zasysania powietrza w trybie obiegu zamkniętego,

 

 

U mnie normalnie z nich dmucha.

 

A co do topicu: to myślę, że siłownik klapki powietrza zewnętrznego może być uszkodzony ( to będzie numer 6 tutaj http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/RHD/N/2005/april/browse/heater_and_air_conditioning/electric_parts_for_ac_unit/ )

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że te kratki na podszybiu służą do zasysania powietrza w trybie obiegu zamkniętego,

 

 

U mnie normalnie z nich dmucha.

 

A co do topicu: to myślę, że siłownik klapki powietrza zewnętrznego może być uszkodzony ( to będzie numer 6 tutaj http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/RHD/N/2005/april/browse/heater_and_air_conditioning/electric_parts_for_ac_unit/ )

 

 

Z tego Ci dmucha?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/RHD/N/2005/april/browse/heater_and_air_conditioning/outflow_nozzles_covers/

 

??

 

Pzdr. Wesołych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie nic z tego nie dmucha....

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jadąc, dmucha jak diabli na szybę, i nie zasysa na obiegu tylko cały czas dmucha.

 

Jak komuś nie dmucha to może: 1.) ma aktualnie inne nastawy klimy i nawiewu, albo 2.) Ma uszkodzony któryś z siłowników do regulacji klapek nawiewu. W E90 jest ich wiele (6 chyba), jak któryś nie działa to klapka cały czas zamknięta i nie dmucha.

 

BTW dmucha z tych właśnie otworów co w linku powyżej.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% masz to samo co u mnie w Z4.

Silnik krokowy dziala ale zebatka, ktora jest sterowana silnikiem przeskakuje wzgledem zebatki, ktora ustawia klapy obiegu wewnetrznego.

Efekt masz taki, ze obieg jest caly czas zamkniety.

Wycisz wszystko i poprzelaczaj przysiskiem obiegu. Jak bzyczy to silnik dziala, jak nie to silnik do wymiany.

Niestety warunki pracy wymiany tego ustrojstwa sa tragiczne. W ASO wyjmuja deske i sama robocizna to pow. 1000pln.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy,

Silniczki słychac wiec cos sie tam przełącza.

Teraz zrobiło sie troche cieplej u nas (+12st C) auto sie troche wysuszyło na słoneczku i poki co jest oki, ale temat bede drążył.

 

Ps. czy wam tez po wyłączeniu zapłonu i wyciagnieciu kluczyka po jakies 30-180sek buczy cos w schowku tak jakby własnie jakies klapy sie przełącząły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś buczy, ale to tak jakby z okolic navi tam z tyłu.

 

A swoją drogą.. jak jest u Was z tym 'kluczykiem'? W momencie kiedy go włożę i odpalę auto, po czym zgaszę i wyciągnę kluczyk, to mogę odpalić auto bez ponownego włożenia kluczyka do 'dziury' ;). Chciałem zaznaczyć, że nie mam tej funkcji zbliżeniowej, która otwiera i odpala auto np. jeśli mam kluczyk w kieszeni.

 

Jak jest u Was? Sorry trochę za zaśmiecenie tematu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie jest dokładnie tak samo, az sam się zdziwiłem któregoś razu :D Ktoś mi w ogole mówił że jest taki trik, że coś tam z kluzyka się wyciąga i przylepia np taśmą bezbarwną do "otworu" ( ogholnie to ponoc prawie nie widoczne, i może tam leżeć cały czas, a my nosimy drugiego pilota ze soba i uzywamy tylko do owwierania/zamykania samochodu, potem kluczyk moze lezec w kieszeni:D

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie ja zawsze wkłądam kluczyk..

 

 

[edit]

Panowie chciałem sprostować informacje, o tym nawiewie w desce... otóż dzisiaj mi dmuchało. Temp miałem wew. 20 stopni klima włączona i pokrętełko ustawione na maxa na niebiesko, temp na zewnątrz -1,5 stopnia.

 

I dmuchało chłodnym powietrzem z tych właśnie wywietrzników nad navi.

 

 

Ogólnie to ta wentylacja w BMW to jest strasznie trudna do ogarnięcia .. co kiedy i jak :) hehe.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.