Skocz do zawartości

Znów olej...


maciekszz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam!!

Ja juz nic nie wiem! Po wielu rozmowach, czytanych artykułach doszedłem do wniosku że zaleję swoją beemeczke e-36 325i 93r. olejem cstrol gtx magnatec 10W40. Wcześniej też był 10W40 ale oryginalny bmw(przynajmniej taka była plakietka). Dziś na stronie Castrola http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3175 wyczytałem że ten olej na którym jeźdzę jest ledwo dopuszczalny a najlepszy byłby jakiś txt softec LL 01. Ten olej z tego co doczytałem na stronie: http://www.chiniewicz.pl/index.php?m=oferta&gid=18&id=120 jest olejem o lepkości 0W30 czyli jest olejem syntetycznym a wcześniej był półsyntetyk. Myślicie że jak przyjdzie pora na wymianę a już niedługo to zmienić na ten Softec albo chociaż na Magnateca 5W40? Doradzcie coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie z przedmowca nie zgodze!!!

 

jak wczesniej miales polsyntetyk to lepiej nie zmieniaj!!

Dam Ci przyklad mojego znajomego!! przez caly czas uzytkowania auta czyli jakies 12 lat mial olej mineralny, a nastepnie polsyntetyk!! i wszystko bylo jak w anjlepszym porzadku cisnienie oleju wzorcowe itd!

az tu pewnego dnia jakis madry mechanik poradzil mojemu znajomemu zeby przeszedl na syntetyk! Otoz silnik zaczal dziwnie pracowac, cisnienie oleju dramatycznie spadlo, kolega sie wystraszyl !! Okazalo sie ze po wlaniu syntetyka nastapilo wyplukanie starego oleju ze wszystkich szczelin (ktore ten olej uszczelnial) i stad te dziwne wariacje silnika...znajomy oczywiscie zaraz wymienil olej na taki jaki mial przed eksperymentami...po jakims czasie wszystko wrocilo do normy...

w ogole stare silniki z duzym przebiegiem najlepiej jak chodza na dobrych mineralalch

a teraz zrobisz jak chcesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy!!!!!!!!!! do silnika M50 24 V z chydraulicznymi popychaczami zaworów??? jaki mineralny????????

:mad2: zabijesz ten silnik !!!!!!!!!!!!!!!

Minimum to półsyntetyk a najlepeij pełen. To jest BMWa nie opel albo ford.

Wlejesz mineralny i koniec z Twoim silnikiem to wszystko w tym temacie.

 

Lej full syntetyk i poczytaj na forum wystarczy wpisac w wysukiwarce

"olej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej (E39 M52) zanim to zrobiłem obdzwoniłem ASO tak z czystej ciekawości co poradzą i wszyscy polecali półsyntetyk. Podobno przy autach wiekowych z większym przebiegiem najbezpieczniej używać właśnie półsyntetyk - jest to nie moje zdanie a opinia jaką usłyszalem w ASO
http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie stosował oleji Castrola do auta uzywanego do "wszystkiego". Castrola syntetyki nadają się do sportu (TWS). Rano będziesz bardziej słyszał zawory i po czasie na elementach silnika pozostanie taki dziwny brązowy nalot. Od dawien dawna stosuje Mobila 1 5w50 czy to do diesli czy benzin i nigdy nie było problemów. Polecam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiję piłkę do Michała-J !!! No przepraszam bardzo dzwoniłeś do ASO w swojej sprawie- tak zrozumiałem. Oni polecają do aut WIEKOWYCH półsyntetyk. Masz E39 - i to jest auto wiekowe!!?? No wręcz się zagotowałem :D Do takiej fabryki pod maską wlewasz półśrodki??- szkoda mi jej !! Ja zastanawiałem się ale nad firmą olejową, a że pełny syntetyk to jasne jak słońce. Po przeanalizowaniu dyskusji na forum (obszerna i wyczerpująca) doszedłem do wniosku, że Mobil 5W-50 to będzie to. Przy drugiej wymianie chciałbym zalać Shell-em 5W-40. A dlatego tak bo opinii chwalących TEN Mobil było dużo- i brak negatywów, zaś o tym Shell-u wręcz zdawkowo- ale i negatywów również zero.

No to narazie tyle, pozdrawiam :8)

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M20 B20 - moja poprzednia. Jeździła na mineralce, przy wymianie wlali mi syntetyka bez mojej wiedzy, bo uważali, że tak lepiej. Wyszło na jaw przy wymianie silnika... zaczął po pewnym czasie chodzić jak stary diesel - wszystko bulgotało - tak go syntetyk wypłukał.

 

w tą stronę zawsze:

syntetyk -> półsysntetyk -> mineralny

 

w tą stronę NIGDY:

mineralny -> półsyntetyk -> syntetyk

 

Do silnika M50 nie lej mineralnego, minimum półsyntetyk.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

325 e36 200 tyś km gdy kupiłem samochód był zalany olejm 0w30-75 zł / litr beemka palila go ok 300 mililitrów na 1000 km i uważam że to za dobry olej do silnika z 1991 roku teraz Mobil 5W50 spalanie ok 200 mL na 1000 km -krotkie odcinki po mieście nie zdecydowałbym sie na mineralny granica to półsyntetk 10Wnp 40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem olej (E39 M52) zanim to zrobiłem obdzwoniłem ASO tak z czystej ciekawości co poradzą i wszyscy polecali półsyntetyk. Podobno przy autach wiekowych z większym przebiegiem najbezpieczniej używać właśnie półsyntetyk - jest to nie moje zdanie a opinia jaką usłyszalem w ASO

Witam

W ktoryms wydaniu Auto Moto podany byl nr. tel. do eksperta odBMW.

Zadzwonilem zapytalem jaki olej.Odpowiedz:tylko syntetyk!Potem zadalem mu kilka innych pytan i sie pogubil :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ChrisCross - dla Panów z ASO (dzwoniłem do 4 różnych) auto z '97 i o przebiegu 170 tys to już wiekowe auto :mrgreen:

Wszyscy twierdzili zgodnie, że aby uniknąć wypłukań to najbezpieczniej jeździć na półsyntetyku - to samo zdanie (nie sugerując wcześniej) miał gość co robi BMW (nieautoryzowany) - więc niech sobie już będzie półsyntetyk

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przelewacie z pustego w próżne. :duh:

Wiadomo, jeśli motor od nowości chodzi na syntetyku, to lać dalej syntetyk, nawet przy przebiegu 400 tyś, jeśli kupiliśmy auto od jakiegoś poprocha i nie wiadomo co jest w silniku, to lepiej najpierw wlać półsyntetyk, potem można przejść na pełen, ale jeśli silnik jest już zmęczony życiem, to Święty Boże nie pomoże i to bez znaczenia co sie wleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja od nowości była zalewana właśnie tym Castrolem TXT. Ale z mojego własego doświadczenia wczoraj wlałem Mobila 1 5w50. Dzisiaj rano auto odpaliło lekko i cichutko jakby było przed chwila palone. Więc potwierdza się po raz kolejny moja opinia, że Mobil "utrzymuje" się na podzespołach. A castrol musi robić jakieś Magnateki żeby pod tym względem dorównać Mobilowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos moze uzywal tego oleju softec txt?? I myslicie ze to co jest na stronie castrola dotyczące olejów do skrzyni i dyfra to jest oprawda i takie lać?

Rany Boskie ,chyba nie wierzysz w to co pisze producent?

Przeciez nie napisza,ze sie nie nadaje do niczego :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam .ja jak kupiłem swoją wiecznie cykającą m-40 to chodziła niespecjalnie,tzn. głośno! mechznik poradził mi castrola gtx minerał i od razu ciszej zaworki zaczęly chodzić! oczywiście całkiem ustało jak napawałem krzywki ale zawsze trochę było lepiej.a pozatym to powinny być jakieś testy olejowe[jak papierek lakmusowy w podstawówce] wkładasz i wiesz jaki olej w silniku :dance: .a tak kupisz auto i niewiadomo co jest w środku!pozdro :norty:
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytajac rozne opinie na temat rodzaju oleju to zdania są podzielone.

 

Pytałem znajomego mechanika który naprawia tylko audi bmw mercedesy to powiedział że jak jest zalany mineralny to cały czas jeżdzić na nim! W warsztacie gdzie tylko wymieniają oleje też nie zalecają zmiany.

 

 

Pozdrowienia

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja w swojej E30 mam półsyntetyk Lotosa, ale przy okazji wymiany rozrządu mechanik doradził mi aby przy następnej wymianie zalać pełny. Dodam, że moja M40 1.8 ma 176 tys. i nie wiem czy to najlepszy pomysł. W chwili kupna nie wiedziałem czym był zalany, a z tymi serwisami było dokładnie tak jak mówicie: jedni - minerał, bo to stary silnik i nie wiadomo czym był zalany, inni - pełny syntetyk, bo hydrauliczne popychacze zaworów szlag trafi. Tak wiec zdecydowałem się na półśrodek i póki co (przez 7000 km)nie mam najmniejszych problemów z poziomem, jedynie uszczelka pod pokrywą zaworów się poci, ale to efekt braku owej części przy okazji wymiany rozrządu. Na koniec tego przydługiego może postu dodam, że w instrukcji obsługi(co prawda z 1990 roku) piszą o 10W40 do tego akurat silnika.

Reasumując do M40 minimum półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a jaki lała fabryka w 89 roku? ja niewiem co byłolane bo łapeć powiedział że lotos minerlny wlał bo nie wiedział co było wczesniej... myśle ,żę syntetyk to raczej przesada w tak starym siniku ... zastanawiam sie czy nie lepiej lać mineralny lotosu na którym zrobiłem na gazie w golfie ponad 100 kkm i nadal nie bierze oleju a wymieniać goco 7000km czyli wczesniej ... syntetyk wmienia sie często co 15 tysięcy .. co o tym sądzicie bo pół synttyk to jednak ryzyko... chyba że 1 lat temu orginalnie lali pół syntetyki to raczej własciciel bemki lał to co zalecane przez producenta...
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej ja jeżdże ma mineralnym mobilu..moim zdaniem olej sie dobiera bo stany silnika i przebiegu a nie do rodzaju silnika..a najlepiej lac to co było wcześniej..mineralny bardziej uszczelnia wiec jest dobry do starszych silników i przebiegów powyżej 200tys..tak mnie sie zdaje :8)
tomeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
do e-39 z 96 roku z przebiegiem 153 tys polecacie syntetyk??? a odnosnie iekowych aut, moj ojciec do niedawna mial e-34 1989 rocznik m20 525 jakos tak, kupil go zalanego pelnym syntetykiem castrola jakiegos ladnie rpacowal jedynie co to ciekolu mu spod glowicy kapal olej delikatnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.