Skocz do zawartości

[E87] 120d - Problem z rozruchem/Niskie temepratury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
odkąd zrobiły się duże mrozy zauważyłem że moje auto coraz ciężej odpala - po wciśnięciu start długo kręci zanim zaskoczy ok 10 sekun i dopiero odpala, po pierwszym porannym rozruchu nie ma już problemów odpala od razu - co to może być? któraś świeca jest spalona? na komputerze nie ma zapisanych błędów
Opublikowano
odkąd je mam - nigdy, a mam już 201tyś przejechane :)
Opublikowano

1. sprawdzić świece żarowe, czy nie ma spalonych

2. Sprawdzić czy nie jest walnięty sterownik grzania świec żarowych (nawet przy nowych świecach i walnietym sterowniku może być tak, ze świece nie bedą grzały)

3. W duży mróz polecam zapalać auto na dwa razy naciśniecie przycisku START, najpierw bez sprzęgła, zapalają sie kontrolki, kontrolka świec gaśnie i dopiero drugi raz START już ze sprzegłem.

4. Filtr paliwo dawno zmieniany? Na dobrej stacji tankujesz?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
1. sprawdzić świece żarowe, czy nie ma spalonych

2. Sprawdzić czy nie jest walnięty sterownik grzania świec żarowych (nawet przy nowych świecach i walnietym sterowniku może być tak, ze świece nie bedą grzały)

3. W duży mróz polecam zapalać auto na dwa razy naciśniecie przycisku START, najpierw bez sprzęgła, zapalają sie kontrolki, kontrolka świec gaśnie i dopiero drugi raz START już ze sprzegłem.

4. Filtr paliwo dawno zmieniany? Na dobrej stacji tankujesz?

 

1. żebym tylko wiedizał jak to sprawdzić - da się jakoś bez rozbierania? (czasem zapala mi się kontrolka że się grzeją)

2. gdyby sterownik był walnięty i by nie grzały w ogóle to wydaje mi się że w taki mróz w ogóle by nie odpalił

3. coś chyba u mnie jest nie tak bo od razu mi odpala - czy wcisne sprzęgło czy nie - wczesniej było dobrze - ze sprzęgła nie pali a teraz nie wiem co jest ale tak nie jest :roll:

4. filt wymieniałem 2 tygodnie temu, tankuje zazwyczaj na lukoilu ale chyba się przeniose na bp - dodawałem też ostatnio jakiś specyfik castrola przeciw zamarzaniu paliwa

Opublikowano

1. sprawdzić można podpinając pod komputer - to bez rozbierania. Jeśli organoleptycznie to trzeba zdemontowac kolektor dolotowy

 

2. elektryk od BMW mi mówił, ze ten sterownik nie ma tylko jednego wyjścia tylko coś w rodzaju oddzielnego toru na każda ze świec. Czyli mając wszystkie sprawne świece w 100% a niesprawny do końca sterownik może być efekt, że kilka swiec grzeje a jedna czy kilka nie.

 

3. nie ma prawa odpalić auto bez sprzegła, przecież auto nie wie czy nie masz przypadkiem zapiętego biegu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
odp. do odpalania.

 

Może masz czujnik sprzęgła zwarty na stałe ?!?!

 

coś napewno jest nie tak ale nikt nie chce podjąc się naprawy a byłem już w kilku miejscach :( nawet kupiłem nowy czujnik ale boje się sam grzebać żeby się nie okazało że w ogóle nie będę mógł odpalić :( mało tego zdażyło mi się juz kiedyś że chciała mi odpalić na biegu ... bardzo niemiła sytuacja ... ale kto mi to naprawi?

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli przy porannym rozruchu przy minusowej temperaturze czasem nie wyświetla się komunikat od grzania świec żarowych i do tego można uruchomić motor nie wciskając sprzegła to uszkodzeniu uległ mikro włącznik sprzęgła.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

3. W duży mróz polecam zapalać auto na dwa razy naciśniecie przycisku START, najpierw bez sprzęgła, zapalają sie kontrolki, kontrolka świec gaśnie i dopiero drugi raz START już ze sprzegłem.

 

Jedynka przed liftem nie ma informacji o grzaniu świec.

Opublikowano

Ma, ma...

 

Ale odpalanie na 2x nie ma sensu. Zgodnie z instrukcją powinno to się odbywać na raz :) czyli wsiadamy, sprzęgło i guzik i potem jazda. Komputer sam zadba żeby zagrzać świeczki.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
z tego co mi wiadomo nie ma osobnej kontrolki na desce, jeśli sie grzeja to wyświetla sie duża ikonka na wyświetlaczu centralnym tak gdzie godzina i temp.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ma, ma...

 

Ale odpalanie na 2x nie ma sensu. Zgodnie z instrukcją powinno to się odbywać na raz :) czyli wsiadamy, sprzęgło i guzik i potem jazda. Komputer sam zadba żeby zagrzać świeczki.

 

oczywiście, że ma - po nacisnięciu silnik odpala po 1 sekundzie, a na wyświetlaczu zapala się "sprężynka" ikona informująca o grzaniu świec - jest to chwila.

Opublikowano
Może ktoś potwierdzić, że w jedynce przed liftem informacja o grzaniu wyświetla się jako duża ikona na wyświetlaczu pomiędzy zegarami? Nawet przy -20 po nocy na dworze zapala mi bez żadnego opóźnienia.
Opublikowano
Może ktoś potwierdzić, że w jedynce przed liftem informacja o grzaniu wyświetla się jako duża ikona na wyświetlaczu pomiędzy zegarami? Nawet przy -20 po nocy na dworze zapala mi bez żadnego opóźnienia.

 

Jak i przed, tak i po lifcie jest w tym samym miejscu - pomiędzy zegarami duża ikona

Jeżeli nie zapala Ci się informacja to oznacza, że masz w bardzo dobrym stanie swiece. Jeżeli były by kiepskie to zapalają się na jakąś chwile

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę HIPO że jesteś tu najszybszy i sporo wiesz na temat jedyneczki, powiem Ci że jestem bardzo zaskoczony tymi wszyskimi problemami , np. ciężkie odpalanie, sprzęgło, dwumas, problemy z elektryką, jakimiś stukami kół pasowych i inne. Kupiłem do jazdy na co dzień 120d 2005r w bogatej wersji rok temu z przebiegiem 148.000km, od pierwszego właściciela z niemiec, byłem po nią osobiście, była bardzo solidnie serwisowana i w świetnym bezwypadkowym stanie, dlatego ją kupiłem, auto dziś ma przejechane 191.000km i oprócz kosztów oleju, kompletu klocków i wiadomo filtrów, nie dołożyłem ani złotówki , nie zepsuło się w tym aucie absolutnie NIC !!! Nie wystąpiła nawet najmniejsza usterka czegokolwiek, dlatego zapytam wprost czy Ja miałem takie szczęście trafić taki egzemplarz czy po prostu ludzie którzy tu opisują swoje problemy kupowali swoje auta w myśl zasady aby było taniej ? Trudno mi to zrozumieć żeby tak młode auta ze znikomymi przebiegami miały usterki typu wymiana skrzyni biegów czy koła dwumasowego, przecież to są poważne awarie ! Dla mnie jedynka jest świetnym absolutnie bezusterkowym autem! Mam też trójkę e90 ale powiem szczerze że tylko po to żeby była jest z minimalnym przebiegiem i w ciekawej wersji dlatego ją chronię jak mogę, jedynka zaspokaja wszystkie moje i żony potrzeby i wymagania dlatego ciągle się zastanawiam dlaczego inni mają takie problemy z tym modelem a JA nie ? :D
Opublikowano
Widzę HIPO że jesteś tu najszybszy i sporo wiesz na temat jedyneczki, powiem Ci że jestem bardzo zaskoczony tymi wszyskimi problemami , np. ciężkie odpalanie, sprzęgło, dwumas, problemy z elektryką, jakimiś stukami kół pasowych i inne. Kupiłem do jazdy na co dzień 120d 2005r w bogatej wersji rok temu z przebiegiem 148.000km, od pierwszego właściciela z niemiec, byłem po nią osobiście, była bardzo solidnie serwisowana i w świetnym bezwypadkowym stanie, dlatego ją kupiłem, auto dziś ma przejechane 191.000km i oprócz kosztów oleju, kompletu klocków i wiadomo filtrów, nie dołożyłem ani złotówki , nie zepsuło się w tym aucie absolutnie NIC !!! Nie wystąpiła nawet najmniejsza usterka czegokolwiek, dlatego zapytam wprost czy Ja miałem takie szczęście trafić taki egzemplarz czy po prostu ludzie którzy tu opisują swoje problemy kupowali swoje auta w myśl zasady aby było taniej ? Trudno mi to zrozumieć żeby tak młode auta ze znikomymi przebiegami miały usterki typu wymiana skrzyni biegów czy koła dwumasowego, przecież to są poważne awarie ! Dla mnie jedynka jest świetnym absolutnie bezusterkowym autem! Mam też trójkę e90 ale powiem szczerze że tylko po to żeby była jest z minimalnym przebiegiem i w ciekawej wersji dlatego ją chronię jak mogę, jedynka zaspokaja wszystkie moje i żony potrzeby i wymagania dlatego ciągle się zastanawiam dlaczego inni mają takie problemy z tym modelem a JA nie ? :D

 

Na ogólną sprawność auta wpływa bardzo dużo czynników m.in. poprzedni właściciel, serwis, obecny właściciel, części, stłuczki. Reguła dobrego serwisowania auta jest prosta.. (nie tyczy się to tylko BMW): o auto trzeba dbać!

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Widzę HIPO że jesteś tu najszybszy i sporo wiesz na temat jedyneczki, powiem Ci że jestem bardzo zaskoczony tymi wszyskimi problemami , np. ciężkie odpalanie, sprzęgło, dwumas, problemy z elektryką, jakimiś stukami kół pasowych i inne. Kupiłem do jazdy na co dzień 120d 2005r w bogatej wersji rok temu z przebiegiem 148.000km, od pierwszego właściciela z niemiec, byłem po nią osobiście, była bardzo solidnie serwisowana i w świetnym bezwypadkowym stanie, dlatego ją kupiłem, auto dziś ma przejechane 191.000km i oprócz kosztów oleju, kompletu klocków i wiadomo filtrów, nie dołożyłem ani złotówki , nie zepsuło się w tym aucie absolutnie NIC !!! Nie wystąpiła nawet najmniejsza usterka czegokolwiek, dlatego zapytam wprost czy Ja miałem takie szczęście trafić taki egzemplarz czy po prostu ludzie którzy tu opisują swoje problemy kupowali swoje auta w myśl zasady aby było taniej ? Trudno mi to zrozumieć żeby tak młode auta ze znikomymi przebiegami miały usterki typu wymiana skrzyni biegów czy koła dwumasowego, przecież to są poważne awarie ! Dla mnie jedynka jest świetnym absolutnie bezusterkowym autem! Mam też trójkę e90 ale powiem szczerze że tylko po to żeby była jest z minimalnym przebiegiem i w ciekawej wersji dlatego ją chronię jak mogę, jedynka zaspokaja wszystkie moje i żony potrzeby i wymagania dlatego ciągle się zastanawiam dlaczego inni mają takie problemy z tym modelem a JA nie ? :D

 

Na ogólną sprawność auta wpływa bardzo dużo czynników m.in. poprzedni właściciel, serwis, obecny właściciel, części, stłuczki. Reguła dobrego serwisowania auta jest prosta.. (nie tyczy się to tylko BMW): o auto trzeba dbać!

 

dokładnie, jak piteerus napisał - nic dodać :cool2:

A tobie kolego można tylko pogratulować dobrego zakupu :cool2: :cool2:

Opublikowano
tak kontrolka zaświeca się między zegarami na dużym yświetlaczu - tam gdzie m.in. temperatura
  • 4 lata później...
Opublikowano

Dla mnie jest coś nie tak z tym wskazaniem grzania świec żarowych.

W 118d sprawdzone świece żarowe, nowy moduł świec żarowych, nowy akumulator i gdy auto stoi w garażu -1,5 stopnia mrozu zapala się kontrolka grzania i auto zapala od strzała.

Dzisiaj -11.5 stopni, auto na zewnątrz od 2 dni brak kontrolki, kręcenie do 10 sekund i ledwo odpalił.

 

Zaznaczam że zapalam na 2 razy, załączenie zapłonu bez sprzęgła i dopiero po zgaśnieciu kontrolek drugi raz guzik ze sprzęgłem.

 

P.S.

W E91 tylko z silnikiem N47 kontrolka zapala mi się już przy dodatniej temperaturze, a i tam zapalam od razu ze sprzęgłem i oczywiście bez problemów.

 

Macie jakiej sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.