Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

318D 143 KM

Spalanie średnie przy obecnej temperaturze 6l/100 Km

Przy największych mrozach jakie gościliśmy moje autko piło 7l/100 km

Oczywiście przy rozsądnej jeżdzie, ale bez zamulania.

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich

Wypowiadam się na forum po raz pierwszy.

Szukałem informacji odnośnie spalania E90 320d, gdyż przy ostatnich mrozach auto spaliło około 17,18 litrów na setkę!

Fakt, żona użytkuje auto na krótkich odcinkach (max. 5km) a auto nie jest garażowane. Zastanawia mnie tylko dlaczego przy takim spalaniu (po 170 km ubyło połowę ze zbiornika) spalanie pokazuje na poziomie 10l/100km? Nadmieniam, że po tankowaniu resetowane. Dość dziwne, że aż tak bardzo zaniża...

co o tym myślicie?

Opublikowano
Witam wszystkich

Wypowiadam się na forum po raz pierwszy.

Szukałem informacji odnośnie spalania E90 320d, gdyż przy ostatnich mrozach auto spaliło około 17,18 litrów na setkę!

Fakt, żona użytkuje auto na krótkich odcinkach (max. 5km) a auto nie jest garażowane. Zastanawia mnie tylko dlaczego przy takim spalaniu (po 170 km ubyło połowę ze zbiornika) spalanie pokazuje na poziomie 10l/100km? Nadmieniam, że po tankowaniu resetowane. Dość dziwne, że aż tak bardzo zaniża...

co o tym myślicie?

stać na auto to stać na paliwo nic dziwnego :mrgreen:

Opublikowano
Mój e91 automatic 2.0d pali podobnie jakies 16l również dojeżdżam do pracy 5km w cyklu miejskim. Podłaczałem już rożne diagnostyki nie ma błędów. Na trasie pokazuje 7l. Nie ma błędów nie wiadomo czego sie uczepić!
Londyn
Opublikowano

U mnie spalanie podczas ostatnich mrozów podskoczyło do 11-12l, natomiast teraz 9 litrów.

Odcinek do pracy to 11 km, cały czas Puławską w korku :/

Opublikowano

jadać 5 km w korkach po mieście do pracy to cieszcie się że pali wam TYLKO 18 l/100 :)

Ja na szczęście do pracy mam trasę S8 ładnie zrobioną, co sprawia że do pracy mam 14 km z czego 10 drogą ekspresową..

pozostają tylko zakorkowane 4 kilometry zanim się na tę trasę dostane, bywalo że przed wjazdem na trasę spalanie nieubłagalnie wskazywało 39.5/100. (bo więcej nie pokazuje)

naturalnie po wjechaniu na trasę spadło do 18.

 

Poza tym nie polecam wam używać diesli aby 5 km do pracy dojeżdżać w mrozach i korkach....

Opublikowano
A ja polecam absolutnie diesle na krotkich odcinkach pod warunkiem ze nie jest to bmw(jesli ktos oczywiscie liczy kazdy grosz) :P
Londyn
Opublikowano

Panowie no bez przesady, takie auto nie ma prawa palić 18l/100km nawet w mrozy -30. Myślę, że 11 to maxymalnie, chyba, że ktoś trzyma cały czas >3tys.obr.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Polonez w zimie podchodził mi pod 18l , wiec pytanie gdzie ta technologia skoro samochody po 20 latach jeszcze w dieslu palą tyle samo :o

U mnie spalanie jest stanowczo niższe, ale robię długie trasy, na liczniku po zatankowaniu zawsze pokazuje ponad 1000 km .

Opublikowano (edytowane)
Panowie no bez przesady, takie auto nie ma prawa palić 18l/100km nawet w mrozy -30. Myślę, że 11 to maxymalnie, chyba, że ktoś trzyma cały czas >3tys.obr.

 

Pzdr

 

Bzdura.

Ja rano jak tocze sie po osiedlowych uliczkach z garbami co 100m to spalanie mam miedzy 15 a 20+ przy czym to 20+ to moze byc i 40l po prostu wskazowka dalej sie nie wychyla. Jezeli wrzucilbym trojke i obroty spadlyby do 1100 na minute spalanie spadloby do 12l. Z przyczyn oczywistych tego nie robie.

Parkuje w garazu podziemnym.

 

Jak ktos odpala przy minus 30 jedzie w korkach na zimnym silniku kilka kilometrow i wylacza, nie widze problemu zeby palil 18 albo 25 litrow na setke w zaleznosci od temp. I korkow.

 

Bylem w miedzianej gorze litrowym yarisem.

Po kilku godzinnym kursie ktory polegal na robieniu roznych cwiczen w osmiosamochodowych grupach np. Omijanie przeszkody w zakrecie potem powrot na koniec kolejki czekanie az siedem samochodow zrobi cwiczenie i znowu ...

Czyli minuta jazdy z raczej gleboko wcisnietym gazem potem 10 minut stania i tak dalej ...

 

Na koniec kursu spalanie bylo 36 litrow. I co niemozliwe?

Przeciez yaris 1.0 nie ma prawa spalic wiecej niz 6,5 litra :mrgreen:

Edytowane przez clip
Opublikowano (edytowane)

A predkość to chyba 40 km/h i na 3 lub 4 biegu :duh:

 

Nie wiem jak można takie wyniki robić przy normalnej jeżdzie. U mnie teraz w trybie mieszanym przy temp. ok. 0 stopni w mieście jadę jak się da to i 80 a jak nie to kulanie i korki w trasie 120 -160 km/h i średnie spalanie to 8,7 l/100 km. Dziennie ok. 100 km . 50/50 miasto i trasa . Nie patrzę na wskazówkę od ekonomizera tylko zapierdzielam jak mi się podoba i aby szybciej do celu . Auto ma jeżdzić a nie bić rekordy ninimalnego spalania :mad2:

 

Kamiloo98 ma racje dla tego modelu teraz przy normalnej jeżdzie max spalanie to ok. 11 litrów . Wiecej nie powinien łykać nawet przy trasach ok. 5 km. do pracy i 5km. do domu .

 

Temat już wałkowany chyba milion razy :search:

Edytowane przez amsat
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak kto woli, skoro masz takie spalanie bo zapierdzielasz, to dlaczego wysmiewasz tych ktorzy potrafia palic malo ? Ja dzisiaj o 19 jak wracalem z biura 12 km) spalilem 5,3 , korkow nie bylo z reszta u mnie w miescie ciezko o prawdziwe korki ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
A predkość to chyba 40 km/h i na 3 lub 4 biegu :duh:

 

Nie wiem jak można takie wyniki robić przy normalnej jeżdzie. U mnie teraz w trybie mieszanym przy temp. ok. 0 stopni w mieście jadę jak się da to i 80 a jak nie to kulanie i korki w trasie 120 -160 km/h i średnie spalanie to 8,7 l/100 km. Dziennie ok. 100 km . 50/50 miasto i trasa . Nie patrzę na wskazówkę od ekonomizera tylko zapierdzielam jak mi się podoba i aby szybciej do celu . Auto ma jeżdzić a nie bić rekordy ninimalnego spalania :mad2:

 

Kamiloo98 ma racje dla tego modelu teraz przy normalnej jeżdzie max spalanie to ok. 11 litrów . Wiecej nie powinien łykać nawet przy trasach ok. 5 km. do pracy i 5km. do domu .

 

Temat już wałkowany chyba milion razy :search:

Średnia prędkość to 100km/h oczywiście trasa chcesz to wierz nie chcesz to nie wierz najlepiej zmień auto i zainwestuj w AUDI :norty:

Opublikowano
Jak kto woli, skoro masz takie spalanie bo zapierdzielasz, to dlaczego wysmiewasz tych ktorzy potrafia palic malo ? Ja dzisiaj o 19 jak wracalem z biura 12 km) spalilem 5,3 , korkow nie bylo z reszta u mnie w miescie ciezko o prawdziwe korki ;)

 

Ma coś zie....e w aucie i tyle :twisted2:

Opublikowano

Z tym Audi to nie kumam :nienie: ( lepiej wróć do początku Swojej listy aut :mrgreen: )

 

Jak się jeżdzi a nie zawala drogę to takie spalanie jest normalne .

Też tak potrafię jechać 100km/ h na 5 biegu i skasować średnie spalanie ( z ok. 6500 km. zima w mrozach ) i jechać tak przez ok. 20 km. to wynik wyjdzie pewnie jeszcze lepszy jakieś 4,8 i co z tego :?: :mad2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Watpie czy jezdzac w okolicach 100 jest sie zawalicroga, ja z reguly wiekszosc aut wyprzedzam a jakos potrafie jezdzic oszczednie i spalac niewiele paliwa. Dlaczego nie kupiles benzyny skoro dla ciebie auto jest tylko do wydurniania sie i zapierdzielania. Jakie przebiegi robisz rocznie skoro roznica miedzy 5-6 a 10 na 100 to dla ciebie nic ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Tu nie chodzi o wydurnianie czy przesadnie szybką jazdę na wysokich obrotach.

U mnie auto zarabia na siebie a nie służy jako skarbonka na pokaz .

W lato mam średnie spalanie ok. 7,6 l/100 w zimę 8,7l/100 przy cyklu mieszanym chyba to normalne spalanie ? Po mieście zimą średnio 9,4 - 9,8 ( mróz i małe odcinki trasy)

Jadąc nie zwracam uwagi na ekonomizer i nie zastanawiam się czy czasem nie zdjąć nogi z gazu - bo oj za dużo spali mi .

Wsiadam , odpalam , jadę wygodnie i bezpiecznie oraz komfortowo, załatwiam swoje sprawy , słucham muzyki choć bardzo czesto rozmawiam przez telefon oczywiście za posrednictwem idriva i bluetooth .Spedzam w samochodzie codziennie ok. 4-5 godzin i robię rocznie ok. 70 -90 tyś. km.

 

Na bęzynę to za duże roczne przebiegi . Jednak diesel pali mniej niż benzyna ale nie średnio 5l/100 z takiej ilości kilometrów :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Polonez w zimie podchodził mi pod 18l , wiec pytanie gdzie ta technologia skoro samochody po 20 latach jeszcze w dieslu palą tyle samo :o

U mnie spalanie jest stanowczo niższe, ale robię długie trasy, na liczniku po zatankowaniu zawsze pokazuje ponad 1000 km .

 

Niestety wymusza to EKOLOGIA ;) auta palą więcej - bo muszą spełniać normy emisji spalin.

 

Pzdr.

Opublikowano
...

Kamiloo98 ma racje dla tego modelu teraz przy normalnej jeżdzie max spalanie to ok. 11 litrów . Wiecej nie powinien łykać nawet przy trasach ok. 5 km. do pracy i 5km. do domu .

...

 

To zrób eksperyment, idz do salonu, weź nowe 320d (możesz nawet ED) a następnie zatankuj zresetuj licznik spalania i przejedź się do pracy 5 km ze średnią prędkością 5 km/h (czyli godzine stojąc w korkach, gaz hamulec, gaz hamulec... itp), jeśli uzyskasz spalanie mniejsze niż 15 litrów to będziesz kozak. (zakładamy że nie posiadamy systemu start - stop)

normalna jazda w dużych korkach = bardzo duże spalanie.

Temat może i był wałkowany milion razy i każdy ma swoją teorię na ten temat, ale praw fizyki nie oszukasz. :)

 

Jeśli komuś w dużych korkach 2.0d pali 20 litrów to jest to NORMALNE.

 

...moim zdaniem.

 

...no chyba że jesteś jednym z tych, co jadą sobie trasę 400 km, mają spalanie rzędu 6,5 litra, potem stoją w mieście 3 godziny w korkach, spalanie skacze im na 9 litrów. No i wyciągają wnioski, że w dużych korkach pali 9 litrów :) - pamiętaj, że wtedy jest to średnia z 400 km + to co stałeś w mieście.

Opublikowano

Każdy pisze ze swojego punktu widzenia , stylu jazdy , rodzaju pokonywanej trasy i dlatego zawsze będą te rozbieżności w spalaniu . Mi auto pali tyle to i tyle jak wyżej napisałem i dla jednego to za mało a dla drugiego , że za dużo i ,że mam coś nie tak z autem :duh:

Nie da się tego ujednolicić w żaden sposób ale pisanie ,że pali 5 l/ 100 jest bzdurą totalną bo tylko na pewnym odcinku i z pewną prędkością oraz w określonych warunkach a nie w normalnym użytkowaniu . Czy to zrozumiałe bo już nie wiem jak to bardziej logicznie Wam wytłumaczyć :lol:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Bo ogólnie wszystkie tematy o spalaniu są durne, a tu wałkowane jest 10 stron i właściwie temat bez końca :duh:

 

Wujekwadus dobrze napisał, zgadzam się z nim w całej rozciągliwości.

 

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)
Polonez w zimie podchodził mi pod 18l , wiec pytanie gdzie ta technologia skoro samochody po 20 latach jeszcze w dieslu palą tyle samo :o

 

Panowie zapominacie o jednym ... Jak sie jezdzilo polonezami i fiatami to na drogach bylo prawie 2x mniej aut :!: :!: :!: . Wiecej samochodow, mniejsza plynnosc ruchu , wiecej stania w korkach :!: . Polonez mial motor 1.6 i palil tyle ile teraz pala 3litrowki ... ktore setke zamykaja w ok.6 s ... technologia poszla do przodu .

Troche nie rozumiem tego twierdzenia ze auto pali wiecej bo musi spelniac norme emisji spalin... Owszem EGR/ DPFy w dieslach wplywaja na spalanie , ale bez przesady !. Przeciez wieszka emisja spalin = wieksze spalanie (dpf/katalizator gromadza substancje szkodliwe zwiazki siarki itp) , i na odwrot... wiec ekologia tez wplywa na to ze auta teraz pala mniej ,chociaz moglby pewnie byc jeszcze oszczedniejsze (bez DPF-u) . Mi widok czarnego komina z rury w aucie za 200k srednio odpowiada

 

ktos tu pisal cos o Audi , mialem jedna sztuke i mam w rodzinie druga sztuke na PD i spala bardzo podobnie co obecne 320d z tym ze Audi jest ok. 200-250kg lzejsze...

Edytowane przez mmcv
Opublikowano

mmcv a właśnie, że nie - ekologia ma ogromny wpływ na spalanie - dziwne ale tak jest. Te wszystkie DPF, EGR, ad-blue, itd.. wymuszają normy spalin Euro 4,5,6, itd.. . kosztem paliwa. Absurd, ale tak to właśnie działa. Tyczy się to silników diesla, jak i w osobówkach i ciężarówkach.

 

Pzdr.

Opublikowano
mmcv a właśnie, że nie - ekologia ma ogromny wpływ na spalanie - dziwne ale tak jest. Te wszystkie DPF, EGR, ad-blue, itd.. wymuszają normy spalin Euro 4,5,6, itd.. . kosztem paliwa. Absurd, ale tak to właśnie działa. Tyczy się to silników diesla, jak i w osobówkach i ciężarówkach.

 

Pzdr.

 

Tak właśnie jest, gdyby nie normy emisji spalin, to spalanie było by jeszcze niższe - myślę że co najmniej z 5%.

Przykład: (dane wg producenta)

 

E46 320dT CR 150km, skrzynia 5 biegowa - średnie spalanie 5,7L/100km

E46 320dT CR 150km, Skrzynia 6 biegowa - średnie spalanie 5,9l/100km, ale emisja CO2 już mniejsza.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.