Skocz do zawartości

Spalanie zima


M_ichał

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety potwierdzam. Mam autko od tygodnia i zauważyłem 12.5l/100km ale trasy po 4-6km w śniegu i tylko miasto.

Trochę się przestraszyłem i dzisiaj pojechałem inna trasa dłuższa ale płynniejsza i od razu zeszło spalanie do około 9l/100km.

Chcialbym aby to byl termostat albo co innego bo poprzednie autko dizel 1.8 jakby nie bylo zimno nie wszedl duzo

powyżej 7.5l/100km na tych trasach...ale i tak nie żałuje !

Pozdrawiam,

Kuba

 

 

Kolego musisz się z tym pogodzić, to auto tak pali. I nie ma sensu na siłę wymyślać, że termostat.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie chce kłamać, przechwalać się, itp. ale u mnie nigdy nie przekroczyłem 10 litrów :roll: .

Mogę się zalożyć i przetestować z kimś spalanie. Porównując dwa auta jak ktoś nie wierzy.

Miasto jakie opisuje to Kraków często zatłoczone na maxa.

A poza miastem to okolice domu - czyli górki i jeszcze raz górki.

Może to jest indywidualne dla każdego samochodu.

Co ciekawe osiagi ma lepsze niż podaje producent dla serii 320d 163KM.

8s do setki a Vmax - 240 km/h. 100% bez chipa.

Więc troche mnie dziwią wasze dane.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8s do setki a Vmax - 240 km/h. 100% bez chipa.

 

 

A jak Ty to wymierzyłeś ? Podejżewam, że patrząc na prędkościomierz. On pokazuje zazwyczaj kilka procent więcej.

 

 

Co do wartości Waszych spalań, trzeba wziąć pod uwagę, że komputer nie koniecznie mierzy dobrze, w dieslu e46, którego kiedyś miałem, komp zaniżał spalanie o 2 litry i tak sobie żyłem podniecony niskim spalaniem przez pierwsze miesiące eksploatacji, zanim nie zacząłem tego liczyć manualnie :)

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8s do setki a Vmax - 240 km/h. 100% bez chipa.

 

 

A jak Ty to wymierzyłeś ? Podejżewam, że patrząc na prędkościomierz. On pokazuje zazwyczaj kilka procent więcej.

 

 

Co do wartości Waszych spalań, trzeba wziąć pod uwagę, że komputer nie koniecznie mierzy dobrze, w dieslu e46, którego kiedyś miałem, komp zaniżał spalanie o 2 litry i tak sobie żyłem podniecony niskim spalaniem przez pierwsze miesiące eksploatacji, zanim nie zacząłem tego liczyć manualnie :)

:arrow: Vmax faktycznie wziąlem ze wskazania prędkościomierza.

( a jak porownywałem to z filmikami na youtube to zazwyczaj osiagaja 320-tki d 225-235 km/h)

Przyspieszanie sprawdzałem z kumplem który mierzył czas.

Spalanie przeliczałem ( jak ty to piszesz - manualnie :) )

na podstawie tankowania i zgadza się ze wskazaniami komputera.

:8)

Edytowane przez klagosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie po miescie z domieszka lekka trasy (na caly bak moze 100km) to w zimie teraz 8,7 jakos, latem w miescie 8 okolo mialem, ale jak mowie to wzglednie, zalezy od trasy ktora najczesciej sie robi, moj kolega z takim samym silnikiem, ale na innej trasie juz ma z litra wiecej spokojnie, bo wiecej tam stoi i pod gore lekko ciagle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety potwierdzam. Mam autko od tygodnia i zauważyłem 12.5l/100km ale trasy po 4-6km w śniegu i tylko miasto.

Mam podobnie, może odrobinkę mniej i to chyba nie dlatego, że mamy takie same felgi ;). Z domu do pracy mam 4,1 km, z pracy do domu 3,9 km. Miasto, światła, korek raz jest, raz go nie ma. Trasa raczej upierdliwa i niesprzyjająca niskiemu spalaniu. Do tego dochodzą wypady z jednego biura do drugiego, 1 km w jedną, 1 km w drugą stronę (wiem, wiem, powinienem chodzić, ale nie zawsze jest czas). Na szczęście są też trasy poza miasto, diesel w moim przypadku ma jednak ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś wam chłopaki dużo wychodzi.

 

Mi w piątce przy motorze 163km nigdy w miescie nie wyszło powyzej 8,5 litra nawet zimą. Nie mówie tutaj o trbie mieszanym bo to inna bajka - po miescie w korku średnia z komputera 38km/h

 

Aha na światłach jestem pierwszy :mrgreen:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
coś wam chłopaki dużo wychodzi.

 

Mi w piątce przy motorze 163km nigdy w miescie nie wyszło powyzej 8,5 litra nawet zimą. Nie mówie tutaj o trbie mieszanym bo to inna bajka - po miescie w korku średnia z komputera 38km/h

 

Aha na światłach jestem pierwszy :mrgreen:

 

No widzisz, Ty masz średnią prędkość 38 km/h a moja żona jeździ po mieście w takich godzinach że ma średnią około 25 km/h. A jak okres przedświąteczny to nawet poniżej 20km/h. I nie jeździ wcale jak ..., bo się spieszy do pracy a wcześniej odwozi dziecko. I jak tu porównywać spalanie. Przecież Ty także piszesz że jeździsz w korkach. To w jakich korkach musi jeździć ona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde znowu zle :twisted: Zauwazylem kolejna rzecz, gdy paliwa jest 1/2 baku spalanie zaczyna sie wzrastac do 11 l/100. Dzis mialem w baku 1/4, temp. od dluzszego czasu okolicach -2, spalanie 11 l. Zatankowalem do pelna VP-Diesel jak zwykle, i w tygodniu bede obserwowal jak bedzie wygladalo spalanie. Jednak z moich dzisiejszych obliczen spalanie wynosi 10,2 podczas gdy komp. pokazuje 11,1. Ostatnio zapomnialem obliczyc jak wyglada spalanie, ale z tego co sobie przypominam to wszystko bylo w normie, czyli cos jakby z komputerem bylo nie tak. Albo komp. podaje spalanie bardziej rzeczywiste, podczas gdy na calym baku wszystko jest w normie.

Sory za troche chaotyczny opis :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś wam chłopaki dużo wychodzi.

 

Mi w piątce przy motorze 163km nigdy w miescie nie wyszło powyzej 8,5 litra nawet zimą. Nie mówie tutaj o trbie mieszanym bo to inna bajka - po miescie w korku średnia z komputera 38km/h

 

Aha na światłach jestem pierwszy :mrgreen:

Możemy się licytować, bo u mnie było mniej niż 25 km/h :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zapewne zdązyłes przeczytac każdy jezdzi inaczej i w innych warunkach. Dla jednego miasto to kilometrowe korki a dla drugiego 3 światła. Nie bez znaczenia jest takze silnik i różnice pomiędzy 318 a 320.

6L nie pali nikomu w miescie , mozesz mi wierzyć, licznik zaczyna sie od 7 w górę do nawet 14L. Nie masz sie czym przejmować, wyjedz na trase, tam takze sprawdz, na pewno wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem auto na trasie. Autostrada A1 - 130km/h na 100km spalanie wg kompa 7.2 ale byl spory wiatr wiec zakladam ze

jest ok. Sprawdzilem tez w miescie mojego starego Focusa 1.8 TDi i jednak wiecej pali w te mrozy niz 7.5 bo wyszlo okolo 8 - 8.5l/100. Mity obalone ;)

 

Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo spalania, ile srednio w trasie(autostrada niemiecka) wiecej bedzie mi 320d palilo ze skrzynia na dachu, skrzynia nie jakas gigantyczna, bo thule atlantis 600 ale opor zawsze, ja licze ze kolo litra wiecej ale jak to w praktyce wychodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wróciłem z Madonny,jechałem w 4 dorosłe osoby dopakowany jak osiołek,do tego trumna na dachu i jazda w 4 samochody o podobnych mocach.Na autostradzie szedłem 150-160km/h i wziął mi 12l średnio podczas całej wyprawy.Trzeba sie liczyć,że bagażnik dachowy zwiększa spalanie tak o ok 2l/100km
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie w ciepłe dni paliła w trasie ok 7 L/100 km ( 320i silnik N46 ) a przy tej temperaturze, dzis -22 stopnie, spalanie w trasie 7,64 L/100km. Spalanie oczywiście średnie realne czyli tankowanie pod korek i przeliczenie po ilości przejechanych kilometrach. Wskazania komputera pokładowego średnio ok 7.1 L/100 km.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wróciłem z Madonny,jechałem w 4 dorosłe osoby dopakowany jak osiołek,do tego trumna na dachu i jazda w 4 samochody o podobnych mocach.Na autostradzie szedłem 150-160km/h i wziął mi 12l średnio podczas całej wyprawy.Trzeba sie liczyć,że bagażnik dachowy zwiększa spalanie tak o ok 2l/100km

 

 

Szok 12L :shock:

Toyota RAV4 mojej żony na trasie do Włoch w 4 osoby plus trumna na dachu przy podobnych prędkościach

spaliła 10.5 L ale silnik 2.0 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie tyle mi wziął-12l/100KM.Auto było świeżo po przeglądzie,robiłem specjalnie przed wyjazdem.Zapomniałem dodać,że obok bagaznika dachowego była deska,która się do niego nie zmieściła.Tak jak pisalem w środku 4 osoby,full bagażnik i troche tobołków w środku.W sumie to jadąc 150-160 taką doładowaną po brzegi trójką to nie dziwie się nawet temu spalaniu,tym bardziej,że poza autostradami jechałem górami.Jednak jeżdże tym autem ponad rok i to był rekord jeśli chodzi o spalanie na takiej trasie.A jeśli chodzi o styl,dostosowałem go do grupy,tak żeby nie odstawać. :)
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A ja się tak zastanawiam co u mnie jest grane. W przerwie między świętami byliśmy na nartach i na trasie ok 400km i 5 osobach w samochodzie spalanie miałem 6.7l czyli bajka a dodam że temp silnika to było ok 74 stopnie. Gdy zaobserwowałem tą temperaturę to postanowiłem zmienić oba termostaty i płyn przy okazji. Po tym zabiegu jeździłem chwile i temp utrzymuje sie na poziomie 90 stopni czyli wymarzona. W piątek znów wybraliśmy sie na narty tym samym składem można powiedzieć ze tą samą trasą ale teraz było 500 km i spalanie pokazało 8,2 l. Styl jazdy był taki sam, może troszkę korki większe ale ta różnica mi się wydaje za duża. Ma ktoś jakiś pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego przy prędkości 160 km/h opór powietrza ( trumny ) jest bardzo duży i to jak najbardziej normalne spalanie przy takie prędkości.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.