Skocz do zawartości

E39 Szybkie pytanie jak podłączyć kable rozruchowe?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam proszę o szybką odp padla mi bateria w aucie i chciałbym kable rozruchowe podłączyć plus wiem gdzie a minus??
Opublikowano

U mnie na prawym kielichu zawieszenia jest okragla sruba.

Moze jest tak samo w innych E39?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Jako ze cala karoseria to masa wiec podlaczasz do dowolnej sruby w nadwoziu :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
do akumulatora z podłączonymi moimi kablami? zwarcia mi nie zrobi ani nic?

nie zrobi, no chyba, że odwrotnie podłączysz

www.nowak-motocykle.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najlepiej i najskuteczniej podlaczac kable bezposrednio do akumulatora bo sa najmniejsze straty pradu

 

przeciez jest specjalne miejsce do podlaczania akumulatora pod maska, wiec po co kombinowac; poza tym podlaczajac bezposrednio do akumulatora mozna podobno uszkodzic elektryke

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
najlepiej i najskuteczniej podlaczac kable bezposrednio do akumulatora bo sa najmniejsze straty pradu

 

przeciez jest specjalne miejsce do podlaczania akumulatora pod maska, wiec po co kombinowac; poza tym podlaczajac bezposrednio do akumulatora mozna podobno uszkodzic elektryke

Co uszkodzić? Przecież nie w każdym (mało którym) aucie jest wyprowadzenie kabli. Jak samochód w garażu stoi to też trudno pod machą podłączać;p

Generalnie podobno najpierw się podłącza +, z tego względu, że jak najpierw podłączysz - i podłączając + możesz przypadkowo dotknąć karoserii i będzie zwarcie. Analogicznie najpierw odłączasz -, potem +. Tak samo, jak z wkładaniem akumulatora do auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłaczanie bezpośrednio pod akumulator może w pewnych sytuacjach spowodować wybuch akumulatora.

Z akumulatora wydostale się wodór który może zapalić się od iskry. A odłączanie kabla może spowodować iskrę.

 

Kiedyś mi wybuchło w fordzie kumpla.

 

Jak podłączasz pod maską to masz pewność , że nie będzie iskier przy akumulatorze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

wybuch ? ciekawe ile lat mial ten aku i jakiej byl firmy?

 

podlaczasz + do + a - do -

podlaczasz gdzie tylko chcesz - czy to do aku czy to pod maska - wszystko ta temat

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Młody to ten akumulator nie był ale przeważnie młody akumulator nie potrzebuje reanimacji kablami.

 

Wybuchł aż miło. Wyrwało mu spora dziurę z boku.

 

Sytuacja wyglądała tak , że połączyliśmy kablami i poczekaliśmy kilka minut. nastpnie odpalilimy tego forda i jak zabierałem kabel to strzelio.

 

znam jeszcze przykład gościa któremu strzelił akumulator podczas długich prób uruchomienia. Nie mógł odpalić i chciał podłączyc prostownik i też strzeliło w tym momencie.

Ale u niego akumulator podczas tego rozruchu zrobił sie bardzo gorący.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dziwne, ale spięcie nie trudno zrobić - to fakt. Czyli jak nie odpala, nie katować, podłączać kable, odpalić, odłączyć kable.

A tak się jeszcze zastanawiałem, teoretycznie, czy jeśli połączylibyśmy akumulatory na krzyż (+ z -), to by było spięcie? Bo przecież każdy aku miałby połączenie + z -, ale nie ze swoim -, tylko tego drugiego i odwrotnie. Tak się zastanawiałem nad tym tematem :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potężne zwarcie

 

Akumulator ma mały opór wewnętrzny i takie połaczenie to jak złączyć klemy grubym kablem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam. Zalecane jest też po odpaleniu auta, przed odłączeniem kabli rozruchowych, włączyć odbiorniki tzn. światła, ogrzewanie szyby itp. Przy odłączeniu może nastąpić skok napięcia. Zalecają to w instrukcji.
Opublikowano

+ z - i - z + daje szeregowo połączone ogniwo i na koniec zwarte. Czyli robisz zwarcie z 2x12 = 24V.

 

Dyzio nic Ci sie nie stało podczas tego wybuchu aku ?

Opublikowano
Myślałem, że nie będzie połączenia między + i - konkretnego aku. Na zasadzie, że jak coś podłączę do + aku i - do innego to nie działa, ale na szczęście nie jestem szaleńcem i nie sprawdzałem :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pochlapało mitrochę łapska i deko na twarzy ale na szczęście nie dostałem po oczach < noszę okulary > bo mogło by byc źle.

Akimilator wyrwało z boku a ja stałem w tym czase z przodu więc nie pochlapało mnie bezpośrednio.

I trochę przygłuchłem na kilka godzin. :lol:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Instrukcja obsługi, strona 140 i 141 ( mowie odnosnie E46) mowi jasno co i jak ) wiec zasada odnosnie 5er jest identyczna.

Najpierw plus , potem minus w komorze silnika, minus idzie do takiej srubki , w instruckji jest wskazana. Wyłaczyc wszystkie odbiornik. Mysle ze w 5 jest analogicznie jak w 3.bo do trójki sie tu odnosze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.