Skocz do zawartości

Strzela,dymi, brak mocy jakby nie palił na wszystkie gary


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mój problem polega na tym, że po wymianie pompy paliwa samochód (bmw 316,silnik m43, 94 r.) chodził jeden dzień normalnie(czyli elegancko), a następnego dnia jak chciałem jechać do Kościoła "od tak" zaczął strzelać, strasznie dymi z wydechu oraz jest strasznie słaby, brak mocy jakby nie palił na wszystkie gary. Już w pewnym temacie drodzy koledzy z forum proponowali abym udał się na komputer lecz niestety jest to niemożliwe ponieważ auto ma straszny brak mocy i co chwile strzela co nie pozwala na jazdę. A więc kable zostały wymienione - brak poprawy, myślałem, że to świece, więc dzisiaj kupiłem oryginalne świece za 100 zł i niestety również żadnej poprawy. Więc drodzy Koledzy z forum proszę Was o pomoc. Jak sobie z tym poradzić ? nie podłączając auta do komputera(brak możliwości podjechania i podłączenia,wyżej opisałem). Jak sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna ? Może ktoś z was drodzy forumowicze zetknął się z takim problemem ? Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam CoNe

Edytowane przez CoNe
Opublikowano
Wymieniałeś świece więc może zwróciłeś uwagę jak wyglądały? Jak byś miał foto świec to mogło by coś podpowiedzieć bo można by było stwierdzić czy mieszanka jest zbyt uboga czy zbyt bogata. Jak te świece u ciebie wyglądały?
BMW forever!!!
Opublikowano (edytowane)

Dwa tygodnie temu wykręciłem świece(stare) i wyczyściłem po czym wkręciłem ponownie.

o to fotki wykręconych dzisiaj świec:

 

http://images46.fotosik.pl/238/e9b2122ef82d4871m.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/235/42dc8bcf41f44683m.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/235/47f38af2750b74ccm.jpg

 

fotka nowych świec:

 

http://images49.fotosik.pl/239/ebc6dd8c5dbb1861m.jpg

Edytowane przez CoNe
Opublikowano
Jedna z świec jest zaolejona oznacza to że olej dostaje się do cylindra np. przez uszczelniacze zaworowe - wymień i bedzie OK.Albo olej moze zamoczył świece gdyż spływa z uszczelki dekla zaworów i przy odkręcaniu mogła ulec zabrudzeniu olejem. Ogólnie świece są czarne a to zły znak. Silnik dostaje za dużą ilość paliwa, być może leją wtryskiwacze.
Opublikowano
Jedna z świec jest zaolejona oznacza to że olej dostaje się do cylindra np. przez uszczelniacze zaworowe - wymień i bedzie OK.Albo olej moze zamoczył świece gdyż spływa z uszczelki dekla zaworów i przy odkręcaniu mogła ulec zabrudzeniu olejem. Ogólnie świece są czarne a to zły znak. Silnik dostaje za dużą ilość paliwa, być może leją wtryskiwacze.

Ta świeca nie jest zaolejona, to jest jakaś czadź czy coś takiego jakby dobrze nie przepalał :/

Opublikowano
Jedna z świec jest zaolejona oznacza to że olej dostaje się do cylindra np. przez uszczelniacze zaworowe - wymień i bedzie OK.

Tak patrzałem i sam nie wiem raczej są zaczadzone choć może... Mógłbyś napisać jak dokładnie się zabrać do tej wymiany ? i co będzie potrzeba i czy można to przede wszystkim zrobić samemu to jutro bym się za to zabrał. Wielkie dzięki za pomoc. Aha i jak odpalę samochód strasznie kopci na szaro (nie czarno) i strzela, bez dodawania gazu gaśnie. Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odepnij wtyczke przepływomierza i sprubój zapalić.

Klapka w przeplywce chodzi lużno?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)
Odepnij wtyczke przepływomierza i sprubój zapalić.

po odpięciu wtyczki chodzi lepiej to znaczy na wolnych obrotach chodzi równo ale po dodaniu gazu nie wchodzi na obroty i mniej strzela, tak jakby był żywszy.

To jest ta wtyczka ?(wolę się upewnić bo ją wyciągnąłem ;p)

 

http://images41.fotosik.pl/235/5d9e62cf337d6127m.jpg

 

 

Klapka w przeplywce chodzi lużno?

Również poproszę o lokalizację ;-)

Edytowane przez CoNe
Opublikowano

Po świecach ewidentnie widać że silnik dostaje za dużo paliwa co zostawia właśnie taki czarny nalot na świecach. Musisz sprawdzić przepływomierz. Sonda lambda też jest tutaj podejrzana w tej sprawie :) do tego jeszcze ewentualnie wtryskiwacze, ale to mniej prawdopodbne bo masz nalot na wszystkich świecach, a jest mało prawdopodobne żeby 4 wtryski się zepsuły.

 

Co do lokalizacji przepływomierza i jego wtyczki to na twoim zdjęciu jest to element tuż za puszką filtra powietrza i ma jak widać okrągłą wtyczkę.

BMW forever!!!
Opublikowano
Po świecach ewidentnie widać że silnik dostaje za dużo paliwa co zostawia właśnie taki czarny nalot na świecach. Musisz sprawdzić przepływomierz. Sonda lambda też jest tutaj podejrzana w tej sprawie :) do tego jeszcze ewentualnie wtryskiwacze, ale to mniej prawdopodbne bo masz nalot na wszystkich świecach, a jest mało prawdopodobne żeby 4 wtryski się zepsuły.

A jest możliwość, żeby samemu posprawdzać te rzeczy ? i dojść co jest wadliwe ? jak sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna

 

Co do lokalizacji przepływomierza i jego wtyczki to na twoim zdjęciu jest to element tuż za puszką filtra powietrza i ma jak widać okrągłą wtyczkę.

to jest przepływomierz i ta wtyczka ?

http://images41.fotosik.pl/235/5d9e62cf337d6127m.jpg

Opublikowano
Widzę że jakieś fatum naszło na Grudziądzkie BMki heh :) U mnie dziś też zaczął szarpać podczas jazdy i to dosyć ostro :( Przepływomierz raczej nie bo jak na postoju odpiąłem to było gorzej, sonda wymieniona na nową oryginalną niedawno penie jakiś czujnik trzeba na kompa się wybrać. :reading: sczytać błędy.
Opublikowano
Tak to ta wtyczka. Piszesz że po odpięciu jest poprawa więc jest duża szansa że to wina przepływomierza ale tego bez komputera na 100% nie da się potwierdzić. Co do sprawdzenia sondy to jest na forum coś o tym jak znajdę to wkleję linka.
BMW forever!!!
Opublikowano
Co do sprawdzenia sondy to jest na forum coś o tym jak znajdę to wkleję linka.

Przydałoby się zawsze można by sprawdzić dla pewności ;-)

 

Tak to ta wtyczka. Piszesz że po odpięciu jest poprawa więc jest duża szansa że to wina przepływomierza ale tego bez komputera na 100% nie da się potwierdzić.

Dzisiaj wyjeżdżając samochodem z garażu (odpiąłem wtyczkę od przepływomierza) jest zauważalna poprawa już tak mocno nie dymi, nie strzela i już jakąś moc ma. Na wolnych obrotach chodzi nawet ładnie. Czyli wniosek z tego taki, że przyczyną awarii jest uszkodzony przepływomierz ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jaką masz przepływke ,bo na zdjęciu twojego silnika widze klapową a na zdjęciu w innym poście jest przepływka bosch na gorący drut.

Sorki teraz się przyjrzałem to silnik m50(rozumiem zdjęcie poglądowe :D ).Jak zgasisz silnik i zajrzysz w przepływomierz to klapka ma być zamknięta.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Powiem ci tak jak ja bym miał taką sytuację i odpięcie przepływomierza dawało by poprawę do bym go wymienił, ale na odległość nie mogę ci zagwarantować że to on na pewno jest do wymiany chociaż wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na przepływomierz właśnie :)
BMW forever!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już po problemie i auto cyka jak ta lala ;-)

Doszedłem sam co było uszkodzone a mianowicie... guma od przepływomierza powietrza była pęknięta w dwóch miejscach od dołu ;]. Mimo wszystko dzięki za pomoc ;-) i życzę Wam Szczęśliwego Nowego Roku oraz bez awaryjnych samochodów ;D. Pozdrawiam

 

fotka:

 

http://images43.fotosik.pl/241/6be666e7f12d4e46m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.