Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam w sobotę kupiłem bmw e36 coupe 2.0 vanos w sekwencji kme diego z automatem z roku 1992.Wszystko było ok do puki nie sprawdziłem płynu i oleju najpierw zrobiłem to dwa dni temu i był mały brak płynu a olej w normie,dzisiaj też sprawdziłem i okazało sie że jest więcej oleju a płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest mniej niż połowa, dodam że silnik rozgrzewa się powoli, na zegarze temperatury dochodzi do połowy i nie rusza sie dalej,po odkręceniu korka nie widze żadnej mazi,nic nie dymi i nie wypluje nawet kropli oleju,po odpaleniu na zimnym z rury wydostaje sie biały dym jak para, na bagnecie dostrzegam maleńkie bębelki.odpala ładnie ale po odpaleniu pojawia sie check na lampkach,chodzi ładnie,moze troche obroty falują na gazie jak stoje na funkcji P(parking) ale moment i sie wyrównuje.niech ktoś mi pomoże z diagnozą?czy to uszczelka pod głowicą czy coś gorzej.jeszcze troche mi paruje w środku a też wyczytałem że to coś może być z tym związane.PROSZE O POMOC I EWENTUALNA WYCENE TEGO WSZYSTKIEGO.Z GÓRY DZIEKUJĘ. :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na gorącym silniku też są kłęby białego dymu?Olej nie zmienił koloru(kawy z mlekiem)i ile go przybyło.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jak na moje to uszczelka,oczywiście mogę się mylić,a przyczyną może byc np pęknięta głowica.Na szczeście zazwyczaj kończy się na wymianie uszczelki i wszystko jest ok.Podjedz do jakiegoś warsztatu,który diagnozuje takie sprawy i za ok 30 zł sprawdzą Ci czy w układzie chłodzenia nie ma spalin
Opublikowano
na gorącym silniku nie ma nic. przynajmniej tak mi sie wydaje.kolega z mną jechał to przy obrotach tak 6000 podobno nic nie puszczał(on ma honde civic to przy tych obrotach kopci że jak by smoła z tłumika leciała).a jak rozpoznać pękniętą głowice.czy po demontażu da sie to zdiagnozować czy dopiero jak założą? jak koszt jest ewentualnie głowicy?? a jaki koszt założenia samej uszczelki. dodam że dzisiaj było chyba z -8 a samochód na dotyk tylko przekręcił i chodzi. temperatura na razie w normie.
Opublikowano
w oleju po zgaszeniu zauważyłem na miarce leciutką smużkę białego lub podobnego(kawa z mlekiem).dodam że w niedziele po kupnie przejechałem z 500km i dawałem jej ładnie czasem w pedał.możliwe że od tego to sie stało??
Opublikowano
raczej nie od tego się to stało co mówisz tylko już było jak kupiłeś co do diagnozy pęknięcia po zdemontowaniu głowicy możesz zawieźć do warsztatu który się tym zajmuje i oni sprawdzą szczelność głowicy 50zł chyba to kosztuje albo i mniej
Opublikowano
pozostaje mi sie modlić żeby to nie była głowica bo tak sie z kasy wypłukałem ze szok,uszczelka pod głowicą ujdzie ale więcej to...
Opublikowano

Jeżeli okażę się ze to uszczelka to musisz się liczyć z kosztem ok 400 - 500 zł + olej,filtr,być może płyn

- robocizna ok 200 - 300 zł ( jak to się mówi u pana Henia )

- uszczelka ok 100 zł

- planowanie głowicy ok 50 zł

- no i dobrze jest wymienić od razu uszczelniacze na zaworach,koszt ok 2 zł szt ( 2x24 ) + wymiana ok 30 zł

Trochę się nazbierało co ? Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.