Skocz do zawartości

dziwnie zachowujący się ABS i słabe hamulce na tylnej osi


raszter90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem nowy na forum. Od niedawna również posiadam BMW, czyli jakieś półtorej miesiąca. Po kupnie oczywiście zaprowadziłem samochód do mechanika, aby wymieć co trzeba i naprawić co nie działa. Świeciła się kontrolka od ABS'u. Były właściciel stwierdził ze jeden z czujników jest popsuty i w sumie mu uwierzyłem. Jednak mechanik stwierdził, że po połączeniu do kompa nie wykryto żadnych błędów przy czujniku. Okazało się jednak, że odłączona była pompa ABS'u (rozłączona kostka z pinami przy silniku). Mechanik za cholere nie mógł się połączyć przez kompa z pompą, żeby ją uruchomić. Teraz ABS niby jest. Podczas hamowania pedał pulsuje, ale koła zamiast delikatnie się kręcić stają w miejscu i oczywiście poślizg. Dodatkowo niepokoi mnie to że tylne koła wogóle się nie blokują. Moim zdaniem przy wciśnięciu pedała na maxa powinny coś zareagować. Sprawdzałem je na trawie nic, na błocie nic, na śniegu też nic(przynajmniej na śniegu gdzie jest mała przyczepność powinny stanąć). Próbowałem jeszcze na asfalcie przy hamowaniu (koła przednie stanęły) zaciągnąć ręczny aby zahamować tylne koła (bez blokowania kół). Od razu można było poczuć różnice, że tylna oś hamuje.

Moje pytania to:

1. co może być z ABS, dlaczego nie można się połączyć i dlaczego koła się blokują?

2. dlaczego tylne koła nie reagują (lub reagują bardzo słabo) na hamulec nożny

3. czy odłączenie tej kostki o której wspominałem spowoduje całkowite wyłączenie ABS'u i w ten sposób tylna oś zacznie hamować?

 

Pozdro i czekam na wasze opinie...tylko nie pociskajcie jeżeli napisałem coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hamulce na tylnej osi zawsze są dużo słabsze(zblokowanie tyłu jest praktycznie nie możliwe)tak jest we wszystkich samochodach.Gdyby ci staneły tylne koła to odrazu gleba(nie masz żadnej kontroli nad autem).Kiedy ci się blokuja przednie koła,bo przy prędkości około 8km/h abs nie działa.Pedał od hamulca masz cały czas jednakowy.?Bo ja tu bardzo nie widze usterki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujniki ABSu masz ok to masz padnięty modulator pompy i jest do wymiany. Są spece co mogą ją wskrzesić ale jak się dowiadywałem w tym temacie to nie na długo to starcza. Ja mam taki objaw że jak zapalam to wszystko gra ABS działa tzn wyłącza się kontrolka jak należy.Ruszam, tak do 2 hamowań jest ok.Potem ABS przy zatrzymywaniu kół odbija i brzęczy. Po jakim czasie ABS się wyłącza i świeci kontrolka ABS. Już zamówiłem nową pompę bo nie ma sensu naprawiać tylko wymienić. Co więcej ...problem ten występuje i w seriach 5 i 7 czyli norma.. nawet po lifcie po wrześniu 98 gdzie zamontowano nowe pompy

 

Pozdro

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ci się blokuja przednie koła,bo przy prędkości około 8km/h abs nie działa.

Dziasiaj próbowałem na na ulicy (zasypana śniegiem) jechałem około 50km/h i wcisnąłem hamulec. Koła odrazu stanęły i przód zaczął tańczyć :P. Wcisnąłem drugi raz i tak jakby trochę twardszy. Im wolniej tym bardziej pedał jakby się podnosił, a gdy już jest wolno tak jak wspominałeś około 10km/h to już wogóle pedał wysoko i twardy. Jak już jest wolno to czuć jakby tył zaczął bardziej hamować i gwałtowny stop.

A to że tył nie stanie w żadnym samochodzie to wiem, ale na nawierzchni z baaaaaardzo słabą przyczepnością (śnieg) to chyba coś tam powinno stanąć. No chyba, że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli blokuje przy 50km/h to znaczy że coś nie tak.Jak chcesz się pobawić w mechanika to możesz sprawdzić oporność wszystkich czujników abs(muszą mieć taką samą rezystancje)postaram się sprawdzić ile wynosi.A jak czujniki ok to tak jak pisze kolega wyżej.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja odnośnie dziwnych odgłosów podczas hamowania awaryjnego z ABS. Czy u was tez tak jest, ze jak hamujecie na śliskiej nawierzchni np. śnieg lub lód, to z przednich kol dochodzą glosne dziwne dźwięki. Mogę to porównać do uderzeń sporych kamieni o podłogę auta. Czy tak ma byc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.