Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

trochę się zasmuciłem i zdziwiłem, gdy rano się okazało że mój bolid nie chciał ruszyć !

niecałe 5 lat i takie rzeczy... mianowicie:

 

było ok -5.5st.C., godzina 14-ta, samochód stał (na dworzu) od poprzedniego dnia, nigdy wcześniej to się nie zdarzyło, żadne dodatkowe kontrolki się nie świeciły.

Przy próbie odpalenia rozrusznik silnikiem kręci i...nic, nie odpala, kilka prób, nadal nic.

chwila przerwy, około 5 minut (jakieś tam tel. wykonałem). kolejna próba... zakręcił 0.5sek i się zatrzymał, pojawiła się ikona świecy żarowej na 2-3sek.

kolejna próba i kolejna i zapalił, trochę jakby nierówno pracował, ale być może to moje wrażenie i trwoga.

 

samochód dnia poprzedniego jeździł (było wtedy około -3st.C.), 3 dni wcześniej cały bak zalany zwykłym ON z BP.

 

 

Co to może być ? boję się że jutro go nie odpalę nawet żeby dojechać do warsztatu :/

Edytowane przez razorjack
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Może po porstu paliwko w nocy zamarzło, albo świece już sie kończą

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja raczej myślałbym, że winę ponosi słabe paliwo. taki diesel jak Twój powinien w temp. około -5 zapalić bez świec żarowych. Jeśli byłaby to wina świec, to powinien nierówno pracować przez kilka min. po odpaleniu. Takie moje bardzo skromne zdanie. :?
Opublikowano
a ja raczej myślałbym, że winę ponosi słabe paliwo. taki diesel jak Twój powinien w temp. około -5 zapalić bez świec żarowych. Jeśli byłaby to wina świec, to powinien nierówno pracować przez kilka min. po odpaleniu. Takie moje bardzo skromne zdanie. :?

 

przez kilka minut?? chyba pomyliłes z kilkoma sekundami

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

no i dziś już nie chce odpalić :/ (temp ~-10st.C)

 

czy spray'e do odpalania (te na bazie eteru itp) co się nimi psika do wlotu powietrza pomogą w takiej sytuacji ?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A żeby Ci reka uschła jak tego użyjesz!!! To się daje w starych dieslach a nie w nowych z elektroniką i common railem! Poproś kogos i podjedż po nowe świece chhociaż koszt jest duzy to innej opcji nie masz za bardzo ;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
ja bym sie bał użyć spraya do e90 ;) to sie raczej stosuje do ciężarówek a nie do nowoczesnego diesla.
Grzesiek e90, 320dA
Opublikowano
ja bym sie bał użyć spraya do e90 ;) to sie raczej stosuje do ciężarówek a nie do nowoczesnego diesla.

 

 

I tu się mylisz kolego... nawet nie wyobrażasz sobie jakie są nowoczesne diesle w ciężarówkach... Zaufaj mi. Znam się na tym bo w tym siedzę..

 

Spray - masz na myśli samostart.. niby dlaczego nie używać? W niczym nie przeszkadza a tylko pomoże zapalić, nawet możesz użyć Plaka - efekt ten sam.

 

Pzdr.

Opublikowano
trochę się zasmuciłem i zdziwiłem, gdy rano się okazało że mój bolid nie chciał ruszyć !

niecałe 5 lat i takie rzeczy... mianowicie:

 

:/

 

hmm to rzeczywiscie mozna sie zmartwic, ja wlasnie od miesiaca jezdze swoim pierwszym BMW :D , wczesniej jezdzilem skoda octavia, moja ostatnia 2.0TDI jak miala 3 lata i 100k w zeszla zime w Norwegii stala cala noc na -35, rano przy -30 tez sie martwilem co to bedzie a ona po 2-3s krecenia zapalila bez problemu, przez pierwsza minute silnik tylko tak jakby "ciezko" pracowal, kiedys tylko mi serwisant zwrocil na jedna rzecz uwage zeby nie jezdzic na rezerwie szczegolnie w ujemnch temperaturach, w baku zawsze jest odrobina wody i jak sie wyjezdza auto do zera to moze byc ze uklad paliwowy zaciagnie wode ktora osadzi sie w filtrze paliwa i wtedy wystarczy -1 woda w filtrze zamarza i auto nie zapala, ale to mi gosc od skody mowil, chociaz uklad paliwowy to chyba mniej wiecej jest taki sam w kazdym samochodzie wiec moze sprawdz filtr paliwa ??? BMW jezdzi jak marzenie mam nadzieje i sobie tego zycze zeby eksploatowalo sie tak jak skoda prawie 4 lata i zero usterek

 

poz.

Opublikowano

do końca przyczyna chyba jeszcze nie znana :/

został wymieniony filtr paliwa (tu akurat zbliżał się do wymiany), pompa paliwa - ponoć już rzęziła, czujnik położenia wałka rozrządu albo wału korb. (nie pamiętam który).

(ponoć nie warto tankować na BP)

 

czy gdy odpalacie swoje e90 diesla na mrozie (np. przy -5st.C) to pojawia Wam się ikona świecy żarowej przed startem ? (mi przy -5st.C się nie pojawiła)

Opublikowano

ok, bo też się martwiłem że to może problem ze świecami, ale widać ten model tak ma

(może te świece podgrzewa już gdy wchodzi się do samochodu - a gdy naciskasz START, silnik już jest gotowy do pracy)

Opublikowano

Jeśli tak jest to raczej bardzo niepraktyczny i nieekonomiczny system, bo nie zawsze otwierając samochód chcesz go odpalić,

szczególnie w zimie kilka takich manewrów i po akumulatorze. :mad2:

Opublikowano

No jak Panowie... musi być zapłon.

 

Niby co świeczka do świeczki mówi - idzie idzie, dawaj grzejemy? :D

 

Heheheh.

 

 

Pzdr.

Opublikowano
No jak Panowie... musi być zapłon.

 

Niby co świeczka do świeczki mówi - idzie idzie, dawaj grzejemy? :D

 

Heheheh.

 

 

Pzdr.

 

 

Z tym zapłonem to nie do konca prawda :8)

ja już próbowałem tak: kluczyk w kieszeni otwieram auto wsiadam i bez wkładania kluczyka szybko wciskam star i rozrusznik momentalnie kręci,więc zapłon praktycznie nie ma szana zagrzać świec.

Opublikowano
Jeśli tak jest to raczej bardzo niepraktyczny i nieekonomiczny system, bo nie zawsze otwierając samochód chcesz go odpalić,

szczególnie w zimie kilka takich manewrów i po akumulatorze. :mad2:

 

no faktycznie nie praktyczny, wystarczy 100 razy wsiąść do samochodu bez odpalenia silnika i masz rozładowany akumulator :)

 

to coś to właśnie coś 'praktycznego' - została zlikwidowana główna wada ludzi którzy nie lubią diesela - że trzeba podgrzać komore przed zapłonem.

Opublikowano

HA a ja wam powiem ciekawostkę, odebrałem nowe E90 8 grudnia i przy przebiegu 900km 20 grudnia nie mogłem odpalić samochodu ;(

Wciskałem start lecz samochód tylko zapykał kilka razy dając mi do zrozumienia że nie ma prądu, próbowałem go odpalić z kabli ale nic to nie dało, później tego samego sposobu próbował również pan z "asistansa" bmw i mimo wielu starań w końcu auto pojechało do serwisu Auto Fus na lawecie, mimo moich sugestii co do wymiany akumulatora wyjątkowo zblazowany człowiek pan Tomasz B. usilnie nie chciał zdiagnozować auta przez kolejne 3 dni twierdząc że nie ma wolnych ludzi do tegoż celu. Stanowczo odradzam wam kontakty z tym serwisem a w szczególności z w/w osobą. Auto dostarczono do serwisu 21.12 a odebrałem 23.12 wieczorem!!! tak tak 3 dni trwa wymiana akumulatora w Auto Fusie...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jak chciałem oddać swój do FUSa na zdiagnozowanie problemu z odpalaniem, to mi powiedzieli że do komputera mogą podłączyć go dopiero za tydzień...

 

w każdym razie znów mi kilka razy nie chciał odpalić (przy temp ~-3st.C), trzeba było kręcić kilka razy po kilka sekund, aż po kilkudziesięciu sekunach odpalił :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.