Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem jak wspomniałem z hamulcami rano wsiadłem do auta na zewnątrz było -2 ,pedał hamulca był jakoś dziwnie twardy,ale za chwilę już było okey lecz po naciśnięciu go drugi raz znów był twardy,stanąłem na światłach i już nie mogłem z nich ruszyć hamulce zablokowały się po jakiś 5 minutach lekko puściły i tak jechałem ok. jednego kilometra do domu,mam pytanie co takiego mogło się stać?
Opublikowano

Prawdopodobnie woda w serwie pompy hamulcowej...

 

Odprowadzenie wody z wneki serwa i pompy bylo niedrozne, woda dostala sie do serwa, zamarzla i zablokowala mechanizm.

 

Warto sprawdzac, czy pod lewym filtrem przeciwpylkowym nie gromadzi sie woda, bo powoduje to problemy.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z hamulcami w e39 jest czasami problem - mianowice gumka-uszczelka izolujaca tloczek od otoczenia lubi sie przedziurawic. Pomiedzy tloczek a cylinder dostaja sie zanieczyszczenia i to powoduje blokade. Byc moze czeka cie wymiana tej uszczelki - wyjecie hamulcow i tloczka. Sprawdz te uszczelki.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)
Z hamulcami w e39 jest czasami problem - mianowice gumka-uszczelka izolujaca tloczek od otoczenia lubi sie przedziurawic. Pomiedzy tloczek a cylinder dostaja sie zanieczyszczenia i to powoduje blokade. Byc moze czeka cie wymiana tej uszczelki - wyjecie hamulcow i tloczka. Sprawdz te uszczelki.

mcmt dzięki za odpowiedz,ale powiedz mi o jakim tłoczku mowa-w pompie czy zacisku hamulcowym? :D

Edytowane przez hendryk70
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hamulcowy - napisalem, ze czeka cie wyjecie hamulcow. Raz przypalilem klocki wlasnie przez to.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Wydaje mi sie, ze twardosc pedalu hamulca, raczej przemawia za zamarznieta woda w serwie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie u mnie pedal nie byl twardy a klocki nie zblokowaly sie powodujac wyczuwalny opor.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie jak wyciągnę servo i przeczyszcze (nigdy tego nie robiłem)wszystko wróci do normy czy muszę jeszcze dodatkowo coś robić?
Opublikowano
kolego w sobote miałem ten sam problem. Po wyciągnięciu serwa i "rozebraniu" w środku miałem wode i już wszystko zasyfione było, wymieniłem serwo i wszystko oki!
Opublikowano
Ja miałem ten problem w zeszłym roku przy pierwszych mrozach, po usunięciu wody z serva i udrożnieniu odpływu wszystko działa tak jak trzeba :)
Opublikowano
Ja miałem ten problem w zeszłym roku przy pierwszych mrozach, po usunięciu wody z serva i udrożnieniu odpływu wszystko działa tak jak trzeba :)

Mam pytanko czy trzeba zdemontować servo ,żeby udrożnić odpływ z niego?czy można to zrobić bez demontażu,jeśli tak to podpowiedz mi gdzie ten odpływ się dokładnie znajduje,zaglądałem tam ale odpływu nie zauważyłem.

Opublikowano
ja zrobiłem to tak, że najpierw zdemontowałem filtr od klimy, potem wyjąłem wężyk wchodzący do serva i za pomocą strzykawki z wężykiem wyciągnąłem przez ten otwór wodę z osadem zalegającym na dnie, następnie usunąłem zalegające liście pod servem wszystko pospinałem i działa :)
Opublikowano
ja zrobiłem to tak, że najpierw zdemontowałem filtr od klimy, potem wyjąłem wężyk wchodzący do serva i za pomocą strzykawki z wężykiem wyciągnąłem przez ten otwór wodę z osadem zalegającym na dnie, następnie usunąłem zalegające liście pod servem wszystko pospinałem i działa :)

Okey dzieki za podpowiedz :lol:

Opublikowano
J mam to samo pedał twardy jak cholera nie da rady wcisnąć nawet na 2 centymetry :(:(:( wiem że do serwa dostawała się woda było wyczyszczone i wszystko chodziło .....do pierwszych mrozów i się zaczęło jak to serwo wyjmę to nie zapowietrzę układu hamulcowego ?? jak to wyczyścić można to jakoś uszczelnić ??
Opublikowano

Witam!

Te mrozy.... Mam to samo, servo było latem czyszczone a teraz przy mrozach pedału nie idzie ruszyć nawet jak autko jest rozgrzane to servo nie odpuszcza więc z jazdy nici.

 

Więc podpinam sie pod pytanie kolegi. Jak wygląda wymiana serva, nic tam się nie zapowietrzy?

Mam 523i 97', mogę kupować servo używane z allegro, od jakiego modelu pasują?

 

Kto przerabiał temat z używanym niech opisze swoje poczynania

Opublikowano

no i prosze szukałem i znalazłem.u mnie dziś to samo .pedał twardy jak cholera.ok 45 min grzałem autko i jakoś puściło ,ale i tak nie hamuje jak wcześniej.Kiedyc miałem zalany ten schowek gdzie znajduje się serwo i pewnie dostała się woda teraz regularnie sprawdzam co miesiąc i jest sucho..podsumowując ..

Jak usunąć tą wode z serwa?

czy trzeba je rozbierać ?

czy można to wogóle zrobić bo wyczytałem że niektórzy wymienili.tzn że jak raz dostała się woda to serwo do wymiany???

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

servo jest nierozbieralne i sie go nie naprawia.

 

ALE... Wiadomo że zawsze można popróbować.

 

Ja kiedyś rozbierałem jedne servo ale nie z BMW. Niby nic wielkiego ale trzeba to szczelnie poskładać bo będzie łapało lewe powietrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dzisiaj dostałem się do serwa.narazie ogrzałem je dobrze opalarką no i hamowanie wróciło do normy.ale na jak długo??? jutro mozee zastosuje jeszcze pomysł jednego z kolegów wcześniej się wypowiadających .wyciągnięcie wody strzykawką i wężykiem.

Może ktoś ma jeszcze jakieś inne sposoby żeby pozbyć się wody i nie demontować serwa????

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Opublikowano
Ja wyciągałem wodę wężykiem i strzykawką i powiem że troszkę pomogło na chwilę na drugi dzień znów twardy pedał,zamówiłem używane serwo i czekam na nie chyba innego wyjścia nie ma :(
Opublikowano
Witam miałem tak samo ale sytuacje opanowałem wyciągłem z 0,7 litra wody ciękim weżykiem przez otwór od podcisnienia hamulce wruciły do normy serwo działa jak nalezy :D .Co ja sie nameczyłem :cry: walczyłem 3 dni. ogrzewałem suszarka i wyciągałem do zera i tak przez 3 dni. woda pomału sie skraplała.Ale sie opłaciło hamulce zylety :cool2:
Opublikowano

Witam

 

Mam podobny problem jak poprzednicy.Kielich gdzie znajduje się serwo był zalany,po udrożnieniu i pozbyciu się wody wszystko było ok.

Aż do czasu mrozów...Tak jak inni rozmroziłem serwo, podgrzewając je i wężykiem wyciągnołem wodę z serwa.

Pomogło na dwa dni.Ponownie zrobiłem te czynności i okazało się ze jeszcze trochę wody zostało.

Raczej metodą strzykawka -wężyk będzie ciężko wyciągnąć wodę do końca.

Mam pomysł aby do serwa wlać niewielką ilość denaturatu,tak aby związał sie z resztką wody i nie zamarzał.

Pytanie tylko czy denaturat nie uszkodzi jakichś uszczelek czy tym podobnych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę , że jednak lepiej i zapewne bezpieczniej będzie wymon tować to servo i wtedy będzie zapewne łatwiej się tej wody pozbyć.

zapewne wystarczy odpowiednio przechylić.

 

wiem , że to troszkę pracy ale jednak to są hamulce. Strach pomyśleć co będzie jak przymarznie podczas jazdy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Takie osuszanie raczej mizerne da efekty. Ja z serva latem wode spuszczałem i wszystko było ok ale wystarczy, że bedzie w nim odrobina wilgoci i lipa. Podgrzewaniem serva mozna uszkodzić membrany, które są bardzo wrażliwe.

 

Wszystkie zabiegi daja poprawę, ale hamulce po raz zalanym servie juz nie będą takie same, więc pytam czy ktoś zmieniał servo na takie używane z All.....pl za 150zł i czy to działało, czy wiele roboty z przekładka, czy hampel się nie zapowietrzy?

  • 5 lat później...
Opublikowano
Witam późno ale wiem oco chodzi miałem to samo ale rużnica trochę inna a raczej przypadek po otwarciu klapy silnika prawa strona zdjąć filter klimy wymontować tak zawana pokrywe pod nią jest pompa hamulcowa i serwo i w tej komorze znajduje się kanalik który odprowadza wode z komory ja miałem zatkany z powodu brudu woda dostała się do serwa i zamarzła EFEKT MUROWANY ŻE HAMULCE NA 100% NIE RUSZĄ ALE JAK ODMARZNĄ NA PRZYSZŁOŚĆ TRZEBA KONTROLOWAĆ KANALIK ODPROWADZAJĄCY WODE I PROBLEMU NIE BĘDZIE POZDRAWIAM NO TRZEBA DODAĆ ŻE SERWO MUSI BYĆ OSUSZONE Z WODY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.