Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Znam już wasze podejście do H1 (tak, wiem,że xenony są tanie i że ładnie świecą), ale ja jestem uparty i zapragnąłem zainstalować sobie H1 110W (miałem takie w innym aucie i robiły robotę aż miło). Teraz pytanie - czy i ile przekaźników steruje światłami? Ewentualnie czy ktoś ma linka skąd można zassać schemat elektryki do E34 po facelifcie? Najlepiej do 530 M60, ale innym nie pogardzę, bo światła powinny być takie same. Pytam, bo w tamtym aucie okazało się że po 30 sekundach przełącznik zespolony poszedł z dymem i musiałem sobie przerobić sterowanie na przekaźniki.
Opublikowano
Dobra, to już wiem, zassałem tędy: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=27427, jest przekaźnik, zabezpieczenie 7,5A/żarówkę za przekaźnikiem, czyli trzeba zmienić bezpieczniki na 15A/żarówkę, przekaźnik wytrzyma. Będę musiał pewnie trochę ogłupić układ kontroli żarówek, bo rezystancja będzie inna. Pozostaje mieć nadzieję że elektronika nie jest na tyle czuła żeby to wyłapać. Dam znać jak świeci :-)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
zapragnąłem zainstalować sobie H1 110W (miałem takie w innym aucie i robiły robotę aż miło). .

Mam nadzieję że nie masz lamp Hella, jak masz to poczytaj na forum o wtapianiu się żarówek i wypalaniu odbłyśników. Jak masz Boscha to mozesz eksperymentować. Jak chcesz mieć mocne żarówki to załóż Philips Blue Vision. Świeci jak 100W, ma 55W i w aucie jest wszystko OK.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano

hella ma plastikowe lustra, już widziałem jeden po założeniu 100W. Zmienił geometrię :-(

Czyli, mam rozumieć, że bosch ma lustra ze ZnAl?

A co do żarówek, to jeździłeś kiedyś na Gold Rally philipsa? Eksperymentowałem trochę z żarówkami. Żadne +XX% nie dają takiej widoczności, ciepłe żółtawe światło nie męczy oczu w czasie długich nocnych tras, nie oślepia też kierowców z przeciwka. Założone do drogowych, nazwałem "światłami do jazdy dziennej w nocy" :-) Kolega kiedyś powiedział "nie ma takiej prostej, której końca nie oświetlą" A co najważniejsze - mają trwałość porównywalną ze zwykłymi żarówkami. Ból jest tylko taki, że philips przestał je robić i trzeba szukać leżaków magazynowych. Nie jest to wielki problem, bo są drogie i niechodliwe, więc jak ktoś ma to z ulgą sprzedaje.

Oczywiście każdy subiektywnie podchodzi do kwestii widoczności w nocy i ja się po prostu przekonałem do tej żarówki. Dlatego z maniackim uporem będę dążył do założenia tych żarówek.

Opublikowano

Wyczyściłem od razu po kupieniu, ale co to da jak lustro jest szare zamiast srebrnego :-(

Dam do regeneracji lustra, ale wolę dać metalowe a nie plastiki.

Opublikowano
Kup Bosch. Różnica w jakości światła miedzy Hella a Bosch jest taka jak świeczki i latarki.

 

Zgadza się. Niestety tym którzy mają Hellę ciężko wytłumaczyć że z odbłyśnik Bosch jest praktycznie nie do zajechania, a Helli w najlepszym razie dostateczny...

Bandite Motor Wagen
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Tak więc nabyłem drogą kupna reflektorki BOSCH i rozebrałem. Nad żarówką odbłyśnik solidnie zmatowiały - po przetarciu żony płatkiem kosmetycznym, okazało się, ze odbłyśnik był utleniony i został na płatku... Więc zapadła decyzja o regeneracji. Nabyłem 4 nowe szkła (hehe, 12 zł szt....) a lustra od mijania jadą do Wrocławia. Dlaczego aż tam? Otóż wszyscy krzyczą 70pln za 1 szt lustra, a tam http://www.vacmet.kn.pl/kontakt.html 30 zł/szt pod warunkiem jednak, że sami całkowicie to rozbierzemy. Rachunek jest prosty 140 a 60 to jest różnica. Nawet jak dodam przesyłkę do i od kolegi we Wrocku. Dodam jeszcze, że na plastikowe Helle w ogóle kręcą nosami w zakładach metalizacji próżniowej. Jakoś ich nie lubią...

Już się cieszę co będzie po powrocie z Wrocławia. Niech się stanie jasność :-)

Opublikowano
odbłyśnik solidnie zmatowiały - po przetarciu żony płatkiem kosmetycznym, okazało się, ze odbłyśnik był utleniony i został na płatku...

 

Prawdopodobnie ktoś wcześniej już jeździł na za mocnych żarówkach i efekt masz. U mnie po 16 latach odbłyśniki były w ładnym stanie, później kupił je jeden z kolegów z forum.

Bandite Motor Wagen
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witaj - tylko po założeniu tak mocnych żarówek,nie zdziw się kiedyś jak elektryka (kable i kostki) od zasilania lamp,da Ci d...y i się zjara. U mnie,jak miałem Audi,właśnie od takich żaróweczek-zaczeło się jarać żywym ogniem.Ledwo ugasiłem... A jakie koszta... :duh: . Więcej mnie nikt nie namówi na coś takiego !!!!!
Opublikowano

Spoko. To nie pierwszy mój samochód z gold rally. Najsłabszym elementem są zawsze styki w kostkach i przekaźnik. Jeżeli zrobię (a zrobię) porządek ze stykami (czyszczenie mechaniczne i dogięcie) to pozostaje przekaźnik. A ten jak się zjara, to się wyprowadzi na kabelkach 4 mocniejsze :-)

Mam już reflektorki po regeneracji odbłyśników. Teraz mój karawan czeka na reanimację blachy (bo mu się oberwało z lekka) Założone 4 nowe szkła, wszystko co ma nie odbijać światła poszło w czarny mat (650 stopni - powinno wytrzymać). Po próbie z reflektorem w ręku jest idealne widmo światła, jest bajka. W trakcie realizacji ledowe światła dzienne w białych kierunkach (ringi mi się nie podobają), bo nie mam zamiaru katować żarówek całą dobę.

Jako ciekawostkę napiszę, że miałem jakąś używaną 100W tungsram. Już na pierwszy rzut oka widać było, że żarnik jest w innym miejscu i dłuższy niż w Philipsie. Założyłem ją z ciekawości. I okazało się że nie ma w ogóle widma - bezkształtna plama światła. Wystarczyło widać te parę milimetrów, żeby źródło światła nie trafiło w ogniskową lustra i soczewki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.