Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale jak pisałem, wcześniej samochód można było doposażyć w filtr - rury przecież nie zmieniali. Jeżeli po doposażeniu ikonka filtra musiała się pokazać w menu serwisowym to ... nie mam filtra :))) Raczej mnie to cieszy - ale z drugiej strony miałem zieloną naklejkę na szybie co może oznaczać, że go mam. Chyba bez zaglądania pod spód się nie obędzie - a co ciekawsze byłem od początku przekonany, że filtr jest i dlatego do tej pory nigdy w serwisie nie pytałem o to.
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tu znalazłem coś z E90. Konstrukcja mniej więcej ta sama, więc można to jakoś sprawdzić. Jutro zobaczę u siebie.

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=115735

 

UPDATE:

Po przeczytaniu tego dokumentu, ten filtr raczej jest pod autem aniżeli gdzieś blisko silnika.

http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/deer_2006/plenary2/2006_deer_mattes.pdf

E30, E36, E60, E87, F48

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moim zdaniem dpf jest bezpośrednio za turbosprężaką. Po otworzeniu maski nawet go widać po lewej stronie, poniżej wlewu płynu do spryskiwacza.
Opublikowano
moim zdaniem dpf jest bezpośrednio za turbosprężaką. Po otworzeniu maski nawet go widać po lewej stronie, poniżej wlewu płynu do spryskiwacza.

DPF to nic innego, jak katalizator, tylko jest troche w inny sposób zbudowany wewnątrz i nie widać go z góry.

w katalizatorze jest tylko sonda lambda, a w DPFie jest lambda i więcej urządzeń podłączonych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie się wydaje, że jednak widać. Przynajmniej w przed liftowej 120d. Można go obejrzeć (ale nie w pełnej krasie). Za korkiem wlewu spryskiwacza, pomiędzy nim a plusem od aku. Trzeba jednak poświecić latarką i można zobaczyć bok tej puszki od dpf. Jest dokładnie za turbo.
Opublikowano
Mnie się wydaje, że jednak widać. Przynajmniej w przed liftowej 120d. Można go obejrzeć (ale nie w pełnej krasie). Za korkiem wlewu spryskiwacza, pomiędzy nim a plusem od aku. Trzeba jednak poświecić latarką i można zobaczyć bok tej puszki od dpf. Jest dokładnie za turbo.

Może widziałeś coś takiego :

http://www.allegro.pl/item838876497_chlodnica_spalin_bmw_1_e87_2_0d_06_r.html

To jest coś innego, ja mam ten recyrkulator czy jak się to zwie, ale to nie jest DPF.

U mnie w 120d przed liftem nie ma DPF'a, ktoś wogóle ma z tego forum DPF'a w przed liftowym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz myślę, że to jednak ja się pomyliłem. :oops: Obaj macie rację tzn matti_krk oraz Hipo. Pomyiły mi się dwa moje samochody (są w podobnym kolorze).
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
ja tez mam bryke przed liftem i mam DPF-a :( na kompie pokazuje wymiane za 160000tysi a ma nalatane 39tysi z groszami

 

jesteś pewien w 100% że masz DPF'a, a jaką masz rure na końcu delikadnie skierowaną w dół, czy prosta? możesz wstawić foto z komputera, który świadczy o "wymianie" DPF'a?

Opublikowano

bardzo prosze :) wstawiam fotke z kompa a co do rury to jest delikatnie skierowana w dol...

http://images36.fotosik.pl/166/a5eec419cb0298d0m.jpg

wiem ze to nie temat tutaj ale chce zapytac o jedna rzecz :) jak z chipem ? wplywa to znaczoco na zywotnosc DPF-a ? bo zamierzam sobie zrobic

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
nie do końca w temacie, ale przynajmniej o filtrze DPF - czy są jakieś zalecenia BMW co do "wypalania" filtra w trakcie jazdy? ostatnio pan z serwisu zupełnie innej, japońskiej, marki mówił, że trzeba taką procedurę jazdy ok. 15 minut z prędkością ponad 40km/h robić "jak najczęściej", "a w zimie to zwłaszcza". Brzmi dość dziwnie, ale pan był z ASO i jeździliśmy właśnie tym sprzedawanym przez niego autem. Dla ułatwienia - koszt wymiany u nich to, z tego co pamiętam, 12 tysięcy, możliwe do pojawienia się baaaardzo szybko. Jak jest u nas?
Opublikowano
Dobra a czy ktoś z Was wycinał DPF :twisted: Niestety we wtorek jestem zmuszony to zrobić i mam pytanie czy macie z tym jakieś doświadczenia ??

 

Ja nie mam w moim 120d DPF'a więc to mnie nie dotyczy.

 

Ale jest dużo zakładów które usuną Ci filtr i zmodyfikują oprogramowanie żeby błędów nie łapał.Najlepiej udać się do renomowanego tunera w twojej okolicy.

Na allegro reklamują się też firmy które programowo usuwają DPF'a, no ale z tego co zrozumiałem to tylko wyłączają w komputerze lub emulują urządzeniem zewn. działanie DPF'a i w ten sposób oszukują sterownik. Ciężko wypowiedzieć się o ich jakości usług. Dla mnie trochę lipa bo auto dalej jest przytkane fizycznie DPF'em tylko, że soft nie melduje błędów, ciekawe czy zakładają że filtr już jest przepalony na wylot i nie będzie przytykał wydechu :)

 

Ja oczywiście jestem zwolennikiem modyfikacji mechanicznego usunięcia DPFa (chyba robią wytłuczenie wkładu filtra w środku i zostaje sama puszka) i modyfikacja programowa (odczytanie programu, modyfikacja i wgranie z powrotem). Jak już odczytają ten program to nic nie stoi na przeszkodzie żeby lekkiego moda zrobić :) Bez DPF'a po programie wyjdzie więcej niż analogiczne auto z DPF.

 

Więcej info:http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7249

Opublikowano
Muszę wyciąć PDF w 3 letnim aucie, przebieg 40k km, PDF cofa ON i miesza z olejem. Była akcja serwisowa, wgrywali soft i nic, wymiana oleju 800 PLN'ów, wczoraj "wypalali" PDF a polegało to na tym, że przez 1,5h silnik pracował na 2,5k obrotów, pytam się co to daje ... a oni do mnie, że nie tylko Volvo w D5 boryka się z tym problemem ... , wkońcu się :zlosc: :zlosc: i wycinam PDF i wgrywam program na 210 KM ... zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszę wyciąć PDF w 3 letnim aucie, przebieg 40k km, PDF cofa ON i miesza z olejem. Była akcja serwisowa, wgrywali soft i nic, wymiana oleju 800 PLN'ów, wczoraj "wypalali" PDF a polegało to na tym, że przez 1,5h silnik pracował na 2,5k obrotów, pytam się co to daje ... a oni do mnie, że nie tylko Volvo w D5 boryka się z tym problemem ... , wkońcu się :zlosc: :zlosc: i wycinam PDF i wgrywam program na 210 KM ... zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN

 

Pisz na bieżąco jak sprawuje się auto i jak zmieniło jego zachowanie bezpośrednio po zmianach. Mnie zawsze z tym wycinaniem dpf niepokoiła jedna sprawa. Skoro turbina w założeniach konstrukcyjnych miała mieć za swoimi łopatkami zwiększone ciśnienie wywołane istnieniem dpf to co się stanie jak tego ciśnienia za nią nie będzie. Czy nie będzie to miało wpływu na jej trwałość? Jeśli możesz to spytaj.

Opublikowano
Mnie zawsze z tym wycinaniem dpf niepokoiła jedna sprawa. Skoro turbina w założeniach konstrukcyjnych miała mieć za swoimi łopatkami zwiększone ciśnienie wywołane istnieniem dpf to co się stanie jak tego ciśnienia za nią nie będzie. Czy nie będzie to miało wpływu na jej trwałość?

Nie ma to wpływu, odetkanie wydechu pomaga zredukować lag czyli sprężarka szybciej będzie się wkręcała i szybciej pojawi się doładowanie.

Wszytko jest sterowane elektronicznie, komputer ma założone parametry i tego pilnuje. Możesz się uspokoić w kwestii żywotności turbiny. Jeżeli nie wyłączasz silnika wtedy gdy pracuje na wyższych obrotach, to turbinie nic nie grozi. Film olejowy (warstwa oleju) jaki jest w łożysku zapewnia jej właściwe smarowanie bez ciśnienia z ukł. wydechowego.

Opublikowano
zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN

 

Tylko nie oni poważnie szanuj swoje pieniądze i obsługę jaką firma za taką cenę powinna Ci zapewnić..... też byłem na nich napalony mimo ostrzeżeń z każdej strony i co ..... wilkie g.... skusiłem się i narzekam na nich jak szlag.... warto czasem poszukać dłużej żeby się nie spalić....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN

 

Tylko nie oni poważnie szanuj swoje pieniądze i obsługę jaką firma za taką cenę powinna Ci zapewnić..... też byłem na nich napalony mimo ostrzeżeń z każdej strony i co ..... wilkie g.... skusiłem się i narzekam na nich jak szlag.... warto czasem poszukać dłużej żeby się nie spalić....

..ze tak spytam...co ci zachrzanili..obsługa?...program?...bo co do modów które mi pisze Tomek P...nie mam żadnych zastrzeżeń, zawsze według życzeń...ostatnio przyjeżdżają do mnie same e90 320d i chipy wychodzą wzorcowe...także z DPF...a co do wyłączania programowego filtrów, to przecież Vtech jest prekursorem w tej dziedzinie w Europie i większość tunerów używa ich programów...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, dolacze sie sie do posta;) Jezeli orykacie sie z DPF, mozecie elektronicznie u mnie wywalic i wgrac soft :twisted: Jak cos to pisac...
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.