Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisałem the end ale przypadkowo znalazlem jeszcze posta z forum audi a3. chodzi konkretnie o najnowszy silnik 2.0 Tdi. Cyt. " W 2.0 tdi jest specjalny sterownik swiec ktory odpowiada za zasilanie świec, wykrywa ich usterki i wyłącza w razie potrzeby. Sterowany jest w ze sterownika silnika świece początkowo zasilane są napięciem 11V które stopniowo zmniejsza się do 2V.

Dlatego w 2.0 nie powinno sie sprawdzac swiec poprzez zasilenie ich z aku bo mozna spalic poza tym sterownik wyrzuci bład przy uszkodzeniu swiecy."

__________________

Powered by CompSport

Opublikowano
Ale koledzy powiedzcie mie czy jak beda problemy z ktoras swieca to na komputerze lub na idrive pojawi sie jakis bald (tzn jak swieca bedzie przepalona). I czy przy wymianie swiec trzeba je jakos synchronizowac ustawiac czy cos w tym rodzaju??
Opublikowano
ale jak stoi mi caly dzien teraz na minus 10 i odpala bez problemu tylko na chwile zapala sie kontrolka siwec zarowych (taka jak wspomniana chwile wczesniej) to chyba nie mam co przesadzac z ta wymiana jak sadzisz??
Opublikowano

W poprzednim aucie był nieduży problem z zapaleniem, silnik zakręcił raz, prawie zaskoczył i rozrusznik jeszcze musiał dokecić raz, zeby sie uruchomił załkowicie. Miałem spalone 3 z 4 świec.

 

Jesli choć jedna świeca nie grzeje to wymieniłbym już komplet. No chyba, ze auto jest praktycznie nowe. Należy też pamiętać, ze jeśli świeca nei grzeje to nie zawsze musi to być problem spalonej świecy, czesto jest to tes problem przekaźnika.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dzisiaj u mnie w garażu było około -9 odczyt z termomertu w samochodzie i żadna kontrolka czy napis

informujący że świece grzeją sie nie pojawiła :?:

przycisnełem przycisk start i auto po 2 sekundach kręcenia odpaliło , więc już zgłupiałem przy jakiej temperaturze te świece grzeją :?: :?:

Opublikowano

Z tymi świecami to rzeczywiście jest dziwnie. Można zrobić test czy rzeczywiscie grzeją. Wsadzasz klucz i bardzo szybko naciskasz start bez sprzegła wiec jakbyś uruchomił zapłon ale bez rozrusznika. Grzanie świec powinno sie pojawić, przynajmniej u mnie tak było. Choć wcześniej kontrolki grzania nie uświadczyłem.

 

Jak wsadziłem dziś rano kluczyk (było -15) i bardzo szybko nacisnałem start z wciśniętym sprzęgłem to kontrolka grzania świec sie zapaliła ale praktycznie od razu silnik zaczał sie uruchamiać. Kręcił jeszcze zanim zgasła kontrolka (co jest dla mnie dziwne) chyba ze to jakies opóźnienie zgaszenia kontrolki. Bo przeciez silnik nie powinien zacząć krecić dopóki świece sie nie nagrzeją.

 

Jednak jestem zdania, ze przy pierwszym uruchomieniu silnika jak jest bardzo zimno to po włożeniu kluczyka świece są podgrzewane nawet jak nie naciśniemy przycisku start. Tłumacze to tym, ze jak już nacisniemy przycisk start + sprzęgło to silnik zaczyna sie uruchamiać momentalnie a powinna być choć sekundowa zwłoka na nagrzanie świec. Ktos może zweryfikowac tą teorię?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Jeśli kontrolka swiec sie pojawia musisz poczekac do jej zgasniecia i wtedy dopiero wcisnać starter. To tak samo jak przy stacyjkach kluczykowych. Swiece grzeja się same a jesli potrzebny jest dluższy czas przy b.niskich temperaturach wtedy kontrolka pokazuje o ile dłużej trzeba grzać.
Opublikowano
Jak wcisne przycisk start bez sprzegla i czekam jak zgasna wszystkie kontrolki to symbol swiec zarowych sie nie pojawia. Dopiero jak wcisne start z wcisnietym sprzeglem to w momencie odpalania pojawia sie doslownie na jedna lub dwie sekundy kontrolka swiec zarowych.
Opublikowano
Kumam to w ten sposob, ze jesli nie wciskasz sprzegla to auto "mysli" że nie chcesz odpalic i wrzuca kontrolki serwisowe, a jesli sprzeglo to przygotowuje sie do odpalenia i grzeje swiece...???
Opublikowano
problem w tym, ze jeśli wcisniesz start z wciśniętym jednocześnie sprzeglem to silnik niezwłocznie zacznie sie uruchamiać. Nie można przecież z wcisniętym sprzęglem wcisnać start i na cos czekać bo to nie ty decydujesz o rozruchu tylko komputer.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano (edytowane)
no nie tak do końca, bo wciskasz sprzęgło, wciskasz kluczyk, czekasz az zgasnie kontrolka i wciskasz start.... Edytowane przez azajec
Opublikowano
a widzisz tak nie podchodziłem do tematu, po prostu zawsze z wciśnieciem sprzegła wciskalem start. Nie kojarze zeby przy wsunięciu kluczyka i wciśnięciu sprzęgla zeby zapaliły sie kontrolki i żeby auto czekalo już tylko na rozrusznik. Ale sprawdze.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dzisiaj rano procedure odpalania rozpoczełem od tego że najpierw włączyłem zapłon po około 4-5 sec.

wcisnełem rozruch auto zapaliło momentalnie ale żadna kontrolka od świec się nie zapaliła,

wczoraj odpalałem jak zawsze bez włączania zapłonu tylko odrazu przycisk start to rozrusznik momentalnie zaczął kręcić i po około 2-3 sec. auto odpaliło,więc morał jest taki że chyba warto najpierw włączyć zapłon

i po paru sekundach dopiero start.

Ale według mnie to szkoda że BMW wymyśliło jakieś dziwne kombinacje z tym grzaniem świec powinno być

jak w innych autach: zapłon,kontrolka świec,odpalanie wszystko przejrzyście.

Opublikowano

Ale według mnie to szkoda że BMW wymyśliło jakieś dziwne kombinacje z tym grzaniem świec powinno być

jak w innych autach: zapłon,kontrolka świec,odpalanie wszystko przejrzyście.

 

A mi sie wydaje, że dobrze że BMW wymyśliło programik, który robi czynności wstępne (grzeje świece od razu po otwarciu drzwi) bez udziału człowieka. Nie trzeba wtedy czekać na zgaśnięcie kontrolki grzania świec i ew. na inne rzeczy.

 

Wsiadasz, wciskasz start i jedziesz. Rozwiązania z BMW po jakichś pięciu latach pojawiają się i w innych markach.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
skąd ta pewnosc, ze świece grzeja sie po otwarciu auta? zatem jak wytłumaczysz, ze otwieram auto, wsuwam kluczyk i po nacisnieciu przycisku zapalają sie kontrolki i jednocześnie silnik sie uruchamia a kontrolka grzania swiec wciaz świeci, gaśnie po sekundzie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Nigdy nie widziałem, żeby zapalił mi się wskaźnik grzania świec żarowych. Może dlatego, że nie wsiadam zbyt szybko do samochodu. W opelku po przekręceniu kluczyka świece palą się na mrozie 2-3 sek. A w BMW musiało to być wcześniej, przed włączeniem kluczyka, bo nie zapala się wskaźnik świec, jak normalnie wsiądę.

 

Zrobię eksperyment z szybkim wsiadaniem, żeby zaskoczyć komputer na czynnościach o których mówiłem.

 

Pozdrawiam,

 

H.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
jesli otworzysz auto, wsuniesz kluczyk i naciśniesz szybko pstart bez sprzęgla to przy takiej temperaturze na zewnątrz jestem pewien, że kontrolka swiec zapali sie na chwile

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Rowniez nie widzialem jeszcze kontrolki grzania swiec, nawet po caly dniu postoju na -12 C. Natomiast zawsze jak odpalam, to napierw wlaczam zaplon, poczekam az zgasna kontrolki, nastepnie odpalam silnik. Mam automat, takze zeby wlaczyc zaplon nie mozna naciskac hamulca, z hamulcem odpala odrazu (tak jak w manualu ze sprzeglem).
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dołączę się do tematu i zapytam co w E90 oznacza świecąca przez chwilę przed odpaleniem silnika kontrolka

 

http://bezwypadkowe.net/imgcache/3962.png

(fotka znaleziona w sieci, przykładowa)

 

?

 

Po nocy pod gołym niebem (minus nie wiem ile stopni C) kontrolka zapaliła się, odpaliłem silnik (wydaje mi się, że bez problemu, było tak jak zawsze) i bez niecodziennych atrakcji odjechałem.

To jest kontrolka podgrzewania świec żarowych - w każdym dieslu taka jest.
Dzięki za odpowiedź. Tak mi się właśnie wydawało, ale wolałem upewnić się, że to nie znak, że za x km zbliża się wymiana świec czy też inna czynność serwisowa.

 

Autko 99% nocy spędza w garażu, gdzie zimą jest nie mniej niż 8 st. C. Kontrolka zapaliła się, tak jak pisałem wcześniej, po nocy pod gołym niebem przy ujemnej temp. Zaświeciła się tam, gdzie zapala się np. informacja o spadku temp., o kończącym się płynie do spryskiwacza,... czyli między prędkościomierzem i obrotomierzem, na dole. Bardzo rzadko parkuję pod chmurką, dlatego chyba pierwszy raz się z czymś takim spotkałem :).

Kontrolka zapaliła się jeszcze raz, ale tym razem zauważyłem, że na monitorze I-Drive'a, na pasku, od lewej pojawił się napis Preheating, please wait! Gdybym wtedy to zauważył, to nie pytałbym, czy to to to, czy to coś innego ;).

Opublikowano
jesli otworzysz auto, wsuniesz kluczyk i naciśniesz szybko pstart bez sprzęgla to przy takiej temperaturze na zewnątrz jestem pewien, że kontrolka swiec zapali sie na chwile

 

Nie zaświeci sie - testowałem kilka razy. Dopiero jak wciśniesz sprzegło pojawia sie na 1 sek.

Auto 24h/dobe mam na dworze

Opublikowano
Z tym bywa różnie, zauważyłem u siebie, ze czasem sie zapali kontrolka bez sprzegła a czasem nie i dopiero jak wcisna sprzegło i przycisk to zapali sie na chwilke przed uruchomieniem. Ale zalezy to głównie od temp na zewnatrz

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja próbowałem i przy -2st i -10st czy -15st. Zawsze gdy włozyłem kluczyk i wciskałem start bez sprzegła zapalały sie tylko kontrolki i zaczynał mrugac reczny. Gdy wcisłem sprzęgło zapalała sie kontrolka swiec i silnik startował.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Przeczytałem wiele postów i nie znalazłem nic w nich z tego, co u mnie się dzieje wiec pytam osobiście :)

Posiadam bmw x3 2.0d z 07 roku. Problem jest ze świecami żarowymi a konkretnie z tym, że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka od "grzania świec" po czym szybko gaśnie. Nie ważne czy jest +20 C, czy -10 C. Rożnica jest jednak w tym, że przy ujemnych temperaturach silnik odpala normalnie, po czym szybko gaśnie. Zupełnie tak jak te świece by nie grzały. Co zrobić? Słyszałem, że trzeba spr jakiś sterownik do świec, ale gdzie on się dokładnie znajduje?? Ewentualnie bezpiecznik (przeczytałem gdzieś że jest gdzieś koło sterownika od silnika czy coś, ale nie wiem gdzie się takowy znajduje. Znalazłem bezpiecznik od świec 50A w schowku, ale jest dobry)??. :?

Opublikowano

silnik się uruchamia i po jakim czasie gaśnie? W pierwszych sekundach pracy pracuje równo czy tak jakby którys z cylindrów nie pracował?

 

najlepiej podepnij auto do komputera i odczytaj błędy, możliwe, ze problem leży w świecach zarowych czy sterowniku albo może byc problem np z czujnikiem położenia wału. Wyeliminuj najpierw świece.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.