Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czytaj ze zrozumieniem. Oem lampy z wybitymi nr spryskiwacz i samopoziomowanie (a nie tylko elektryczne z kabiny) oczywiscie jest w pelni legalne i TYLKO na takich powinnismy jezdzic dzieki czemu nie bedziemy nikogo oslepiac
  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jeśli cie źle zrozumiałem to sorki :)

pisałem o e34 i e32 i w tych autach nie musisz mieć autopoziomowania nawet powiem ci szczere że oryginalne lampy e32 i e34 nie mają liter DC na kloszach nie mają żadnych oznaczeń bo w tamtych czasach nikt takich przepisów nie wymyślił że do xenonu musi być D na kloszach sam montuje xenony także wiem co jak zrobić żeby było zgodnie przepisami

a czy te stare siódemki i piątki oślepiają jak masz dobrze lampy ustawione? NIE

bo samo ustawienie lamp wystarcza bo od tego jest właśnie soczewka w lampie że światła nie rozprasza ,

obowiązkowe D wymyślili tylko po to aby kase na ludziach zarabiać bo wystarczy to że do większości aut oryginalne lampy z literką D.... zamiast H.... kosztują majątek i tylko w serwisach takie coś dostaniesz nowe a przez to i ceny używek są wyższe i ciężko dostępne. :)

Opublikowano

Byc moze nie oslepiaja ale byc moze ich budowa jest nieco inna i natezenie swiatla ksenonowego jest inne nizeli we wspolczesnych dlatego nie bylo samopoziomowania? tego nie wiem trzeba by bylo sie zaglebic w budowe nieco blizej. Z soczewka sie zgadza duzo daje poniewaz o wiele bardziej odcina swiatlo i niweluje niepozadane swiatlo powyzej krawedzi natomiast podczasa jazdy podjezdzania pod gorke zjezdzania wjezdzania w dziure itp nasza krawedz swiatla wedruje w gore i w dol i tu wlasnie potrzebne jes samopoziomowanie ktore dziala w tym momencie i nie pozwala oslepiac (przynajmniej w teorii).

Jesli w starszych bmw byl ksenon i nie bylo samopoziomowania to zeby to podciagnac pod legal to pewnie trzeba troche wyzszego poziomu zainteresowania typu rzeczoznawcy bo zapis na temat ksenonu jest jednoznaczy i mowi o obecnosci samopoziomowania. Z drugiej strony jak juz mowilem teoretycznie mozna rejestrowac auta z kierownica po prawej stronie (choc zachodu niemalo z udowodnieniem orginalnosci i niemozliwosci spelnienia aktualnych wymagan prawnych). Osobiscie popieram takie rarytasy w starszych autach :8) ale czasem zal za dupe sciska jak widzisz jadacego z naprzeciwka czlowieka w szrocie ze swiatlami do gory i drzaca lampa bo po dzwonie nie chcialo sie/badz mialo byc tanim kosztem zrobione. A ile jezdze po Polskich drogach to niestety standard..

Opublikowano

dokładnie jeśli chodzi o oślepianie to coraz częściej oślepiają właśnie takie niedbaluchy co nawet na halogenach w nocy śmigają bo myślą że tak jest ładniej :)

i to właśnie na zwykłych żarówkach tylko byle jak ustawionych jedna w drzewo druga w ciebie :D

Opublikowano
Nic z tego Panowie. Wyrazie jest napisane w warunkach bądź w kodeksie że lampa xenonowa musi mieć samopoziomowanie oraz spryskiwacz. Kiedyś był jeszcze zapis o tym że reflektor musi być wyposażony w soczewkę ale teraz chyba już tego nie ma. To właśnie poziomowanie jest czynnikiem najwaznieszym dzięki którym nie oslepiamy innych. Działa to w sposób szybki nawet podczas jazdy po wjechaniu w dziurę itp kiedyś robiłem test w audi żeby udowodnić jak szybko działa poziomowanie i byłem zaskoczony że to nie tylko podczas włączania ale również na bieżąco podczas jazdy

 

 

 

Sory elviss09 ale piszesz coś czego nie sprawdziłeś i wprowadzasz w błąd. W kodeksie ruchu drogowego nie ma ani jednego zdania z wyrazem "HID", "Ksenon", Xenon", "samopoziomowanie", "spryskiwacze" czy tym podobne. Po prostu nie ma w polskich przepisach zapisu regulującego tą kwestię. Bania88 ma bardzo mądrego diagnostę bo chciało mu się sprawdzić to czego Tobie się nie chciało a w tym temacie przytaczałem wszystkie przepisy odnośnie oświetlenia pojazdu i wyraźnie wykazałem to co diagnosta użytkownika "bania88" potwierdził. Zgodzę się z jednym Twoim zdaniem że wyraźnie jest napisane że lampa ze źródłem światła typu "lampa wyładowcza" powinna posiadać układ czyszczący i samopoziomowanie ale tylko w autach produkowanych po roku, w którym te przepisy weszły (nie pamiętam teraz dokładnie kiedy ale to była końcówka lat 90-tych). Problem jest taki że te przepisy są napisane jako regulacje do badań homologacyjnych pojazdów kołowych przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ. Są one załącznikami do pewnego porozumienia. Gdyby chciało Ci się przeczytać owe porozumienie albo ten temat od początku to nie pisałbyś takich bzdur.

Opublikowano

powiedz mi prosze co jest bledem z tego co napisalem?

Bo jesli chodzi CI o slowa jakich uzylem to chyba oczywiste ze staralem sie aby byly ogolnie zrozumiale a nie przytaczanie wyrwanych z kontekstu zdan ktorych i tak polowa czytajacych nie zrozumie. Chyba logiczne ze nie ma zapisow typu HID itp bo nikt nie nowelizuje prawa z kazdym "wynalazkiem" ktory sie pojawi w sprzedazy.

Opublikowano
W audi o którym piszesz samopoziomowanie może i działa po wjechaniu w dziurę ale większość samochodów z fabrycznym systemem tak nie reaguje na dziury w drodze. Są oczywiście czujniki ugięcia osi ale kiedyś ktoś dobrze to ujął- że to nie działa jak lufa czołgu. Ja jeździłem autami różnych marek i nic takiego nie zaobserwowałem o czym piszesz. Problem w Twojej wypowiedzi jest merytoryczny bo te przepisy jakieś są ale podejrzewam że sam nie wiesz gdzie i po co skoro piszesz takimi ogólnikami. Po za tym proszę czytać ze zrozumieniem moje posty bo w poprzednim napisałem już gdzie mijasz się z prawdą. Przytaczając moją wypowiedź , która znajduje się kilka stron wcześniej użyłem skróconych form bo nie ma sensu dwa razy tego samego pisać. Potwierdza to jedynie to że nie przeczytałeś całego tematu i/lub przeczytałeś ale olałeś to co napisałem i nie skonfrontowałeś tego ze swoją wiedzą/źródłem na ten temat. Jeśli chodzi o przepisy to właśnie szczegóły mają kluczowe znaczenie. Podam przykład - "kierujący" i "kierowca" mogą to być dwie różne osoby więc dbajmy o szczegółowość wypowiedzi bo inaczej to ten temat nadaje się na śmietnik. Nie podajemy tu przepisu na babkę piaskową tylko rozmawiamy o kwestiach prawnych. Informacje takie gdzieś usłyszane od kogoś albo co gorsza w telewizji od niekompetentnych rzeczników prasowych komend to najgorsze źródło jakie można mieć:/ pozdrawiam
Opublikowano

Ale miazga nie mogę z was !!!

Ja już dawno przestałem czytać uważnie ten post !! Bo cytujący z jakiś kodeksów z mechaników amatorów robią z siebie dodatkowo prawników amatorów, diagnostów amatorów ,ofiary śmiertelnego trafienia w mózg z dział laserowych zwanych dalej i wcześniej HID . Jednym słowem amatorka na maxa i post zamiast służyć zaczyna szkodzić . Padły pewne argumenty za i przeciw wypiszmy wszystko za w króciutkich podpunktach później to samo z argumentacją przeciw .

I mając coś takiego gościu zaglądający na forum rozważający montaż HID w swoim aucie widzi i szybciutko podejmuje decyzje. Ja przestałem czytać uważnie ten post bo nie interesują mnie rady krypto specialistów od wszystkiego .

 

Postanowiłem zaryzykować i zakupiłem zestaw. Okazało się że nie zawiera on kostek mocujących palnik HID konkretnie do lamp od e46 (Powinienem o tym przeczytać właśnie w tym poście) na szczęście miałem zapasowe lampy i zrobiłem sobie z ori takie kostki a raczej przelotki mocujące. I testuje !!!

Na początku zaraz po montażu faktycznie oślepiało mrugali prawie wszyscy i to jest fakt . po regulacji na testerze do lamp nikt już nie mrugał.

Kilkakrotnie mijałem się i jeździłem za radiowozami i bez reakcji w "stylu oddaj dowód rejestracyjny buraku z bmw " jak tu co niektórzy wmawiają

widoczność w porównaniu ze zwykłymi żarówami o niebo lepsza!

Mgła ok

Noc ok

Dzień ok

Deszcz ok

Śnieg ok

 

Do tego jeszcze nie wypaliło mi lamp jak co niektórzy twierdzą

 

Kolejne plusy mniejszy pobór prądu w połączeniu z ledami z tyłu i odciążam układ alternatora ,paski, rolki ,alternator .

 

Nie wymieniam już żarówek po wjechaniu w byle dziurę.

 

Zestaw doskonale współpracuje z elektryką auta. Test spalonych żarówek wykrywa HID jako usterkę jednocześnie sygnalizuje mi" Zapal światła !!" , bo

po włączeniu świateł i naładowaniu HID test gaśnie nie wskazując już niczego. Odłączyłem na próbę od cewki palnik HID z lewej test sygnalizował po zapaleniu świateł spaloną lewą więc kolejne OK.

 

 

Panowie minusem jest na pewno NIEJASNA STRONA PRAWNA używania HID.

 

wg mnie stosowanie hid można by porównać z oponami bieżnikowanymi (uważam że nadają się do treningów drifterskich) . niby ok ale jednak mi to nie pasuje . mnie na zestaw ksenonowy ori do e 46 po prostu nie stać (a uważam że ori lampy nie są zbyt dobre np mercedes a klasa ma o niebo lepsze ) więc wziołem na próbę HID i jak na razie jestem zadowolony .

BMW E46 320i
Opublikowano (edytowane)
radE46cki nie biorąc już pod uwagę tego co inni się wypowiadali wcześniej! Masz lampy halo? TO NIE SĄ PRZYSTOSOWANE DO HID'ów! nie masz soczewek? TO LAMPY NIE SĄ PRZYSTOSOWANE DO HID'ów! dodatkowo !!! masz mieć do już tych homologowanych lamp, SPRYSKIWACZE!! i czujniki POZIOMOWANIA LAMP!!! KUŹWA tyle w temacie! Inne za przeproszeniem barany to czytają i zrobią to samo co ty '' bo koleżka na forum zrobił i było dobrze '' i będą jeździć i oślepiać innych ale co tam, im dobrze widać. NIE STAĆ CIĘ NA ORI TO JEŹDZIJ JAK MASZ a później się z nas śmieją! :duh: Edytowane przez mkvtec
Opublikowano

ksenon w lampach bez soczewki wymaga interwencji łoma :D trzeba takiemu komuś wyjść i lampy potrzaskać to może zrozumie.

 

Potem tak jak inni pisali wieś tańczy i śpiewa, mam ksenona za 80zł z allegro i jestem debeściak bo mi mocno świeci, ciul że innym w oczy :D i jeszcze tutaj próbujesz kogoś przekonać że to jest fajne.

 

Nie stać na ori to nie dziaduj :mad2:

szukam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Postanowiłem założyć u siebie xenon. Kupiłem lampy z soczewką do przedlifta (jak na zdjęciu) i spryskiwacze. Zostało dorwać samopoziomowanie :)

Fizycznie nie mam w tym momencie dostępu do auta (a więc i lamp :P) i nie mam jak sprawdzić jaki zestaw hid mam zamówić

Czy ktoś wie jaki hid (h1, h7, d2s) będzie tu pasował? Konieczne będą adaptery?

Jeśli tak to jakie? http://allegro.pl/adapter-adaptor-mocowanie-xenon-xenony-bmw-e39-i3084592853.html bo na tej aukcji widzę 12 rodzajów ;/

Dodatkowe pytanie o ringi ccfl, zamawiać obojętnie jakie z allegro, bo wszyscy mają to samo czy jednak czymś się różnią? Od jednego sprzedawcy nie pasują, za małe, za duże, za słabo świecą itp ?

http://fotozrzut.pl/zdjecia/3f88161eb1.jpg

Opublikowano
...

Dodatkowe pytanie o ringi ccfl, zamawiać obojętnie jakie z allegro, bo wszyscy mają to samo czy jednak czymś się różnią? Od jednego sprzedawcy nie pasują, za małe, za duże, za słabo świecą itp ?

 

 

Co do xenonow to ci nie doradze kolego, ale ringi to na twoim miejscu zaczal bym od zastanowienia sie czy CCFL, czy SMD.

bmw.jpg
Opublikowano

Ringi polecam SMS z Jafry ze Szczecina ;)

A co do lampy, , to sprawdź sobie jaka żarówka tam siedzi. Prawdopodobnie będą to żarówki HB3

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
Ringi polecam SMS z Jafry ze Szczecina ;)

A co do lampy, , to sprawdź sobie jaka żarówka tam siedzi. Prawdopodobnie będą to żarówki HB3

 

Ringi SMD z modułem DLR wychodzą prawie 400zł ;/ CCFL kosztują 4 razy mniej. Czy ringi SMD jako światła dzienne będą w pełni legalnym rozwiązaniem? Czy przy pierwszym spotkaniu Pana Władzy pożegnam się z dowodzikiem ?:P

 

Właśnie o to chodzi, że auto będę mieć dopiero wtorek/środa, a xenon chciałem zamówić teraz, żeby potem znowu nie czekać kilku dni na przesyłkę, tylko od razu montować :)

Czy HB3 nie było w światłach drogowych, a w mijania h7? Ogólnie żarówka HB3 od H7 różni się tylko tym wygiętym mocowaniem?

Opublikowano

Wcale nie 400 zł kosztują dobre ringi SMD :P Ja u siebie mam dokładnie te: http://allegro.pl/ringi-smd-bmw-e36-e38-e39-super-jasne-drl-jafra-i3133466592.html

Jeżdżę z nimi 3 lata i jest super. Jako dziennych też ich czasem używam, nie miałem problemu z policją.

Co do tych lamp przedlift z soczewką a bez xenonu, to sprawdź dokładnie jaka tam jest żarówka na światłach mijania, bo nie wiem czy będzie to zwykła H7.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
Ja mam SMD od prawie 2 lat, codziennie sluza jako dzienne :) Zadnych problemow, przeglad tez przechodza - odziwo :D
bmw.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nic z tego Panowie. Wyrazie jest napisane w warunkach bądź w kodeksie że lampa xenonowa musi mieć samopoziomowanie oraz spryskiwacz. Kiedyś był jeszcze zapis o tym że reflektor musi być wyposażony w soczewkę ale teraz chyba już tego nie ma. To właśnie poziomowanie jest czynnikiem najwaznieszym dzięki którym nie oslepiamy innych. Działa to w sposób szybki nawet podczas jazdy po wjechaniu w dziurę itp kiedyś robiłem test w audi żeby udowodnić jak szybko działa poziomowanie i byłem zaskoczony że to nie tylko podczas włączania ale również na bieżąco podczas jazdy

Nie prawda samopoziomowanie nie dziala tak szybko .to nie jest zyroskop zeby tak szybko dzialalo ,pokaz mi czy nie oslepisz mnie po przejezdzaniu przez garby ?

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale żeby nie oślepiać ustawiłem lampy na warsztacie i nie rażę po gałach na 100%. Np wczoraj jadąc do szkoły na wywiadówkę do córki jechałem za radiowozem (prędkość patrolowa) jechałem jak i 200m za nimi , i na samym zderzaku na skrzyżowaniu i jakoś im po gałach nie świeciło . Gdyby było jak piszesz w zeszłym tygodniu też bym dowód stracił kiedy przejezdzałem koło misiaczka z suszarką.

w ogóle nie rozumiesz istoty samopoziomowania ekspercie.

wszystkie głupki co tu piszą że mają chińskie hid w zwykłych lampach.

samopoziomowanie jest po to gdy samochód podskakuje na wybojach, wjeżdża na wzniesienie/zjeżdża z niego lub w każdej innej sytuacji kiedy wiązka zmienia położenie.

czujniki są dwa na każdej osi żeby dobrze poziom ogarniać.

silniczki regulują wtedy w ułamku sekundy zasięg żeby nie dowalić temu z przeciwka po oczach.

analogicznie to co pisałeś w czasie jazdy musiałbyś cały czas kręcić regulatorem zasięgu zamiast drapać się po jajcach.

jako że to niemożliwe jak widzę takiego typka co mnie razi po nocy pseudo ksenonem albo przeciwmgielnym zapodaje mu po długich bez sentymentów.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie prawda samopoziomowanie nie dziala tak szybko .to nie jest zyroskop zeby tak szybko dzialalo ,pokaz mi czy nie oslepisz mnie po przejezdzaniu przez garby ?

chyba sam masz garba że nie widzisz.

w momencie najechania już świecą w dół.

a nie tak jak pieprzycie że się tylko przy odpaleniu regulują.

znawcy od siedmiu boleści.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

No powiem Wam koledzy że nieprawda że na wzniesieniach ksenon zaczyna swiecic w dół... To nie żyroskop. On ma inne zadanie, takie aby po obciazeniu tylu czy to pasazerami, czy bagażem, czy podczas przyśpieszania gdy przednia os próbuje sie uniesc a tylna jest dociskana uklad ten dba o to zeby wtedy nie oslepiac kierowcow. Jesli byloby tak jak pisal poprzednik to jadąc po długim wzniesieniu 45° to zasięg swiateł byłby krótszy o mniej więcej polowe. Jesli ktoś jedzie z naprzeciwka po tym samym wzniesieniu to widzi nast tak jakbysmy defakto jechali po prostym bo mamy to samo nachylenie ale on w dół my w góre ;)

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

właśnie o to mi chodziło.

że zawsze taki sam zasięg mają, nigdy nie oślepiają.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

ja mam hidy

 

zatrzymala.mnie ostatnio policja, koles tak patrzy patrzy mowi otworz pan maske :D otwoeram...

 

oooo widze xenonki zalozone a moga byc w tym autku??

no to mowie ze nie bo nie te lampy...

 

a on na to ze sie myle bo moga byc, patrze i rzeczywiscie mam lampy z homologacja na zwykle i xenon o.O i pojechalem

 

 

przy odpaleniu to i u mnie sie same reguluja a zadnego autopoziomowania nie mam

 

taka ciekawostka

 

i mi tam nigdy nikt nie swiecil a jezdze duzo po nocach, ale rzeczywiscie gdy podniose lampy do gory to swoeca cholernie daleko i wtedy ludzie juz migaja

 

ale i tak na normalnym ustawieniu wg mnie wiecej widac od zwyklej zarowy, zeby to robila jakas konkretna firma, bosch, osram philips a nie te kitajce pieprzone to bh bylo git

hidy sa ok swieca dobrze, ale ogromne minusy to to ze to chinszczyzna i ze jak sa brudne lampy to nic nie widac, jak by sie jechalo na pozycjach dlatego trzeba zalozyc(jak nie ma) spryskiwacze reflektorow

no i to autopoziomowanie by sieprzydalo ale jak juz to zalozyc to koszta sie robia takie ze mozna i ori xenon kupic

 

w temacie najbardziej podobaja mi sie osoby wysmiewajace hidy a ktore same maja pozakladane jakies wiesniacke ringi i inne tuningi, lampki i przerobki auta

 

ori to ori !!!1!11onenejeden!1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.