Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale mnie rozwabiłeś. Prosisz o czytanie ze zrozumieniem, a sam nie nie umiesz tego robić. Możę tak, pokaz ustawęktóra dopuszcza stosowanie żarówki wyładowawczej w reflektroze dostosowanym do żarówki Halogenowej. To jets jak z lampami do jazdy dziennej. Masz homologajce rl00 to mozęsz jexdzić bez włączonych innych lamp. I mimo że nie pisze nigdzie, że bez tej homologacji nie można jeździc na samych tych lampach to każdy wie o tym... ustaw mówi o tym że kazdy relekto jest bezpiecznie używany ze żródłem światal do którego jest homologowany. I raczje nie musi tu pisać że H1, wyładowacza czy innego typu.

 

pZDR>

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No niestety nie jest realnym to o co prosisz bo takiego przepisu nie ma hahahaha :D Może w przypadku "świateł dziennych" taki zapis jest ale do świateł mijania nie ma. Ja, wytłumaczenie swojej teorii dałem kilka stron wyżej. No jeśli nawet nie chce Ci się przeczytać całego tematu to nie wchodźmy w głębszą dyskusję. Ja proszę Ciebie abyś mi taki przepis przedstawił, na podstawie którego twierdzisz tak a nie inaczej. Pokaż ten zapis(w dzienniku ustaw odnośnie homologacji lampy do świateł mijania), który zabrania stosowania palników w lampach przystosowanych np do żarówek h1. Przecież taki przepis jest i Ty go ,tak mi się wydaje, dobrze znasz skoro tak się na niego powołujesz. Nie wciskaj mi proszę "żebym sobie poszukał","że taki przepis jest na pewno", "że wszyscy wiedza o co chodzi tylko nie ja", "żebym się nie wygłupiał", "żebym Ci podał przepis który zezwala na stosowanie...", "że Cię rozbawiam" bo to takie bicie piany jest :). Prostą prośbę mam-podaj coś na potwierdzenie swojej teorii jeśli jesteś w stanie. Zwrócę honor jeśli mi udowodnisz że masz rację, że taki przepis jest i mówi jak "krowie na rowie"- HIDom mówimy zdecydowane NIE!!... :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma przepisu który zabrania stosowania lampa wyładowawczych w lampach dostosowanych o HX. Jest przepis, który dopuszcza do ruchu lampy wraz ze źrodłem świtła. Homologację uzyskuję reflektor w raz żarówką. Jeśli uzyskał Homologacje na żarówkę HX to żnaczy że tylko taka jest tam dopuszczone a nie inna. Fakt, możę byćproblem ze straymi samochodami (kiedyś nei było normy DC dla xsenonów) i tu nie ma mądrego... tak samo jaki kiedys było w tylnymi pasami bezpieczeństwa...świateł do jazdy dziennej korzystające z lamp dlugich (np. e38, gdzie nei było jeszcze normy RLOO). Przepisy mają pełno dziur, którzy co poniektórzy wykorzystują. Ale ostatnio jechala za mną panda na tym hińskim badziewiu...koleś rozwalił się o mój hak. Dzwonił na policję, że hamowałem gwałtownie i takie tam....powiedziałem żę nic nie wdziałem bo koleś ma jakieś oślepiające xsenony. Dyskja była krótka. Koleś dostal mandat za wypadek 500złotych, zabrali dowód, ma zniszczony zderzak, chłodnice....Tak oto sobie pan z pandy zrobił kosztów montują jakieś gówno, które oczywiście można w pełni "legalnie montować" według Ciebie.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie nie, ale by dostał 200 zlotych i by dowodu mu nie zabrali. A tak pojechali z nim jak ze szmatą...prawidłowo zreszta. Bo to z tych co twierdzą, że jak nie jest zakazane to jest dozwolone.
Opublikowano

W rozporządzeniu ministra nie ma mowy nic o homologacji (jak nie wierzysz to sprawdź sam. Sprawiasz wrażenie takiego, który tego nie czytał a powtarza pierdoły-bez urazy. Wielokrotnie toczyłem takie czcze dyskusje na forum odnośnie tych przepisów bo ja sobie je od dechy do dechy przeczytałem i wiem co mówię). Proszę Cię pokaż mi ten przepis, który dopuszcza do ruchu lampy wraz ze źródłem światła. Wracając do sytuacji, którą przytoczyłeś- nie widzę w niej nic nadzwyczajnego. Auto nie nadawało się do dalszej eksploatacji bez usunięcia usterek(wyciekające płyny) więc zabrali dowód. Miałem podobną sytuacje lecz bez tych wątpliwych xenonów po prostu chciałem kolesia wyprzedzić a ten po środku jechał. Jak mi się udało to mi długimi mrugał(nie wiedzieć po co) i też nic nie widziałem i nagle zahamowałem bo to była noc. Stuknął delikatnie w tył mojego auta. Twierdził że ostro hamowałem. Przyjechała policja i dostał mandat. Jeśli ktoś zakłada HID-y do lamp z klasycznymi odbłyśnikami to nie jest w stanie uzyskać takiego kształtu wiązki światła jaki jest wymagany polskimi przepisami i za coś takiego jak najbardziej można karać. Jestem za. W polskich przepisach jest niestety tylko informacja(jeśli chodzi o światła mijania) odnośnie wymogu co do barwy tego światła oraz kształtu na ekranie pomiarowym oraz maksymalnej intensywności tego światła w dwóch punktach na tym ekranie(co jest zresztą fikcją bo swego czasu dowiadywałem się gdzie jest taki ekran, który jest w stanie to zmierzyć. Dowiedziałem się tyle że nie ma go żadna instytucja działająca dla państwa :D , Może jakiś prywaciarz ale tego już nie ustalałem. Piszesz o homologacji ale tak naprawdę nie wiesz po co ona jest i do czego służy. Tez radzę się dowiedzieć zanim zaczniesz zabierać na jej temat zdanie. Pomogę Ci i zgrubnie opiszę o co chodzi z tą homologacją.

 

Homologacja to taki certyfikat, który uzyskuje producent po pozytywnym przejściu przez procedurę homologacyjną pewnego elementu lub zespołu elementów w organie homologującym. Jeśli taka homologacja zostanie uzyskana to producent jest zobowiązany do produkowania części zgodnie z danymi w tym dokumencie. Oczywiście ustalenia te mogą być edytowane i zmieniane na wniosek producenta ale po każdej zmianie produkt taki musi być znów zbadany. Uchylenie homologacji może nastąpić tylko i wyłącznie na tym samym szczeblu organu homologującego na którym została ona wydana więc nie jest tak że my wkładamy HID'a h1 i nagle lampa traci homologację. Poza tym nawet jeśli to wg naszych(polskich) przepisów jako użytkownicy nie łamiemy żadnego przepisu i nasz pojazd nadal legalnie może poruszać się po drodze(nie wierzysz to po raz kolejny apeluję o przeczytanie źródła).Reasumując homologacja to takie zobligowanie producentów do produkowania części zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Jeśli wyprodukowany towar zostanie wyrywkowo zbadany i nie będzie spełniał norm zawartych w dokumencie homologacji to może być ona cofnięta. Sankcje za cofnięcie homologacji ponosi jedynie producent. Stwierdzenie nieprawidłowości w wyprodukowanej części może nastąpić tylko podczas procedury homologacyjnej lub podczas owego badania wyrywkowego. W obydwu przypadkach decydentem jest organ homologujący, nie jest to policjant ani diagnosta ani nie jesteś to Ty KRIS85.

 

Podstawą jest prawidłowe operowanie zwrotami i ich rozumienie. W kodeksie drogowym "kierowca" i "kierujący" mogą być różnymi osobami.

Opublikowano
no to tak z innej beczki może czy jest przepis nakazujący korzystanie z lamp homologowanych bądź też przepis zakazujący stosowania tych nie homologowanych :?: swoją drogą jak policjant stwierdzi, że zamontowana żarówka nie jest np H7 tylko jakaś tam wyładowcza (rozmontuje samochód) i co jeżeli ktoś na żarówce wyładowczej sam umieści znaki homologacyjne zgodne z homologacją lampy?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Policjant w takiej sytuacji i tak może zabrać dowód. Gdybyś przeczytał cały temat to wiedziałbyś, że "Władza" ma trochę "nadprzyrodzone" uprawnienia w kwestii zabierania dowodów rejestracyjnych. Mogą to zrobić jeśli mają jakiekolwiek podejrzenie że pojazd nie jest sprawny technicznie. Auto może być sprawne a on i tak zabierze bo ma podejrzenie.
Opublikowano

Jak ktoś montuje HID 6000K kupiony na bazarze to faktycznie nie oślepia, bo taka lampa w ogóle nie świeci, poza oślepianiem innych kierowców.

 

Przechodziłem przez te zabawy kupując D2S Philipsa z allegro, "markową" MB - (niestety okazało się potem, że podróbę) i "markową" VW (też podróbę). NOWE żarówki świeciły słabiej niż stara, która przejechała 120tyś km. Zmieniałem zapłonnik (na żarówce), przetwornice i nic.

Problem zniknął po kupieniu w serwisie zamienników philipsa.

 

Normy są po to, żeby je spełniać. Jak chcesz ominąć to z głową. Tyle czasu poświęconego na "legalizację czegoś, co nie dostanie homologacji", że zarobiłbyś na oryginalne lampy x.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

wczoraj postanowiłem przeczyścić sobie lampki i ku mojemu zdziwieniu na lampach przednich - e46 coupe lift - nabite są oznaczenia "H7 or D2S". Lampy DEPO soczewki. Też tak macie? Czy to znaczy, że takie lampy mają homologację na xenon i żarówki halogenowe i mogę sobie wymieniać do woli? Co w przypadku włożenia HID-ów? Ktoś może się doczepić? Skoro taka kłótnia, że lampy xenon i halogenowe różnią się to dlaczego producent uzyskuje homologację na taka lampę?

 

Pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie czy ktoś mógłby polecić dobre żarniki H7 do zestawu HID Xenon na soczewkę, ale naprawdę dobre 35W nie jakieś chińskie?? Może ktoś używa i ma sprawdzone u siebie.

Prosiłbym o linka z aukcji allegro, lub jakiegoś sklepu online

A po drugie, jaka jest żywotność zwykłych żarników HID Xenon H7??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie nie wyrywajcie z kontekstu całości, w tej samej ustawie jest również opisane że żarniki wyładowcze mogąbyć stosowane tylko i wyłącznie z ( kilkoma wyjątkami jak Merc W210 ) układem optycznym, czyli soczewką, zaraz znajdą się mądrzy którzy napiszą że nie ma pojazd homologacji owszem nie ma ale lampa z homologowaną soczewką ma więc mamy kwestie sporną, ja w swojej E30 miałem przerobione lampy na soczewki z D2S i założone żarniki D2S barwa 6000K i nigdy nie miałem problemów ani z przeglądem ani z policją, pewnie najprościej wsadzić zestaw HID który po pierwsze nie jest tak samo wyogniskowany jak żarówka np. H1 a po drugie nie ma żadnej homologacji oprucz norm jakości, wszystko da się zrobić tylko z głową panowie. aa i najważniejsze klosze lamp musząbyć gładkie i nie muszą mieć żadnych oznaczeń bo sama soczewka jest elementem rozpraszającym a nie klosz, tak już jest w nowych autach np. Kia Rio klosze lamp nie mają żadnych oznaczeń oznaczenia mają lustra.

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

to tak z czystej cieakwaośc to mozna montować te hidy czy nie

 

a jesli mozna to jakie warunki muszą być spełnione i co mozna mówić Policji jak sie bedą czepiać typu ze lapa nie ma homologacji, samopoziomowania i sprysków

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Piszecie że ksenon tylko do lamp z soczewką, a co w przypadku palników d2r przeznaczonych do lamp bez soczewki? Ich też nie można montować?

Gdzieś się w tym temacie chyba przewineło że różni się też odbłyśnik ksenonu od tego zwykłego, ma ktoś zdjęcia aby zobaczyć różnicę?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
koledzy tak czytam niektóre posty oczuywiscie nie wszytkie i mózg sie lasuje od wypowiedzi,kazda przeróbka fabrycznego oświetlenia samochodu z jakim dostał homologacje po opuszczeniu fabryki jest nielegalna,xenon powinien być wyposażony oczywiście w spryskiwacz lub inny system czyszczenia reflektora np wycieraczka,i de fakto układ samopoziomowania choć spotkałem się z sytuacją gdzie nowa Alhabra wyjechała z salonu bez poziomowania bo se klient zażyczył i w serwisie mi sprysk i xenon załozyli.Wiem że przepisy w polsce są może czasami i głupio restrykcyjne bo gdy ktos dołoży se soczewkę i do nej xenonik to komu to niby przeszkadza,co innego przy zwykłych kloszach na H4,H7 i H1 nie wliczając soczewek,jak do nich się montuje chinszczyznę oslepia jak nie wiadomo co,czasami wręcz światło swieci po drzewach.Kolega kilka postów wyżej pytał o zarniki inne niż chinskie za H7-Nie produkuja takich powazne firmy bo nie jest to żarnik fabryczny typu np D2S,D2R,jest to wynalazek chiński i innego nie dostaniesz.
Opublikowano
Piszecie że ksenon tylko do lamp z soczewką, a co w przypadku palników d2r przeznaczonych do lamp bez soczewki? Ich też nie można montować?

Gdzieś się w tym temacie chyba przewineło że różni się też odbłyśnik ksenonu od tego zwykłego, ma ktoś zdjęcia aby zobaczyć różnicę?

 

Chryste ludzie wy naprawdę nie macie zielonego pojęcia o xenonach...

Zamontuj sobie w takim razie d2r do E36 i się ciesz... żenada

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
Piszecie że ksenon tylko do lamp z soczewką, a co w przypadku palników d2r przeznaczonych do lamp bez soczewki? Ich też nie można montować?

Gdzieś się w tym temacie chyba przewineło że różni się też odbłyśnik ksenonu od tego zwykłego, ma ktoś zdjęcia aby zobaczyć różnicę?

 

Chryste ludzie wy naprawdę nie macie zielonego pojęcia o xenonach...

Zamontuj sobie w takim razie d2r do E36 i się ciesz... żenada

 

popieram w 100% szkoda naszych wywodów

Opublikowano

Witam

Ja założyłem hid'y i pojechałem na ustawienie lamp do nowej sytuacji konwersja z H7 na HID 6000k (koszt 10pln) i już wiesz że nie oślepiasz .

a wcześniej wyczyściłem lampy i wymieniłem klosze więc wygląda jak ori. gliniarze jak widzą że auto jest ładne zadbane i takie dodatki jak te nieszczęsne HIDy nie są przesadzone nie czepiają się , ja tłumacze że z konieczności ciągłej jazdy na światłach miałem dość ciągłych wymian żarówek i ciągłych usterek alternatora, pasków zredukowałem pobór prądu z 55W na 35W na stronę z przodu ( razem 110W na 70W) plus lampy tylne (nie wiem jaki miały pobór ori ) z konwencjonalnych przeszedłem na LED. Dzięki czemu

 

* nie wymieniam co chwila popalonych żarówek,

* nie obciążam dużym poborem układu alternatora i jego napędu,

* auto po zmroku wygląda o kilka lat do przodu ,

* i co najważniejsze ładnie widać drogę i jestem dobrze widoczny :cool2: .

BMW E46 320i
Opublikowano
Witam

Ja założyłem hid'y i pojechałem na ustawienie lamp do nowej sytuacji konwersja z H7 na HID 6000k (koszt 10pln) i już wiesz że nie oślepiasz .

a wcześniej wyczyściłem lampy i wymieniłem klosze więc wygląda jak ori. gliniarze jak widzą że auto jest ładne zadbane i takie dodatki jak te nieszczęsne HIDy nie są przesadzone nie czepiają się , ja tłumacze że z konieczności ciągłej jazdy na światłach miałem dość ciągłych wymian żarówek i ciągłych usterek alternatora, pasków zredukowałem pobór prądu z 55W na 35W na stronę z przodu ( razem 110W na 70W) plus lampy tylne (nie wiem jaki miały pobór ori ) z konwencjonalnych przeszedłem na LED. Dzięki czemu

 

* nie wymieniam co chwila popalonych żarówek,

* nie obciążam dużym poborem układu alternatora i jego napędu,

* auto po zmroku wygląda o kilka lat do przodu ,

* i co najważniejsze ładnie widać drogę i jestem dobrze widoczny :cool2: .

Jak widzą zadbane autko,kolego jak jest kumaty na drodze dowód ci wykroi w 5 minut nie patrząc czy zadbane czy nie i cyt."HID-dy nie są przesadzone" nie wiem co miałes na mysli ale wkładanie do takich kloszy jest zawsze przesadzone bo na przeciw jadąc oślepnąć można.

Opublikowano

I widzisz kolego Bamber8 nie czytasz uważnie . Może i zabiorą mi dowód bo na samej instalacji HID nie znalazłem nawet wzmianki o jakiejkolwiek homologacji .Ale żeby nie oślepiać ustawiłem lampy na warsztacie i nie rażę po gałach na 100%. Np wczoraj jadąc do szkoły na wywiadówkę do córki jechałem za radiowozem (prędkość patrolowa) jechałem jak i 200m za nimi , i na samym zderzaku na skrzyżowaniu i jakoś im po gałach nie świeciło . Gdyby było jak piszesz w zeszłym tygodniu też bym dowód stracił kiedy przejezdzałem koło misiaczka z suszarką. A zawsze możesz skręcić na 2 pozycję regulację wysokości lamp :norty: i walisz po asfalcie jak masz żle ustawione .

 

A przesadzone niby ksenony to żle ustawione, za mocne , w nienaturalnej dla ksenonu barwy np mocno niebieska , powyżej 8000k , mnóstwo lampek niebieskawych np postojówki i wtedy razisz i drażnisz drogówkę.

BMW E46 320i
Opublikowano
koledzy tak czytam niektóre posty oczuywiscie nie wszytkie i mózg sie lasuje od wypowiedzi,kazda przeróbka fabrycznego oświetlenia samochodu z jakim dostał homologacje po opuszczeniu fabryki jest nielegalna,xenon powinien być wyposażony oczywiście w spryskiwacz lub inny system czyszczenia reflektora np wycieraczka,i de fakto układ samopoziomowania choć spotkałem się z sytuacją gdzie nowa Alhabra wyjechała z salonu bez poziomowania bo se klient zażyczył i w serwisie mi sprysk i xenon załozyli.Wiem że przepisy w polsce są może czasami i głupio restrykcyjne bo gdy ktos dołoży se soczewkę i do nej xenonik to komu to niby przeszkadza,co innego przy zwykłych kloszach na H4,H7 i H1 nie wliczając soczewek,jak do nich się montuje chinszczyznę oslepia jak nie wiadomo co,czasami wręcz światło swieci po drzewach.Kolega kilka postów wyżej pytał o zarniki inne niż chinskie za H7-Nie produkuja takich powazne firmy bo nie jest to żarnik fabryczny typu np D2S,D2R,jest to wynalazek chiński i innego nie dostaniesz.

 

 

 

Bamber bez urazy ale Twoje informacje są sprzeczne i błędne.

 

"kazda przeróbka fabrycznego oświetlenia samochodu z jakim dostał homologacje po opuszczeniu fabryki jest nielegalna,xenon powinien być wyposażony oczywiście w spryskiwacz lub inny system czyszczenia reflektora np wycieraczka,i de fakto układ samopoziomowania "

 

"spotkałem się z sytuacją gdzie nowa Alhabra wyjechała z salonu bez poziomowania bo se klient zażyczył i w serwisie mi sprysk i xenon załozyli"

 

W salonie złamali prawo wg Ciebie.

 

"gdy ktos dołoży se soczewkę i do nej xenonik to komu to niby przeszkadza"

 

Tobie najbardziej przeszkadza bo wg Ciebie każda ingerencja w fabryczne oświetlenie jest nielegalna.

 

Gdybyście chcieli chociaż sprawdzić co faktycznie jest w przepisach napisane na temat oświetlenia to tego tematu by nie było. Kilka stron wcześniej nawet przytaczałem wpisy z ustaw i dzienników ustaw oraz z tych nieszczęsnych regulaminów EKG ONZ w których to jest ta informacja o wymogu systemu czyszczącego i samopoziomowania. Jest tam też wyjaśnione kiedy te regulaminy moga być stosowane i dlaczego. To co Policja uskutecznia podczas kontroli jest bezprawiem bo powołują się na przepisy, które ich ani użytkowników drogi nie dotyczą.Gdy ktoś zrozumie istotę tych regulaminów(przeglądając kilka) to zrozumie po co one są. Prócz tych informacji o oświetleniu są tam i normy spalin i normy głośności pojazdu i różne inne, które gdyby Policja miała badać to 80% użytkowników miałoby pozabierane dowody bo ich pojazdy nie spełniają tych norm. Problem jest taki że istnieje pewne porozumienie, które ustala te regulaminy tylko i wyłącznie jako wytyczne dla producentów, którzy chcą uzyskać homologacje na jakiś pojazd. Co do utraty DR to niestety jest tak że policjant nie musi być pewny jakiejś usterki. Wystarczy że będzie miał podejrzenie więc tak na prawdę możemy stracić DR za nic, to zależy od humoru funkconariusza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.