Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam,

post swój zacznę od krótkiej opowieści...

 

Jak każdy posiadacz BMW chciałbym mieć xenony. Ale niestety nie mam. Tak więc zacząłem myśleć nad ich nabyciem. Lampy + przetwornice + żarniki + spryskiwacze + system samopoziomowania okazały się być dość drogie. Pomimo wielu negatywnych opinii na różnych forach stałem się posiadaczem zestawu HID wartego kilka stów ( miałem to szczęście, że wtopiłem na układzie marne grosze). Pełen wiary zamontowałem ów zestaw. Jedno mocowanie się połamało(skleiłem je) , jakoś się udało zainstalować. Oczywiście w 100% agro-tunning, czuć to doskonale podczas montażu. Początkowe spostrzeżenie- żarniki w tzw. przejściówkach (mocowaniach) nie są solidnie umocowane, dotkniesz lekko kabla, żarnik rusza się w lampie. Pierwsze wrażenie nie było najgorsze, widać nie oświetlam 10 piętra i gniazd ptaków na czubkach drzew. Widać: jako-tako po japońsku bądź też w tym przypadku po chińsku- linie światła-cienia. Choć natężenie światła w innych sektorach jest bardzo mocne. Błąd przepalonej żarówki występuje, kiedy światła nie są włączone. I tak z tym "pseudo-ksenonem" jeździłem sobie kilka dni. Waliłem światłem na wszystkie strony, widząc przed sobą dwie wielkie HIDOWE plamy na jezdni. Cały czas miałem świadomość, że robiłem coś złego, tzn. mam BMW i jestem jakimś wieśniakiem który robi w-pakiet. W końcu nie wytrzymałem, usunąłem hida i dałem normalne H7. Po pewnym czasie, czytając wiele sprzecznych opinii na temat HIDÓW, w których było zero konkretów z "życia", zdjęć, filmów i innych argumentów które by mnie powstrzymały przed zakupem zestawu, postanowiłem spróbować wnieść trochę prawdy do całej batalii, czy: ZESTAW HID E46 LAMPY BEZ SOCZEWKI MA SENS????. Zabierałem się do tematu powoli, nie udało mi się do końca stworzyć pełnego eseju na ten temat. Jednak mam kilka zdjęć i mogę szczerzę powiedzieć, że:

 

1)Zestaw HID w e46 bez soczewki jest bez sensu, dlatego, że:

a)tak naprawdę nie poprawia widoczności, światło z lampy jest zniekształcone i rozproszone co wpływa niekorzystnie na widoczność

b)robisz sobie krzywdę, a także innym uczestnikom ruchu

c)narażasz się na konsekwencje prawne

d)palisz odbłyśnik reflektora

e)jesteś wieśniakiem, który myśli tylko o sobie zarazem szkodząc sobie i innym

f)masz ciągle świadomość tego, że jeździsz na "przypale"

 

2)Światło i efekt HID w lampie bez soczewki jest naprawde bardzo mizerny(e46)- normalne, dobre H7 dają większy komfort jazdy niż pseudoksenon

 

3)Jesteś właścicielem BMW i robisz wiochę nie tylko sobie, ale także innym użytkownikom tej marki,

 

Nie jest to wszystko co bym mógł znaleźć na NIE DLA HIDÓW. Po prostu nie miałem czasu zajmować się tym zagadnieniem i obszerniej wyczerpać temat. Poniżej kilka zdjęć wraz z opisami:

 

http://img156.imageshack.us/img156/8823/88511384.jpg

Lampa z zamontowanym palnikiem HID

 

http://img810.imageshack.us/img810/6551/49684777.jpg

Jak to wygląda niedaleko ściany

 

http://img98.imageshack.us/img98/3511/arniki.jpg

Żarniki H7R

 

http://img824.imageshack.us/img824/1781/25922431.jpg

Lewa lampa HID Prawa lampa H7

 

http://img99.imageshack.us/img99/2954/15614357.jpg

HID z innej perspektywy

 

http://img543.imageshack.us/img543/276/ototen.jpg

Główny aktor w rzeczy samej....

 

http://img188.imageshack.us/img188/1726/jedenn.jpg

Jak wygląda światło z jednego reflektora

 

http://img836.imageshack.us/img836/7459/29904169.jpg

Porównanie H7 vs HID

 

http://img219.imageshack.us/img219/1333/63791179.jpg

Porównanie H7 vs HID cd.

 

http://img707.imageshack.us/img707/5133/57734576.jpg

H7 czyli wszędzie dobrze ale w domu najlepiej

 

http://img137.imageshack.us/img137/3339/smietnik.jpg

miejsce w którym kończymy temat, możliwe że jeżdżą teraz w Lanosie Evolution

 

Szkoda, że nie byłem w stanie zamieścić zdjęć z jazdy w trasie lub po prostu po ulicach. Szkoda też, że nie mogłem zrobić zdjęć z perspektywy innych kierowców. Dałoby to szerszy obraz braku funkcjonalności i opłacalności zakładania HID w e46. NAPRAWDĘ SZKODA ZDROWIA< SWOJEGO I INNYCH...

 

Mam nadzieję, że ten nie w pełni skończony raport nt. HID przekona wiele osób, że nie warto inwestować w te chińskie\japońskie\koreańskie bądż też inne badziewne zestawy.... Choć na kilku zdjęciach może się to okazać atrakcyjne, w praktyce skończy swój żywot w śmietniku. Oczywiście jeżeli macie wyobraźnie i trochę poczucia przyzwoitości

 

Niech Światłość będzie z nami moi Koledzy...

 

pozdrawiam

Opublikowano

Tylko szkoda, że jednak większość wybiera właśnie takie rozwiązaniem jak Ty i nie tylko w BMW ale w innych autach.

 

Świetnie to opisałeś :cool2: oby więcej takich świadomych użytkowników jak Ty!

 

Pzdr.

Opublikowano
No Na zdjęciach widać ewidentnie że kształt jest nieprawidłowy i to nie jest zgodne z polskimi przepisami. Inna sprawa tak jak pisałeś pewnie komfort jazdy jest do bani. Ja też jestem przeciwnikiem takiego połączenia HIDów z lampami. Jak odpale swoje auto to wkleje fotki jak wygląda to u mnie (e36 z lampami soczewkowymi, odrobine przerobionymi tak aby nie było refleksów tam gdzie nie trzeba). Bardzo dobry materiał przygotowałęś i z dobrym podejściem!
Opublikowano

Zobaczcie jak u mnie wyglądają ksenony w e36. dają taki kształt jak widać na wrotach. Nie ma różnicy w kształcie lini odcięcia czy to jest palnik HID czy żarówka halogenowa:

 

http://images41.fotosik.pl/350/e4505c5eee21db47.jpg

Opublikowano

A tak wygląda linia światła z fabrycznych xenonów w mojej E39:

http://images38.fotosik.pl/350/fcb7dc222ca3e447med.jpg

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano

w sumie nie źle ale sprawdź czy prawy reflektor ma do końca przesuniętą przysłonę na europę

w lewym lepiej to wygląda

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Słuchajcie , mnie ostatnio zatrzymała policja i usłyszałem następujące zdanie przy oględzinach auta:

pan Policjant: hmm...nie zabierzemy panu (mi) DR za ksenony bo mamy tu widoczną białą barwę światła. Szerokiej drogi.

 

pan policjant miał dobry humor??

 

Dodam że mam u siebie wsadzone HID-y 4300K lampa z soczewką offcoze.

I tak ode mnie parę groszy:

 

Piszecie o jakiejś homologacji od 2001 roku , ale ja się pytam gdzie w paragrafach jest wyraźnie napisane że dotyczy to również customowych przeróbek? Czy prawo działa wstecz? Chyba nie co?

 

Pierwsze syrenki , żuki... nie miały fabrycznie pasów bezpieczeństwa. W 1983 wprowadzono przepis obowiązkowej jazdy w pasach. Więc nikt nie mógł zmusić posiadaczy w/w aut do jakiegoś montażu pasów bo prawo nie działa wstecz.

 

Miałem kiedyś dostawczaka Renault Traffic rok prod.86 , w dowodzie rej. było wpisane uniwersalno-ciężarowy. Od 1992 roku wprowadzono przepis że auta dostawcze/ciężarowe mają obowiązek posiadania przegrody pomiędzy kabiną a przestrzenią ładunkową. Kiedyś pewien nie doinformowany pan policjant zabrał mi dowód rejestracyjny powołując się na przepis o którym wspomniałem. Na spokojnie wróciłem do domu , poczytałem z ojcem dziennik ustaw , na komendzie wytłumaczyłem panu policjantowi , że auto z 86 roku nie musi mieć przegrody skoro ten przepis wszedł w życie w 92 roku. Z przeprosinami oddano mi dowód rej.

 

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250_1_3.htm

 

No i na koniec co z E32 które wychodziły seryjnie bez sprysków z ksenonami? Zakładając że jeżdżę nim do dziś to mam dowód zabrany za brak sprysków?

 

Nie myślcie czasem że jestem jakimś fanem festynowego oświetlenia - nie , szukam po prostu dziury w całym żeby umiejętnie się wytłumaczyć w razie problemów.

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Homologacja to procedura, którą musi przejść przedmiot/urządzenie jesli producent chce go wprowadzic do sprzedaży. Badaniu takiemu poddawany jest jeden przedmiot i na podstawie tego badania/procedury producent może sprzedawać te przedmioty jako zgodne z obowiązującymi przepisami(teraźniejszymi przepisami). Większośc policjantów i cwaniaczków diagnostów zasłania się regulaminami EKG ONZ gdzie to właśnie tylko i wyłącznie tam jest mowa o sprzyskiwaczach i samopoziomowaniu. Nie wiedza jednak tego że regulaminy te moga być stosowane w procedurach homologacyjnych lub alternatywnych do homologacyjnych. Dokładnie jest to opisane w Porozumieniu z Genewy do którego załącznikami są właśnie te regulaminy EKG ONZ. Powoływanie sie policjantów lub diagnostów na ten regulamin jest smieszne. Nie wiedza do czego te regulaminy są i kiedy je można stosować. Policjant, którego spotkałeś mógł znać przepisy, jako jeden z niewielu, i dlatego powiedział co powiedział. Barwa biała jest jedyna dopuszczoną na polskich drogach. Do reszty nie miał najmniejszego prawa się doczepić. Około 2 miesięcy temu pewien komendant z Poznania napisał artykuł, który to artykuł pojawił się w internecie, odnosił sie oczywiscie do oświetlenia samochodu przez HID-y. Wymieniłem z Panem komendantem kilka czystko merytorycznych maili. Po ostatnim moim mailu Pan komendant niestety zamilkł. Napisałem w nim własnie jak skomentuje słowa z Porozumienia z Genewy które przytoczyłem wyżej. Wspomne jeszcze że w poprzednich mailach od Pana komendanta było kilka błedów wynikających z nieznajomości dzienników ustaw. Dla zainteresowanych cała korespondencja do wglądu.
Opublikowano

No dobrze, ale jest jeszcze coś. Reflektor jest homologowany na konkretną żarówkę, czyli h1, h7 i etc. Wkładając HID-a nie tracimy przypadkiem homologacji na dany reflektor? I w zasadzie nie daj Boże jakaś tłuka - nie z naszej winy. Ktoś zobaczy co mamy w lampie i cała wina może przejść na nas, bo koleś powie - A bo mnie oślepiła beemka. Może być pozamiatane.

Nie myślcie czasem że jestem jakimś fanem festynowego oświetlenia - nie , szukam po prostu dziury w całym żeby umiejętnie się wytłumaczyć w razie problemów.

Ja w zasadzie też. A szczególnie, że myślę założyć 4300 K. I także szukam dziury w całym.
Opublikowano

Również w porozumieniu z Genewy, o którym pisałem wczesniej jest napisane kiedy homologacja może zostac conięta/uchylona. Nawet jesli się ktoś uprze że "straciłes w ten sposób homologację" to Ciebie to w świetle prawa nie obchodzi. Jedynie producentowi mogą nabruździć że lampa nie spełniała w danych czasie warunków homologacji. Większośc policjantów wykorzystuje to, że MY mało znamy przepisy. Podam przykład:

 

Zakładasz sobie "ringi CCLF" zamiast postojówek. Ringi w kolorze białym. Traci lampa homologację?? Przecież dokonałes przeróbki ale w polskich przepisach o postojowych światłach jest tyle ze musza byc koloro białego i swiecic tak zeby w dobrych warunkach atmosferycznych po zmroku było je widac z 30 metrów.

 

Zakładasz lepsze hamulce do swojego auta z innego bądź jakiś aftermarketowt wynalazek. Czy straciłes w ten sposób homologacje na cały samochód??

 

To samo mozna powiedziec o wydechu i o każdej innej części w aucie.

 

Policjant nie może Ci cofnąć homologacji, może to zrobić jedynie komisja europejska. To co Policjanci mówią w swoich wypowiedziach w TV i w internecie jest wynikiem ich niewiedzy. Ktoś wyżej im tak kazał i tyle.

 

Też jestem tylko zwolennikiem takich HID-ów, które spełniają warunki stawiane światłom mijania w PL kolor i kształt jest najwazniejszy. Jak oślepiaja to jest to dla mnie mnielegalne.

Opublikowano
Zakładasz sobie "ringi CCLF" zamiast postojówek. Ringi w kolorze białym. Traci lampa homologację?? Przecież dokonałes przeróbki ale w polskich przepisach o postojowych światłach jest tyle ze musza byc koloro białego i swiecic tak zeby w dobrych warunkach atmosferycznych po zmroku było je widac z 30 metrów.

 

Zakładasz lepsze hamulce do swojego auta z innego bądź jakiś aftermarketowt wynalazek. Czy straciłes w ten sposób homologacje na cały samochód??

 

Weźcie też pod uwagę to, że ringi CCFL, lepsze hamulce i inne części nie oślepiają na drodze jadącego z naprzeciwka.

Nie mając fabrycznej instalacji xenonowej z SAMOPOZIOMOWANIEM zawsze będziecie oświetlać jadącego z naprzeciwka (nawet mając xenon w soczewce) mając kogoś na tylnej kanapie lub załadowany bagażnik. Nie mylę się?

 

pan Policjant: hmm...nie zabierzemy panu (mi) DR za ksenony bo mamy tu widoczną białą barwę światła. Szerokiej drogi.

 

To jakby trafili na lagunę która ma fabryczne xenony bez soczewkowe i barwę światła 6000K to by zabrali? Policjant idiota? Ja myślę, że oni mają małe pojęcie o układach xenonowych.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
Policjant nie może Ci cofnąć homologacji, może to zrobić jedynie komisja europejska.

Nie to że chcę się kłócić :) Dosłownie nie, ale wtedy coś samo przez sie nie jest już homologowane. Dana część/rzecz/przedmiot ma homologację bo ma podzespoły, z których się składa. Dzięki temu ma określone parametry. W momencie wyjęcia żarówki (na którą jest homologowana lampa) i założeniu palnika (często bez atestu na ruch drogowy) tracimy specyfikację techniczną. Ja bym to porównał do dolania do paliwa wody. :mrgreen: Masz niby pojemnościowo więcej paliwa, ale tak naprawdę jest to mieszanka nie spełniająca oczekiwań.

 

Weźcie też pod uwagę to, że ringi CCFL, lepsze hamulce i inne części nie oślepiają na drodze jadącego z naprzeciwka.

 

Ale mają wpływ na bezpieczeństwo na drodze. Ringi może nie (chociaż, wiadomo jak ktoś może w nocy zinterpretować małe kółeczka na drodze w lesie :P ), ale mam na myśli m.in. nawet słabsze hamulce.

Nie mając fabrycznej instalacji xenonowej z SAMOPOZIOMOWANIEM zawsze będziecie oświetlać jadącego z naprzeciwka (nawet mając xenon w soczewce) mając kogoś na tylnej kanapie lub załadowany bagażnik. Nie mylę się?
No tak, ale co mają zrobić ludzie mający fabryczny xenon bez samopoziomowania? Zdjąć? Przecież wychodziły takie auta. W sumie to tutaj trochę zagalopowałem się, ale sam nie wiem co o tym myśleć.

 

Chyba za bardzo już "filozuje" ;) i szukam argumentu aby bezkarnie (nawet wg własnego sumienia) założyć sobie do soczewki HIDa.

Opublikowano
Zakładasz sobie "ringi CCLF" zamiast postojówek. Ringi w kolorze białym. Traci lampa homologację?? Przecież dokonałes przeróbki ale w polskich przepisach o postojowych światłach jest tyle ze musza byc koloro białego i swiecic tak zeby w dobrych warunkach atmosferycznych po zmroku było je widac z 30 metrów.

 

Zakładasz lepsze hamulce do swojego auta z innego bądź jakiś aftermarketowt wynalazek. Czy straciłes w ten sposób homologacje na cały samochód??

 

Weźcie też pod uwagę to, że ringi CCFL, lepsze hamulce i inne części nie oślepiają na drodze jadącego z naprzeciwka.

Nie mając fabrycznej instalacji xenonowej z SAMOPOZIOMOWANIEM zawsze będziecie oświetlać jadącego z naprzeciwka (nawet mając xenon w soczewce) mając kogoś na tylnej kanapie lub załadowany bagażnik. Nie mylę się?

 

To czy będziemy oświetlac jadacego z przeciwka zależy jak daleko się od nas znajduje;) Na tym polega idea świateł mijania żeby oświetlały nam to co jest przed nami. Myślisz, że mając zwykłe żarówki i nie mając systemu samopoziomowania nie oslepiasz innych jak do bagażnika włożysz worek kartofli na zime? Te auta, które mają choc oryginalnie soczewkę maja tez takie magiczne pokrętło w kabinie, które pozwala na regulację zasięgu świateł mijania. Napisałem wyżej że takie przeróbki, które nie spełniają wymogów stawianym im przez ustawodawcę powinny być kasowane z miejsca. Chodzi mi o oślepianie (kształt wiązki światła)i o inne kolory świateł mijania.

 

 

Lukas_81 Jak masz wode w paliwie to Tobie policja da mandat czy pojedzie do stacji benzynowej?? Jeśli mi nie wierzysz to dam Ci do przeczytania troche tekstu, paragrafów, wtedy powiesz czy mam racje czy nie :P Nikt się nie chce kłucić ale nie mam ochoty pisac kilka razy tego samego. Co mają zrobic ludzie z fabrycznymi xenonami bez samopoziomowania? Nic. Ich auta zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi wtedy przepisami, w końcu uzyskały homologację prawda? Przepisy te, w których mowa o samopoziomowaniu i systemie oczyszczania kloszy zaczęły obowiązywać około 11 lat temu, nie pamiętam dokładnie. Regulaminy te są DLA PRODUCENTÓW aut, nie dla konsumentów. Ktoś wcześniej powiedział że prawo nie działa wstecz. Akurat te przepisy nie działaja więc miał rację.

Opublikowano

Lukas_81 Jak masz wode w paliwie to Tobie policja da mandat czy pojedzie do stacji benzynowej?? Jeśli mi nie wierzysz to dam Ci do przeczytania troche tekstu, paragrafów, wtedy powiesz czy mam racje czy nie :P

Bo masz. Zresztą, gdybym miał podejrzenia i bym je udowodnił, to starałbym się zainteresować sam tym policję.

O działaniu, albo raczej o braku działania przepisów wstecz także wiem.

 

Ale mnie interesuje ta cholerna homologacja. Jeśli do reflektora z homologacją na H1 założę palnik HID, to jednoznacznie reflektor traci ten certyfikat - prawda? Jest ktoś, kto potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie?

 

Trochę obawiam się sytuacji, że jadę sobie autem i mam wypadek. Z NIE mojej winy, ale ktoś ucierpiał mocno. W tym momencie (jak wspomniałem wcześniej) ktoś się dopatrzy, że jest hid i powie, że go oślepiłem. Jest dużo prawdopodobieństwo, że mogę ponieść całą odpowiedzialność. A szczególnie jeśli wypowie się jakiś spec na moją niekorzyść.

Opublikowano

Ja próbowałęm tym zainteresować policję. Zero zainteresowania z ich strony. Zero odpowiedzi. Przyklepują temat bo im tak dobrze. To że ktoś powie że go oślepiłeś go nie usprawiedliwia(jeśli wypadek był z jego winy). Jak słabo widzi (w momencie oślepienia) to on musi dostosować prędkość do warunków. Jak słońce go oślepia i spowoduje wypadek to też może zwalić na słońce? Przykład bardziej przyziemny: Wypadek podobny do tego, który opisałeś tylko miałeś zwykłe żarówki ale żle wyregulowane lampy. Stajesz się nagle sprawcą wypadku? Proponuję Ci żebyś przeczytał Zapisy z porozumienia z Genewy a rozjaśni Ci się pojęcie homologacji.

 

Ale mnie interesuje ta cholerna homologacja. Jeśli do reflektora z homologacją na H1 założę palnik HID, to jednoznacznie reflektor traci ten certyfikat - prawda? Jest ktoś, kto potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie?

 

Polega to na tym że producent takiej lampy nie może jej wprowadzać na rynek z innym źródłem światła niż to zahomologowane.

 

Podam kolejny przykład. Opony. Auta sprzedawane są z konkretnym rozmiarem opon, oczywiście zimówki są inne i letnie inne ale co jak ktoś zakłada profil 30 do swojego opla astr? Koła powinny stracić homologację. Wtedy jak będziesz miał wypadek, czołówka z autem które zjechało na twój pas. Myślisz że gadanie tego sprawcy że Ty masz złe koła coś zmieni? On zostanie sprawcą bo zjechał na twój pas.

 

Jak omijasz bieżnik od ciężarówki który lezy na środku drogi w nocy i wyjeżdzasz komuś na czołówkę to zrzuciśz winę na bieżnik? że jego tam nie powinno być i że to nie Twoja wina? Jeśli będziesz miał taką sytuację o jakiej piszesz to zaśmiej się temu kolesiowi w twarz i powiedz że to on nie ustąpił pierszeństwa/wjechał Ci w tyłek/ czy zrobił jeszcze coś innego w zależności od typu kolizji.

Opublikowano
Myślisz, że mając zwykłe żarówki i nie mając systemu samopoziomowania nie oslepiasz innych jak do bagażnika włożysz worek kartofli na zime?

 

Oczywiście, że oślepiają zwykłe żarówki i to zwłaszcza w reflektorach odbłyśnikowych(bez soczewki). Porażką jest montowanie idiotycznych regulatorów zasięgu świateł w kabinie, dając wybór kierowcy - czy oślepiać - jadąc zapakowanym samochodem czy nie. Moim zdaniem powinno się zaniechać i to natychmiast produkcji zwykłych odbłyśnikowych lamp, i wprowadzić choćby soczewkowy układ, najlepiej z samopoziomowaniem (ale to już zbyt piękne aby było prawdziwe)

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Opublikowano
Może niedługo Komisja Europejska, uzna że w system samopoziomowania lamp powinien być wyposażony każdy pojazd. Wydaje mi się jednak że szybciej doczekamy się sytuacji w której zaniecha się produkcji samochodów z oświetleneim tradycyjnym (żarówkowym) przez co automatycznie auta będą musiały posiadać samopoziomowanie. Obawiam się jednak że niedożyjemy takich czasów gdzie każde auto będzie miało fabryczny ksenon. Jak narazie mamy sytuację taką a nie inną i myślę że znajomość aktów prawnych tylko nam pomaga a nie szkodzi. Niektórzy mogą to nazywać cwaniactwem albo wymigiwaniem się od odpowiedzialności. Ja nazywam to znajomością przepisów.
Opublikowano
Polega to na tym że producent takiej lampy nie może jej wprowadzać na rynek z innym źródłem światła niż to zahomologowane.

OK, rozumiem. Jednak nie zmienia to faktu, że dany reflektor powinien najlepiej i wydajniej świecić z określonym źródłem światła. Bo do takiego jest przystosowany. I tym sposobem wiąże to ... a zresztą. Myślimy podobnie, tylko ja chyba bardziej sceptycznie podchodzę do sprawy.

Muszę znowu przeczyścić reflektory, a dokładnie soczewki, bo już się pojawił mleczny nalot, czyli kurz. A jeśli to nie pomoże za bardzo chyba założę hida. Dziś w nocy jechałem przez las, dobrze, że powoli. Tak dużego łosia lub jelenia, to jeszcze nie widziałem. Może gdybym miał sprawniejsze reflektory,to bym go parę metrów wcześniej zauważył? Ładne bydle było (tzn. jest, aż sobie drogowymi go doświetliłem :8) ) Chociaż i tak jeszcze nie mam co narzekać. :mrgreen: Mają gorzej ludzie.

 

BTW. Co myślicie o lampach z homologacją na xenon? Chodzi mi o reflektory Depo, itd.

 

Porażką jest montowanie idiotycznych regulatorów zasięgu świateł w kabinie, dając wybór kierowcy - czy oślepiać - jadąc zapakowanym samochodem czy nie.

Jak zwykle zawodzi czynnik ludzki.

Opublikowano
... To jakby trafili na lagunę która ma fabryczne xenony bez soczewkowe i barwę światła 6000K to by zabrali? Policjant idiota? Ja myślę, że oni mają małe pojęcie o układach xenonowych.

 

Wiesz kolego , w tym przypadku nie oślepiają one więc chyba szyderą było by żeby się doczepił.

 

A czy ktoś z was siedzi na mforum.com.pl? Kiedyś gdzieś czytałem że użytkownik boogie odmówił przyjęcia mandatu i wygrał sprawę w sądzie.

Może zapytał by go ktoś co i jak dokładnie to było , czy to wogle prawda?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Ciekawe co było napisane na mandacie, który chciał mu dać policjant. Tu znów trzeba zaczerpnąć terminologii paragrafowej. Manda nie może zostac nałożony za czyn nie będący wykroczeniem więc jakież to wykroczenie musiał popełnić kierujący? A może właśnie policjan nałożył mandat za czyn nie będący wykroczeniem. Trudniej wyjść z sytuacji kiedy policjant chce zabrac dowód. temat ten poruszany był troche wcześniej w tym temacie.

 

Sprawa oświetlenia samochodu przypomina mi sprawę fotoradarów pod względem sprzecznych informacji podawanych przez rzeczników prasorych, policjantów i takich innych. Niczego się nie dowiecie(nie dowiemy) z tlewizji. Jest to jedna wielka machina manipulacyjna. Proponuję czytać źódła a nie opierać swoje przekonania na wypowiedziach innych.

Opublikowano

Także z innego forum. Może kogoś zainteresuje.

 

 

http://img254.imageshack.us/img254/6130/dasp.jpg

 

Od tego czasu nie mam ksenonów.

Mam nadzieję, że nikogo tym nie urażę. Skopiowane stąd .

Opublikowano
Z całym szacunkiem ale ludzie, którzy się tam wypowiadaja to sknerusy:P tak naprawdę za wiele nie wiedza w temacie xenonów. Właśnie dlatego ktoś przyjął ten mandat:| Zresztą nic już nie mówę:P
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To ja tak dorzucę trochę z innej beczki. Kumpel do swojego motocykla założył soczewkę i ksenon. Jechał ze swoją dziewczyną, a z naprzeciwka jechała babka i rozmawiała przez komórkę, telefon jej wypadł i zaczęła oczywiście podczas jazdy szukać. W tym momencie zjechała na pas, którym jechał motocykl. Podniosła się w ostatniej chwili i odbiła na tyle, że motocykl musnął tylko samochód i jemu nic się nie stało, ale za to czołowo walnęła się z autem jadącym za nim (za motocyklem). Jaki z tego morał.... Kobitka była dość obeznana w przepisach i ..... zeznała policji, że motocykl ją oślepił i dlatego zjechała na przeciwny pas :mad2: Prokurator zrobił zdjęcia motocykla, lampy i palnika. Tym oto sposobem chłopak stał się sprawcą wypadku :duh: bo miał założone oświetlenie niezgodne z przepisami. Podejrzewam, że to samo będzie w przypadku samochodu. Daje do myślenia ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.