Skocz do zawartości

[Exx] sprawa HID-ksenon


M-Technic

Rekomendowane odpowiedzi

W lapie bez soczewki masz zwykły odłbyśnik który tylko "mniej więcej" skupia światło na drogę, a częścią dostajesz po oczach. Soczewka jak to soczewka- jeśli chodziłeś na lekcje fizyki to powinieneś pamiętać jakie ma ona zadanie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bo tak się zastanawiam jak to jest, u mnie jest ksenon, lampa bez soczewki. Auto było z nim kupione i jeździ już prawie 4 lata, w tym 4 przeglądy i wszystko jest ok, na przeglądzie mówią że dobrze ustawione, nikogo nie oślepia ani nikt nigdy nie mrugał, policja też się do tego nigdy nie przyczepiła.

Koleś na przeglądzie przyczepił się że nie wypuści mnie jeśli żarówki nie zmienię z tyłu, bo się przepaliła, ale na ksenon nie powiedział nic typu że coś jest źle, po za tym że nie ma spryskiwaczy, ale moim zdaniem to nie potrzebne, bo zbyt dużo bez przetarcia i tak to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa. Czasami jest lepiej, czasami gorzej. Chcesz poznać więcej szczegółów, to poszukaj. Temat wałkowany do bólu, nawet na forum.

 

Dobre uzasadnienie: str. 4

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=10&t=33088&start=60

 

Fotki z tematu powyżej.

Poprawnie działający zestaw xenonu powinien świecić tak

http://www.intellexual.net/hids/goodcutoff.jpg

 

HIDy w odbłyśnikach świecą najczęściej podobnie(choć po tym co piszesz, u Ciebie pewnie lepiej jest ułożony snop światła)

 

http://www.intellexual.net/hids/5.jpg

 

EDIT

Tak się przyjrzałem na drugie zdjęcie i dochodzę do wniosku, że to zdjęcie "światła" z reflektorów jakiegoś amerykańca.

Edytowane przez Lucass_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepne sie do tematu.

Otoz moim skromnym zdaniem moderator powinien zamknac temat. Juz spiesze z wytlumaczeniem dlaczego. Otoz jak widac po postach, zwolennikow jak i przeciwnikow HIDow lub jak kto woli xenonow jest mniej wiecej po polowie.

Wszelakie dyskusje w tym temacie wczesniej czy pozniej prowadza do sporow i niesnasek a nie od tego jest forum.

Prawo jakie jest kazdy wie, jest przepis wiec trzeba sie dostosowac. A czy kazdy sie dostosuje to jest jego widzimisie. Musimy sie wiec pogodzic z tym ze beda was oslepiali ludziska w golfach i innych tego typu wynalazkach z zalozonymi tymi wynalazkami.

Co do przepisow i Polskiego praw to nie zdziwil bym sie jak przepisy stanowiace o montazu tych ze zestawow zostana zmienione. Przepisy prawne sa tak pokrecone w naszym kraju ze nawet policja czasami nie jest na biezaco.

Kiedys, studiujac prawo administracyjne, mialem mozliwosc wspolpracowac z komenda policji w moim miescie (pisanie pracy do ktorej potrzebowalem materialow). Wyobrazcie sobie ze przepisy kodeksu drogowego w okresie od 1991 do 2004roku zostaly zmienione okolo 3500 razy (kto sie w ty polapie?)

Dobrym przykladem byly dodatkowa swiatla stopu tak chetnie montowane przez wlascicieli samochodow na poczatku lat 90tych. Niestety prawo stanowilo inaczej i policja walila mandaty az milo, w moim miescie o dwa miesiace za dlugo, ktos ukarany dowiedzial sie o zmianie przepiso ktora miala miejsce miesiac wczesniej. Zaskarzyl komende o dzialanie niezgodne z prawem i sprawe wygral jak tez masa innych kierowcow.

Drogim przykladem ktorym sie podziele jest sprawa kol zapasowych,a mianowicie przepis stanowi ze samochod ktory ma wszystkie kola tego samego rozmiaru i pelno wartosciowe kolo zapasowe, musi miec rzezbe bieznika taka sama na zapasie jak i na kolach obu osi. Przepis swoje a zycie swoje, ilu z nas ma z przodu inne i z tylu inne kola? A na zapasie zupelnie inna parafia. Dlaczego tak jest otoz samochod z pelnowartosciowym kolem byl tak chomologowany i tak ma byc. Inaczej sprawa wyglada z dojazdowka. Wszystko jest fajnie dopoki nie zatrzyma nas nadgorliwy mlody policjant a ja na takiego niestety natrafilem.

Wybaczcie moj dlugi post ale chcialem naswietlic problem z jakim spotykamy sie na codzien (pokretne prawo)

Drugi problem to niestosowanie sie niektorych ludzi do prawa i nic na to nie poradzimy, nie damy takim w pysk po trafimy do sadu.

Klocic sie na forum tez nie ma sensu bo to strata czasu a byc moze w innych tematach potrzebuja pomocy i mozna by zuzyc ten czas pomagajac innym. Co tez skwapliwie ide robic na innym forum na ktorym tez sie kloca (ktore lustrzanki lepsze Canona czy Nikona).

Pozdrawiam wszystkich zwolennikow i przeciwnikow hidow czy tez xenonow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Jesli na lampach nie ma nabitej homologacji wg tabeli ponizej to dowód do zabrania.

http://img3.imageshack.us/img3/8135/21c730a3330676f9i.jpg

 

W tym przypadku dla swiateł mijania xenon / drogowe zwykłe powinno byc onaczenie: DC/R dodatkowo A. Zwróccie uwage jakie są oznaczenia na waszych reflektorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Jesli na lampach nie ma nabitej homologacji wg tabeli ponizej to dowód do zabrania.

http://img3.imageshack.us/img3/8135/21c730a3330676f9i.jpg

 

W tym przypadku dla swiateł mijania xenon / drogowe zwykłe powinno byc onaczenie: DC/R dodatkowo A. Zwróccie uwage jakie są oznaczenia na waszych reflektorach.

 

 

Tak tylko Ci się wydaje że ta sprawa jest tak prosta. W rozporzadzeniu jak i w kodeksie drogowym nie ma żadnej wzmianki na temat tej tabelki :] Krązy ona po internecie od X czasu i nic nie wnosi. Wyjaśnia tylko znaczenei literek na kloszach. Wg Ciebie homogacja to nabite oznaczenie? Gratuluje wiedzy!!

 

Jesteś w Błędzie i nie wprowadzaj innych w błąd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Jesli na lampach nie ma nabitej homologacji wg tabeli ponizej to dowód do zabrania.

 

W tym przypadku dla swiateł mijania xenon / drogowe zwykłe powinno byc onaczenie: DC/R dodatkowo A. Zwróccie uwage jakie są oznaczenia na waszych reflektorach.

 

 

Tak tylko Ci się wydaje że ta sprawa jest tak prosta. W rozporzadzeniu jak i w kodeksie drogowym nie ma żadnej wzmianki na temat tej tabelki :] Krązy ona po internecie od X czasu i nic nie wnosi. Wyjaśnia tylko znaczenei literek na kloszach. Wg Ciebie homogacja to nabite oznaczenie? Gratuluje wiedzy!!

 

Jesteś w Błędzie i nie wprowadzaj innych w błąd!

 

Nie mowie ze to tylko oznaczenie. Chodziło Mi o to ze ktos moze załozyc xenon, samopoziomowanie reflektorów, i spryskiwacze. Ale jesli lampa nie bedzie posiadac homologacji nabitej wg tej tabelki to i tak na nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zarejestrowani
Ok a co w sytuacji kiedy ja mam wsadzone ori lampy xenon a nie mam poziomowania i spryskow ? To sa martwe przepisy, nawet w de chlopaki wsadzaja hidy i jezdza bez konsekwencji...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ok a co w sytuacji kiedy ja mam wsadzone ori lampy xenon a nie mam poziomowania i spryskow ? To sa martwe przepisy, nawet w de chlopaki wsadzaja hidy i jezdza bez konsekwencji...

Pytanie tylko czy ty masz ori xenon bo je sobie tam zamontowałeś, czy fabryka je zamontowała?

Jeżeli sam włożyłeś, to wg. prawa musisz posiadać spryskiwacze reflektorów oraz samopoziomowanie reflektorów - więc odpowiedz sam sobie :wink:

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam włożyłeś, to wg. prawa musisz posiadać spryskiwacze reflektorów oraz samopoziomowanie reflektorów - więc odpowiedz sam sobie :wink:

 

pozdrawiam

 

 

Pokaż kolego konkretny przepis na potwierdzenie Twojej tezy! Nie ma takiego. No chyba że to "prawo policjanta" jest. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Dolozylem sobie , mam aktualnie lampy bixenon lci z ringami do dziennej, myslisz ze ktos kto mnie zatrzyma sie doczepi?? Nie a powodow jest kilka :

 

1.Mam czarne auto i zaslepek nawet w dzien nie widac a co dopiero po zmroku, poza tym aktualnie wiekszosc aut ma zaslepki jak np e 60 ktore sa wyciete w zderzaku i plaskie wiec ich nigdy nie widac.

2. Moje auto jest nowe i tzw klasy premium wiec nikt nawet nie bedzie zerkal czy xenon jest ori z pelnym osprzetem, nawet diagnosta nie sprawdzil i ńie zauwazyl a ju trzy razy tym autem bylem na stacji doag na przeglad okresowy.

3. Bmw ma system sprawdzańia silniczkow wiec przy odpalaniu lampy ida gora dol, i to wladzy wystarczy. Nikt nie bedzie mi zagladal na wachacze czy mam czujniki czy nie

 

 

Swoja droga aut na soczewce z xenonem ( nawet starych) policja praktycznie nie zatrzymuje bo jak sa dobrze ustawione to nie oslepiaja.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pewnie że prawo zabrania montowania ksenonów na własną rękę. Ale wyniki tego "pseudo badania" że taka instalacja powoduje zwiększenie zagrożenia w konsekwencji zmniejszenia widoczności jest śmieszne! Na Polibudzie Gdańskiej nie raz robili koledzy testy i wyniki były z goła odmienne! Wiadomo aby ksenon zamontować potrzeba reflektorów z soczewką. Do zwykłych lamp mija się to z celem, bo światło będzie za bardzo rozproszone.

 

To że polskie prawo zabrania, bo wymagana jest homologacja reflektora (ktoś musi zapłacić podatek, inny dostaje za to kasę). Wszystko chodzi w tym państwie o kasę nic więcej. Tak samo jak z olejem opałowym. Są uszlachetniacze, które z oleju opałowego robią 99% ropę. Ale Państwo polskie zabrania stosowania oleju opałowego jako paliwa, po podatku akcyzowego takowe nie zawiera i koncerny by nie zarabiały tak dużo!

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Sprawa jest prosta jak drut. Reflektro jest homologowany na żarówke H4, to ma być żarówka HALOGENOWA H4. A nie palnik. Palnik to nie halogen. Jeśli ktoś tego nie rozumie to jest baranem. Jeśli ktoś do reflektroa homologowanego na H4 montuje xsenon, to montuje coś co nie jest homologowane do dane reflektora. I jest to niezgodne z prawe. Resztę (spryski i samopoziomowanie) można już w tym miejscu pominąc. Jesli ktoś kupi reflektro który jest homologowany na Xsenon, to nie ma już takiego problemu. Jak dobrze kojarzę przepisy nie mówią nic o używanych autach odnoście sprysków i poziomowania, ale tez nei określa że chodzi jedynie o nowe.... tu jest kwestai do dyskusi, ale raczje te rzeczy i też są wymagane...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
KRIS85 napisał(a):

Sprawa jest prosta jak drut. Reflektro jest homologowany na żarówke H4, to ma być żarówka HALOGENOWA H4. A nie palnik. Palnik to nie halogen. Jeśli ktoś tego nie rozumie to jest baranem. Jeśli ktoś do reflektroa homologowanego na H4 montuje xsenon, to montuje coś co nie jest homologowane do dane reflektora. I jest to niezgodne z prawe. Resztę (spryski i samopoziomowanie) można już w tym miejscu pominąc. Jesli ktoś kupi reflektro który jest homologowany na Xsenon, to nie ma już takiego problemu. Jak dobrze kojarzę przepisy nie mówią nic o używanych autach odnoście sprysków i poziomowania, ale tez nei określa że chodzi jedynie o nowe.... tu jest kwestai do dyskusi, ale raczje te rzeczy i też są wymagane...

 

PZDR>

 

 

Sprawa jest prosta ale nie tak jak Tobie się wydaje bo po pierwsze nie przeczytałeś chyba dość zrozumiale regulaminu 48 ani dokumentu(porozumienia...) do którego ten regulamin jest załącznikiem, w którym to jasno jest napisane że regulacje zawarte w regulaminach EKGONZ dotyczą producentów samochodów a nie ich użytkowników. Wam to się nie chce przeczytać tych wszystkich ustaw i regulaminów a tam są właśnie istotne wzmianki, które jednoznacznie zobowiązują producentów do przestrzegania tych regulaminów. Co więcej w porozumieniu z 1958r jest określona procedura w jakiej mogą być stosowane regulacje zawarte w regulaminach. Poszukajcie sami, ostrzegam tylko że nie znajdziecie tego nigdzie na forum. Trzeba przeczytać owe porozumienie i najlepiej regulaminy EKGONZ!!

 

Podam jako przykład powłokę lakierniczą. Producent uzyskuje homologację na daną powłokę. Ktoś, jakiś lakiernik, przemaluje na inny kolor i na inny rodzaj farby i co wtedy? Również łamiemy przepisy bo nie stosujemy się do warunków homologacji? Ludzie czytajcie przepisy a nie ich streszczenia albo interpretacje!!! Tak to będzie wam wszystko można wmówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na lakier y są potrzebne atesty (na lakiery a nie na elemtny malowane). Jak dla mnie sprawa jest prosta.

Homologacja na H1 to homologacja na H1 a nie na żarówkę xsenonową (wyładowawczą). I czy to samontuje fabyrka czy Ty to bez rożnicy. Jak byś chcial mieć xsenon leganie to lampa musi mieć homologacje do xsenonu i tyle. Nie masz to znaczy że w lampie nie wolno stosować lampy wyładowawczej. I nie ma tu znaczenia nic po za Tym czy to nowy samochód, stary. Homologacja lampy określa jakie żarówki moga tam być legalnie samocowane i tyle. Jeśli bedzie na xsenon to se motnój dowoli, jak jest tylko homologacha na żarówke Hx to żnaczy że nie możę być tam ksenonu. Reszta tej ustawy którą sobei dokładnie przeczytałem nie ma znaczenie. Podstawą jest właśnie HOMOLOGACJA lampy.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lakier y ... I czy to samontuje fabyrka ... być legalnie samocowane i tyle. Jeśli bedzie na xsenon to se motnój dowoli, jak jest tylko homologacha na żarówke Hx to żnaczy że nie możę być tam ksenonu. Reszta tej ustawy którą sobei dokładnie przeczytałem nie ma znaczenie. Podstawą jest właśnie HOMOLOGACJA lampy.

PZDR>

KRIS - ty to się jeszcze chyba nie obudziłeś pisząc to :mrgreen:. - 06:26 :duh: :mrgreen:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lakier y są potrzebne atesty (na lakiery a nie na elemtny malowane). Jak dla mnie sprawa jest prosta.

Homologacja na H1 to homologacja na H1 a nie na żarówkę xsenonową (wyładowawczą). I czy to samontuje fabyrka czy Ty to bez rożnicy. Jak byś chcial mieć xsenon leganie to lampa musi mieć homologacje do xsenonu i tyle. Nie masz to znaczy że w lampie nie wolno stosować lampy wyładowawczej. I nie ma tu znaczenia nic po za Tym czy to nowy samochód, stary. Homologacja lampy określa jakie żarówki moga tam być legalnie samocowane i tyle. Jeśli bedzie na xsenon to se motnój dowoli, jak jest tylko homologacha na żarówke Hx to żnaczy że nie możę być tam ksenonu. Reszta tej ustawy którą sobei dokładnie przeczytałem nie ma znaczenie. Podstawą jest właśnie HOMOLOGACJA lampy.

 

PZDR>

 

 

A możesz podac jakiś namiar na tą ustawe? Najlepiej link bezpośrednio do niej. Też chętnie przeczytam zapisy o homologacji w ustawie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest ta ustwa która jest tu cytowana, pokazywana jjuż wielokrotnie. Każdy normalny wie, o co chodzi, tylko co niektórzy szukają dziury w całym by postawić na swoim. Masz Homologację na H1 i tak żarówka ma byc. Masz homologacje na H4 to ma taka być. Masz homologację na D2R i taka ma być a nie inna. I o tym mówi ustawa, o stosowaniu źródła światła takiego do jakiego jest homologowany reflektor. Spryski i itp to inna sprawa. Jak kupisz lampą która ma homologacje na lampy wyładowacze to se montuj ile wlezie. Ale jak masz lampę homologowaną na H1 to masz montować H1. To żę dasz gliniarzowi w łapę lub na przeglądzie masz znajomego to inna sprawa. Nie zmienia to faktu żę w lampi homologowane na H1, kazda lampa wyladowacza jest niedozwolona.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Tak myślałem. Nie widziałeś na oczy takiego przepisu tylko powtarzasz po innych te nieprawdziwą teorię.

 

"To jest ta ustwa która jest tu cytowana, pokazywana jjuż wielokrotnie. Każdy normalny wie, o co chodzi, tylko co niektórzy szukają dziury w całym by postawić na swoim."

 

 

Ja tu cytowałem ustawy i dawałem linki i nic o homologacji w nich nie było;) a były to wszystkie ustawy i rozporządzenia jakie znalazłem w polskich przepisach dlatego pytam Ciebie abyś pokazał mi taką ustawę w oryginalnym brzmieniu. Jeśli jest to dla Ciebie problem to czemu powtarzasz po innych jakieś farmazony(zgadzam się z tym że policja zabiera czasem dowody za to i karze mandatami i niektórym się to należy ale nie za to że mają HID w niehomologowanej lampie tylko że on wali po koronach drzew)?? Jedyne ,niby, cytowane słowa, które mówią że to nielegalne to były "cytaty" z innych for a nie z przepisów RP!

 

Dziwie się czemu ludzie zabierają głos jak nie znają dokładnie przepisów tylko powtarzają niesprawdzone informacje zaczerpnięte z innych for. Informacji najlepiej szukać u źródła, którymi nie są policjanci ani komendanci ani żadne inne forum ani artykuł na portalu internetowym tylko zapisy ustaw. Czytajmy ze zrozumieniem :) Ot taki apel :) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.