Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam BMW E39 530d po lifcie o przebiegu 200 tys. km. Słyszałem, że trzeba wymienić kolektor powietrza przy takim przebiegu dlatego, że wyłamują się klapki sterujące powietrzem, wpadają do silnika i pozamiatane. Czy trzeba wymienić cały kolektor czy tylko te klapki?
Opublikowano
Ciekawi mnie tylko co się dzieje po wymontowaniu tych klapek. Też chcę rozwiązać ten problem i zastanawiam się nad kupieniem nowego kolektora ale jest bardzo drogi 1900 zł. Może na początku nie ma żadnych skutków ubocznych ale ciekawi mnie co się dzieje po dłuższym użytkowaniu auta bez tych klapek. Jakie zadanie mają te klapki?
Opublikowano
Sam nie wiem, jakie mają zadanie, ale chyba chodzi o emisje spalin. I dlatego kupię nowy, bo zamierzam trochę tym autem pojeździć. Wydatek jest duży, ale co zrobić. Silniki przed liftem nie mają tych klapek, a nowy kolektor ma te klapki nie plastikowe tylko metalowe.
Opublikowano
Sam nie wiem, jakie mają zadanie, ale chyba chodzi o emisje spalin. I dlatego kupię nowy, bo zamierzam trochę tym autem pojeździć. Wydatek jest duży, ale co zrobić. Silniki przed liftem nie mają tych klapek, a nowy kolektor ma te klapki nie plastikowe tylko metalowe.

 

 

Ja pewnie też kupię nowy i będę miał spokój. Czekają mnie spore wydatki po nowym roku bo chcę wymienić olej w skrzyni, płyn hamulcowy no i kolektor. Co zrobić sama nazwa marki uprzedza nas o wydatkach. BMW- Będziesz Miał Wydatki :?

Opublikowano
temat kolektorow jest w dziale E60 ... przedliftowe mialy tylko w automacie, poliftowe rowniez w manualu ... nie ma zadnej granicy przebiegu oczywiscie czym dalej tym gorzej ale padaly i auta z przebiegiem 50 tys km przez kolektor ... podobno zalecana wymiana to 100 tys a nie 200 ... klapki poprawiaja prace na niskich obrotach oraz emisje ... po kastracji jest roznie kazdy ma swoja opinie ... jedni mowia lepiej inni bez zmian a jeszcze inni minimalnie slabiej na dole
Opublikowano
Silniki przed liftem nie mają tych klapek

Ja mam 525D z 2003 roku (manual) i u mnie w kolektorze tych klapek nie ma już fabrycznie - po tym jak przeczytalem o ów klapkach na moją prośbę mechanik znajomy mi przejrzał kolektor.

Pzdr.

Opublikowano

Mam szybkie pytanko. Jak zamówię kolektor to uszczelki będą w komplecie?

 

 

 

No to sam sobie odpowiadam bo może komuś się przyda. Właśnie odebrałem kolektor z uszczelkami w komplecie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

na mojej łapie wyglądały tak :

http://img834.imageshack.us/img834/4122/zdjcie002ll.jpg

 

a na EBAYU królowały takie zaślepki

 

http://img17.imageshack.us/img17/2484/imag0034fs.jpg

 

szczerze mówiąc nikt ze znajomych ich nie mierzył

my z bracikiem też nie bo zrobiliśmy to tak :

 

http://img703.imageshack.us/img703/9152/zdjcie008iw.jpg

 

po co wywalać kilka stówek jak ich i tak nie będzie widać ?

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich!

Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ)

Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków.

 

Zaślepki kupiłem na allegro u sprzedającego BRAM-POL,

http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-22mm-i2284300914.html

 

Bardzo pomocna była INSTRUKCJ MONTAŻU dostarczona wraz z zaślepkami :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja 3.0dA fabrycznie wyszła bez klapek, więc skoro silnik poprawnie chodzi bez nich, można je wywalić.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć Panowie,

Tak siedze i czytam o tych nieszczęsnych klapkach no i pierwsza myśl, czy mam te dziadostwo u siebie, 525d kwiecień 2000r skrzynia automat, wersja chyba przed liftem, mam stary zdrerzak z kwadratowymi halogenami, starsza wersja lamp, choć już z białymi kierunkami, ale nowsze lusterka, podaje szczegóły, bo podobno czy są, to zależy czy wersja po, czy przed liftowa, może mi ktoś to powiedzieć. Dość już mam przygód z moim silnikiem, chcę uniknąć następnych.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Takie przygody jak Twoje, to żadne przygody :) ot po prostu zaniedbanie.

 

Poza tym, pierwsze słysze, że przed-liftowe wersje były z 2.5d M57.

Z którego m-ca produkcji masz autko?

 

Co do klapek - wystarczy spojrzeć z prawej strony kolektora, czy ma instalację podciśnieniową do tych klapek.

Możesz też wpisać nr VIN do realoem.com/bmw, odnaleźć kolektor i zobaczyć czy widnieją numery seryjne przy schemacie z inst. klapkami

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ar_w mam autko z kwietnia 2000, poniżej link do ogłoszenia jakie dałem na allegro, jak najbardziej przed liftowa..

no i jeszcze jedna sprawa, jak byś miał chwilkę, to sprawdź proszę dla mnie na tej stronie te moje klapki, mój vin GX00117.

z góry dzięki.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2325310872

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

wg VIN-u masz te klapki nieszczęsne.

Radze zdjać kolektor, sprawdzic czy faktycznie są i bezwzglednie je usunąć.

 

Pozdro

 

 

 

PS. Radzę ściągnąć informacje, czy byla jakas awaria, kopcilo auto, itp :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co ja się wogóle pytałem, przecież wszystko co bmw wymyśli i jest to badziew, to pewnie jest to w moim autku, nie będę teraz tego ruszał, w połowie czerwca jade na wieś na mazury, tam przy grilu i piwku będę sobie rozkręcał, a ma ktoś może jakąś dokumentację foto jak to zrobić i czy te klapki muszę czymś zastąpić, czy wyrzucić i zapomnieć?

ar_w nie rozumiem tych słów:

 

"PS. Radzę ściągnąć informacje, czy byla jakas awaria, kopcilo auto, itp"

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Witam Wszystkich!

Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ)

Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków.

 

Zaślepki kupiłem na allegro u sprzedającego BRAM-POL,

http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-22mm-i2284300914.html

 

Bardzo pomocna była INSTRUKCJ MONTAŻU dostarczona wraz z zaślepkami :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

 

Pozdrawiam

 

Dziękuję Kolego za reklamę,

 

polecam się innym forumowiczom, moja strona na allegro http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5054958

 

niskie ceny zaślepek BMW oraz wysyłka gratis

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jestem po wywaleniu klapek z kolektora 3.0 d Biznes 2001 rok po lifcie , silnik ciut głośniejszy , gasi się niekiedy nie wiem czemu niekiedy jak stary traktor aż zabuja silnikiem ,ale skrzynia automat jak się jeździ turystycznie szarpie przy zmianie biegów , jak dam ognia to nie wyczuwa się zmiany biegu , brak błędów w skrzyni i silniku ! zbieg okoliczności czy klapki po coś są .

Moje zdanie po coś te klapki szwaby montowali i chyba muszą być !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może wyszła ci inna usterka i się zbiegło z wywaleniem klapek, albo coś nie tak poskładałeś, bo ja już w kilku autach wywaliłem i nikt nie narzekał.

Zrób live data inpą (przy obciążeniu silnika) i szukaj jakie parametry odbiegają od normy w momencie wyskoczenia usterki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.