Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak jak pisałem kupiłem za 80 zł, naprawiłem, ale od czasu wymiany nie było mrozu, także muszę do zimy następnej czekać, żeby sprawdzić jak ma się sprawa falowania. W jednym wstawię diody na grzałki i przeciągne do kabiny, żeby zobaczyć która i jak grzeje, bo chyba działania tego badziewia nie da się inaczej zweryfikować.
  • 8 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mój też m47n

 

tak,że bez problemu da się wykręcić samą płytkę

 

bo odkręcając podgrzewacz trza się bawić potem w odpowietrzanie

 

 

Szczerze mówiąc nie wiem z czym będzie więcej zabawy,... :)

Opublikowano

zbierałem się do tego od zeszłej zimy... i postanowiłem zaryzykowac i kupić podgrzewacz na alledrogo :norty: 4 dni temu był na allegro podgrzewacz za 80zł z 2004r... sprawdzany przed demontażem... 100%sprawny...koleś 850samych pozytywów 0 negatywów itp i baran że nie wziąłęm wtedy :mad2: sprawdziłem całe allegro 5stron,każdą aukcję dokłądnie i 4 wybrałem z czego jeden był z 2004r ponoć 100%sprawny... z przesyłką łącznie 155zł w środę bedzie :norty:

 

Objawy uszkodzone podgrzewacza:

 

-przy 16stp na klimatronicu nic...

 

-przy 16.5 falowanie ciągłe aż silnik sie nie nagrzeje...a falowanie oznacza,że podgrzewacz ciąglę przez cały cykl nagrzewania auta włącza sie i wyłącza non stop...przez co jak się wyłącza na sekundę napięcie wraca 14.4v a jak się włącza to spadnie i do 13/12.5v i za raz podskoczy do 14.0 i tak w kółko...jest to spowodowane tym,że non stop włącza się i wyłącza...

 

-w ekstremalnych wypadkach jak u mnie po włączeniu ogrzewania tylnej i przedniej szyby+pozostawienie tak na 5minut auta...leci dymek z alternatora a alternator jak ogień... jak nie włączy sie ogrzewania szyb cisza i spokój... DIAGNOZA->PODGRZEWACZ PALI ALTERNATOR był już taki przypadek na forum...koleś kupil nowy alternator i po 2 dniach dymek okazało się,że podgrzewacz go palił

 

 

-sprawny podgrzewacz zachowuje sie tak..że po włączeniu ogrzewania wskazówka idzie prawie pod jedynkę... i tak utrzymuje się bez falowania a jak wyłączy się podgrzewacz to automatycznie opada.... ALE NIE MOŻE FALOWAĆ

 

-sprawny podgrzewacz po uruchomieniu klimatronica po 2,3 minutach powinien byc gorący....

 

-jak jest popsuty to zrobi sie gorący wtedy jak sie silnik nagrzeje

 

Cudów nie ma co sie spodziewać...ponieważ sam mam auto z 2004r i płytka podgrzewacza SALON... błędów brak a i tak nie działa

 

myśłe,że jak kupywać to tylko z końcówki rocznika... bo skoro z 2004jest spalony to ten z 2002... nie trzeba kończyć

Opublikowano

staszku kilka pytan

 

1. sprawdzałes w disie/inpie czy sa błedy, oraz moc grzania

2. czy jak faluja obroty to podgrzewacz robi sie goracy

prosty test, po nocy odpalasz zimne auto, maska w gore, na klimatroniku np 20stopni i dotykasz podgrzewacza, oboty falują ale czy podgrzewacz robi sie gorący juz po kilku minutach ?

-jak jest popsuty to zrobi sie gorący wtedy jak sie silnik nagrzeje
jeśli nie grzeje to bedzie mial temp plynu ktory przez niego przeplywa

jesli grzeje to juz po 5min odpalonego zimnego silnika nie bedzesz wstanie dotknąc jego obudowy ;)

 

daj znac jak zamontujesz tą uzywkę, ciekaw jestem czy bedzie sprawny.... to jedna wielka loteria

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

1. w inpie sprawdzałem błędów brak... w disie 6mc temu sprawdzałem błędów brak.. co do mocy grzania nie sprawdziłem tego,ale ponoć tylko w starszej wersji inpy sie da to zrobić... chociaż zerknę to w inpie w enginie w activate co tam jest

 

 

2.na to pytanie juz mogę odpowiedzieć... jak faluja obroty to podgrzewacz jest zimny..minie z około4,5 minut dalej zimny... jak wąż górny ten od zbiorniczka płynu chłodniczego robi sie letni to i podgrzewacz robi sie letni..jak wąż gorący to i podgrzewacz...ale nigdy podgrzewacz sam wcześniej nie jest gorący

Opublikowano

celowo pytałem o temp podgrzewacza w momencie falowania gdyż często jest tak ze obroty falują a podgrzewacz mimo to grzeje

jednak to co napisałes wskazuje ze Twoj nie zyje

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

najgrosze jest to,że dużo osób na allegro piszę 100%sprawny dzwonię mówie jak on był sprawdzany... itp mówię,że co drugi ma wypalną płytkę a ten zawsze jeden tekst...pod kompem nie było błędów...auto normalnie sie zachowywało :norty:

 

zobaczymy...najgorsze to te wysyłki...

Opublikowano

U mnie objawy były takie, że najpierw zaczęło się falowanie, a potem... rano nie mogłem odpalić samochodu.

Podgrzewacz zwarł na stałe i rozładował aku do zera. Pozostało odpięcie masy żeby nie spaliło alternatora i nie rozładowywało akumulatora.

Jakby ktoś w jakichś normalnych pieniądzach to naprawiał to dajcie namiary, bo kupowanie na allegro wielka niewiadoma.

Opublikowano

dokladnie to rozbierz i porównaj staszku, mało jest na temat tych nowszych podgrzewaczy które wyglądają w srodku jak mały komputer ;p

to sie na coś przydasz wkoncu ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
najgrosze jest to,że dużo osób na allegro piszę 100%sprawny dzwonię mówie jak on był sprawdzany... itp mówię,że co drugi ma wypalną płytkę a ten zawsze jeden tekst...pod kompem nie było błędów...auto normalnie sie zachowywało :norty:

 

zobaczymy...najgorsze to te wysyłki...

 

Z tym to różnie bywa.. Ostro wypalonych płytek z reguły nie opłaca się wkładać do auta - rzadko kiedy da się je połatać. Niekiedy okazuje się że cyfrówka nie trybi i wtedy wywala błędy na kompie. Natomiast uszkodzona cześć analogowa, która odpowiada za szarpanie prądu z aku, nie wywala błędów czyli uszkodzony podgrzewacz, a błędów niet :D

Opublikowano

Witam....podgrzewacz powienem mieć jutro albo maks w czwartek tutaj kolega Puzonn ma trochę racji.. bo co zauważyłem...

 

na dworze -1stp i jadę do miasta 25km... trasa non stop prosta bez hamowania itp po jakiś 15-17km miałem 88stp dopiero :mad2: -

 

 

a jak podgrzewacz był podłączony...falowały obroty...niby nie grzał bo się ciepły nie robił po 3 minutach tylko wraz z silnikiem robił się ciepły.. to pamiętam 5,6km 88/89stp dziwne to....

 

termostaty 8mc temu nowe behr założone

Opublikowano (edytowane)

Staszku z tego wynika ze jak obroty falowaly to grzał, inaczej nie ma logicznego wytłumaczenia ze raz nagrzewa sie w 15km innym razem w 6km ;)

NIe zawsze falowanie oznacza uszkodzenie, moze isc duze obciązenie na układ ładowania i następuje wył.

Na postoju obroty falują ale podczas jazdy (obroty większe - ładowanie wyrabia) gdy podgrzewacz nie wl/wyl sie a działa ciągle ładowanie spada do 14.1. Gdy sie wyłączy ładowanie momentalnie skoczy na 14.4V

Być moze falowanie wywołane jest działaniem podgrzewacza w systemie 0/1(taki rodzaj uszkodzenia). Albo działa na 100% - obciązenie układu ładowania ogromne, albo na 0% - takie moje luźne przemyślenia.

 

Odpal auto po nocy na 5min i wyłącz. Dotykaj podgrzewacza powinien zrobić sie gorący. W tym czasie temp plynu w tescie zegarów powinna juz spokojnie przekroczyć 30stopni (mowa o postoju 5min na luzie)

Edytowane przez puzonn

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
ok sprawdzę jutro... dylko dodam.. jak włącze odmrażanie szyby przedniej+tylnej i zostawie tak na 8minut to lekki dymek z alternatora leci...jak normalnie włączony jest nadmuch np na 22stp to nic cisza..
Opublikowano

Dym z alternatora nie jest normalny.

Coś sie fajczy ;) Pytanie tylko co, lepiej tego nie bagatelizować :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
jak podgrzewacz podłącze i wtedy uruchomię odmrażanie szyby przedniej i tylne... i obroty falują non stop to alternator robi sie bardzo gorący.. a jak podgrzewacz odpięty alternator zimny...
Opublikowano

z tego wniosek ze jednak podgrzewacz grzał

gdyby nie grzał to nie byłoby obciążenia dla ładowania

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

hmm ale dziwne jest też to ,że jedna osoba napisała w m47n leciał dymek z alternatora...kupiła drugi...sprawdziła przed montażem u elektryka 100% sprawny po 2 dniach dymek... okazało się,że podgrzewacz pali alternator...

 

pamiętam...ze jak włączyłem xenony...plus ogrzewanie przedniej i tylnej szyby.. i obroty falowały... to napięcie na postoju leciało z 14.4 na 13.2 a nawet 12.5v i znów 14.4 dopiero po jakieś minucie sie unormowało i spadało do 13.8v i znów 14 i 13.8..po wyłączeniu ogrzewania 14.4(tzn podgrzewacza)

Opublikowano

pamiętam...ze jak włączyłem xenony...plus ogrzewanie przedniej i tylnej szyby.. i obroty falowały... to napięcie na postoju leciało z 14.4 na 13.2 a nawet 12.5v i znów 14.4 dopiero po jakieś minucie sie unormowało i spadało do 13.8v i znów 14 i 13.8..po wyłączeniu ogrzewania 14.4(tzn podgrzewacza)

 

Problem jest w tym, że jeśli obciążenie odbiorników w naszych autach przekracza maksymalny prąd alternatora, napięcie może spadać bo alternator próbuje osiągnąć prąd obciążenia, a nie ma z czego. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ma chyba max 150A. Kiedyś mierzyłem u siebie na zimnym silniku miernikiem cęgowym i było ok 123A czyli OK. Jeśli macie problemy z falowaniem obrotów to warto zmierzyć prąd na zimnym silniku i zobaczyć czy nie przekracza max prądu alternatora.

Podgrzewacz jest czymś w rodzaju falownika sterującego prądem grzałek. Jeśli jeden z pary tranzystorów mocy jest uszkodzony, bądź nie działa prawidłowo, może podwoić pobór prądu przez podgrzewacz, a skrajnych przypadkach zrobić zwarcie, co jest przyczyną jarania się płytki :evil:

 

pozdr

Opublikowano

Witam mam takie pytanie mam już sterownik na stole :norty: rozebrałem go i płytka wyglada lepiej niż moja..tzn luty wszystkie wyglądają okej..jedynie od środkowego tranzystora u mnie na moim są spękane te luty... a tutaj no jak się przypatrzy mega dokładnie to jakieś mikro pęknięcia widać ale do sedna

 

chciałbym to zamontować...ale boje się..żę jak odepnę węże to płyn zacznie tryskać wszędzie... dla tego co planuje zrobic

 

 

duży koc na cały silnik+alternator dobrze okryć.. plus jeszcze stare prześcieradło jakieś i na to może coś jeszcze tak,żeby w razie czego jak zacznie wywalać płyn móc założyć szybko a by nie pochlapało niczego w koło... bo za nim przesiąknie przez koc itp to spokojnie założę węże :norty:

 

tylko czy ktoś coś może poradzić? tzn jak uniosę podgrzewacz do góry odkręce węże...i będę je trzymał w górze to będzie zlewało się w dół z nic czy nie?? pół nocy myślałem jak to zrobić by szybko zapiąć drugi podgrzewacz

Opublikowano
Nie powinno wylać się dużo. Przygotuj sobie korki o średnicy pasującej do węża i zatykaj węże po ich odłączeniu od podgrzewacza :idea: :)
Opublikowano

czy jeśli podgrzewacz jest uszkodzony to na 100% będzie błąd w przy diagnozie auta?

mój "przy chłodzie wali błędem", na zimnym chyba w okolicy niebieskiego pola na wskaźniku temp. płynu falują obroty jednak auto nagrzewa się szybko.

grzebać z podgrzewaczem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyleje ci się tyle co w podgrzewaczu. Węże trzymaj na równej wysokości bo to naczynia połączone. Jedno podniesiesz to z drugiego leci. Robilem to z 5 razy i nigdy nie odpowietrzalem. Płynu uciekło nic prawie. Daruj sobie te owijanie silnka kocem. Korki mozesz kupić w castoramie albo tesco, ale są droższe niż wino :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.