Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie, mam pytanie posiadaczy 320d 136km z elektrycznym dogrzewaczem webasto, , jak pozzbyc się skoków cisnienia w wężach? co za to odpowiada?

 

Dziękuję i pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Najczęściej to zacinający się termostat albo przedmuchy do układu chłodzenia.

Sprawdzałeś czy skokom ciśnienia towarzyszy skok temperatury na bloku ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sytuacja wygląda tak ze wczoraj wymieniałem termostat egr bo nie trzymal mi pionu, teraz jest ok jednak na starym tez byly te skoki cisnienia. Myslalem juz ze to moze cos zwiazanego z webasto i pompką przy nim dlatego pytamw tym temacie... mozliwe ze nowy termostat tez bylby uszkodzony?

A jak strawdzic te temp. na bloku jak mowisz?

 

I czy u was tez przy otwieraniu auta z kluczyka pompka przy webasto uruchamia sie i pracuje przez ok. 5sekund? to normalne?

Opublikowano
Czytalem ten temat jednak nie uwazam ze to normalny objaw bo wczesniej nie mialem tych skoków a w srodku bylo cieplutko po przejechaniu moze z 1,5km teraz weze podskakują a w srodku jest cieplo ale nie tak jak bylo...
Opublikowano
to tak

 

przy akumulatorze cienki czerwony kabel 26A

 

gruby czerwony 30A

 

czarny około 3,4A

 

podgrzewacz jak obroty skakały na biegu jałowym od 14.1 do 13.5v to tak na kablu czarnym przy podgrzewaczu:

 

od 85 do 102A wahania

 

na kablu czerwonym od podgrzewacza od 88 do 104A wahania

 

Kolego są jakieś wnioski z tych pomiarów?? Mam u siebie to samo :/

Opublikowano

Wnioski ? Hmm... natężenie prądu jest w miarę normalne ale nie podoba mi się wartość napięcia chyba trochę za niskie.Przy sprawnym alternatorze na 150A powinno być trochę lepiej, z naciskiem na trochę.

Pozostaje kwestia dlaczego obroty falują . Na innym forum jest spory wątek na ten temat i z tego wynika że przyczyn może być kilka.

To może jest denerwujące ale nie szkodliwe dla silnika chociaż co jeden przypadek to może być inaczej.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
A mnie zastanawia skąd bierze się to wahanie napiecia i natezenia, ogólnie w trakcie pracy silnika to tak jakby się coś ciągle wlączało i wyłączało, wystarczy ze zejde temperatutą na klimatroniku na 16 stopni to silnik odrazu jakby złapał drugi oddech obroty o 20-30 idą w górę, i mogę wtedy uruchomić w aucie wszystko grzane fotele radio tylna szybę xenony i nie ma zadnego spadku napiecia czy falowania obrotów :) ja wiem ze tak sie da jeździć ale kumpel ma to samo auto i u niego nic takiego się nie dzieje i wlasnie to mnie dobija ;)
Opublikowano

bedzie cie to tak dlugo zastanawiac zanim dobrze nie poszukasz

 

w niedalekiej przeszłosci opisywalem dlaczego obroty skacza, co je powoduje itp

uprzedzajac kolejne pytanie, chyba nie myslisz ze bede pisał to jeszcze raz, ewidencji swoich postow tez nie prowadze ale to mozna w łatwy sposób wyszukać

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
A mnie zastanawia skąd bierze się to wahanie napiecia i natezenia, ogólnie w trakcie pracy silnika to tak jakby się coś ciągle wlączało i wyłączało, wystarczy ze zejde temperatutą na klimatroniku na 16 stopni to silnik odrazu jakby złapał drugi oddech obroty o 20-30 idą w górę, i mogę wtedy uruchomić w aucie wszystko grzane fotele radio tylna szybę xenony i nie ma zadnego spadku napiecia czy falowania obrotów :) ja wiem ze tak sie da jeździć ale kumpel ma to samo auto i u niego nic takiego się nie dzieje i wlasnie to mnie dobija ;)

 

 

Jak byś doszedł co to jest to daj znać

Opublikowano

Faktycznie kiedyś Puzon pisał na ten temat

niedalekiej przeszłosci opisywalem dlaczego obroty skacza

i o ile pamiętam to temat zawęził do dodatkowej elektrycznej pompki płynu chłodniczego i zwracał uwagę że jak pompka nie pracuje to podgrzewacz się przegrzewa i odpowiedni sensor go wyłącza (lub zmniejsza grzanie) a jak temperatura spadnie to się załącza itd co się przekłada na obroty silnika.

Z praktyki można wyciągnąć wnioski że w takich skomplikowanych silnikach przyczyn może być więcej , po prostu trzeba przeprowadzić analizę warsztatową aby pewne rzeczy wykluczyć albo potwierdzić.

 

Ps. Do Puzonn : jak Cię źle zrozumiałem to sorry i popraw mnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Faktycznie gdzieś czytalem ale chodziło o niesprawna pompke wspomagająca, która w takim wypadku może powodować przegrzewanie podgrzewacza, znowu kolega yoshimura01 pisał o podwyższeniu obrotów biegu jałowego o 10 obr/min Dis'em, ze niby to wtedy niweluje te spadki napięcia, ja mam automat i u mnie wolne obroty to 750 ale kiedy chodzi podgrzewacz to 720-730,.
Opublikowano

Piszesz

chodziło o niesprawna pompke wspomagająca

Niby tak ale jak by była nie sprawna pompa wspomagająca to było by o wiele więcej problemów np przegrzewanie bloku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

trochę szukałem, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi...

Zaczynam przygodę z DISem i chciałem sobie sprawdzić działanie wspomnianego podgrzewacza wody. Podobno widać w % czy działa czy nie. Gdzie dokładnie znajdę tą opcję w DISie? Szukałem dzisiaj i znalazłem coś takiego jak 'auxiliary heater' jednak po wybraniu tego widziałem tylko flagę ON/OFF przy czym cały czas u mnie było to na ON. Dodam, że wybrałem 'IHKA...' i tam w 'Diagnosis requests' był wspomniany podgrzewacz i informacja 'ON'. Dodatkowo w 'Component activation' były 2 pozycje. W obu była możliwość 'Activate'.

 

I jeszcze pytanko, czy można wykonać jakoś test w DISie tego podgrzewacza? Nie wiem czy działa mi prawidłowo, w zimie auto niby się grzeje, ale wydaje mi się, że dałoby radę szybciej i co najważniejsze bez falowania obrotami (najbardziej zauważalne przy 2000/obr, nawet teraz jak był okres, że rano było chłodniej) + przy ruszaniu też trzeba dodać dużo więcej gazu bo inaczej potrafi nawet zgasnąć (kwestia wprawy). Dość to irytujące, bo całkowicie inny samochód wtedy jest.

W związku z tym chciałem po kolei sprawdzać i eliminować co by to mogło być (niestety jak czytam to coraz więcej możliwości...).

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jest ktoś kto zajmuje się regeneracją tej zabawki? Kolega z Nysy już niestety się tym nie zajmuje :/

Naprawdę? :/ Ja własnie podejrzewam, że mój podgrzewacz też jest walnięty. Falują mi obroty gdy włączę nawiew jak jest zimno na dworze. Chciałem do niego napisać w kwietniu czy regeneruje te podgrzewacze bo w październiku bylem w nysie po sterownik świec żarowych i byłem zadowolony. Może ktoś zna sprawdzoną osobę od regeneracji podgrzewaczy?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W nowym tygodniu dojdzie do mnie używany podgrzewacz bo kupiłem go z zapewnieniem, że działa prawidłowo. Zna ktoś może jakiegoś elektronika co ogarnia temat i by sprawdził albo naprawił bo chcę być pewny co mam?
Opublikowano
ja już podmieniłem ze 3 i dałem sobie już z tym spokój,a kupiłem i taki za 50 i taki za 200 na obu falowało
Opublikowano
ja już podmieniłem ze 3 i dałem sobie już z tym spokój,a kupiłem i taki za 50 i taki za 200 na obu falowało

To trochę mnie zmartwiłeś ale podejrzewałem, że tak może być :/ Dlatego cały czas szukam kogoś kto potrafiłby to naprawić...

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Niedługo koniec wakacji a dzisiaj już była pierwsza chłodna noc od dawna i przypomniał mi się temat podgrzewacza... Czy naprawdę nikt nie podchodził do tematu naprawy tego? Czy w grę wchodzi tylko wymiana na nowy? Kupiłem jeden używany ale nie chciałbym go w ciemno montować.
Opublikowano
Ktoś kiedyś pisał na forum żeby szukać podgrzewacza od e90 z m47 bo jest w nim wersja najbardziej poprawiona i trzeba szukać z jak najmłodszych lat, daty produkcji są powybijane także problemu nie ma
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy mógłby ktoś potwierdzić, że rzeczywiście podgrzewacze pasują z nowszych modeli np. e90 pasują do e46 M47N?

Zastanawiam się czy lepiej jeździć z odłączonym czy z takim, który powoduje falowanie obrotów gdy silnik jest zimny? Na razie jeżdżę z odłączonym ale widać, że dość długo się rozgrzewa auto gdy jest koło 2 stopni na dworze.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, podgrzeje kotleta. Wyskakuje mi błąd 42F2. Czyli elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej. Co ciekawe, taki element u mnie nie występuje... Mam zwykła elektryczna pompkę cieczy. Jakiś pomysł ?
Opublikowano

Gdzieś to wyczytał ?

Bardziej by na to wyglądało;

42F2 - DDE: Changeover, rail-pressure control

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
W jaki sposób mogę sprawdzić czy ten podgrzewacz jest sprawny? Gorący się robi ale pokazuje się błąd 27 bodajże w inpie. Ponadto auto pion łapie po 10km dopiero.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.