Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,panowie zdjęcia wygasły w tym temacie, mogę prosić o ich odświeżenie ? mam ten sam problem, obroty falują podgrzewacz uszkodzony ( pewnie grzałka) i chciałbym zobaczyć na zdjęciach co i gdzie polutować aby wszystko wróciło do normy. Proszę o PW albo o zdjęcia w temacie,pozdrawiam!
  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a nie prościej w inpie ustawić grzanie na 60%(klimatronic wyłączony)i po 15 sekundach sprawdzić podgrzewacz dotknąc tą obudowę z prawej,lewej i w środku
Opublikowano

@slayers - spadek jest od 14,2V przy włączonych światłach mijania + drogowe, ogrzewaniu tylnej szyby do 13.9 - 14.0 przy uruchamianym podgrzewaczu przez komputer ECU komputera :)

 

test 9 z deski rozdzielczej

Opublikowano
@slayers - spadek jest od 14,2V przy włączonych światłach mijania + drogowe, ogrzewaniu tylnej szyby do 13.9 - 14.0 przy uruchamianym podgrzewaczu przez komputer ECU komputera :)

 

test 9 z deski rozdzielczej

 

tzn do ilu masz spadek jak podgrzewacz się uruchomi 13.9? a napięcie nie skacze??

Opublikowano

U mnie podgrzewacz również kaputt ;/

O ile błąd w inpie pokazywał się od zawsze o tyle grzało , teraz nie grzeje nic ...

 

Jakby ktoś dodał zdjęcia z naprawy czy film byłoby super , bo na 1ej stronie zdjęcia wygasły.

Opublikowano
Witam sprawa ma sie tak jadąc dzisiaj rano-8stp jak podgrzewacz pracował i obroty falowały to czasami mimo jazdy tzn jadę...dodaje gazu i napiecie nie rosło... tylko dalej podczas dodawania gazu skakało..(tylko czasami)jak podgrzewacz się wyłączył to podczas dodawania gazy 14.3/14.4v... ale rano od razu tego nie było
Opublikowano

Odbiorniki włączone, cały czas bieg jałowy/: napięcie 14,2V.

W momentach gdy komputer włącza podgrzewacz (słychać pulsowanie silnika bo jest obciążany alternatorem, który daje duży prąd na potrzeby podgrzewacza) to jest spadek do 13.9 - 14.0V, chwila przerwy i napięcie wynosi 14,2V, po chwili komputer włącza podgrzewacz i napięcie spada do 13,9V itd. aż do uzyskania pewnej temperatury. Tak jak pisałem, odczyt z testu 9 z menu deski rozdzielczej. Akumulator ma pare latek... Już nie kręci żwawo na wysokich mrozach... :( Nie wiem czy są to prawidłowe objawy pracy podgrzewacza, ale robi się gorący i wąż z cieczą chłodzącą też - i o to chodzi :D

Opublikowano

Witam jakoś nie dawało mi to spokoju i zrobiłem taki test... z tego podgrzewacza co kupiłem wymontowałem płytkę...a założyłem do niego moją płytkę... ale to samo w sensie spadku napięcia jest...myślałem,że może jakieś zwarcie na płytce tej co kupiłem jest ale u mnie to samo...lecz nie wiem ale pewnie mi sie zdaje po uruchomieniu silnika +3stp na dworze...podgrzewacz po 5 minutach gorący(na tej mojej płytce) a na tej co kupiłem wydawało mi się,że tak nie było...dla tego zostawiłem podgrzewacz z allegro lecz z wsadzoną moją płytką

 

chociaż na oko ta z allegro lepiej wyglądu nie ma nic spękanego itp a na mojej na środkowym tranzystorze z tyłu są takie mikro pękniecia..ale tak jak mówię ustawiłem też 60% i też zaczął się robić gorący i co dziwne na dworze około +2 +3stp i na mojej płytce po 5,6minut podgrzewacz gorący a na tej z allegro tak jak by nie(dopiero pozniej był gorący..lecz przy aktywacji z inpy też się w 3sekundy robił gorący

Opublikowano
witam a probowal ktos zalozyc inny podgrzewacz niz ori? mam na mysli uniwersalny z alledrogo na 3 swiece??

Raczej nie możliwe bo sterowanie jest po CANie

Opublikowano
Raczej wykonalne. W miejsce oryginału montujesz uniwersalny. A test/odczyt błędów z oryginalnego podgrzewacz wyłączasz przez NCS'a. Taniej chyba będzie fabryczny ogarnąć :)
Opublikowano
Raczej wykonalne. W miejsce oryginału montujesz uniwersalny. A test/odczyt błędów z oryginalnego podgrzewacz wyłączasz przez NCS'a. Taniej chyba będzie fabryczny ogarnąć :)

Jesteś pewien że z poziomu NCS Expert da się wyłączyć. Wątpię żeby inżynierowie dali możliwość wyłączenia błędów, a tym bardziej wstawienia "obcego" podgrzewacza. Po odłączeniu podgrzewacz wywala błąd komunikacji. Raczej wątpię w możliwość usunięcia tego błędu, bo urządzenia inicjalizowane są po zapłonie, ale jak wiesz jak to zrobić to chętnie posłucham, na bank będę zaskoczony :P.

Opublikowano

Nie znam się na NCS, ale skoro można wyłączyć kontrole żarówek to czemu nie podgrzewacza? Ewentualnie pozostaje żyć z tym jednym błędem :)

Uniwersalny podgrzewacz z własnym sterowaniem musi być, albo analogowo albo mikrokontrolerem :)

Opublikowano

aby podgrzewacz ruszyl i działał prawidłowo musi byc spelnione kilkanaście warunków, mam nadzieje ze macie to na uwadze ;)

watpie aby w mozna było wylaczyc sprawdzanie bledów(a nawet gdyby to nic to nie da), które występują po przetestowaniu układu (ecu pyta - dostaje odpowiedz) i tak do spełnienia kilka warunków = start podgrzewacza

nie chcesz podgrzewacza to odłacz od niego zasilanie, masz staly blad i podgrzewacz nie działa, proste

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
aby podgrzewacz ruszyl i działał prawidłowo musi byc spelnione kilkanaście warunków, mam nadzieje ze macie to na uwadze ;)

watpie aby w mozna było wylaczyc sprawdzanie bledów(a nawet gdyby to nic to nie da), które występują po przetestowaniu układu (ecu pyta - dostaje odpowiedz) i tak do spełnienia kilka warunków = start podgrzewacza

nie chcesz podgrzewacza to odłacz od niego zasilanie, masz staly blad i podgrzewacz nie działa, proste

 

Dokładnie też mi się wydaje że to niemożliwe. Co innego dostrajanie modułu komfortu, świateł i kontrolek. Jedyną opcją jest zmiana algorytmu sterowania modułem zakleszczony w CPU modułu ECU.

 

Nie znam się na NCS, ale skoro można wyłączyć kontrole żarówek to czemu nie podgrzewacza? Ewentualnie pozostaje żyć z tym jednym błędem :)

Uniwersalny podgrzewacz z własnym sterowaniem musi być, albo analogowo albo mikrokontrolerem :)

Skoro się nie znasz to po co piszesz że się da :shock:

Żeby zaimplementować program w mikrokontrolerze musiałbyś znać protokół transmisji między ECU a podgrzewaczem, a poznanie jego jest raczej a-wykonalne. Ale w elektronice wszystko jest możliwe, kwestia tylko czasu :D Nie mniej mi pewnie by się to udało w momencie kiedy moje e46 stałoby się zabytkiem :mrgreen:

Opublikowano
Błąd podgrzewacza można wyłączyć, ale nie za pomocą NCS-a tylko modyfikując oprogramowanie z ECU. Zamiast podgrzewacza mam u siebie wsadzone webasto, błąd mnie irytował dość długo, ale wreszcie udało się go usunąć i mimo braku podgrzewacza błędu w komputerze już nie ma :)
Opublikowano
Błąd podgrzewacza można wyłączyć, ale nie za pomocą NCS-a tylko modyfikując oprogramowanie z ECU. Zamiast podgrzewacza mam u siebie wsadzone webasto, błąd mnie irytował dość długo, ale wreszcie udało się go usunąć i mimo braku podgrzewacza błędu w komputerze już nie ma :)

A w jaki sposób to zrobiłeś? Podmieniles soft z ecu z auta które miało webasto? Czy może całe ecu?

Opublikowano
Żeby zaimplementować program z mikrokontrolerze nie potrzebne jest ECU samochodu. Może to być osobny układ, który korzysta z własnych czujników temperatury i dokonuje pomiaru napięcia w instalacji samochodu i odczyt informacji co do pracy klimatronika. Pompka obiegowa powinna działać bez żadnej ingerencji, sterowana jak dotychczas przez klimatronic. :roll: Osób obeznanych w budowie obwodów elektronicznych i pisaniu programów w tym kraju nie brakuje. Nie musi to być zaawansowany system.
Opublikowano
Błąd podgrzewacza można wyłączyć, ale nie za pomocą NCS-a tylko modyfikując oprogramowanie z ECU. Zamiast podgrzewacza mam u siebie wsadzone webasto, błąd mnie irytował dość długo, ale wreszcie udało się go usunąć i mimo braku podgrzewacza błędu w komputerze już nie ma :)

A w jaki sposób to zrobiłeś? Podmieniles soft z ecu z auta które miało webasto? Czy może całe ecu?

 

Błąd usunąłem z tablicy błędów DTC. Robiąc chip-a możesz poprosić dodatkowo o wyłączenie konkretnego błędu.

Opublikowano
Żeby zaimplementować program z mikrokontrolerze nie potrzebne jest ECU samochodu. Może to być osobny układ, który korzysta z własnych czujników temperatury i dokonuje pomiaru napięcia w instalacji samochodu i odczyt informacji co do pracy klimatronika. Pompka obiegowa powinna działać bez żadnej ingerencji, sterowana jak dotychczas przez klimatronic. :roll: Osób obeznanych w budowie obwodów elektronicznych i pisaniu programów w tym kraju nie brakuje. Nie musi to być zaawansowany system.

 

Z tego co mi wiadomo to klimatronik nie jest bezpośrednio podpięty pod podgrzewacz.. Raczej podgrzewaczem steruje ecu, który bierze info z klimatronika. Sam podgrzewacz ze sterowaniem nie jest problem zrobić, problem jest ze zintegrowaniem tego z samochodem. Nie znając protokołu komunikacji, gdzie dane mogą być dodatkowo szyfrowane, może być problem.

Opublikowano
O bezpośrednim połączeniu fabrycznego klimatronika z podgrzewaczem nie pisałem. Integracja z samochodem to już samo zamontowanie własnego podgrzewacza i pobranie informacji z punktów, które nam będą potrzebne. Nie jest potrzebne grzebanie w szynie CAN samochodu - bo do takich rzeczy są tworzone fabryczne urządzenia, które jako spójna całość dają finalny produkt - nasze kochane BMW :) hehe
Opublikowano
tak ale potrzebna jest informacja ze klimatronik jest włączony. Wiadomo ze można podpiąć pod przycisk na klimatronika ale to już jest rzeźbienie..
Opublikowano

Rzeźbiarze to są od "łowców kitu" :D A podpięcie się jednym kabelkiem pod klimatronik - żeby pobrać napięcie z punktu, za takie nie uważam ;)

Np. doposażanie kierownicy w multifunkcję też opiera się na wpinaniu przewodów w kostki lub dany przewód i nikt tego nie nazwie rzeźbą. Kończąc:

Na pewno taniej, ładniej i efektywniej będzie naprawić fabryczny podgrzewacz :) A jak ktoś jest dłubacz to będzie kombinował, czasem z nie najgorszym efektem i po kosztach ;)

Opublikowano
witam widze ze dyskusja sie rozwinela;) podlaczylem nie fabryczny podgrzewacz i wszystko dziala bdb;) pomijajac blad oczyswiscie. Stary podgrzewacz byl uwalony a kupno uzywki to raczej loteria. Koszt calej operacji 110zl (podgrzewacz na 3 swiece , termostat, przekaznik swiec, konektorki i kable) pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie..
Opublikowano

ile dałeś i gdzie kupiłeś??

 

ps Pieca mam do Ciebie pytanie czy lutownicą oporową taka za około 20zł 40w da radę poprawić luty na płytce podgrzewacza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.