Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potem jeszcze mozg sobie wyczysc stalowa szczotka, najlepiej okragla, przez uszy.

A na koncu zalej betonem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam przeczyściłem dzisiaj każdy możliwy styk.. i to samo właczam xenony,radio,nawiew napiecie 13.9 14.0 pochodzi silnik tak z 3 minuty i napiecie 14.1 uruchomi się podgrzewacz->zacznie się falowanie i skacze 14.0->13.5.. jeszcze miałem taki objaw..że jak dodałem gazu i pusciłem to skoczyło na 13.3 i podskoczyło na 14.0
Opublikowano

sprawdziłem dokładnie... dwa alternatory mój+ten z allegro...dwa regulatory... wszystkie styki jakie są przeczyszczone na błysk i tak...

 

włączam silnik.. xenony+długie+podgrzewanie siedzenia+klimatronic na 16stp+radio

 

Napięcie chodzi sobie 13.9->14.1 po przegazowaniu 14.2 z porywem 14.3

 

ale gdy uruchomi się podgrzewacz elektryczny napięcie leci sobie 13.5/13.6 szybko na 14.0 i 13.7 i tak w kółko.. przez co jak mam zapalone światło w kabinie to widzę(TYLKO JAK PODGRZEWACZ PRACUJE)jak jest skok na te 13.6 troszkę przygaśnie i znów rozświetli się... jak podgrzewacz nie działa 0 migania świateł...

 

DO tego jak podgrzewacz działa i obroty falują a doda się gazu i puści gaz to czuć jak telepnię delikatnie(JAK PODGRZEWACZ WYŁĄCZE NIC CISZA) na starym podgrzewaczu miałem to samo...

 

pytałem na forum elelktrody..zależy to od auta..u jednego falowanie będzie większe u drugiego mniejsze(ile w tym prawdy nie wiem) dodam chwilowy skok też jest po naciśnieciu guzika od ogrzewania tylnej szyby to poleci do 13.5v i za raz na 14.0

Opublikowano

Odnośnie zabezpieczenia termicznego w nowym typie podgrzewacza,czegoś takiego nie zauważyłem podejrzewam,że jest to tylko w starszym typie..ponieważ w nowszym jest to pewnie inaczej rozwiązane bo.. nowy podgrzewacz różni się elektroniką znacznie w stostunku do starego.

 

Gdybyś spojrzał na DS od tranzystorów zasilających grzałki lub poczytał temat dokładniej to byś wiedział że takowe jest. Mierzyłeś prąd na kablu od alternatora? Jeśli jest za duży i przekracza prąd max z alternatora to naturalnie może powodować falowanie bo alternator po prostu nie wydala i spada napięcie. W żadnym wypadku nie jest to wina alternatora, tylko uszkodzonych elementów osprzętu elektronicznego, które pobierają większy prąd niż powinny.. Falowanie dlatego że wszystkie układy zasilające, pobierające znaczne prądy sterowane są impulsowo z pewną częstotliwością (świece, podgrzewacz, ogrzewanie itp.)

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

z jednym się nie zgodzę..twierdzisz falowanie oznacza uszkodzenie elektroniki podgrzewacza

 

koleś kupił nowy z aso podgrzewacz za 1000zł.. alternator miał dobry i falowanie było tak samo jak na dwóch jego pozostałych

Opublikowano

Może Twój kolega miał uszkodzony inny moduł niż podgrzewacz. Kwestia tylko dobrej diagnozy, a nie wymiany komponentów po kolei - może to, może tamto, tu 200pln tam 500pln i portfel się kurczy.. Bo przecież ciężko jest zmierzyć prąd na alternatorze, jeśli jest za duży to na zasilaniach modułów prądo-żernych.. Jakoś od początku próbuje sugerować Ci rozwiązanie, a ty szerokim łukiem omijasz podstawy diagnozy. Jeśli masz dużo $$ to śmiało możesz wymienić alternator, podgrzewacz, świece, sterownik świec, regulator V, a może jeszcze aku jest uszkodzone, czemu nie?!... Może w końcu się trafi :mrgreen:

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

u mnie jest nowy aku,drugi alternator sprawny,dwa regulatory napięcia,dwa podgrzewacze,sterownik świec żarowych zregenerowany,świece dobre

 

sprawa jest taka jak włącze klimatronic na 16stp..to mogę powłączać wszystko co mi się podoba.. i nic nie faluje..jak dam tylko 16.5stp zaczyna się co jakiś czas falowanie...

 

odnośnie sprawdzenia do tego trzeba by mieć miernik cęgowy

 

a podgrzewacz grzeje..bo w inpie wystarczy dać aktywację na 60% i za 10 sekund nie można dotknąć podgrzewacza(co dziwniejsze jeśli robi się aktywację ręcznie przez INPE NIC NIE FALUJE MIMO,ŻE WYMUSZA SIĘ GRZANIE )

 

Podejrzewam,ze dla tego nic nie faluje IŻ USTAWIAMY STAŁĄ WARTOŚĆ GRZANIA a gdy komuter steruje podgrzewaczam to wysyła do grzałek impulsy..a logicznie można sobie pomyśleć..jeśli wysyła impuls do grzałki natychmiast to jest zafalowanie obrotów bo uruchamia grzałkę... i podejrzewam,że wysyłka tak do wszystkich grzałek impuls..bo pofaluje 20sekund ustanie...i za 10 sekund znów zacznie...

 

do tego dodam..można by jeszcze podejrzewać sterownik świec żarowych...ale miałem nowy Beru i to samo było.. potem mój ori bmw dałem do regeneracji i to samo..wiec sterownik odpada skoro na nowym to samo było...

 

co do innego poboru prądu uruchamia się dmuchawa.. ale nie startuje nią od razu na full wiec na pewno nie bierze dużo prądu..

 

alternator valeo ma 150A podgrzewacz bierze 120A do tego świece żarowe,xenony,dmuchawa i podejrzewam,że spokojnie 150A przekroczy.. a przecież to jest normalne wszystko włączenie xnonów dmuchawy,,grzania świec itp

 

do tego wszystkie styki w instalacji przeczyszczone na błysk.. klemy itp itp

 

 

Dziwi mnie tylko jedno stwierdzenie...po załączeniu podgrzewacza KOMPUTER SAM PODNOSI OBROTY tak pisało w TIS czy dis... to czemu komputer nie podniesie sobie obrotów? skoro podgrzewacz grzeje.. tylko bawi się napieciem?

 

 

u Siebie jestem w stanie zrozumieć..moze drugi podgrzewacz w jakimś stopniu zrypany ale mimo to grzeje..ale koleś miał nowy z aso za 1000zł alternator dobry i jemu nie podniesło obrotów tylko non stop falowały na tym nowym jak i na starych to jest zgadka.

 

 

Jedyne z czym się spotkałem,że komputer podnosił obroty to filmik trandolfa na starym typie podgrzewacza.. odnośnie tego nowego typu jescze nie obiło mi sie o uszy by komus obroty podniósł tylko zawsze falowało.Nawet Roger-Nysa w którymś swoim temacie pisał..komputer wysyłka do grzałek impulsy przez co POJAWIA SIĘ TZN FALOWANIE

Opublikowano

Ok, wykonaj taki test, podczas falowania podnies noga czyli gazem obroty na te np 900/1000rpm i zobacz czy bedzie falowac

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
ok sprawdziłem... obroty falują w środku widać jak byk jak światła sobie delikatnie przygasają i po dodaniu gazu na 900/1000rpm i trzymaniu równo też jest falowanie...
Opublikowano

No to może troszkę matematyki:

1) Obciążalność alternatora = 150A - Max_V

2) pobór prądu przez podgrzewacz = 120A,

3) max pobór prądu przez sterownik świec (w sumie to cały układ zasilania swiec żarowych) ~ 60A,

4) max pobór prądu przez pozostałe rzeczy - załóżmy że 40A

 

Można przyjąć że alternator ma pewną granicę prądową powyżej której zaczyna niepoprawnie działać (falują obroty) - załóżmy że jest to np 160A,

 

Włączamy wszystko oprócz podgrzewacza czyli pobór prądu ok 100A (40A + 60A) (oczywiście wszystko jest hipotetycznie liczone ponieważ nigdy nie symulowałem takich sytuacji) cieszymy się bo nic nie faluje. W końcu stwierdzamy że zimno nam w dupsko i włączamy ogrzewanie dowalając do całościowego obciążenia dodatkowe 120A. Obroty zaczynają falować, bo całość obciążenia przewyższa granicę 160A (jest ponad 200A). Przyczyn może być wiele - uszkodzone moduły, zwarcia w układzie etc. Nie mniej nie sugerowałbym się tym, że jeśli włączysz podgrzewacz i zaczyna falować to uszkodzenie jest w układzie podgrzewacza (oczywiście moze być taka sytuacja, ale nie musi).

 

Druga sprawa to Twoje impulsy wysyłane do grzałek. Szczerze mówiąc nie wiem jak impulsy miałyby nagrzewać grzałki, ale chętnie dowiedziałbym się jak wg Ciebie to działa.. Więc jeśli mógłbyś to rozwiń tą myśl...

 

Wg mnie zarówno układ sterowania podgrzewacza jak i świec żarowych opiera się na uproszczonej topologii przekształtnika gdzie na wyjściu są 2 tranzystory mocy na kanał (grzałka); układ ten ma za zadanie regulować prąd zasilający te elementy. Komputer wie mniej więcej jaki maksymalny pobór prądu jest dopuszczalny i reguluje poszczególne komponenty tak żeby nie obciążyć alternatora za bardzo. Jednak jak to z elektroniką bywa, nieraz coś się przepali/uszkodzi/zewrze i system sterowania działa niepoprawnie. Np. Komputer ustala grzanie podgrzewacza na 30%, bo parametry zmierzone na to pozwalają. Uszkodzony jest 1 tranzystor grzałki, który nie kluczuje z zadaną częstotliwością tylko jest otwarty na maxa. wg DS tranzystora max prąd wynosi ok 80A, komputer tego nie widzi bo przecież zadał mu inne wartości (ma kluczować na 30%), a w rzeczywistości płynie maksymalny prąd.

 

Zmierz może prąd na alternatorze i na głównym kablu z aku. Zobacz ile cała instalacja pobiera prądu.

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

kolego widzę,że Ty masz polifta.. jak u Ciebie zachowuje się podgrzewacz??

 

i co mozesz powiedzieć na temat przygasania świateł jak chodzi podgrzewacz?? dodam znalazłem na forum wątek jak koleś wymienił aku na nowy,altek dał do regeneracji,wymieniłem REGULATOR NAPIECIA NA OE BMW i światła dalej mrugały..jak podgrzewacz działał..odpieli podgrzewacz i nic nie mruga..

Opublikowano

zdemontowałem płytkę z podgrzewacza mojego tego starego i nie wiem gdzie Ty tam widzisz zabezpieczenia termiczne..dotknąłem jedynie nózek podgrzewacza to miernik zapiszczał...

 

jutro zrobię taki test jeszcze...zdemontuje z mojego podgrzewacza w aucie płytkę.. i wsadzę płytkę z mojego starego..bo numery są te same i sprawdzę jakie będą skoki napiećia przy falowaniu na mojej płytce..jak to samo to założę od nowa płytkę ta nową bo wizualnie w lepszym stanie jest

Opublikowano

No to jeszcze raz :mad2:

Pytanie:

zdemontowałem płytkę z podgrzewacza mojego tego starego i nie wiem gdzie Ty tam widzisz zabezpieczenia termiczne..dotknąłem jedynie nózek podgrzewacza to miernik zapiszczał...

 

Odpowiedz:

Gdybyś spojrzał na DS od tranzystorów zasilających grzałki lub poczytał temat dokładniej to byś wiedział że takowe jest.

Piotrek

 

DS to z eng. Data Sheet czyli dane techniczne, parametry komponentu :mrgreen: Troszkę zaangażowania nie zaszkodzi, szczególnie jak masz bebechy z elektroniką na stole.. Poza tym w jednym z moich poprzednich postów pisałem o co chodzi...

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano
hmm a spytam według Ciebie jest sens przekładać płytkę z mojego starego podgrzewacza do tego nowego co mam w aucie? tzn samą płytkę a grzałki zostają z tego nowego... bo dodam na tym nowym wyskoczył mi raz bład ale skasowałem i juz nie wyskoczył
Opublikowano

Wiesz zawsze jest to nowe doświadczenie.. Wg mnie grzałki sa takie same wiec nie powinno sie nic zmienić, ale tez pewności nie mam bo sie nim nie przyglądałem.. Co do błędu to popatrz dokładnie bo nieraz moze po pewnym czasie wyskoczyć, a trzeba wziąć pod uwagę ze narazie mrozów dużych nie mamy..

 

Pozdr

Opublikowano

kolego to mam ogólnie tylko jedno pytanie... ustawiam 70% w inpie jako test podgrzewacza 15sekund i gorący jak ogień... z każdej stronie nie ma..że z tyłu mniej z przodu wiecej wszędzie jednakowo to czyli grzeje czy jak

 

tylko denerwuja mnie te skoki napięcia..nic jutro podmienię płytki..będą też skoki to od nowa założę tą nowa płytkę i tyle i sobie du.. nie zawracam Tym :norty:

Opublikowano

skoro robi sie gorący to znaczy ze grzeje

 

pisałem już stronę wczesniej 23 Gru 2014 22:30

Trzeba ustalic jaki jest pobor pradu bezposrednio z podgrzewacza, moze jakies przebicie czy zwarcie i uklad nie wyrabia

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

to samo dokładniej opisał @piecia55

przygasanie świateł itp to nie jest normalny objaw !! być moze Twoj podgrzewacz wciąga więcej jak 120A....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

no nic jutro podmienię płytki i zobaczę jaki skoki będą napięcia na starej płytce założonej do nowego podgrzewacza...

 

zastanawia mnie tylko dla czego są skoki aż 14.0 do 13.3 i tak w kółko jak podgrzewacz chodzi

Opublikowano

Miałem dzisiaj przemieniać płytkę ale śnieg pada itp i mi sie odechciało bo wiem,ze przemienię i cud się stanie i będzie mniej falowało? :norty: sprawdziłem tylko inpą mój podgrzewacz 60% ustawiłem 15 sekund cały jak ogień... więc grzeje do tego póki co błędu brak...raz wyskoczył ale skasowałem i od tej pory cisza

 

 

do tego wczoraj patrząc po necie chyba wszystkie możliwe tematy.. natrafiłem na dwa...na forach bmw o silniku m47n jedna osoba miała przypadek..włączony podgrzewacz..dyskoteka w środku.. akumulator miała miesięczny... więc alternator dała do regeneracji...po regeneracji to samo...zaprowadziła auta do elektro mechanika... i założyli nowy z aso regulator napięcia EFEKT? to samo... okazało się,że po odpięciu podgrzewacza..żadnych anomali nie było... a u mnie jest to na dwóch podgrzewaczach...

 

za 30 minut wstawię filmik jak obroty chodzą po włączeniu podgrzewacza...jak go wyłaczę mogę co chce powłączać i obroty są non stop 14.1->13.9(jak wszystko na raz powłączam)

Opublikowano

ciekawi mnie taki test lecz to za dużo roboty...

 

oryginalnie masa od podgrzewacza jest do pompy wspomagania przykręcona a plus do alternatora... jak by bezpośrednio plus podpiąć pod akumulator i minus pod akumulator...ciekawe jaki by był efekt wtedy..

Opublikowano
Jeśli wszystkie punkty podpięcia przewodów czy to do karoserii czy też elementów osprzętu nie są skorodowane, dobrze przewodzą prąd, to taki zabieg bezpośredniego podpięcia jest zbyteczny ;) Ale test wykluczyłby zły styk :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.