Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam całkiem dziwne uszkodzenie :D

 

otóz podgrzewacz działa dłużej niż powinien, czasem temperatura już prawie w pionie a on dalej podgrzewa. Czasem jak stoje na światłach i temperatura jest taka że już nie powinien działać to on na chwile się wyłączy ale po 15 sekundach znowu się włącza. Na stałe wyłącza się dopiero jak silnik jest na pewno zagrzany do 90 stopni wtedy na stałe się wyłącza. Ale jak jest jakieś 60/70 stopni to on dalej podgrzewa.

Dlaczego ?

szukam
  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bo tak mu ktos logike napisal?

Dokladnie tak powinien dzialac.

 

Jego dzialanie jest tez zalezne od temperatury zewnetrznej i jak bedzie powyzej 5C na dworze w ogole nie bedzie grzal.

Opublikowano
ale jego logika powinna sugerować mu wyłączenie się jak temperatra płynu chłodniczego osiąga chyba 55 stopni. Tak kiedyś wyczytałem. A mój podgrzewa nawet jak mam 70 :D do tego potrafi się wyłaczyć i potem za pare sekund włączyć znowu :D normalnie chyba jak temperatura wychodzi ponad 2 kreske powinien już przestać grzac. Mój grzeje nawet jak jest temperatura w pionie
szukam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie ja równiez mam problem z falującymi obrotami. Wygląda to tak, że obroty sie podnoszą na 3sek, po czym spadają na 3 sek (około) i tak w kółko. Mierzyłem napięcia na poszczególnych grzałkach zarówno przy wyższych jak i niższych obrotach... Kiedy obroty były niskie - napięcie na grzałkach 0V natomiast kiedy obroty się podnosiły, napięcie na wszystkich trzech rosło do ok. 6,3V. Zaznaczam, że nie mam kabla ani nikogo z komputerem w pobliżu. Tranzystory oraz wszystkie ścieżki wyglądają wporządku. Przy odłączonym podgrzewaczu mierzyłem miernikiem przejście pomiędzy drenem a bramką - w 4 tranzystorach miernik pokazuje cos ok. 0,820 a w pozostałych 2 rozwarcie. Nie sprawdzałem jeszcze zabezpieczeń bo przed chwilą o tym dopiero doczytałem. Czy fakt pojawienia sie na chwilkę 6,3V świadczy o poprawnej pracy tranzystorów?
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie odgrzewam kotleta, nie działa mój podgrzewacz. Nie mam pomysłów już co z nim zrobić, w kompie nie ma błędów związanych z podgrzewaczem. Auto mam od dwóch lat i przez ten czas nie zauważyłem aby podgrzewacz się włączał. Obroty wzrastają tylko na chwile gdy silnik jest zimny i nie falują. Nie mam pojęcia o elektryce, nie wiem jak sprawdzić miernikiem oporność grzałek i czy komputer podaję napięcie. Płytka wygląda jak nowa, nie wydaje mi się aby była uszkodzona. Szukałem w necie jak sprawdzić czy podgrzewacz jest sprawny ale na zdjęciach są podgrzewacze starszego typu. Załączam fotki jak wygląda mój:

 

http://i.imgur.com/pZsqsff.jpg

 

http://i.imgur.com/YoDC2zS.jpg

 

http://i.imgur.com/4ubVqwC.jpg

 

http://i.imgur.com/2N5XWMR.jpg

 

Zauważyłem, że w teście 7.1 w komputerze, czyli temperatura zewnętrzna, pokazuję mi 56 stopni. Czy to może być powód dla którego nie włącza się podgrzewacz? Alternator ładnie ładuje powyżej 14V, podczas rozruchu napięcie spada poniżej 9V. Dodam że w tej chwili nie mam możliwości podłączenia komputera.

W którym miejscu znajduję się zabezpieczenie termiczne? Może te zabezpieczenie zadziałało i dlatego grzałki nie grzeją.

 

Edit: test 7.1 pokazuje 56 czyli 5,6 stopnia Celsjusza :duh: więc czujnik mierzy poprawnie.

Opublikowano

A widzisz bo on nie dziala w systemie 0/1"dynkowym. Oblicza jak mocno grzac plyn, zbiera info z kilku innych czujnikow :)

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Podgrzewacz wylądował z powrotem w aucie, akumulator po całonocnym ładowaniu. Grzanie na maxa, ogrzewanie tylnej szyby i kicha. Nic nie jest w stanie go uruchomić, obroty nie wzrastają ani nie falują. Chwilowo nie mam możliwości podłączenia komputera. Następnym krokiem będzie próba uruchomienia go przez Inpe.
Opublikowano
Koledzy podbijam temat, mógłby mnie ktoś naprowadzić jak sprawdzić fizycznie, miernikiem podgrzewacz w aucie? Potrzebuję opis gdzie podłączyć miernik, żeby dowiedzieć się, czy podgrzewacz jest sprawny. Z elektroniki jestem noga, ale z opisem sobie poradzę. Wiele razy podłączałem komputer i nigdy nie miałem błędu związanego z podgrzewaczem. Dopuszczam jednak myśl, że podgrzewacz jest zepsuty a komputer o tym nie informuję.
Opublikowano
A czytałeś cały temat od poczatku do końca? Bo ja dawno czytałem ten wątek ale coś mi świta że na którejś stronie ktoś wspominał jak sprawdzić grzałki.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Czytałem cały temat i nie tylko ten. Mój podgrzewacz jest nowszego typu. Są w nim cztery tranzystory a nie sześć i każdy ma siedem wyprowadzeń. Poza tym sprawdzanie miernikiem tranzystorów nie jest dokładne. Bardziej interesuję mnie, czy napięcie dochodzi do grzałek. Sprawdzamy to przez "czy między masą a kablem który wchodzi bezpośrednio do grzałki jest napięcie (do każdej grzałki wchodzi pojedynczy czarny kabel)" Problem w tym, że u mnie nie ma czarnych przewodów. Dlatego pytam czy jest ktoś w stanie po zdjęciach mnie pokierować.

Druga rzeczą którą chciałbym sprawdzić to napięcie na akumulatorze. Jak wiemy podgrzewacz nie włączy się, jeśli napięcie na aku jest mniejsze niż 12V. Pytanie kiedy ECU mierzy te napięcie? Przed rozruchem, po rozruchu? Mógłby ktoś ze sprawnym podgrzewaczem sprawdzić w teście 9.0 jakie ma napięcie przed uruchomieniem silnika? Dużo by to wytłumaczyło, bo jeśli dobrze pamiętam to u mnie jest około 11,8V

 

Edit: Poczytałem trochę o akumulatorach, wychodzi na to, że mój nadaję się już do wymiany. Napięcie na aku nie powinno spadać poniżej 12V a przy rozruchu poniżej 10V. Sprawdzę na sprawnym aku czy podgrzewacz się włączy.

Opublikowano

Witam Panowie,

Dodam swoje 3 grosze :) Na początek zdjęcie obu rodzajów podgrzewaczy:

http://i.imgur.com/mt1mfpf.jpg

Z lewej strony mamy starszy model sterownika z 6 tranzystorami typu mosfet - Buz100a, natomiast po prawej stronie nowszy sterownik z 4 tranzystorami typu TEMPFET - zmodyfikowany mosfet. Rożnica między tymi podgrzewaczami jest taka że ten nowszy wydaje się bardziej zaawansowany - ma mikrokontroler, którego zadaniem jest sterownie, za pośrednictwem driverów, bramkami tranzystorów, zasilających grzałki. Druga wersja jest bardziej rozbudowana ze względu na tranzystory TEMPFET, które dodatkowo posiadają zabezpieczenie termiczne i wymagają troszkę innego sterowania w porównaniu ze standardowymi mosfetami.. I tutaj powstaje pytanie czy w samochodzie w którym był sterownik drugiej generacji można wstawić sterownik pierwszej gen? Mi się wydaje że tak, bo kluczowanie tranzystorów TEMPFET modyfikowane jest przez mikrokontroler. Oba sterowniki można rozróżnić po numerze software i hardware na naklejce podgrzewacza..

A widzisz bo on nie dziala w systemie 0/1"dynkowym. Oblicza jak mocno grzac plyn, zbiera info z kilku innych czujnikow :)

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Nie do końca :nienie: Podgrzewacz komunikuje się ze sterownikiem silnika ECU, najprawdopodobniej po CANie. Komputer na podstawie pomiarów z czujników i wysyła informację do podgrzewacza - włącz/wyłącz oraz ustala prąd podawany na grzałki..

 

Wracając do tranzystorów to ciężko jest je sprawdzić za pomocą miernika, chyba że ma ewidentne zwarcie między D a S. ale nie powinno się mierzyć rezystancji tranzystorów w obwodzie sterownika podgrzewacza. Natomiast prawidłowy wynik dają badania w obwodzie testowym, przy założeniu sprawdzenia także zabezpieczenia termicznego (wewnętrznego tyrystora) poprzez testy temperaturowe.

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano
Witam, panowie przejrzałem calutki temat od A do Z, jutro z samego rana sprawdzę czy przy minimalnej temp na climatronicu włącza się podgrzewacz czy też nie, dla mnie ważniejsze jest wyłączenie tymczasowo tej bajerki ponieważ często podjeżdżam po kilka km i rozładowywuje mi AKU przy obecnych temperaturach (-5) Następnie mam pytanie czy mój podgrzewacz działa poprawnie? odpalam rano furę, po 10s obroty skaczą, oświetlenie wnętrza przygasa, ładowanie mierzone zwykłym miernikiem na AKU skacze między 15,5 a 14,1 nastomiast po wyłączeniu się podgrzewacza ładowanie trzyma 14,3. Temperaturę łapie zaskakująco szybko, w porównaniu do poprzedniego samochodu (golf IV), Pozdrawiam.
Opublikowano

A ja koledzy mam w swoim samochodzie dość ciekawy przypadek. Sprawdziłam dziś (na zewnątrz -16 stopni, silnik zimny) miernikiem cęgowym natężenie prądu jaki pobiera podgrzewacz. Zaraz po odpaleniu silnika podgrzewacz pobierał trochę ponad 123A i w miarę upływu czasu i nagrzewania się silnika natężenie spadało. Obroty silnika zaraz po odpaleniu ok. 1000 obr. po niewielkim nagrzaniu natężenie prądu pobieranego przez podgrzewacz wynosiło już około 113A, a obroty 830. W miarę dalszego nagrzewania silnika natężenie spadało, a obroty utrzymywały się na poziomie 830. Falowania nie zauważyłem. Czyli wszystko wydaję się w porzątku, prócz obrotów, które w czasie grzania powinny być trochę wyższe czyli trochę ponad 900 (przynajmniej tak mają inni).

 

Natomiast mam wątpliwości co do działania podgrzewacza przy temperaturach ok. 0 do +10 stopni. Przy tych temperaturach zauważyłem wspomniane wcześniej w tym wątku falowanie obrotów. Prądu pobieranego przez podgrzewacz nie mierzyłem. Ponadto mam ciągle występujący błąd podgrzewacza na kompie.

 

Typ podgrzewacza to ten nowszy (bardziej rozbudowany). Co o tym sądzicie.

Opublikowano
no właśnie a w tym nowym typie podgrzewacza to gdzie jest ta ściezka co się przepala? bo instrukcje są do starych wersji a tutaj w tym nowym co trzeba lutowac??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Podłączę się pod temat ale mój problem jest trochę innej natury.

Mianowicie u mnie podgrzewacz nie działał, miałem błąd w INPie, ale ostatnio się włączył... na stałe.

Coś dowalało mi akumulator, jedna noc i aku leży na 0.

Zacząłem szukać i znalazłem. Podgrzewacz brał cały czas, nawet po zgaszeniu samochodu, 6A z aku.

Czy problem leży czysto mechanicznie w podgrzewaczu (zwarcie), czy to kwestia kompa?

Opublikowano

Witam

 

Dostałem komunikat z komputera błąd 1B grzałka dodatkowa, silnik po włączeniu klimatronica falował czasami mimo pionowej wskazówki temperatury, więc spodziewałem się uszkodzonego podgrzewacza. Po rozebraniu głównego podejrzanego, zastał mnie taki widok, pytanie czy w takim stanie podgrzewacza jest sens cokolwiek przelutowywać skoro podgrzewacz grzeje, ale z drugiej strony komputer daje błąd.

 

http://s17.postimg.org/xhjzmjrq7/DSC_0035.jpg

 

Tutaj bardziej szczegółowy widok prawej części płytki:

http://s28.postimg.org/wsmtqf54t/DSC_0036.jpg

Opublikowano
Witam

Podłączę się pod temat ale mój problem jest trochę innej natury.

Mianowicie u mnie podgrzewacz nie działał, miałem błąd w INPie, ale ostatnio się włączył... na stałe.

Coś dowalało mi akumulator, jedna noc i aku leży na 0.

Zacząłem szukać i znalazłem. Podgrzewacz brał cały czas, nawet po zgaszeniu samochodu, 6A z aku.

Czy problem leży czysto mechanicznie w podgrzewaczu (zwarcie), czy to kwestia kompa?

 

Obstawiam, że to wina podgrzewacza. Wymontuj go i rozbierz. Sprawdź ogólny stan płytki oraz poszukaj zimnych lutów. Gdzieś już czytałem o tym, ale nie mogę znaleźć tematu.

 

Edit: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=112057

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ od czasu kiedy mam moje BMW, czyli prawie 4 lata zimą falują mi obroty, postanowiłem się za to zabrać.Swój podgrzewacz nowego typu rozebrałem latem, ale nic ciekawego się nie pokazało. Tam nie ma przepalonych ścieżek. W środku wyglądał jak nowy. Na INPA żadnych błędów. Jednak INPA nie łączy się z podgrzewaczem wyskakuje jakiś błąd, tak jakby go nie było. Bezpieczniki 28,62 są ok. Beziecznika 23 nie mam, blaszki są puste. Auto w sumie do pionu szybko się nagrzewa, po jakiś 6 km przy temperaturze -5 do -10. Wkurzają mnie tylko te falowania. Szczególnie jak auto ma koło 50 stopni. Po wyłączeniu klimatronika jest ok, więc podejrzewam podgrzewacz. Postanowiłem zakupić drugi za 80zł. Sprzedawca zapewniał że jest sprawny, ale wiadomo jak przyszedł okazało się że 1 i 3 grzałka ma popalone ścieżki. Jest to podgrzewacz starego typu. Scieżki polutowałem, zabezpieczenia termiczne posprawdzałem i są ok. Złożyłem go i dziś przyszedł dzień że wcisnąłem go w auto. INPA nadal się nie łączy z nim. Błąd żaden się nie pojawił dotyczący podgrzewacza. Niestety jest 10 stopni więc nie wiem czy działa:( Dam znać czy coś pomogło jak się ochłodzi.

 

Co do bezpieczników termicznych to są mega dziwnie zrobione. Jak raz zadziałają to trzeba je rozbierać. Sama blaszka nie wraca do startowej pozycji. Jak bezpiecznik zadziała to wciska w środku taką blaszkę i grzałka przestaje działać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jack79 z tego co widzę w profilu masz ten sam silnik co ja więc dogrzewacz jest po prawej stronie silnika (patrząc od przodu auta). Podpowiedz czy da się wyciągnąć z niego elektronikę bez odpinania rurek wody :?:
Opublikowano

oczywiście... ja tak robiłem..

 

odkręcasz podgrzewacz od mocowania,trochę poszarpać sie trzeba by do góry pomiędzy kablami go wyjąc i jak go wyjmiesz do góry ile Ci sie uda to zdejmujesz czarną plastikową osłonę na zaczepach(podważyć z każdej strony),odkręcasz kabel plusowy od podgrzewacza i potem masz dwie śrubki jeszcze i płytka wychodzi,odpinasz od płytki wtyczki od grzałek i masz już gotowy;) mi to za 1 razem zajeło z 1h za drugim 20minut

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój jest M47N, nigdy nie próbowałem wykręcać samej płytki. Za każdym razem wyjmowałem wszystko, ale myślę że jak odkręcisz podgrzewacz od auta to powinieneś dać radę samą płytkę wyjąć.
Opublikowano

mój też m47n

 

tak,że bez problemu da się wykręcić samą płytkę

 

bo odkręcając podgrzewacz trza się bawić potem w odpowietrzanie

 

jak będę miał luzną kase to kupie sobie za 150zł i sprawdzę czy działa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.