Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami jeśli chodzi o elektryczny przepływowy podgrzewacz płynu chłodniczego, bo ostatnio z nim walczyłem. Początkowo wziąłem się za niego bo mi wywalało błąd na kompie w inpie:

27 coolant temperature heather, a w DIS się to nazywa 1B Electric auxiliary heather.

Błędy z DDE 3.0 oczywiście. Wyciągnąłem ze środka podgrzewacza tą płytke elektryczną

( przykręcona na 4 torksy) bo w niej upatrywałem przyczyny awarii. I z takich moich pomiarów wynikało ze nie ma przejścia prądu na jedną grzałkę. ( są trzy) i ta jedna „stopka” na płytce miała jakby przepalone ścieżki idące od tranzystorków. Dałem wiec płytkę do serwisu RTV aby mi poprawili te zimne luty od tranzystorów 6x3 i tą ścieżkę do tej stopki zaznaczone strzałką na foto:

http://img13.imageshack.us/img13/3623/94194067.jpg

dałem za to 10 zł. Przejście prądu się pojawiło. Wiec chyba naprawa się udała. Ale mówię chyba, ponieważ po zamontowaniu w aucie zauważyłem jeszcze dziwne rzeczy, a mianowicie: po tej naprawie błąd podgrzewacza ponownie pojawił się po jakimś czasie. Myślałem ze jednak naprawa płytki nie udała się, ale jedna jak odkryłem podgrzewacz działa. Jedyną metodą aby go na 100% sprawdzić jest test poprzez kompa w DIS wchodzimy w opcje gdzie mamy podgląd na żywo parametrów pracy silnika . jest tam

„active, auxiliary heater” wybieramy display i tam widać w % czy urządzeni pracuje czy nie. Po włączeniu jest 24-47.. i końcowo 93 %. Wiadomo jak 0% to nie grzeje. Lub tez można podejrzeć to w carsofcie w parametrach live data DDE na stronie 7z 9 – Activation extra el. Heater, tak samo pokazuje w %.

Nie wiem w sumie skąd i dlaczego wywala błąd na kompie mimo ze podgrzewacz działa. Jest tez w DIS opcja testu tego urządzenia, ale nie ma możliwości jej uruchomienia. Tzn mamy do wyboru jak na rysunku opcje 1-0%, 2 – 30 % i 3 –100% aby aktywować ale co by nie wybrać wywala błąd. Myślę ze po prostu się nie da u każdego będzie tak samo.

 

I na pewno to urządzenie ma związek z odmrażaniem tylnej szyby. Bo jak nacisnąłem guzik

„ odmrażania” wtedy podgrzewacz się aktywował. Po wyłączeniu guzikiem grzanie spadało do 0 %. Na pewno musi być włączona dmuchawa zwykła / nawiew ( nagrzewnica) bo inaczej podgrzewacz nie działa i nie dogrzewa. Czasem wystarczyło włączyć nawiew, a czasem musiałem włączyć guzikiem ogrzewanie tylnej czyby aby podglądając parametry na żywo uaktywnić podgrzewacz, także to na pewno jest jakoś powiązane. Nawet to widziałem oglądając schemat elektryczny, ale jaka jest zależność do końca to nie wiem. Dodam że podobno w bmw e46 automatyczni jak jest temperatura +3 stopnie włącza się ogrzewanie tylnej szyby. U mnie to nie działa. Nie wiem dlaczego, może jakiś przekaźnik, może nie mam tej funkcji aktywnej bo auto z Włoch, ale mi nigdy automatycznie się nie włącza grzanie tylnej szyby. Po włączeniu nawiewu obroty silnika wzrastają do 930 obrotów/min i to wtedy załącza się podgrzewacz. Muszą być jeszcze spełnione warunki „ rezerwy mocy” czyli napięcie na baterii 12.8V i podgrzewacz się włącza po 10 s. od uruchomienia silnika. To tyle ode mnie. Myślę ze sporo opisałem co i jak z tym podgrzewaczem. Czyli reasumując mimo ze błąd i tak czasem wywala, to sprawdzając na parametrach na żywo on działa i dogrzewa, ale musi być włączony nawiew odpalony silnik , i czasem ogrzewanie tylnej szyby dopiero go uruchamia. Może innym jak działa automatyczne odszranianie, to na pewno i podgrzewacz automatycznie się aktywuje. A czy naprawa płytki był konieczna tego nie wiem do końca, bo przyjąłem ze jak jest błąd na kompie to musi nie działać, ale w każdym bądź razie ścieżki od jednej stopki na płytce wyglądały na upalone, i nie było przejścia prądu. Jakby ktoś miał jakieś pytania to piszcie . pomierzyłem tez profilaktycznie miernikiem rezystancje grzałek na kablach na zsuniętych wtyczkach, to wszystkie trzy miały po 0,9 ohma. pozdro.

Wkleję jeszcze to cytując kolegę z forum który przetłumaczył trochę z DIS info na temat podgrzewacza :

„Elementy grzejny jest włączany tylko wtedy, gdy istnieją wystarczające rezerwy mocy elektrycznej. Aby sprawdzić dostępne rezerwy mocy, alternator wysyła impuls sygnału obciążenia do dde i na podstawie odpowiedzi z dde w zależności od dopuszczalnego obciążenia dodatkowego alternatora, jednostka sterująca DDE uaktywnia dodatkowe grzałki

 

sterowanie grzaniem jest rozwiązane impulsowo pomiędzy 5 a 95 % w ten sposób jest kontrolowane uruchomienie etapów mocy grzewczej podgrzewacza

 

gdy podgrzewacz działa dde podnosi obroty do 930 rpm”

Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

pisałem powyżej:

w inpie:

27 coolant temperature heather,

a w DIS się to nazywa 1B Electric auxiliary heather. opis błędu to przerwany obwód lub zwarcie do minusa.

a mierząc grzałki do masy - na kablach (na zsuniętych wtyczkach z wsuwek na płytce) miały po 0,9 ohma

no i mimo wszystko sam w sobie podgrzewacz działa.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

u mnie w M47 jest jak na 1 zdjęciu Ale jak widze przy innych dieslach bmw moze tez być w innym miejscu.

Ten elektryczny przepływowy podgrzewacz jest we wszystkich dieslach z DDE 3.0 i DDE 4.0 od 09.1999r, oraz z DDE 5.0 od 09.2001r.

Jest wiec albo podgrzewacz albo chyba że masz pełne webasto. Nie wiem czy może być i to i to jednocześnie.

http://img39.imageshack.us/img39/83/123gn.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

czyli skakanie obrotow z 750 na 930 jest normalne dopoki sie silnik nie nagrzeje :)

 

tez mam blad podgrzewacza

27 Coolant temperature heater.

 

Sprawdze podgrzewacz przy okazji.

Opublikowano (edytowane)
a jeszcze dodam jak jest z nagrzewaniem się silnika, wiadomo jest to uzależnione od paru rzeczy : temperatury na zewnątrz, dynamiki jazdy, kto jak sobie mocno ustawi nawiew itp. Ale np u mnie przy temp. na zewnątrz +3 stopnie, temperatura przed odpaleniem silnika płynu chłodzącego to 5 stopni ( mierzone cyfrowym termometrem w teście 7.0) i po 2,5 km ( normalna jazda, średnio ustawiony nawiew) temperatura ma już 55 stopni. jest to moment gdy dokładnie wskazówka zchodzi z niebieskiego pola na wskaźniku. pierwsza kreska na wskaźniku to +65 stopni. A pion stoi już jak jest +75 stopni. i czy jest 75 stopni czy 85 czy 90 wskazówka stoi tak samo w pionie. ( tak dokładnie jakby sie przyczepić to odchylona 1 mm w lewo). Temperatura w jakiej otwiera się główny termostat to 85 stopni bo tyle jest na nim nabite. Ale jak widać te " pierwsze" 50 stopni czyli od +5 do +55 nagrzewa sie dość szybko ( 2,5km) a pozostałe 30 stopni ( od +55 do +85 przyjmując te 85 jako optymalna temperatura pracy średnio) to już wolniej sporo. Bo potrzebuje kolejnych 5-7 km. Pewnie się to wiąże pośrednio z tym że wtedy podgrzewacz już nie dogrzewa. Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
popieram ja mam podobnie po nagrzaniu silnika jadac w trasie temperatura utrzymuje sie 83-85 stopni
Opublikowano

Ja miałem taki przypadek: DIS pokazywał mi błąd podgrzewania siedzeń, że niby brak zasilania. Siedzenia oczywiście grzały bezproblemowo. Okazało się, że jeżeli napięcie na akumulatorze jest za małe (chyba coś poniżej 12V) to układ podgrzewania siedzeń jest automatycznie odcinany od zasilania i wywala błąd. Czyli przy słabym akumulatorze po włączeniu ogrzewania siedzeń jeszcze zanim odpalony został samochód pokazywał się błąd.

 

Być może analogicznie jest z podgrzewaczem elektrycznym. W jego dokumentacji jest wspomniane, że jest on automatycznie odłączany w przypadku:

- gdy napięcie na akumulatorze jest poniżej 12V,

- gdy obroty silnika spadną poniżej 790rpm,

- czas po włączeniu silnika jest < 10 sek (time after engine start < 10 s - dobrze zrozumiałem :?: )

 

Dodatkowo w zależności od wyposażenia auta (IHKA lub kontrolna manualna nagrzewania) aby "wyzwolić" podgrzewacz musi być włączony któryś z układów odpowiadających za ogrzewanie (IHKA lub kontrolna manualna nagrzewania).

Podsumowując:

- mamy słaby akumulator (napięcie <12V - nietrudno w okresie zimowym),

- wsiadamy do auta, przekręcamy kluczyk i nie odpalamy go od razu,

- układ zarządzający ogrzewaniem w naszym aucie jest włączony (u mnie nadmuch jest w takim stanie w jakim był po wyłączeniu silnika, wiele osób nie wyłącza nadmuchu przed opuszczeniem pojazdu, tylko po prostu gasi silnik i nadmuch sam się wyłącza),

- teoretycznie powinien od razu włączyć się podgrzewacz elektryczny (tego nie wiem, czy podgrzewacz już pracuje przy wyłączonym silniku), ale skoro napięcie na akumulatorze jest <12V to zostaje on odłączony i wywala błąd,

- po odpaleniu silnika wszystko wraca do normy, alternator pracuje, na akumulatorze jest jakieś 14V, podgrzewacz pracuje.

 

Wszystko co napisałem miałoby sens, gdyby podgrzewacz pracował już przy wyłączonym silniku, albo chociaż test podgrzewacza wykonywany był jeszcze przed rozpoczęciem pracy alternatora. Tego nie wiem.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Odgrzeje trochę temat, ale zbliża się zima i trzeba doprowadzić autko do porządku. Otóż mam dokładnie ten sam błąd, dodatkowo mam objaw jak na filmiku z tego postu:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=138030. Jak złapię jeden z węży to czuje jak ciśnienie rośnie w układzie i wtedy ten wąż podskakuje. Czy takie zachowanie jest normalne?? Jeśli nie to czy może to wywoływać element nr 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=64_1084&hg=64&fg=18?? Dodatkowo przymierzam się do wymiany termostatów bo bardzo długo się auto nagrzewa, a może winny jest właśnie podgrzewacz??
Opublikowano
Ja przy okazji dorzucę swoje trzy grosze jeżeli chodzi o naprawę elektrycznego podgrzewacza płynu chłodniczego. Kupiłem swoją 320d już z błędem 27 coolant temperature heather. W czasie wakacji miałem trochę więcej czasu więc się tym problemem zająłem. Po rozkręceniu i diagnostyce okazało się, że spalone są 2 tranzystory mocy MOSFET (pracują parami dla każdej z trzech grzałek - 3 x 2). Tranzystory spaliły się w wyniku zadziałania elementu zabezpieczającego przed przegrzaniem, który zamiast rozłączać obwód w przypadku przegrzania, zwiera go :mad2: powodując "awaryjne" przepalenie tranzystorów. Element ten można rozebrać i wygiąć membranę aby ponownie przełączyć go w stan "czuwania". Przelutowanie tranzystorów to dość ciężka operacja ponieważ są one przytwierdzone bezpośrednio do sporego radiatora który skutecznie odbiera ciepło utrudniając roztopienie się cyny. Wymagana jest lutownica o dużej mocy. Jak się okazało po dokładniejszej diagnostyce temperatura nie wzrosła bez powodu. Najprawdopodobniej na skutek drgań, na przelotce (element łączący ścieżki po obu stronach płytki drukowanej) rozłączyła się jedna ze ścieżek powodując fizyczne odłączenie bramki tranzystora polowego, powodując z czasem (nagromadzenie ładunków elektrostatycznych) przełączenie go w stan przewodzenia. Po zlutowaniu ścieżki i wymianie tranzystorów błąd już nie występuje. Tak więc nie zawsze przyczyną są "zimne luty".
Opublikowano
Tranzystory mocy zastosowane w tym podgrzewaczu to jeżeli dobrze pamiętam BUZ100. Można oczywiście zastosować odpowiednik o parametrach nie gorszych niż oryginał. Są to tranzystory polowe więc jedynym 100% pewnym testem jest ich wylutowanie i sprawdzenie w układzie zastępczym. Jednakże można również miernikiem w układzie ale będzie to test niejednoznaczny. Przełączamy miernik na badanie diod/tester ciągłości obwodu. Sprawdzamy czy nie ma zwarcia w tranzystorze pomiędzy bramą a źródłem i bramą a drenem. Następnie sprawdzamy czy obwód źródło dren zachowuje się jak zwykła dioda. Niestety w układzie pomiar zakłócają elementy pasywne z którymi tranzystor współpracuje. W przypadku badania miernikiem tranzystora z odlutowanymi końcówkami, pamiętajmy, że nawet mały ładunek elektrostatyczny na bramce tranzystora może spowodować przejście kanału źródło-dren w stan przewodzenia co łatwo pomylić z przebiciem.
Opublikowano (edytowane)

A ja dodam jeszcze od siebie, że najlepszym sposobem jak teraz myślę sprawdzenia czy z podgrzewaczem jest wszystko ok i działa jest:

sprawdzenie czy daje napięcie na wszystkie 3 grzałki. W tym celu musimy uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie ustawić temp na max, żeby podgrzewacz się aktywował, lub włączamy ogrzewanie tylnej szyby i po prostu sprawdzamy czy między masą a kablem który wchodzi bezpośrednio do grzałki jest napięcie. ( do każdej grzałki wchodzi pojedynczy czarny kabel). Oczywiście trzeba najpierw odkręcić podgrzewacz, odkręcić kabel plusowy, zdjąć plastikową obudowę i przykręcić kabel plusowy i wtedy sprawdzać.

U mnie na grzałkach bocznych było napięcie jak z alternatora czyli około 14V, a na środkowej grzałce tylko 11,5V. ( myślę ze przez to może łapać błąd bo jest poniżej 12V, albo to jakaś regulacja siły grzania bo jak wiemy jest ona regulowana przez ECU). Nie wiem czym to było akurat spowodowane ze tak trochę mniej, ale sam w sobie podgrzewacz działa. Praktycznie już po 1 minucie robi się ciepły-gorący.

pozdrawiam.

Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Aby wyjąć tą płytkę to trzeba odłączać węże wodne? Można wyjąc elektronike bez wyjmowania podgrzewacza z auta? W jaki sposób go rozebrac ? prosze o instrukcję ?

A tak tez sie zastanawiam czy po wyjęciu płytki w jaki sposób mozna go jeszcze inaczej przetestowac? W jaki sposób jest on uruchamiany? czym jest sterowany? Czy poprzez podanie plusa na ten kabelek co jest podłączony do podgrzewacza?

Tak myslę aby wyjąć swój wziąc do domu, podłączyc do aku i zmierzyć napiecie co jest podawane na grzałke, dobry pomysł??

Opublikowano

Panowie to jak to w końcu jest z tym podgrzewaczem bo u mnie obroty na zimnym chodzą między 800 a 930 aż się nie nagrzeje. Na ciepłym wszystko OK. Piszecie że to wina podgrzewacza... ale że co uwalony czy taka jego zasada działania? Bo kolega ROGER podał tutaj viewtopic.php?f=69&t=120022&hilit=podgrzewacz bardzo ładny opis działania ale nie rozwiał mojej wątpliwości co do jego działania.

Czyli jak to jest jak falują na zimnym to znaczy że działa i jest ok czy maja się podnieść na te 930 i stać aż się nie nagrzeje?

 

Jeszcze jedno: Kiedy on się włącza? Kiedy włączy się ogrzewanie tylnej szyby czy kiedy klimatronik włączy się na tem powyżej 16 st?

Opublikowano
Obroty wzrastają w momencie uruchomienia podgrzewacza. U mnie jak włączam nawiew na przednia szybę automatycznie obroty się zwiększają. Wszystko sprawdzane na zimnym silniku. Falowanie obrotów, ale jaka częstotliwość 2 zmiany prędkości obrotowej na minutę czy więcej?? U mnie obroty jak się podniosą tak stoją w miejscu do momentu wyłączenia się dogrzewacza. U mnie miałem błąd dogrzewacza wykryty INPA i występował taki dziwny efekt jak na tym filmiku:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=138030. Może u Ciebie podobnie podgrzewacz startuje to obroty idą w górę, że jest coś nie tak wyłącza się to obroty spadają, może zapowietrzony układ i podgrzewacz się przegrzewa? Podłączałeś auto pod kompa? Może komp powie ci gdzie szukać?
Opublikowano

Teraz jak jest zimno ( Adam093 - podgrzewacz ma się włączać automatycznie. u mnie wystarczy +10C) to obroty są pod 1000 ale równiutko opadają w miare jak silnik się grzeje. ZERO falowania ma być to jasne.

 

edit.

O trandolf mnie wyprzedził :) Troszke to inaczej opisał. Ja u mnie to tak zaobserwowałem. Sprawdze jeszcze to z ogrzewaniem przedniej szyby ale nie wydaje mi się, żebym tak miał.

Opublikowano
Sprawdzałem dzisiaj DIS-em kiedy i z jaką mocą chodzi dogrzewacz. Włącza się gdy temp cieczy chłodzącej nie jest wystarczająca do spełnienia twojego wymagania. Czyli np uruchomiłem silnik ciecz chłodząca zimna temp powiedzmy 20* a ja ustawiłem, że chce mieć w aucie 28* i włączył się dogrzewacz, wtedy zacząłem obniżać temp na klimatroniku i okazało się, że temp graniczną było 18*, i podgrzewacz się wylączył, tyle musiało być w aucie. A gdy włączam nawiew na przednią szybę mam na myśli przycisk nad przyciskiem od klimy, to automatycznie włącza się dogrzewacz. Wszystko oczywiście zależy od tego jaka jest temp cieczy chłodzącej, bo jeśli auto jest rozgrzane do 85* to jaki jest sens uruchamiać podgrzewacz. Więc róbcie testy na zimnym silniku. Oczywiście każdorazowemu uruchomieniu się podgrzewacza towarzyszy wzrost obrotów silnika. Dodam za jakąś chwile zdjęcia podgrzewacza jak był u mnie uszkodzony, i jak wyglądała naprawa.
Opublikowano

Powiem tak: auto zimne, odpalam obroty wzrastaja na kilkanaście-kilkadziesiąt sekund później na moment maleją i znów wzrastają na te kilkanaście-kilkadziesiąt sekund. Sytuacja występuje aż się auto nie nagrzeje. W czwartek będę wymieniał termostat główny to porządnie odpowietrzę układ i zaleje nowym płynem. W każdym razie nie występuję u mnie objaw trzęsących się węży ale nie mam tak że trzyma równiutko obroty tylko zwiększa sobie i za chwile na moment zmniejsza....

 

Na kompa jadę w piatek

PS. moze mnie ktos skierować do tematu gdzie są podane jakie wartości i kiedy powinna mieć przepływka? Z góry serdeczne dzięki.

Opublikowano

Więc tak jak widać na zdjęciu nr 1 wypalona jest ścieżka, przez którą nie było przejścia między nóżkami tranzystorów (pracują one parami na grzałkę) a grzałką. Że występuje tam raczej duży prąd więc nie żałowałem cyny a nawet dałem kawałek drucika, żeby trzymało się to jakoś widać to na zdjęciu nr 2. Jak się już ktoś dobierze to na zdjęciu nr 3 widać grzałki powinny mieć niewielki opór około chyba 3 ohm mierzy się to na niebieskim grubym kablu idącym do grzałki a masą. U mnie wszystkie 3 były dobre. Tranzystory sprawdzone tak pi razy drzwi sprawdzone miernikiem, ale przynajmniej jestem pewny, że nie są zwarte, bo żeby być pewnym na 100% trzeba by było je uruchomić w układzie zastępczym ( tak twierdził ktoś wcześniej ). A na zdjęciu nr 4 widać to co zobaczymy po zdjęciu obudowy, oczywiście na tym zdjęciu pozbyłem się już śrub. Polecam naprawę, w aucie chwileczkę i robi się ciepło nie muszę czekać na rozgrzanie się silnika. Przede wszystkim nie ma już błędu na INPA!! Oto zdjęcia:

NR 1http://img177.imageshack.us/img177/1523/img1680l.th.jpg

NR 2http://img801.imageshack.us/img801/8925/img1683l.th.jpg

NR 3http://img140.imageshack.us/img140/9941/img1682uu.th.jpg

NR 4http://img839.imageshack.us/img839/651/img1681e.th.jpg

 

EDIT: Tu wątek na temat moich problemów rozwiązaniem była wymiana przepływkihttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595 tam masz pokazane jak w DIS-e można sprawdzić przepływkę.

Opublikowano
Obroty również wzrastają gdy jest chłodno i potrzebne są świece żarowe one również grzeją jakiś czas gdy silnik już jest odpalony. Na forum ktoś podał tabelkę ile czasu grzeją jeszcze świece po odpaleniu, nie jestem pewien ale chyba coś ok 200 sekund. Posłuchaj takie wzrastanie obrotów osiągnąłem dzisiaj sam gdy podłączyłem auto pod DIS-a i sprawdzałem podgrzewacz. Ustawiłem wtedy temp graniczną, taką jaka była w aucie, lub bardzo blisko, i miałem podobny efekt, ale to dlatego, że silnik był kompletnie zimy, a ogrzewanie ustawiłem na 18* i chyba tyle było, bo podgrzewacz załączył się na chwile obroty wzrosły a za niecałą minutę bądź mniej (nie liczyłem)obroty spadły i podgrzewacz się wyłączył. Za chwilę sytuacja się powtórzyła, ale już dłużej nie czekałem. Sprawdź u siebie czy jak dasz powiedzmy 32* na klimatroniku, i gdy auto jest zimne czy wtedy będą te obroty skakać. Możesz także sprawdzić czy podgrzewacz działa kładąc rękę na niego i sprawdzając czy jest ciepły. Sprawdź wtedy też czy w momencie, gdy wzrastają obroty nie czujesz wzrostu ciśnienia płynu chłodniczego na wężach idącego do podgrzewacza. Jeśli poczujesz wzrost ciśnienia, znaczy to, że zmiany obrotów wywołane są podgrzewaczem. Sprawa się wtedy wyjaśni jak podłączysz auto pod kompa, czy jest uszkodzony, czy nie.
Opublikowano

No u mnie efekt występuje zarówno przy 32 jak i 20, sytuacja taka jak opisałeś rosną trzyma wyższe i na moment spadną po czym znów wzrosną i trzyma i na chwilę spadną. Nie zwróciłem uwagi na węże ale sprawdze za chwilę czy tak jest.

 

Ale odpowiedź jest w końcu taka że mają te obroty wchodzić i schodzić czy mają wejść i stać w miejscu i po nagrzaniu silnika zejść do tych 800??

Opublikowano
Czyli np uruchomiłem silnik ciecz chłodząca zimna temp powiedzmy 20* a ja ustawiłem, że chce mieć w aucie 28* i włączył się dogrzewacz, wtedy zacząłem obniżać temp na klimatroniku i okazało się, że temp graniczną było 18*, i podgrzewacz się wylączył, tyle musiało być w aucie.

Tylko teraz tak:

Chodzi o dogrzewacz czy webasto kompletne bo coś mi sie wydaje, że klimatronik nie ma nic do dogrzewacza.

A nawet jeśli chodzi o kompletne webasto z ogrzewaniem postojowym to tez mi sie nie wydaje żeby dało sie nim sterować klimatronikiem.

Dogrzewacz poprostu włącza się jeśli temp otoczenia spadnie poniżej "jakiejś tam" ustalonej. Bądz temp silnika chociaż ja przez rok nie zauważyłem żeby załączył się kiedy temp otoczenia była wyższa niż +10C, nie ważne co mam na klimatroniku czy +16 czy +32. Sprawdzane zawsze rano więc wg trandolfa powinno sie właczać już przy 15 bo nie da się mniej ustawić.

 

Edit. Adam -

Mają zejść. Falować nie maja :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.