Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Może temat niekoniecznie pasuje do tego działu, ale tam gdzie powinien być nikt mi nie pomógł.Mam następujące pytanie:

Podobno w autach będących dotychczas zasilane benzyną, gdy chce się założyć instalacje gazową to trzeba wlać jakąś domieszkę. Odnosi się ona chyba do oleju ażeby wypłukać cały nagar, który osiadł w silniku przez cały okres eksploatacji. Sprowadza się to do tego, że jeśli założę gaz to ten nagar potrafi się oderwać i rysować wszystko w środku. Wiecie jak nazywa się ten olej albo jak go stosować ?

przenosze do dzialu "oleje"

Opublikowano

poprzednie auto mialem 8 lat z gazem,ale takich rzeczy tez nie slyszalem.

mysle ze takimi plotkami sie nie masz co przejmowac.

Opublikowano

Co prawda gdzieś, kiedyś, na jakichś półkach widziałem oleje dedykowane dla silników pod LPG, ale o dodatku pierwsze słyszę.

Uznajmy to za ciekawostkę z pogranicza fantazji (nie piszę tego złośliwie i ironicznie :) ), chyba, że dowiesz się coś więcej.

Opublikowano

Postaram się dowiedzieć jak się nazywa tylko daleko ode mnie mieszka Pan posiadający stosowną wiedzę. Kiedyś w gazecie czytałem o dodatkach do oleju co się wlewa do oleju. Następnie po kilkuset kilometrach spuszcza się olej z całym brudem co był w silniku. Może tędy trzeba dążyć ? ;)

PS. Osoba, która mi to kiedyś mówiła naprawdę jest kompetentną, a nie jak pewnie podejrzewacie, jakiś podrzędny mechanik :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

To raczej bez sensu podejście do sprawy.

Po zalaniu takiego preparatu może nagle okazać się że silnik się skończył.

Wypłuka za bardzo osady i po sprawie.

Ogólnie silnik po pewnym czasie jazdy na gazie sam się wypłuka ponieważ gaz jest czystszym paliwem.

Z punktu widzenia instalatora gazu ma to sens:

Zalewasz przed montażem preparat,wypłukuje osady,kończy się silnik i instalator mówi że silnik się nie nadaje do montażu instalacji i ma problem z głowy :D .

Opublikowano
W zasadzie racja, ale co jak zacznie osad odpadać w trakcie użytkowania na gazie i rysować części silnika? Tego się obawiam, bo jak ma osad odpaść to na gazie raczej i tak odpadni, chyba że się mylę?
Opublikowano

Osad raczej nic nie porysuje.Jeśli już to może trochę zapchać magistralę olejową.

Ale to już skrajne przypadki i zdarzają się w silnikach totalnie zaszlamionych z dużym przebiegiem na mineralnym oleju szczególnie.

Opublikowano
Czyli proponujesz się tym nie przejmować ? W Golfie po założeniu gazu niedługo później zaczął kopcić ;/ Oleju nie zmieniałem, ale mógł to być jakiś dziwny zbieg okoliczności z czymś innym.
Opublikowano

Te dodatki to imo bujda na resorach, tak samo płukanie silnika. Stosuj przewidziany do tego silnika DOBRY olej (nie istnieją specjalne oleje do gazu), przestrzegaj wymian i tyle. Jeśli silnik jest w dobrym stanie to po założeniu instalacji nic nie ma prawa się dziać.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
LUBRYFIKATOR - to jest cos co za dodatkowa oplata gazownicy wlewaja do silnika zeby go chronic. czysta glupota, lej dobry syntetyk i tyle, nie stosuj zadnych dolewaczy, ulepszaczy, oczyszczaczy, uszczelniaczy i innych podobnych zabójców silnika. Silnika ma byc smarowany olejem a nie....... ;-)
Opublikowano
Zgadza się dokładnie o niego mi chodziło. Skoro mówisz, że nie warto to wierze, że tak jest. Mam jednak pytanie nie związane z tytułem, ale nie będę zakładał nowego wątku. Mam dodatkowe auto Clio 1.2 silnik. Jak go odpalę i na zimnym chcę przyśpieszać szybciej głównie na 2 biegu, to ze 2 sekundy się zamula jakby paliwa nie dostawał, a później jedzie dobrze. Jakieś pomysły?
Opublikowano
Jakieś pomysły?
Jeździj więcej właściwym autem - BMW. ;)

Jeśli będzie to mocno uporczywe, to najpierw popatrz czy wszystkie przewody i/lub kable są w dobrym stanie a później ewentualnie podepnij się pod kompa. Za mało napisałeś, a kto wie, może ten typ tak ma? :mrgreen: :wink:

Opublikowano
Może niepotrzebnie piszę na nie tym forum :) Sądziłem, że można uogólnić objawy. Pod komputer podłączałem i nic. Może jakaś popa paliwa lub wody ?
Opublikowano

Myślę, że forum nie ma tu znaczenia. Jeśli ktoś o coś pyta, to i liczy na odpowiedź. A czy to będzie BMW czy Renault, to nie powinno mieć jakiegoś wpływu.

Napisz coś więcej o objawach, bo to jest za mało.

Opublikowano
Nie wiem co więcej pisać. Tylko te objawy, że jakby miał dziurę w przyśpieszaniu, może paliwa chwilowo nie dostaje, bo raczej się nie zalewa bo to nie gaźnikowy. Odpala raczej dobrze. Ssanie się załącza, bo ma wyższe obroty. Wiele się nie znam, ale może ktoś miał podobne objawy. Ciężko mi wchodzi jak jest zimny 2 bieg (latem też) może wodzików wina ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.