Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Woda na podłodze z tyłu pochodzi zapewne z drzwi. Były zapewne rozkładane i nie są złożone solidnie. Nie wklejono szczelnie wytłumienia i woda z deszczu zamiast wyciekać z drzwi na zewnątrz auta dostaje się do środka.

Zeby to naprawić trzeba rozłożyć drzwi < zdjąć tapicerke i dokładnie wkleić wytłumienie>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwierz , że może.

Oczywiście pod warunkiem , że drzwi były rozkładane i nie są złożone prawidłowo < tak jak pisałem>

Nie u niego pierwszego to ma miejsce.

Za tapicerką drzwi jest takie wytłumienie które jest jednocześnie uszczelnieniem drzwi. Ono fabrycznie jest bardzo dokładnie wklejone w drzwi takim ciągnącym klejem < jak silikon dekarski>

I po nim opływa woda która dostała się do drzwi po szybie.

jak drzwi były rozkładane do malowania to jest możliwość , że nie są już szczelnie złożone.

 

Tu taki mały przykład

viewtopic.php?f=72&t=135608&hilit=woda+na+dywaniku

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dokladnie. Nieszczelna mata w drzwiach to przyczyna dobrych 80% wszystkich problemów z mokrą podłoga. I bez znaczenia w tym przypadku, że odpływy są po zewnętrznej stronie, skoro woda spływa najpierw po uszczelnieniu, żeby do nich dotrzeć. A jak uszczelnienie do kitu, to już mamy winowajcę:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=126604&hilit=+soudal

Opublikowano
Proponuję nie domykać jednej lub dwóch szyb w czasie parkowania.Zostaw z 3mm z dwóch stron na noc a rano szyby będą suche. I tak za każdym razem jak parkujesz. JAK SIĘ JESZCZE OTWIERAJĄ. 100% POMOŻE a w czasie jazdy nawiew na szyby i będzie OK. :P
Opublikowano
Klima, otwieranie szyb, wyciąganie dywaników na noc w garażu... To są sprawy oczywiste. O ile mamy sprawne, szczelne auto.
Opublikowano
To były tylko przykłady. Obrazujące, że nie należy zadowalać się włączaniem klimy itp. żeby usuwać skutki; trzeba usuwać przyczyny.
Opublikowano
To były tylko przykłady. Obrazujące, że nie należy zadowalać się włączaniem klimy itp. żeby usuwać skutki; trzeba usuwać przyczyny.

najczęstszą przyczyną są mokre filtry pyłkowe

a woda może się lać z drzwi jak żle przyklejona ta folia pod boczkiem (lub jej brak)

Opublikowano
To były tylko przykłady. Obrazujące, że nie należy zadowalać się włączaniem klimy itp. żeby usuwać skutki; trzeba usuwać przyczyny.

 

A kolega który tak polecał używania klimy jako leku na całe zło, chyba zapomniał lub o tym nie wie że przy takich minusowych temperaturach jak teraz mamy sprężarka klimy Się nie załączy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
nie zalaczy sie chlodzenie ale osusza powietrze i osuszy szyby u mnie dziala

 

jakoś nie mogę tego pojąć :shock: bo przecież czy chcę mieć 16'C czy 28'C w samochodzie to powietrze jest osuszane zawsze bo taka jest zasada działania klimy. Więc jeśli nie włączy Sie sprężarka to chyba układ nie pracuje??? chyba że Się myle :?: ale może ktoś podzieli Się wiedzą na ten temat. Choć pamiętam sytuację z którą niedawno Sie spotkałem: wracałem z kolegami z pracy, wypili w samochodzie po piwku, do odparowania przednich szyb używałem zwykłego nawiewu i było OK ale tylne nadal były mokre, wieć pomyślałem że użyję klimy i cyk załączam.Po jakiś 10 minutach zero poprawy i zastanawiam Się co jest nie tak??? Dopiero po chwili patrzę na kompa a tam -5'C i wszystko jasne

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy zimą klimy nie włączam i sporadycznie żeby coś zaparowało.

Parowanie to według mnie wina filtrów pyłkowych. trzeba je na próbę wyjąć i sie okaże.

Dywaniki mam welurowe i nigdy ich nie wyciągam a auto parkuję na dworku pod daszkiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolega kiedyś miał coś uszkodzone w panelu i nie mógł wyłączyc obiegu wewnętrznego i też bardzo zachodziły.

Tak jak koledzy wyżej obstawiam filtry.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swoją drogą to bym chciał sie dowiedzieć który element układu klimatyzacji odpowiada za osuszanie powietrza w aucie???

Nie piszcie tylko , że osuszacz bo on osusza tylko ewentualną wilgoć z czynnika chłodzącego. Nie ma nic wspólnego z powietrzem w aucie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Miałem ten sam problem - zapodałem nowe węglowe filtry pyłkowe i jak ręką odjął...

Poza tym, warto dawac nadmuch tylko na szybę przez pierwsze minuty jazdy, żeby wyrzekać się trybu AUTO.

Opublikowano
Witam ponownie, wracając do mojego problemu, woda faktycznie dostawała sie z pod tapicerki drzwi i dziwne jest to, ze wygłuszenie było wcześniej ruszane, ale to nie z pod niego leciała woda, tylko z jednego z kołków mocujących tapicerkę, teraz pozostaje mi wysuszyć podłogę i parowanie szyb mam z głowy, dzięki za rady i pozdrawiam wszystkich
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dobrze by było,jakbyś wstawił auto do ogrzewanego garażu.A na wykładzinie warto jest rozłożyc gazety,tylko nie ze śliskim papierem,bardzo dobrze i szybko wciągnie ci wode,potem tylko dosuszyc.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Skoro problem rozwiązany, to warto jako podsumowanie dodać, że w zimie mamy do czynienia z dwoma przypadkami:

1. normalne zjawisko parowania szyb (mokre dywaniki, odzież pasażerow, na zewątrz niska temperatura - czyli norma). I tu rady kolegów dot. klimatyzacji, suszenia w garażu etc. się sprawdzają

2. nadmierne parowanie, czasem wręcz uniemożliwiające jazdę, po włączeniu nawiewu znikające z przedniej szyby, często utrzymujące się dalej na tylnych. Tutaj nie ma co usuwać skutków, tylko jak pisałem wczeniej, trzeba znaleźć przyczyny. Szczególnie, jeśli w aucie mamy zmieniane nagłośnienie, dokładany alarm czy odcięcie zapłonu. Czyli wszystko to, co wskazuje na wcześniejszą ingerencję w drzwi (a w szczególności ich uszczelnienia).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.