Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie,

Mam jeszcze jeden problem ze swoją Betunią. Otóż ostatnio zauważyłem że jak dojeżdżam do skrzyżowania np. to gdy wrzucę na "luz" to obroty silnika deliktanie sobie skaczą między 600 a 800 i silnik nie równo pracuje, telepie nim. Po chwili to znika, nie gaśnie, reaguje na gaz, jak przegazuje go tylko ciutke to znika, i ostatnio zauważyłem to częściej, Zaślepiłem EGR, czy to też mogło mieć jakiś wpływ?

Opublikowano

Podepnij pod komputer.

Nie podejrzewam przepływki ani tego że EGR jest zaślepiony. Szybciej obstawiałbym zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej. Możesz spróbować dolać do paliwa środek do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy diesla np firmy STP

Opublikowano
Tego typu wynalazków jestem akurat mega przeciwny, ale to jest tylko moje zdanie. podpięcie do kompa, mozna spróbować

Ja miałem kiedyś sytuację, że nalałem bardzo kiepskiego paliwa do 530d i przestał mi nagle działać wtryskiwacz, zalałem stp choć już byłem gotowy na kosztowną wymianę, o dziwo po przejechaniu kilkuset metrów wtryskiwacz ożył i do tej pory silnik pracuje bez zarzutów.

Opublikowano
Tego typu wynalazków jestem akurat mega przeciwny, ale to jest tylko moje zdanie. podpięcie do kompa, mozna spróbować

To nie Ceramizer czy Moto-Doktor co "buty wiąże i usuwa ciążę" ale sprawdzony środek renomowanej firmy który na pewno nie zaszkodzi - wielu na forum już stosowało i nie spotkałem się z opinią żeby komuś zaszkodził.

Zawsze możesz jechać do pompiarza który zdemontuje nastawnik, rozkręci, przemyje i poskłada do kupy. Oby tylko potem ustawił go wg kompa a nie na "oko". 2 lata temu płaciłem za taką usługę ok 300zł

Opublikowano
Rozumiem, ale TDS na zwykłe wtryski mechaniczne, więc nie są wrażliwe na paliwo. Dziwne objawy, jest też tak że nieraz jak wciskam mocno gaz np na 2 lub 3 to auto sie rozpędza bo rozpędza ale nie przyspiesza tak jak powinno, i zdejmę nogę i jeszcze raz nacisnę gaz i już jest kopyto, i tak od czasu do czasu jest, bo tak to właśnie kopa ma. ale czasami tak jakby coś sie zawieszało albo coś..
Opublikowano
Rozumiem, ale TDS na zwykłe wtryski mechaniczne, więc nie są wrażliwe na paliwo. Dziwne objawy, jest też tak że nieraz jak wciskam mocno gaz np na 2 lub 3 to auto sie rozpędza bo rozpędza ale nie przyspiesza tak jak powinno, i zdejmę nogę i jeszcze raz nacisnę gaz i już jest kopyto, i tak od czasu do czasu jest, bo tak to właśnie kopa ma. ale czasami tak jakby coś sie zawieszało albo coś..

Dobrze rozumiesz.

Odnośnie tych objawów zdecydowanie wina lezy po stronie elektroniki. Ja nadal bym twierdził że to wina nastwnika. Przepływke sprawdzałeś?

Opublikowano
a mnie to zaczyna śmierdzieć wtryskami... kopci na czarno i do za dużo, zatkałem EGR i to też nic nie dało, czasem nierówno chodzi na biegu jałowym po dojaechaniu do skrzyżowania i po przegazowaniu jest wszystko ok, taki objaw jakby się wtrysk zawieszał...
Opublikowano
a mnie to śmierdzi ewidentnie nastawnikiem pompy... objawy dosyć typowe, sam to kiedyś przerabiałem. Możesz spróbować poczyścić nastawnik wg forumowych instrukcji
Opublikowano

kolego wiem że teraz karygodnie się zachowam, ale mogę prosić o podrzucenie tego wątku??

 

a wracając do tego nastawnika, to jego efektami też może być ta nie równa praca na jałowym nieraz?? to głównie jest jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam na luz. bo tak jak caly czas pracuje na jałowym na postoju to nie ma czegoś takiego że nagle nim zatrzepie, to jest tylko po jeździe gdy wrzucam na luz. No i te kłęby czarnego dymu, ja zauważyłem że jak wcisne to przy 2 tyś obr/min już wali dymem i później jeszcze większa chmura w miarę przyspieszania.

Opublikowano
acha no i jak jade np 160 na autostradzie to cały czas kopci na czarno, nie jakoś mega mega bardzo, ale podjechał mi koś pod tyłek i widziałem w światłach że cały czas kopce...
Opublikowano

zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania nastawnika viewtopic.php?f=15&t=44548&start=0&hilit=czyszczenie+nastawnika :search: samo wskakuje :D :D

przeczytaj i stwierdzisz czy dasz radę. To co napisałeś z obrotami to 99% nastawnik, co do kopcenia też może być nastawnik, ale mogą być też wtryski do regeneracji/wymiany. Nie ruszaj jednak wtrysków, najpierw zobacz co z nastawnikiem. Mam to samo już w drugim tds-ie - w pierwszym czyszczenie i ustawienie nastawnika załatwiło sprawę; teraz czas na ojcowe auto...

Opublikowano
no nie powiem dosyć skomplikowana sprawa, szansa na zjebane wydaje mi się jest dosyć spora. tylko czy to moja Pompa, ja mam tdsa z 98r w E39
Opublikowano
Twój nastawnik ma budowę identyczną jak w tym poście co Ci podałem. Zepsuć faktycznie można :norty: ale jak wszystko porządnie przygotujesz to dasz radę....
Opublikowano
pytanie tylko czy gra jest warta świeczki... a czy da się jakoś sprawdzić na kompie albo coś żeby określić czy to aby na pewno ten nastawnik?? żeby tego na darmo nie rozbierać wyczyścić i bez efektów... Bo ja się tego podejmę to nie ma problemu, tylko chodzi o samą potrzebę... :-/
Opublikowano

skoro auto kuleje to chyba warto :D :D

możesz podpiąć pod kompa i sprawdzić wartość dawki i jej stabilność, wtedy będziesz miał 100% pewności co do celowości działań :norty:

Opublikowano

a czy właśnie się ktoś orientuje gdzie mogę to zrobić pożądnie na śląsku w okolicach sosnowca? żeby nie wydać 50zł żeby pan pokasował błedy przez laptopa którego nie umie do końca obsługiwać.

 

Autka właśnie od czasu do czasu takiego przypadku dostaje.

Opublikowano
Są to typowe objawy walniętego nastawnika. Miałem dokładnie to samo oprócz tego kopcenia. Po wymianie nastawnika na regenerowany, a wkońcu nowy bo objawy powróciły, i regulacji zapłonu wszystko działa jak w zegarku, pali lepiej jak benzyniak nic nie telepie. Na kompie jak najbardziej sprawdzisz czy to nastawnik, mi dawka skakała od prawie zera do kilkudziesięciu mg/hub i to w tym czasie występowały drgania. Po dodaniu gazu i dpuszczeniu na chwile sie uspokajało i od nowa telepanie. Ja także podejrzewałem wtryski ale okazało się, że jednak pompa. I do wiadomości właścicieli TDSów nowy nastawnik kosztuje 1300zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.