Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Postanowiłem się podzielić z forumowiczami swoim doświadczeniem.

Otóż czytając wiele mitów mechaników i pseudomechaników na temat wymiany oleju z półsyntetyku na syntetyk postanowiłem wgłębić się w temat i doświadczyć tego na własnej skórze. Bo jak może nagle zacząć lać silnik z każdej strony tylko dlatego że olej jest płynniejszy. Drugim przewodnim motywem dla mnie było ciężkie odpalanie samochodu na zimnym w te lekkie mrozy co teraz były czyli około -3. Nie dość że palił za trzecim przekręceniem rozrusznika to jeszcze ja weim 3-4 sekundy paliła się kontrolka od oleju. Poza tym, BMW nie ma dopuszczenia do stosowania żadnego półsyntetyku, gdyż do sześciocylindrowca sie one nie nadają, mają za słabe właściwości smarne na rozruchu a za dużo do nasmarowania. Więc wymieniem...

 

Półsyntetyk 10W40 LOTOS na 5W40 pełny syntetyk. Przejechałem 2tyś. kilometrów i...

 

- Nigdy nie pożałuje tego co zrobiłem, poprostu ulżyłem swojemu kochanemu autku, pali rano i po przymrozku od strzała za pierwszym rozruchem, lampka gaśnie odrazu, nie zużywa oleju, nie cieknie. I jak dla mnie to wszystkie mity od dziada pradziada że tak sie nie robi bo nie, to jest jedno wielkie g....

 

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem.

 

Posiadam 525 tds 1998r

Opublikowano
Możliwe że to było rozwiązaniem w twoim przypadku, ale w moim poprzednim bimerze E-34 TDS producent nie dopuszcza olejów syntetycznych ale właśnie 10w40. Taki cały czas stosowałem i objawów jak u Ciebie nigdy nie było.
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Już chyba od dwudziestu lat BMW oryginalnie zalewa swoje motory pełnym syntetykiem więc pisanie że w E34 TDS nie był dopuszczony taki olej to bzdura!

Silniki się rozszczelniały a syntetyczny olej może i wypłukiwał nagar ale w fiatach 125p czy polonezach które latały na minerale od nowości - ale mit sie utrzymuje tak samo jak to że nie można mieszać czy zmieniać oleju o tych samych parametrach ale różnych producentów :duh:

Opublikowano
W moim aucie poprzednim gdy go kupiłem był półsyntetyk(Silnik 1.9 tdi), przy pierwszej okazji wymieniłem na pełen syntetyk i nic się złego nie stało. Silnik śmiga do dziś.
Opublikowano

Witam

cały czas zadaję sobie pytanie czy mogę wymienić Castrol 10W 40 Magnatec na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40.

Od dwóch lat podczas wymiany rozmawiam z mechanikami i każdy twierdzi, że lepiej pozostawić taki jak jest czyli 10W40, natomiast na stronie Castrola przy doborze oleju zalecany jest EDGE TURBO DIESEL 5W40.

W tym roku przed wymianą byłem zdecydowany na EDGE 5W40, ale mechanior popukał się w czoło i powiedział, że zdecydowanie odradza, że trzeba wcześniej przepłukać silnik, i potem ewentualnie zalać EDGE, ale mogą wystąpić przecieki.

TDS 525 - silnik M51 przebieg 203 000 km.

Proszę o poradę czy można zmienić bez obaw na EDGE 5W40 i czy muszę płukać silnik?

Dzięki za poradę

Opublikowano

Oooo! Jeszcze jeden mit: płukanie silnika przy zmianie oleju :mrgreen:

Baffo spokojnie możesz zalać ten olej o którym napisałeś. A o przecieki się nie martw - jeśli nie masz ich obecnie to i na nowym oleju ich nie będzie

 

Odnośnie płukanki silnika przypomniała mi się jedna anegdota:

Któregoś razu w warsztacie pojawił się człowiek któremu delikatnie klepały szklanki. Doradzono mu żeby kupił "płukankę do silnika" i wlał przed wymianą oleju a potem zalał jakiś markowy syntetyk. Po około tygodniu klient wpada z piwem i dziękuje za radę bo w innym warsztacie chcieli go skasować za wymiane nowych popychaczy. Na pytanie "jaki olej Pan zalał" on odpowiedział "jeszcze nie zmieniałem oleju! Po co to robić - już tydzień tak jeźdzę i jest wszystko OK!" :mrgreen: :duh:

Oczywiście olej zaraz mu zmieniono. Ale swoją droga płukanka jak widac ma dobre właściwości smarujące :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wycieków z silnika nie naprawia się poprzez zmianę lepkości oleju.

Wogóle tak sie nie naprawia silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ale to temat o MITACH więc podaję tu mity jakie znam.

Właśnie często się słyszy , że jak silnik juz nie za dobrze się trzyma to trzeba zalać gęściejszy olej. To przeważnie w szybkim czasie "dobija" silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja tez mam tdsa i tez jezdzi na 10w40,a teraz moje pytanie czy po zmianie na pelny syntetyk nie zaczna sie tluc szklanki albo cos w ten desen?? z drugiej strony jak robilem u siebie glowice to w silniku na cylindrach jeszcze bylo widac oryginalna choinke po honowaniu a mam 260 000 zrobione i raczej oleju nie ubywa :)
Opublikowano
ja tez mam tdsa i tez jezdzi na 10w40,a teraz moje pytanie czy po zmianie na pelny syntetyk nie zaczna sie tluc szklanki albo cos w ten desen?? z drugiej strony jak robilem u siebie glowice to w silniku na cylindrach jeszcze bylo widac oryginalna choinke po honowaniu a mam 260 000 zrobione i raczej oleju nie ubywa :)

Kolega raczy przeczytać post od początku :wink: Już wszystko zostało napisane a są i wypowiedzi osób które są po takim przejściu

Opublikowano
Rozmawiałem z technikiem z Castrola i on powiedział, że można zmienić olej z magnatec 10w-40 na eddge 5w-40 td. Nic się nie stanie, przecież to tylko wymiana oleju a w dodatku na lepszy.
Opublikowano
Już chyba od dwudziestu lat BMW oryginalnie zalewa swoje motory pełnym syntetykiem więc pisanie że w E34 TDS nie był dopuszczony taki olej to bzdura!

Silniki się rozszczelniały a syntetyczny olej może i wypłukiwał nagar ale w fiatach 125p czy polonezach które latały na minerale od nowości - ale mit sie utrzymuje tak samo jak to że nie można mieszać czy zmieniać oleju o tych samych parametrach ale różnych producentów :duh:

 

To czemu w poradniku Auto Świata dotyczącym naszych bimmerów piszą żeby wlewać 10w40 do TDS E34 ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Już chyba od dwudziestu lat BMW oryginalnie zalewa swoje motory pełnym syntetykiem więc pisanie że w E34 TDS nie był dopuszczony taki olej to bzdura!

Silniki się rozszczelniały a syntetyczny olej może i wypłukiwał nagar ale w fiatach 125p czy polonezach które latały na minerale od nowości - ale mit sie utrzymuje tak samo jak to że nie można mieszać czy zmieniać oleju o tych samych parametrach ale różnych producentów :duh:

 

To czemu w poradniku Auto Świata dotyczącym naszych bimmerów piszą żeby wlewać 10w40 do TDS E34 ?

Dla mnie "Auto Świat" to gazeta tworzona po czesci przez niekompetente osoby. Czemu nie weźmiesz instrukcji obsługi BMW i nie sprawdzisz jaki olej zaleca producent

Opublikowano
Już chyba od dwudziestu lat BMW oryginalnie zalewa swoje motory pełnym syntetykiem więc pisanie że w E34 TDS nie był dopuszczony taki olej to bzdura!

Silniki się rozszczelniały a syntetyczny olej może i wypłukiwał nagar ale w fiatach 125p czy polonezach które latały na minerale od nowości - ale mit sie utrzymuje tak samo jak to że nie można mieszać czy zmieniać oleju o tych samych parametrach ale różnych producentów :duh:

 

To czemu w poradniku Auto Świata dotyczącym naszych bimmerów piszą żeby wlewać 10w40 do TDS E34 ?

Dla mnie "Auto Świat" to gazeta tworzona po czesci przez niekompetente osoby. Czemu nie weźmiesz instrukcji obsługi BMW i nie sprawdzisz jaki olej zaleca producent

 

W sumie to masz racje, różne rzeczy piszą w tych "brukowcach" motoryzacyjnych. :?

 

Ja w każdym bądź razie, od kiedy miałem TDS-a zalewałem 10w40, bo taki też był zalewany przez poprzedniego właściciela i nic się z autem nie działo. Może tylko poza odmą, która żygała w pewnym momencie olejem i syfiło cały dolot ale to z olejem i jego klasą ma mało wspólnego.

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Witam

cały czas zadaję sobie pytanie czy mogę wymienić Castrol 10W 40 Magnatec na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40.

Od dwóch lat podczas wymiany rozmawiam z mechanikami i każdy twierdzi, że lepiej pozostawić taki jak jest czyli 10W40, natomiast na stronie Castrola przy doborze oleju zalecany jest EDGE TURBO DIESEL 5W40.

W tym roku przed wymianą byłem zdecydowany na EDGE 5W40, ale mechanior popukał się w czoło i powiedział, że zdecydowanie odradza, że trzeba wcześniej przepłukać silnik, i potem ewentualnie zalać EDGE, ale mogą wystąpić przecieki.

TDS 525 - silnik M51 przebieg 203 000 km.

Proszę o poradę czy można zmienić bez obaw na EDGE 5W40 i czy muszę płukać silnik?

Dzięki za poradę

 

... zrobiłem to - wymieniłem Magnatec 10W-40 na EDGE 5W-40 czy dobrze zrobiłem??? czas zweryfikuje... :think:

...podczas wymiany mechanik uśmiechał się z przekąsem i mówił, abym tego nie robił, że źle się to skończy dla silnika, etc.

Nie wiem skąd bierze się opinia, że silniki >100 000 (zwłaszcza diesel) należy zalewać 10W-X (nawet przez ekspertów Auto Świat) podczas gdy:

Castrol zaleca dla silnika TDS M51 >100 000 km EDGE 5W-40

Valvoline - Syn Pover XL-III 5W-30, lub MST 5W-30, lub MXL 0W-30

 

No i NAJWAŻNIEJSZE jeżeli był 10W-40 to w żadnym wypadku nie można przejść na 5W-40!!!!!!

Mit czy Prawda???

 

Moje pierwsze spostrzeżenia po wymianie:

- podczas pierwszych chwil po rozruchu silnik ciszej chodzi (nie słychać metalicznych stuków zwłaszcza teraz w niskich temperaturach)

- wydaje mi się, że jest łatwiejszy rozruch (zapala od strzału przy -13st.C)

- lampka ciśnienia oleju gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika (przed wymianą po 1-2 sek).

nie wiem jak będzie w lecie przy +30st.C czy olej nie będzie zbyt rzadki i pompa nie będzie w stanie uzyskać odpowiedniego ciśnienia :mlotek:,a lampka będzie sobie mrugać lub cały czas świecić. :cry2: Pożyjemy zobaczymy...

Pozdrawiam

Opublikowano
... zrobiłem to - wymieniłem Magnatec 10W-40 na EDGE 5W-40 czy dobrze zrobiłem??? czas zweryfikuje... :think:

...podczas wymiany mechanik uśmiechał się z przekąsem i mówił, abym tego nie robił, że źle się to skończy dla silnika, etc.

Nie dygaj! Nic złego się nie stanie :cool2:

Mechanik który się na czymś nie zna woli się asekurować bo nie chce brać na siebie odpowiedzialności.

A swoją drogą przy "mitach o olejach" dobrze byłoby poruszyć "mit delikatnego docierania silnika" :norty:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie.

 

Jestem przed zmianą oleju w mojej Buni (e34 525 TDS 1994). Wcześniej nie wiem co było, ale chyba Castrol, ja zalałem też półsyntetyk Castrol Magnetic 10W40, ale teraz zastanawiam się nad inną opcją "obalenia mitu". ;] Jako że silnik nie ma żadnych wycieków i oprócz nastawnika pompy :D sprawuje się bardzo dobrze, pali zimą, planuję zmienić olej na syntetyk. Tyle się naczytałem, że teraz chciałbym przetestować sam co i jak się będzie działo. Silniczek ma oryginalnie 235tyś, jedynie nieco wziął mi oleju od ostatniej wymiany, ale raz że mechanik wlał mi 'na styk' (czytaj: idealnie pomiędzy min a max na bagnecie), nie widać wycieków na bloku, nie patrzałem na EGR ale myślę, że taka minimalna ilość nie jest problemem przy tym silniku (zbliża się 12tyś na oleju, a ja wlałem ja wiem, z 250ml profilaktycznie, że teraz jest trochę więcej niż połowa na bagnecie).

 

Jako że olej zaraz wymieniam, pokusiłem się wlać środek STP do oleju (ot ciekawość). Jeżdżę z nim już ok. tysiąca km i nic się nie dzieje (ale zaczął więcej dymić). Chciałbym zrobić mu płukankę, zdjąć miskę i wygrzebać ten szlam, nowa uszczelka miski i zalać nowy olej pełny syntetyk, jakiś 5W40. Co polecacie, jaka płukanka, jaki olej? Generalnie zastanawiałem się czy 5W czy 0W oraz czy pozostać przy lepkości 40 czy np. 50 lub 60? Nie jeżdżę bardzo dużo, raczej miasto i trasy ok 100km.

 

Dopiero zauważyłem, że jestem w dziale e39...ale temat akurat pasuje, a nie chcę zakładać nowego - mam nadzieję że moderatorzy nie dadzą mi po ***. ;] Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano
ja zmienilem olej zaraz po zakupie auta z pol syntetyka na pelny syntetyk.pytam sie poprzedniego wlasciciela co za tepy czlowiek zalewa bete 3.0 diesla pol syntetykiem.tak mu doradzili na warsztacie ze jak nie wie jaki byl poprzednio olej to lepiej zalac pol .jezdze jusz 1.5 roku na pelnym i widze tylko pozytywy
Opublikowano

u mnie sytuacja jest nastepujaca. po kupnie autka musialem sie bawic w naprawe vanosa po tym jak mechnior otworzyl oboduwe gorna okazalo sie ze na calej jest poprzyklejany jakby piasek z oleju, stwierdzil ze jest to wina oleju ktory ktos tu wczesnie wlal. wymienilem na polsyntetyk no bo.... no wlasnie stwierdzil ze syntetyk to absolutnie nie. spytalem o czysczenie stwierdzil ze tez nie ma sensu bo jest mozliwosc zatkania (nie pamietam dokladnie) ale chyba panewek wiec lepiej zalac polsyntetykiem kotry nie ma takich wartosci czyszczacych jak syntetyk. drugi bardziej w temacie mechanik powiedzial mi ze to bzdura i zeby nastepnym razem na pewno przed zalaniem nowego oleju zrobic czyszczenie. co wy o tym myslicie? bo z tego co czytam to czysczenie nie zaszkodzi a syntetyk to mus

 

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.