Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam - drażę te temat już kilka miesiecy z tą pompą wtryskową , mechanik który mi to robił dopiero teraz sie przyznał że włożył mi pompę bez klina ,twierdzi że w silniku na kole nie było wyciecia na klinek czy jest to możliwe ( nie mogę utawić początku wtrysku) cały czas mina wolnej jezdzie autko wchodzi w tryb awaryjny jak sądzicie czy zapłon jest opuzniony czy przyspieszony -

 

-- --- kilka stopni ale w którą stronę :duh: :duh:

opuzniony :arrow: opozniony

Opublikowano

Bez podpięcia kompa nikt tu chyba na tym forum nie trafi jaki masz naprawdę zapłon a dokładnie to ustawiany jest po montażu pompy wtryskowej kąt wtrysku.

Chyba jedyna dobra rada abyś nie wydal worka pieniędzy na eksperymenty co przy pompie wtryskowej szczególnie vp44 jest w zasadzie nie dopuszczalne jest znalezienie fachowca lub ustawienie katu wtrysku w ASO nie jest to aż tak dużym wydatkiem, a gwarancje masz w zasadzie pewna ze będzie wszystko dobrze.

Nie jestem strasznym zwolennikiem napraw w ASO ale w kwestii pompy i układu zasilania to warto wydać kasę bo robić to kilka razy u jakiegoś "fachowca" to czasem przepłaci się wielokrotnie niż w ASO,

Powodzenia

Opublikowano
witam - drażę te temat już kilka miesiecy z tą pompą wtryskową , mechanik który mi to robił dopiero teraz sie przyznał że włożył mi pompę bez klina ,twierdzi że w silniku na kole nie było wyciecia na klinek czy jest to możliwe ( nie mogę utawić początku wtrysku) cały czas mina wolnej jezdzie autko wchodzi w tryb awaryjny jak sądzicie czy zapłon jest opuzniony czy przyspieszony -

 

-- --- kilka stopni ale w którą stronę :duh: :duh:

 

A jak chcesz zmienic ten kat wtrysku? Jesli wszystko byloby polaczone na 'sztywno' - na klin, to zadna zmiana nie bylaby mozliwa. Mechanik dobrze ci powiedzial, na walku pompy jest wyciecie na klin ale w kole zebatym juz nie, jest za to stozek, zarowno na walku jak i w kole zebatym i to on zapewnia 'sztywne' polaczenie po odpowiednim dokreceniu nakretki. Ale lepiej zmien tego mechanika bo najwyrazniej nie bardzo wie jak prawidlowo ustawic pompe w M47.

 

Jak czujesz sie na silach to mozesz sprobowac zrobic to sam, w TIS'ie jest instrukcja jak co robic, no i przyda sie tez DIS. W wielkim skrocie to najpierw musisz sprawdzic czy wartosc wybita na pompie odpowiada tej zmierzonej czujnikiem zegarowym. ASO uzwya specjalnego narzedzia do tego, ale czujnik z cienka koncowka tez moze byc. Na walku pompy jest takie podciecie, glebokosc ktorego zmienia sie wraz z obrotem walka. Pompa jest ustawiona dobrze gdy glebokosc zmiezona czujnikiem (cylinder 1 w GMP) odpowiada tej wybitej na pompie, np. 0.81. Jesli nie jest, to trzeba oddzielic kolko z walka pompy tak aby mozna bylo obrocic walek pompy niezaleznie od lancucha i reszty. Tutaj znowu aso uzywa specjalnego sciagacza, ktorym mozna 'oddzilic' kolko zebate od walka bez wyciagania pompy.

Jesli zdecydujesz sie robic to samemu to najpierw dobrze przestudiuj instrukcje w TIS'e bo latwo cos zepsuc a naprawa moze byc kosztowna.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam jeszcze pytnaie odnośnie zaworu na pompie wtryskowej

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/1998/september/browse/fuel_preparation_system/nozzles_pipes_of_fuel_injection_system/

nr 16 na rysunku.

 

Kto wie jak powinien pracować ? Mam problem z zapowietrzjącym się układem wtryskowym i podejzewam ten wasnie zaworek. Jaka jest zasada jego działania. Z góry dzeki za odp.

Opublikowano
akurat przerobiłem temat pompy a komp pokazał awarię zaworu odcinaj,acego a skończyło się na wymianie pompy wtr każda pompa nowa jak i regenerowan a powinna być ustawiona i zblokowana śrubą itak powinna być założona . mnie spece wycenili naprawę na około 2800 i dlatego trochę jestem zdżiwiony że podajecie kwoty w miarę przystępnea nawet kiedyś wyczytałem na forum że ktoś miał pompę poregeneracji za około 850 zeta :shock:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.