Skocz do zawartości

czy po odpiecu silnika krokowego silnik powinien pracować?


barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaszła taka sytuacja ze obroty biegu jałowego zatrzymały mi sie prowie na 2 tys. lub skacza od tys do 2 tys. po odpieciu zasilania silnika krokowego obroty prawiłowe bez wahania ale po przygazówce troche zanisko spadają. I w zasadzie moje pytanie czy po odpieciu zasilania silnika krokowego silnik powienien pracowac na biegu jałowym czy powinien zgasnać?? bo przecież silnik krokowy bez zasilania jest zamknięty????

ta sytuacja zaszła po pierwszym wystrzale gazowym spowodowanym niestrzelnym gwizdkiem, ktory z reszta wyleciał i musiałem zakleić kolektor taśmą az do momętu kupienia nowej gumki pod gwizdek (stara była pęknięta). Czy po wytrzale może silnik krokowy ulec zniszczeniu???? bo wczesniej działał bez zarzurów????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jedno pytanie sobie juz prawie odpowiedziałem bo trzymam ten silniczek krokowy w ręku, i w pozycji beznapięciowej, jest lekka szparka także silnik chyba powinien pracować po odłaczeniu wtyczki od silnika krokowego. Ale jak tak sie patrze na ten silniczek to zastanawiam sie jak on działa bo ma tylko dwa piny, czyli moze byc zasilany lub nie i nic wiecej, i teraz jak on reguluje???? to nie jest typowy silnik krokowy tylko zwykły silnik. Wrzu ce go do benzyny ekstrakcyjnej, ale narazie jej nie mam to pewnie w poniedzialek go wyczyszcza bo troche brudu ma,ale lekko chodzi. Czym jescze mozna go czyścic, mozna zwykłym ropuszczalnikiem????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze, ale nie musi - w kazdym razie jakosc regulacji biegu jalowego

moze byc uposledzona i to zarowno na plus (za wysokie obroty) jak

i na minus (zbyt niskie, gasniecie, szarpanie). Zaleznie od warunkow,

temperatury, obciazenia alternatora, klimatyzacji etc.

 

Krokowy dostaje pojedyncze, krotkie impulsy ktore powoduja przesuwanie

sie klapki o jeden stopien w strone otwarcia lub zamkniecia, po ustawieniu

pozycji zasilanie silnika krokowego natychmiast ustaje.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze, ale nie musi - w kazdym razie jakosc regulacji biegu jalowego

moze byc uposledzona i to zarowno na plus (za wysokie obroty) jak

i na minus (zbyt niskie, gasniecie, szarpanie). Zaleznie od warunkow,

temperatury, obciazenia alternatora, klimatyzacji etc.

 

Krokowy dostaje pojedyncze, krotkie impulsy ktore powoduja przesuwanie

sie klapki o jeden stopien w strone otwarcia lub zamkniecia, po ustawieniu

pozycji zasilanie silnika krokowego natychmiast ustaje.

 

skoro po ustawieniu pozycji zasilanie silnika krokowego natychmiast ustaje to znaczy że natychmiast wraca do pozycji beznapięciowej, czyli lekko uchylonej (sprężyna). Z tego wniosek że przynajmniej na biegu jałowym silnik musi nostop dostawać impulsy, obojętnie czy silnik pracuje równo bez zmian obiążenia (klima itp) czy ze zmiennym obciążeniem. Chciałbym go sprawdzić jak mam go juz w ręku ale nie wiem gdzie plus a gdzie minus. Zakładając że trafie to po podaniu napięcia 12V silnik powinien sie otworzyć na maxa.

Następna sprawa może nieco inna niz w temacie to to że przy okazji oglądałem swoją przepływke, i nie widziałem tam żadnego cieniutkiego drucika tylko dwie blaszki jedna po drugiej ustawione tak zeby stawiały jaknajmniejszy oprór przelatujacemu powietrzu. Spisałem nawet numer i jeżeli ktos może potwierdzić typ takiegj przepływki czy ma mieć druciki czy nie, bo wszystkie ktore do tej pory widziałem to miały, jednak całkiem inaczej wyglądały na zewnątrz, może to taki typ????? Oto numer Siemens 5WK9 007 (w kółeczku BMW) 1730 033, i jeszce jakis numer pod spodem 329203.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuce go do benzyny ekstrakcyjnej, ale narazie jej nie mam to pewnie w poniedzialek go wyczyszcza bo troche brudu ma,ale lekko chodzi. Czym jescze mozna go czyścic, mozna zwykłym ropuszczalnikiem????

 

Ja swój wyczyściłem preparatem podobnym do WD 40, solidnie spryskując, a następnie wycierając nadmiar olejku, ale chłopaki w innym poście mnie skrytykowali, że WD 40 sie do tego nie nadaje, nie wiem, u mnie wszystko ok. Są też specjalne preparaty do czyszczenia właśnie takich rzeczy, np WURTH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moe głupie pytanie jesli chodzi o przepływeke to jest to pierwsze za filtrem powietrza?Jak tak to sa tam 4 albo 2 druciki-w przypadku boscha

 

tak to przepływka, a ma może taką jak ja mam siemensa, i może potwierdzić czy maja tam być druciki czy nie, bo po odłączeniu przepływki ewidentnie zmienia sie praca na niewłaściwą, po podłaczeniu wraca do normy, a jednak nie wiedze tam zadnych przewodów (drucików) a nawet gdyby były urwane to było by je przecież widać, także może ten typ przepływki tak ma????

 

I pyatnie dla wtajemniczonych czy silnik korkowy bierze impulsy na podstawie obrotów silnika, czy jescze może bierze wartości z przepływki, ale niby po co? Ktos wie?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pyatnie dla wtajemniczonych czy silnik korkowy bierze impulsy na podstawie obrotów silnika, czy jescze może bierze wartości z przepływki, ale niby po co? Ktos wie?

 

Silnik krokowy służy tylko do regulacji poziomu obrotów jałowych i podtrzymania obrotów. Impulsy dostaje ze sterownika, a sterownik reaguje "na wszystko". Jednak w przypadku silnika krokowego przypuszczam, że istotne są tylko obroty (impulsy z koła na wale) i temperatura (korekcja na "ssanie").

Podstrzymanie obrotów to dosłowne podtrzymanie chwilowe obrotów po puszeniu pedału gazu, na przykład przy zmianie biegów.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik krokowy wyczyszczony i pracuje elegancko, obroty równe nie ma wahań, gwizdek wymieniony, teraz tylko wyczaić która cewka ma przebicia lub uloty, bo czasami jak odpale silnik to pracuje jakby na pieciu cylindrach, po przygazówce raz wchodzi super na 6 garów a czasami tak jakby nedopalał, ale nie jest to typowa praca na 5 cylindrach tylko jakby niedopalanie na jednym co tez pewnie ujawnia sie lekkim szarpaniem w granicach 2 tys obr/min. jak dojde czy to rzeczywiscie cewka jest za to odpowiedzialna to dam znać. Dzisiaj wymieniłem świece na 16VL i obserwuje, tazke świece wykluczam, silnik krokowy takze bo oki, i przepływka tez skoro równo pracuje na biegu jałowym, czyli zostaja cewki.

 

A i dodam ze jak jest zimny i pracuje na benzynie i gwałtownie wcisne gaz to czasami puknie w kolektor,

pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.