Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam skromny (mam nadzieję) problem...Gdy auto jest naprawdę rozgrzane (po np. 100km jazdy) gdy zatrzymam się gdzieś na trasie na dłuzej (np. jakiś korek) wskazówka po jakimś czasie dobiega czerwonegop pola i gdybym nie włączył niestety ogrzewania to pewnie dobiła by maxa... :(

Pytanie: co radzicie? czy jest jakaś metoda na sprawdzenie we własnym zakresie wisco i termostatu przed ich wymianą ?

pzdr

Opublikowano
popatrz na tamat jest mój pod spodem jak sprawdzić wisco jest tam dużo na temat temperatury.Nara

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano

Witam

Nie chce rozpoczynać nowego wątku - podepnę sie pod ten...

Pytanie:

Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie określić czy wymiana wisco we własnym zakresie jest możliwa oczywiście z pozytywnym rezultatem..... :D ...czy odradzacie grzebac samemu?

pzdr i dzięki

Opublikowano

potrzeby jest klucz 32 i mlotek! zakladasz klucz na srube i uzezasz mlotkiem w klucz z lewej --> strony stojac przed autem czasami musisz poswiecic troche czasu zanim sruba pusci ale napewno sie uda za ktoryms razem. :roll2:

Bez problemu poradzi sobie kazdy kto ma w/w narzedzia :mrgreen: (klucz i mlotek) i checi!

pozdr

Opublikowano
Witam

Nie chce rozpoczynać nowego wątku - podepnę sie pod ten...

Pytanie:

Czy ktoś potrafi mi jednoznacznie określić czy wymiana wisco we własnym zakresie jest możliwa oczywiście z pozytywnym rezultatem..... :D ...czy odradzacie grzebac samemu?

pzdr i dzięki

Witam

Zakladam,ze masz dwie rece :D i nie szkodzi,ze jedna jest lewa :D

Wymiana wisca to jedna a najprostszych czynnosci jesli chodzi o BMW

Przynajmniej ja tak uwazam.klucz 32 i odwrotny gwint no i mlotek.

Trzymaj w pionie /nowe /i po zalozeni odczekaj ze 3 godziny.

pozdtawiam

A ten mlotek po to mzeby uderzyc w klucz i nie trzymaj walka pompy!

Opublikowano

OK dzięki panowie :D ....

czyli kolejność jet taka: odkręcam kluczem 32 zlazi wentylek i wisco..potem z wentylka odkręcam wisco tak?

pzdr :)

Opublikowano

Czytałem jeden i drugi wątek i na to wygląda że też mi wisco poszło.

Postoje na wolnych to dochodzi do połowy, jakiś czas stoi na połowie i rusza na w prawo... i tak do czerwonego pola. jak włączę w środku dmuchawe to da sie go ostudzić... ale w te upały to nie zbyt komfortowe. Jak rusze z miejsca i ujade z 300m temp. wraca na środek.

Już nowe wisco zamówione. Na allegro Pan z Warszawy ma po 165.

Opublikowano

witam

"Postoje na wolnych to dochodzi do połowy, jakiś czas stoi na połowie i rusza na w prawo"......

dojść do połowy to musi normalnie- to jest standard nie musisz stać na jałowym - u mnie po przejechaniu około 2km mam już połowę na wskażniku temperatury i tak się trzyma....no chyba że jest inaczej...(patrz wyżej)....czy aby jesteś pewien że to wisco?...a jak termostat?

pzdr

Opublikowano

Połowa to temperatura nominalna, czyli taka na jakiej powinno być przez cały czas, to już się doczytałem :)

To jest tak że do połowy dochodzi szybko, czyli wygląda na to że jest mały układ chłodzenia, po dojściu do połowy na jakiś czas się zatrzymuje i stoi... czyli wygląda na to że termostat przełącza na duży układ, czyli teoretycznie termostat działa.

Po dłuższym czasie wskazówka rusza na prawo. Sugerowało by to na wiskoze gdyż w tym przypadku wiatrak powinien zacząć na chwilę się szybciej kręcić... patrzyłem i jak na oko kręci się tak samo przez cały czas, nie ważne czy zimny czy gorący.

Mam nadzieję że to dobry tok rozumowania, jeżeli nie, niech ktoś mnie poprawi :)

Opublikowano

Dodam jeszcze kilka wskazówek przy demontażu viscozy.

 

Zeby sprawnie wszystko poszło, jeśli macie tunel od chłodnicy to go ściągamy.

Odkręcamy visco kluczem 32 pomagając sobie młotkiem, pamiętając że jest lewy gwint.

Oczywiście odkręcamy visko wraz z wentylatorem, ten demontujemy odkrecając 4 śruby kluczem imbusowym (sześcikotnym).

Na nowe visco przykręcamy wentylator i montujemy całość do wałka.

 

Proste i skuteczne.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

Dzięki, będę pewnie to jutro jakoś robił..

A wiesz może coś więcej na temat zdjęcia tej duzej plastikowej osłony wentylatora? czy są jakieś myki z tym czy robi się to w miare po ludzku?

Opublikowano
Dzięki, będę pewnie to jutro jakoś robił..

A wiesz może coś więcej na temat zdjęcia tej duzej plastikowej osłony wentylatora? czy są jakieś myki z tym czy robi się to w miare po ludzku?

 

Osłona trzyma się na dwóch jakby to powiedzieć plasykowych zaciskach u góry które zanim wyciągniesz trzeba wysunąć ich środkowy rdzeń (śrubokrętem). Osłone wysuwasz do góry i masz wszystko na widoku.

Nie powinno ci z tym zejśc więcej niż 10 min.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

witka....

lewy gwint- czyli krótko mówiąc odkręcamy w prawo czyż nie?....dla świętego spokoju pytam żebym zabardzo się nie wkurzał .... :roll2: :D

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam wentylator lepiej odkręcić jak jeszcze wisco jest przykręcone, niż potem na stole mocować się z imbusami i trzymać wentylator za łopatki. Druga sprawa to bezpieczniej odkręcać wisco bez wentylatora bo jak klucz odleci przy 'waleniu' młotkiem to nie uszkodzi łopatek. /lepiej dmuchać na zimne ;) /
Opublikowano

Chłopaki, dzięki za pomoc, wymieniłem dziś wiskozę, to była przyczyna przegrzewania.

Robiłem wszystko w/g Waszych wskazówek i poszło jak po maśle ;)

Od siebie dodam że klucz 32 nie należy do defaultowych i warto przed wymianą sprawdzić czy się takowy posiada w swoim warsztaciku. Ja nie miałem, na szczęście sąsiad miał :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.