Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Wczoraj chciałem skasować sobie klocki hamulcowe tył ,miałem jeszcze 900km do wymiany Włożyłem nowe klocki czujnik nie został uszkodzony stan jak nowy zabrałem sie do kasowania i wyskoczył mi komunikat na czerwono serwis i auto na podnośniku natomiast przebieg wskoczył na -25 000 Próbowałem kilkukrotnego kasowania i nic nie pomaga Nie wiem co się stało może ktoś ma jakiś pomysł może ma to związek z hamulcem ręcznym ? może trzeba dłużej przytrzymać jakiś przycisk Proszę o podpowiedź
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wymień kabelek

 

coś w nim musi być głebiej, bo u mnie było to samo :-) kabelek 'lajk niu' i -15.000km po resecie

wymiana kabelka i.... +50.000

czyli mimo ze wyglądał, to nie robił dobrze

Opublikowano
ja mialem to samo, tylko ze przy wymianie klockow zmienilem tez czujnik. nie moglem skasowac, zostawilem samochod na noc i gdy sprobowalem na nastepny dzien to sie powiodlo... nie wiem dlaczego ale znalazlem na forum ze jakis koles sprobowal wypiac i spowrotem wpiac czujnik i wtedy tez skasowal.
Opublikowano
wymienić czujnik, ew spróbowac odpiąć aku na jakiś czas

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Miałem podobny problem przy ostatniej wymianie chyba we wrześniu.

 

Wymieniłem klocki z tyłu - koleś powiedział, że na 100% czujnik jest jeszcze sprawny i nie trzeba wymieniać. Oczywiście po operacji, okazało się, że komputer wali dwoma błędami cały czas - serwisowym, że klocki do wymiany i chyba z czujnika - że trzeba wymienić natychmiast. Koleś z serwisu (nie ASO) rozłożył ręce i powiedział, że nie ma jak tego skasować. Skończyło się na tym, że musiałem pojechać do serwisu Boscha, gdzie za "drobną" opłatę chyba 500 zł wymieniono mi czujnik i skasowano błędy w komputerze. Efekt był taki, że mimo oczywistej oszczędności na usłudze i częściach, zapłaciłem tyle samo ile bym zapłacił w ASO, nie mówiąc już o straconym czasie...

 

Kal

Opublikowano

współczuje

 

kabelek kosztuje w aso 95zł

a kasuje się to palcem, lewej ręki, trwa 30 sekund

i jesli jest wszystko ok z resztą instalacji to jest spokój

 

 

czerwony alert ze trzeba natychmiast jechac do aso i klocki wymieniać to odczujnikowe, po wymianie czujki i kasowaniu w menu serwisowym znika

przerabiałem to na przednich i tylnych hamulcach u siebie

Opublikowano

Wiesz jak może być sprawny stary czujnik jak to się wyciera razem w postępie z klockami hamulcowymi więc tylko ignorat może opowiadać ze czujnki hamulców w e60 sie nadaja do powtórnego użycia.Kupuje sie nowe klocki i czujnik zmienia kasuje inspekcje i po sprawie.

hej

Opublikowano

widziales go na oczy ? ;-)

 

ktorą częscią sie wyciera ?

tam sie nic z zewnątrz nie wyciera :-) to jakas bardziej skomplikowana konstrukcja :-)

Opublikowano

hmm....

 

jakoś mu nie wierze :-)

tam nie ma się co ścierać, tam musi być jakiś inny sposób 'starzenia się' czujnika, ale nie ścieranie.

Opublikowano

Ten temat wraca jak bumerang. Czujnik się zużywa razem z klockami i ZAWSZE z wymiana klocków trzeba go wymienić. Jak "mechanik" mówi inaczej to trzeba zmienić wraz z czujnikiem mechanika. Z zużyciem klocków zmienia się oporność czujnika i w ten oto prosty sposób komputer oblicz ile jeszcze można przejechać na klockach. Po wymianie niczego nie trzeba kasować. Po przejechaniu kilku kilometrów komunikat sam znika i pojawia się informacja o ilości km do następnej wymiany.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Poprę Kolegów mówiących, iż czujnik zużywa się razem z klockami. Opieram się na tym co powiedzieli w ASO - cena czujnika zaiste 95pln.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

nikt nie neguje że się nie zużywa :-)

 

mnie tylko ciekawi w jaki sposób się to zuzywanie odbywa :-) najbliższe jest to co pisze mariusz - ze zmienia się oporność kabelka.

bo napewno nic się nie wyciera razem z klockiem w czasie pracy :-)

Opublikowano
Poprę Kolegów mówiących, iż czujnik zużywa się razem z klockami. Opieram się na tym co powiedzieli w ASO - cena czujnika zaiste 95pln.

 

Cena w ASO 95zł, a w sklepie np. internetowym 48zł...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale te za 48 zł to nie oryginał :-)

bywają tez taniej

 

oryginał, nie oryginał. Co to w dzisiejszych czasach jest ten oryginał trudno powiedzieć :)

Ja wymieniałem u siebie klocki z tyłu i oglądałem tzw. nieoryginalny czujnik poza sklepem ASO był on firmy ate. NIe zdecydowałem się na niego bo wcześniej też miałem takiego oszczędnego mechanika, który czujnika nie wymienił i miałem problemy ze skasowaniem kompa. Ostatecznie skończyło się na wizycie w ASO za 500 zł. Więc wszystkie oszczędności poszły w las. Ale nie o tym. Więc kierując się najwyższą ostrożnościa pomyślałem, że muszę kupić czujnik w ASO. Koszt 99 zł brutto. Po otwarciu opakowania mogłem przeczytać na przewodzie, że został wyprodukowany przez ate. Ot taka historia jakich wiele. :cry2:

Opublikowano

a jak wyjmiesz klocki z pudełka to masz na nich też napisane kto produkował

 

tylko jak weźmiesz z półki klocki stricte tej firmy, niby te same co te w pudełku tylko bez kartonika bmw, i sie okazuje że są róznice...

 

i bądź tu mądry teraz :-)

Opublikowano
podczas wymiany łożyska piasty w tylnym prawym kole mechanik zdemontował hamulce (tarcza i klocki) widzialem czujnik z którego wystawały dwa kabelki w czesci, która sie wtyka w klocek. Widac było, ze coś tam sie wytarło i dlatego te dwa druciki wystawały. Komputer pokazywał prawidłowe zużycie klocków, zostało jeszcze wtedy jakieś 15 kkm.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem z tymi czujnikami to jest tak, że do pewnego momentu faktycznie nic się nie przyciera i być może komputer poprzez zmianę oporu elektrycznego czujnika oblicza zużycie. Jednak moim zdaniem jest też drugi etap zużycia tego czujnika i dotyczy on momentu kiedy klocka jest już naprawdę mało. Wtedy dochodzi do ścierania się elementu wykonanego z materiału plastikopodobnego. Ten element o którym piszę w moim aucie zakłada się na wcisk na klocek. JEst on tak umieszczony że przy dużym zużyciu klocka zaczyna ocierać o tarczę. Więc gdy zetrze się odpowiedniu mocno komp. podaje info o konieczności szybiej zmiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.