Skocz do zawartości

[E87] świst turbiny,...


gotronk

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak w temacie od mniej więcej 2000 do 2700 turbina mi świszczy ,co to może być?, dodam że nie zawsze, raz jest ten świst a raz go nie ma i nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny (przeważnie jak jest ciepły), o turbo dbam ale ten świst mnie przeraża autko nawet nie ma 50 k :| jeżeli ktoś zna dobrych fachowców i warsztaty w Warszawie i okolicach będę wdzięczny za podanie info, muszę koniecznie to zdiagnozować.

 

Dziękuje za wszelkie odp

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świst nie zawsze musi oznaczać, że ciś sie stało z turbiną. może masz gdzieś jakieś małe rozszczelnienie na rurach od turbo do intercoolera i do silnika

druga rzecz jest taka, że tak musi być, ponieważ turbina rozkręca się do nieprawdopodobnych prędkości nawet i 20.000 obr/min!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina kręci sie nawet po kilkadziesiąt tysięcy do kilkuset tysięcy razy na minutę (w zależności od tego w czym jest zamontowana :lol: )

 

Świst jest jak najbardziej normalnym objawem, martwiłbym sie gdyby go nie było. A to,że raz go słyszysz a raz nie może wynikać,że przejeżdżasz np wąską ulicą i dokłądnie słyszysz turbine bo jej odgłos odbija się od np krzaków czy budynków a innym razem w innych warunkach nie jestes w stanie usłyszeć.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że turbina powinna sobie gwizdać i tak właśnie robiła dało się to ładnie słyszeć jadać między blokami np, ale to już jest świst i to tylko przy takich obrotach 2000-2700 chyba upatruję jakieś rozszczelnienie- "małe rozszczelnienie na rurach od turbo do intercoolera i do silnika" i teraz pytanie, jak to sprawdzić?, wolę dmuchać na zimne i ewentualne usterki usuwać przed jakaś większą awarią

 

 

btw Hipo ładną masz tę fotke swojej "sieczkarni" w sephi normalnie tylko na okładke jakiegoś magazynu albo pomniejszyć i do portfela :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko jest zdjagnozować rozszczelnienie, gdyż turbo musi wkręcać się na obroty pod obciążeniem. wczoraj zmieniałem płyn w chłodnicy i mechanik troche gazował i jednak widać było jak wąż od intercoolera "puchł" czyli było w nim ciśnienie.

proponuję wsadzić kogoś do auta i niech z wyczuciem gazuje a druga osoba niech szczegółowo ogląda łączenia przy rurach.

PS

w volvo v50 mojego brata kamień udeżył w intercooler i zrobił mini dziurke, z której niemiłośiernie gwizdało - tam intercooler jest umieszczony tak jak u nas

widzę, że jesteś z Warszawy - ja mieszkam na kabatach możemy się spotkać i coś wymyślić :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i sie zaczyna... ma gwizdać, czy nie?

odpowiedź jest prosta - jak ma moc, wgręca się bez problemu, nie kopci na czarno TO nic nie robić i jeździć.

 

Turbo osiąga bardzo wysokie obroty i w pewnym zakresie może być delikatnie słyszalna - delikatny świst. Nie może być mowy o jakimś wyciu bądź warczeniu wtedy to już naprawde jest error, ale delikatny świst jest dopuszczalny. Mam 4 auto w TD i każde na swój sposób świszczało. Równiez warto sprawdzić układ dolotowy - szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się wsłucham w swoją ale jak do tej pory albo nie zwracałem na to uwagi a raczej staram się zwykle wsłuchac w pracę zawieszenia, silnika itp. albo poprostu u mnie turbina pracuje na tyle cicho ze jej nie słyszę, jeździłem ostatnio Fiatem Fiorino i tam turbinke słyszałem (apropo`s Fiorino w 1.3 multijet to niezły narwaniec).

I jeszcze jedno, fota hipo wyszła "zaje.....e, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa,że tak jak w 118d sprzec liftu ładnie słychac turbine to w 118d po lifcie faktycznie jest trudno słyszalna. Trzeba się wsłuchać :D I nawet jak się słyszy to nie jest to taki dźwięk jak w poprzednim modelu.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej 118 prace turbiny slysze tylko i wylacznie na zimnym silniku i najwyrazniej przy niskich temperaturach. W lecie tego nie obserwowalem. Podczas jazdy po ruszeniu (poza praca na jedynce na zimnym silniku) w kabinie wogole nie slychac ze jest turbina.

 

czy ktos wie ile kosztuje nowa turbina do 118D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zaczęło nagle świszczeć i okazało się że to łożysko z alternatora to tylne które słychać tylko pod obciążeniem co dziwne też wydawało mi się że to turbina ale diagnostyka GTI + smarowanie turbiny potwierdziły łożysko :mad2: w środę oddaje do regeneracji alternator (kompleksowo 300zł) bo nówka ponad 2 tys kosztuje i zobaczymy czy z tym łożyskiem to prawda :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mi zaczęło nagle świszczeć i okazało się że to łożysko z alternatora to tylne które słychać tylko pod obciążeniem co dziwne też wydawało mi się że to turbina ale diagnostyka GTI + smarowanie turbiny potwierdziły łożysko :mad2: w środę oddaje do regeneracji alternator (kompleksowo 300zł) bo nówka ponad 2 tys kosztuje i zobaczymy czy z tym łożyskiem to prawda :norty:

 

witam,

powiedz mi jak się ta sprawa zakończyła z tym świszczeniem u Ciebie, już nic nie słychać po wymianie tego łożyska? i jeszcze gdzie robiłeś wymianę, w ASO ?

wstępnie zrobiliśmy diagnozę z Hipo Hubertem (pozdro) i to nie turbo tylko chyba to łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehhe :D dobrze ze temat odświeżony bo was zaskoczę jak cholera :norty: po przyjeździe na serwis okazało się że to nie łożysko z alternatora bo wszystko było cacy tylko sprężarka z klimatyzacji( nawet na zwykłym nadmuchu bez włączania klimy też chodzi?? nie wiedziałem) tak chałasuje zdjęli poruszali z powrotem zamontowali bo muszą rozeznać temat ile kosztuje regeneracja bo nie robili jeszcze do jedynki :mad2: :cry2: tego coś tam z tym chyba zrobili bo jak zamontowali to momentalnie mimo braku wielkiej ingerencji w sprężarkę dźwięk ucichł i do dzisiaj nic nie słychać :cool2: :cool2: zaznaczam że nigdy nie miałem problemów z działaniem klimatyzacji i w życiu bym nie doszedł do tego że ten dźwięk z tego sprzętu pochodzi diagnostyka u mnie nie była dość skomplikowana bo wymieniałem wcześniej pompę wody i koło pasowe oraz wszystkie paski także większość potencjalnych elementów została wyeliminowana.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.