Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś rano zauważyłem, ze mam dość spory wyciek. Po zapachu stwierdzam, że jest to paliwo - ostatnio tankowałem V Power Diesel i ono specyficznie pachnie dlatego jestem pewien na 99%, że to właśnie paliwo. Poniżej zamieszczam zdjęcie zrobione na szybko telefonem.

http://images50.fotosik.pl/235/c95382c4c577ca98med.jpg

 

Pytanie: skąd może być ten wyciek? Czy może to cieknąć z któregoś z tych wężyków? Czy są to wężyki zasilające z paliwem właśnie?

Proszę o odpowiedź bo sprawa dość pilna - nie chcę jeździć z tą usterką.

Pzdrawiam

Opublikowano
W tym miejscu masz pompe wysokiego ciśnienia i prawdopodobnie pęknięty wężyk który doprowadza paliwo.Podjedz na warsztat niech sprawdzą i wymienią przewód.
Opublikowano

Wstępnie przez telefon jeszcze uzyskałem opinię, że może to być też rozszczelniony przewód - tzw przelew zwrotny od wtryskiwaczy. Czy jest to także możliwe-czy on tam w tych okolicach gdzieś jest umiejscowiony?

Po pracy zajrzałem do auta - ściągnąłem osłonę silnika, włączyłem kluczyk w pozycję zapalenia kontrolek i wygląda na to, że wyciek jest na pompie wysokiego ciśnienia (element nr 1 na schemacie Real OEM).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

A dokładnie pomiędzy głowicą pompy a tą kopułką górną przykręcaną na 4 śrubach. Tam ponoc jest jakaś uszczelka. Czy orientuje się ktoś, czy są jakieś zestawy naprawcze/uszczelki dostępne, żeby ją wymienic na nową?

Pzdr.

 

EDIT:

 

Usterka naprawiona i auto przywrócone do formy. Tak jak sądziłem - puściło uszczelnienie w pompie pod tą kopułką - tzw sekcją. Na pompie są 3 takie sekcje. U mnie puściło na tej górnej - widocznej z komory silnika. Niestety okazało się, że bez wyjęcia pompy na wierzch nie uda się tego wymienić na aucie. Ale jest tego plus i minus. Minus to oczywiście większy koszt naprawy (wyjęcie pompy/wypięcie jej z rozrządu i później wpięcie i ustawienie rozrządu.) Plus tego jest taki, że po rozebraniu pompy okazało się, że tak jak na sekcji pierwszej, w której uszczelnienia już puściły tak i w sekcjach 2 i 3 uszczelki były już twarde i za jakiś czas także by puściły. Więc za jednym zamachem uszczelnione zostały wszystkie 3 sekcje i jest spokój na kilka lat.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie tego wycieku wiec dołączę się do tematu.

 

Chciałem się dowiedzieć tylko czy wraz z pojawieniem się wycieku pojawiły się jakieś objawy? Pytam bo moja bawarka też ma wyciek w tym samym miejscu silnik 3.0d gaśnie po dodaniu gazu powyżej 2500/3000 obrotów zapala się kontrolka dde i komputer (kts bosch) pokazuje kod błędu 4496-kontrola ciśnienia w magistrali, zakłócenie działania. Wyciek zostanie usunięty oczywiście ale nie tak od razu z braku czasu mechaników więc pytam z ciekawości. Dzięki.

Opublikowano
Witam, mam pytanie odnośnie tego wycieku wiec dołączę się do tematu.

 

Chciałem się dowiedzieć tylko czy wraz z pojawieniem się wycieku pojawiły się jakieś objawy? Pytam bo moja bawarka też ma wyciek w tym samym miejscu silnik 3.0d gaśnie po dodaniu gazu powyżej 2500/3000 obrotów zapala się kontrolka dde i komputer (kts bosch) pokazuje kod błędu 4496-kontrola ciśnienia w magistrali, zakłócenie działania. Wyciek zostanie usunięty oczywiście ale nie tak od razu z braku czasu mechaników więc pytam z ciekawości. Dzięki.

W sumie u mnie objawów żadnych nie było. Odpalała bez najmniejszego problemu. Silnik chodził równo. Co do tego dławienia/gaśnięcia silnika przy 2500/3000 obrotów to tutaj nie odpowiem, bo rano kiedy zauważyłem plamy gnojówki na kostce na parkingu i zlokalizowałem wyciek to już autem nie jechałem dalej - tym bardziej nie kręciłem do takich obrotów. Choć jest możliwe, że wyciek ten miałem już dzień wcześniej wieczorem a wtedy jeździłem autem po mieście w okolicy 2500 obrotów i nic się nie działo.

Więc jednoznacznej odpowiedzi nie udzielę na Twoje pytanie kolego. Ale teoretycznie możliwe chyba jest, że po rozszczelnieniu pompy daje ona niższe ciśnienie i przy mocniejszym obciążeniu silnika jest on skłonny zgasnąć/przydławić się.

Pzdr.

Opublikowano

Witam!

Dołącze się do dyskusji. Sam też jakieś trzy tygodnie mialem podobny wyciek. Na szczescie była to tylko uszkodzona koncówka wężyka, skończzyło sie na jej skróceniu o ok.1,5ck i założeniu nowej opaski zaciskowej. Dodam tylko, iż od nie dawna mam E39 i praktycznie każda którą ogladałem przed zakupem swojej miała problemy z tym miejscem-było wilgotno od diesla

Opublikowano
Czy nieszczelność sekcji wpływa na osiągi (moc) silnika?

Ile kosztuje taka kompleksowa operacja uszczelnienia?

U mnie objawów odczuwalnych spadku mocy nie było. Ale pewnie może to powodować jakieś zmiany w dynamice silnika.

Co do kosztów - mnie cała operacja wymiany uszczelnień we wszystkich 3 sekcjach pompy CR z robocizną kosztowała 500pln. Sam zestaw uszczelnień do tej pompy kosztuje poniżej 100pln (70? 80? nie pamiętam dokładnie). W sumie wchodzi tam coś koło 27 uszczelek.

Pzdr.

Opublikowano
Mam E39 z 99r. 2,5 TDS i ten sam problem z cieknącą pompą wtryskową. Mam zamiar sam ją uszczelnić tylko nie wiem czy sobie poradzę i gdzie kupić uszczelki. Czy ktoś robił to sam?
  • 5 lat później...
Opublikowano
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak tą pompę wyjąć z silnika a konkretnie jak odkręcić dolną śrubą mocującą tą pompę. Za pompą jest obudowa filtra oleju kompletnie zasłaniająca tą jedną śrubę. Czy jest jakiś dostęp do niej od dołu silnika?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, ponownie odnawiam temat dotyczący tego wycieku, pojawił mi się on juz jakiś czas temu i leciutko mokro robi się nie mam plam żadnych pod autem czy coś w tym tym stylu i nie wiem czy na gwałt :D :D :D :D :D to robić czy jednak poczekać do cieplejszych dni i dać auto do mechanika niech wtedy spojrzy na to swoim okiem :D

P.S nie dzieje się nic z autem nie przygasa nie dławi się itp z góry dzięki za info :)

Opublikowano
A przy zimniejszych dniach mechanicy nie pracują? :mrgreen: nikt ci nie da gwarancji czy w końcu nie zgaśnie i nie skończy się na lawecie. Skąd leci?

Własnie nie leci tylko widać dopiero jak by zaczynało coś się dziać tam w tym miejscu co kolega z 1 postu pokazał zdjęcie, dokładnie nie wiem czy to węzyk czy inna częśc bo to lekko zaczyna pocić sie dopiero :D a co do mechaników to w zimne dni leniwi są jak niedzwiedzie :D

P.S jutro po robocie zajrze pod maske i dokładnie opisze swoim ,,fachowym" :D :D :8) :8) :lol: :lol: okiem z czego to mogło by wychodzic :D

Opublikowano
Na bank z uszczelnienia sekcji pompy choć zacznij sprawdzanie od wężyków. To nie jest dobra pora na takie prace jeśli nie masz ciepłego garażu. Zabawy z tą pompą jest na minimum cały dzień. Ja to robiłem dwa popołudnia i też zimą bo jak był nróz to pompa ciekła a jak ociepliło siè to wyciek ustawał - taki dziwne spostrzeżenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.