Skocz do zawartości

Wymiana oleju w automacie...


Jarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chciałbym Was spytać o wymianę oleju w skrzyni automatycznej.Jeszcze nie wymieniałem i jestem ciekaw jak najlepiej to zrobić.Doczytałem się że przy E34 525tds z 93r do wymiany jest tylko 3 litry oleju ale ogólnie jest więcej.Dużo więcej.Po pierwsze nie wiem dokładnie który olej nalać a po drugie przecież nie mam gwaracji jaki tam jest wlany i co,nalać 3 litry nowego? A jak będą się różnić to się wymieszają i skrzynia padnie? Podobno aby wymienić całość to trzeba zdemontować skrzynię? Trochę to dziwne według mnie.Wlać 3 litry nowego a 4 litry zostają starego i zurzytego.Jeszcze chyba filter jest prawda? Dzięki za podpowiedzi. Jarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo tego było :naughty:

Poczytaj sobie np:

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=11394&highlight=automatyczna+skrzynia

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=9733&highlight=automatyczna+skrzynia

 

Ale jest tego duuużo więcej. Użyj funkcji "szukaj" :cool2:

Pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak przewaznie jest podane w instrukcji obslugi automatow.Dokladnie to nie jest zawsze 3l.

spuszczaszi dolewasz zgodnie z instrukcja o stanie.

Gdzies slyszalem ,ze wymiana w calej skrzyni wcale nie jest taka dobra.

pozdrawiamA w filtrze to mmasz co najwyzej brudy bo oleju tam niema :D Co do oleju to sprawdz po kolorze jak czerwony /brunatny/to

Dextron II lub III a jak zolty to syntetik jak czarny to skrzynia do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest cos takiego jak aktywna wymiana oleju - pozwala na wymiane ok 90% oleju - ale jej koszt jest wysoki poniewaz duzo oleju sie marnuje....

 

zeby wimienic caly olej to trzeba skrzynie wyciagnac z auta , rozebrac....... i potem zalac nowym olejem - i masz wymieniony caly !!!

 

najlepiej wymienic na olej ktorym skrzynie sa zalewane w fabryce - LIFETEC - jest to pol syntetyk - litr kosztuje 60 zl - w szkrzyni masz 10 , a jak chcesz wymieniac aktywnie to mysle ze bedzie ci potrzebne ok 15-20 litrow :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna spuszczc i dolewac kilka razy miedzy krotkimi przebiegami i powinno sie wszystko wyczyscic

 

no nie wiem - po 2 wymianach w skrzyni zostanie jeszcze ok 25% starego oleju ......

 

po moich jakze byzliwych doswiadczeniach z automatami wiem jedno - nie jest najwazniejsze czy olej zostal wymieniony 50 czy 70 tys km tem - najwazniejsze zyby byl ZAWSZWE pelny stan !!!!!!!! to podstawa - jak ktos nie wierzy zapraszam do mnie na autopsje skrzyni :twisted:

 

co nie oznacza ze oleju nie trzeba wymieniac........ wazne zeby od razu likwidowac wycieki oleju - bo u mnie wyciekalo przez uszczelnacz wajhy od zmiany biegow - niby maly wyciek ale przez miesiac nie wiadomo jak i gdzie wyparowal 1 litr oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz druga bmke w automacie i zawsze leje castrola dextron IIID przy wymianie filtra w skrzyni w e-30 nie trzeba ruszac skrzyni filtr zw\awsze wkładam jakis dobry niemiecki.A z tego ci mi powiedzieli w bmw to olej w skrzni sprawdza sie przy nagrzanym silniku i z tych olei co mialem to zawsze sa czerwone .

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wymiana oleju to nie taka prosta sprawa :duh: Chyba zrobię tak jak piszą w instrukcjach.Ile zejdzie to zejdzie a potem doleję to pełnego stanu.Kolega Belgus pisał mi odnośnie kolorów oleju więc powinienem wiedzieć jaki nalać.Oby nie był czarny!! :mad2: A co do sprawdzania poziomu to ja nie mam miarki w swoim tds-e.A może mam tylko nie widzę jej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam juz druga bmke w automacie i zawsze leje castrola dextron IIID przy wymianie filtra w skrzyni w e-30 nie trzeba ruszac skrzyni filtr zw\awsze wkładam jakis dobry niemiecki.A z tego ci mi powiedzieli w bmw to olej w skrzni sprawdza sie przy nagrzanym silniku i z tych olei co mialem to zawsze sa czerwone .

U mnie jest skrzynka 4HP-22 H /Nie wiem co to H/ i filtr jest metalowy z siateczka ,ktory sie po prostu plucze,chyba ze jest podrdzewialy lub przetarty .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w e30 4hp- 22 bez h a filtr tez był metalowy.Miarka w moim znajduje sie przy ścianie przedniej od strony kierowcy.Wydaje mi sie na 100% że miarka musi być w kazdym automacie.

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w e30 4hp- 22 bez h a filtr tez był metalowy.Miarka w moim znajduje sie przy ścianie przedniej od strony kierowcy.Wydaje mi sie na 100% że miarka musi być w kazdym automacie.

 

W nowszych BMW nie ma (tych zalewanych fabrycznie syntetykiem lifetime).

Sprawdzenie tylko za pomoca komputera ew przez otwor nalewczy w

misce. Mercedes rowniez w swoich automatach od 1997 roku montowal

juz tylko rurke bez bagnetu (bagnet stal sie niejako "przyrzadem serwisowym") a pozniej przestali montowac nawet rurki inspekcyjne -

pomiar tylko za pomoca komputera.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twojej skrzyni (powinna być już 5hp18-5cio biegowa) nie ma bagnetu

odkręcasz miskę skrzyni olej zpływa a z miski wycierasz syf i wywalasz filtr takie plastikowe ustrojstwohttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA81&mospid=47378&btnr=24_0799&hg=24&fg=15

nr 6 na tej stronie

napełniasz olejem w następujący sposób

w misce masz taką dużą srubę odkręcasz ją(oczywiście po zamontowaniu miski na swoim miejscu) i wlewasz przez nią olej problem polega na tym że robisz to od dołu

jak zacznie się przelewać uruchamiasz silnik skrzynia w pozycję D i dolewasz dalej nie ma możliwości przelania oleju bo ten poprostu wyleje się przez tą dziurę kiedy go będzie odpowiednia ilość .

do napełniania oleju musi być podniesione przynajmiej jedo koło z tyłu

aby skrzynia mogła pracować cała operacja nie jest zbyt trudna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Mam 5-cio biegową skrzynkę.Jeżeli dobrze zrozumiałem to mam dolewać oleju na zapalonym silniku w pozycji D i jedno koło musi być w górze aby mi nie odjechał.Orientujesz się jaka może być cena filtra i oleju? Uszczelkę pod miskę także muszę pewnie wymienić na nową.A jeszcze pytanie mam.Czy jak odkręcę miskę to jest jeszcze jakieś dojście do któregoś z tych magnesów które wyłapują różne opiłki aby go wyczyścić? Pozdrawiam.Jarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek, ze śrubką i oringiem, do Twojego modelu, kosztuje w ASO - 102.75zł.

Uszczelka pod miskę - 34.25zł.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt filtra i uszczelki w aso to cos ok 160 zl..........

 

z tego co wiem to stan sprawdza sie na zapalonym sielnik ale w pozycji P lub N - bo ja np mam szpere i podniesienie jednego kola nic nie daje bo auto nadal bedzie jechac do przodu...........

 

auto musi stac na prosto , silnik musi byc rozgrzany - po odkreceniu korka olej ma sie przelewac - jesli tak nie jest to dolewasz az sie zacznie przelewac.......

 

miarki nie ma od czasu wprowadzenia skrzyn seri 5hp18 / 30 - od 92 roku -> i to moim zdaniem byl blad - bo tak trzeba sie bawic z kanalem itp - a jak sie ma miarke to np raz na tydzien mozna sprawdzic stan - i przez ta rorke dolac oleju - i mozna to zrobic pod blokiem .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ciekawych rzeczy się tutaj dowiaduję.Ciągle coś nowego i zaczynam się już gubić :duh: Jeszcze mam chwilkę do wymiany bo wpierw muszę się uporać z nastawnikiem ale potem muszę już cholercia dokładnie wiedzieć jak się za to zabrać.Nigdy w życiu bym nie przypuszczał że tyle może być mitów na temat wymiany oleju w skrzyni.Mam na myśli to "jak najlepiej to zrobić". Masz rację z tą miarkę.Bez sensu zrobili coś takiego że ją usunęli.Chyba chodziło o to aby Niemiec jezdził do serwisu tylko po to aby sprawdzić stan oleju.Ale głupota!! Mogli od razu zrobić tak z silnikiem :mrgreen: P.S. Jutro chyba dostanę nastawnik :P oby było lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magnesy są przyczepine do miski po rogach

co do bagnetu to w 5hp18 miejsce po bagnecie jest zaślepione taką blaszką i podejrzewam że założenie tam bagnetu to nie wielki problem

a koło musi być podniesione tylko w celu aby skrzynia naprawdę pracowała przy moście z blokadą oczywiście oba koła dobrze jest przegazować auto(nie za mocno) w celu ewentualnego odpowietrzenia skrzyni-konwertera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.