Skocz do zawartości

[528i SE] Jaka Instalacja Gazowa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dlatego też lepszym rozwiązanie jest ISA2, które jest podłączone bezpośrednio pod komputer benzynowy, nie przez OBD.

 

chyba jestes sprzedawca, ze tak latwo idzie Ci dorabianie ideologii ;)

kazdy sterownik sekwencyjny jest podlaczony do komputera benzynowego

kazdy z tych sterownikow(plus,isa,premium) jest ok, tylko kwestia odpowiedniego wystrojenia, a to zalezy juz tylko od gazownika i reszty instalacji

 

 

Czytaj ze zrozumieniem, napisałem, że opisałem swoją przygodę z gazem w swoim samochodzie.

Opublikowano

ja czytam ze zrozumieniem i co ma do tego co napisales, ze to bylo w Twoim samochodzie

..no chyba ze u Ciebie ISA dziala inaczej niz u wszystkich innych uzytkownikow i "czyta adaptacje z komputera benzynowego"

Opublikowano
witam wszystkich jestem nowym gościem na forum kupiłem bmw e39 535i w automacie 235 km. super autko śmiga jak ta lala. jest to auto na firmę i musiałem założyć gaz bo sporo jeżdżę i założyłem stag 300 isa 2 na wtryskach HANA z dwoma reduktorami ZAVOLI ZETA S (nie wiem czy dobrze to napisałem ale coś takiego). I ta instalacja to już wyższa półka na razie jest po prostu super. Koszt takiej instalacji to 4 300 - 4 800 zł. pozdrawiam :mad2:
Opublikowano
witam wszystkich jestem nowym gościem na forum kupiłem bmw e39 535i w automacie 235 km. super autko śmiga jak ta lala. jest to auto na firmę i musiałem założyć gaz bo sporo jeżdżę i założyłem stag 300 isa 2 na wtryskach HANA z dwoma reduktorami ZAVOLI ZETA S (nie wiem czy dobrze to napisałem ale coś takiego). I ta instalacja to już wyższa półka na razie jest po prostu super. Koszt takiej instalacji to 4 300 - 4 800 zł. pozdrawiam :mad2:

Świetny wybór.

Opublikowano

Heh, generalnie lubię czytać takie posty, bo są dość śmieszne. Hasła typu "nie bierz xxx, weź yyy, bo mam yyy i jest ok" są najlepsze.

Myślę, że postawą nie jest napisanie nie bierz lub bierz, ale argumentacja tego.

 

Ogólnie większość instalacji LPG jest do siebie technicznie zbliżona. Sterowniki ewoluują, wprowadzane są nowe funkcje i ulepszone algorytmy. Każdy nowy sterownik można powiedzieć, że jest lepszy od pozostałej konkurencji na rynku. Miałem BRC, potem KME, aktualnie STAGa. Subiektywnie widzę postęp technologiczny. We wszystkich instalacjach najsłabszym punktem są wtryskiwacze, z jednej strony ich dokładność i jakość wykonania, z drugiej strony syf, jaki jest w paliwie :? Ta maź potrafi załatwić każdy wtryskiwacz...

 

Uważam, że czy założysz STAGA, czy KME, czy BRC, czy LOVATO - najistotniejszą sprawą jest poprawność założenia instalacji i staranność jej ustawienia. Poprawny dobór dysz, czy umiejscowienie poboru podciśnienia z kolektora, obwód grzania reduktora, niby rzeczy oczywiste, ale je z lenistwa i braku wiedzy można również zepsuć.

 

Oczywiście są instalacje i warsztaty, które nie są polecane, bo z góry wiadomo, że będą potem problemy :)

 

Na Śląsku mogę polecić warsztat, który specjalizuje się w BMW, niestety teren okolic Łodzi nie jest mi pod tym względem znany.

Kai
Opublikowano

Co do elektroniki to u mnie swietnie spisuje sie stag 200- nowszy pewnie bylby lepszy, ale czy odczuwalnie? Jak bym mial wiecej kasy albo robil wiecej km to kupilbym omegasa. Zaletami sa solidnosc i deko mniejsze spalanie niz np staga na dobrych gratach. Jest to chyba instalka najbardziej odporna na syf w gazie.

 

Ja wybieralem tak:

Sterownik popularny, zeby nie bylo klopotu z serwisem. Np najblizszy serwis brc jest 40 km ode mnie a najblizszy godny polecenia az 100km. Jakas prosta usterka w trasie i moglbys wpasc do warsztatu i zrobic za 50zl a wracasz na pb przez pol Polski. U mnie zostal stag 200. Jest tak latwy w obsludze ze mozna smialo samemu skalibrowac instalke.

Wtryski pojedyncze, jako, ze to najwazniejszy element instalacji, to musza byc precyzyjne, odporne na syf i trwale. Nie zamierzam tez ich kalibrowac co 10 tys. W tym przypadku hana ma ciekawa oferte.

Reduktor taki AC-R01 do 200km daje rade, jak wiecej to dwa takie lub reduktor landi (finansowo na jedno wychodzi).

 

Kazdy wybiera to co woli, ja po rozmowach z gazownikami i lekturze forum lpg rozwazalbym miedzy landi a stagiem w polecanej konfiguracji.

Opublikowano (edytowane)

Ja też wypytywałem i czytałem dużo przed montażem instalki. Stanęło na BRC sequent 24. Instalacja założona przez dobry zakład. Jest dość prosta w montażu i strojeniu. Niestety przy silniku 2.8 i przyspieszeniach z pedałem w podłogę zdarzało się że parownik (genius max) nie wyrabiał. Objawiało się to małym szarpnięciem (później doczytałem że w BRC jak parownik nie wyrabia ciśnieniowo to instalacja podpiera się benzyną).

Ma to również dobre strony bo silnik nie pracuje na ubogiej mieszance.

Najlepsi specjaliści polecają Landi Ranzo. Bardzo dobry warsztat jest w W-wie na Modlińskiej chyba nazywa się Migaz-s ale jest kolejka na montaż .

Tańszą alternatywą jest Stag 300 ale zainwestuj w dobre wtryski np. Keihin i mocny parownik.

 

10.08 Edit: Jak już kolega zauważył powinno być sequent 56 - moja pomyłka

Edytowane przez Cezar_2000
Opublikowano
Ja też wypytywałem i czytałem dużo przed montażem instalki. Stanęło na BRC sequent 24. Instalacja założona przez dobry zakład. Jest dość prosta w montażu i strojeniu. Niestety przy silniku 2.8 i przyspieszeniach z pedałem w podłogę zdarzało się że parownik (genius max) nie wyrabiał. Objawiało się to małym szarpnięciem (później doczytałem że w BRC jak parownik nie wyrabia ciśnieniowo to instalacja podpiera się benzyną).

Ma to również dobre strony bo silnik nie pracuje na ubogiej mieszance.

Najlepsi specjaliści polecają Landi Ranzo. Bardzo dobry warsztat jest w W-wie na Modlińskiej chyba nazywa się Migaz-s ale jest kolejka na montaż .

Tańszą alternatywą jest Stag 300 ale zainwestuj w dobre wtryski np. Keihin i mocny parownik.

Coś nie tak, bo BRC SQ 24 jest do 4-cylindrówki. Nie możesz tego mieć. Masz albo BRC SQ 56, albo BRC plug and drive. Też myślałem, że BRC Genius Max nie wyrabia, ale nie jest to prawdą. Teraz mam go podłączonego do Staga i wszystko jest ok.

Opublikowano
@martog, ja slyszalem z kilku wiarygodnych zrodel, ze ceny paliw maja w ciagu pol roku znacznie podskoczyc- szczegolnie LPG. O podwyzszeniu akcyzy na gaz to slychac juz od kilku lat, ale jak sie okarze, ze pb bedzie kosztowala 6 zlotych to nie wykluczone ze skonczy sie to jakimis rozruchami. Skoro ludzie mogli walczyc o krzyz, to wszystko mozliwe. Ja rozumiem ze kryzys, pensje stoja w miejscu, ale wszystko robi sie niebezpiecznie drogie. Po paliwie widac to najwyrazniej.
  • Moderatorzy
Opublikowano
ale jak sie okarze, ze pb bedzie kosztowala 6 zlotych to nie wykluczone ze skonczy sie to jakimis rozruchami. Skoro ludzie mogli walczyc o krzyz, to wszystko mozliwe. Ja rozumiem ze kryzys, pensje stoja w miejscu, ale wszystko robi sie niebezpiecznie drogie. Po paliwie widac to najwyrazniej.

Bo to było kilku poj....ch dziadów.A bidny to kupi nawet po 10 ponarzeka i dalej będzie skromnie żył.Ale masz rację to kiedyś wszystko pęknie i zakotłuje się bo ludzie powoli mają już dosyć(nie dotyczy tych bogatych).

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.