Skocz do zawartości

[528i SE] Jaka Instalacja Gazowa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przeszukałem forum wzdłuż i wszerz, nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Jaką instalację gazową mam wsadzić do BMW 528i SE Automat? Na forum jest wiele sporów, ale chciałbym jakąś jasną odpowiedź. Dodam, że cena max. to 5000 pln aczkolwiek jak będzie 3500-4000 to się nie obrażę. Jaką firmę instalacji mam wybrać? Wyczytałem, że ktoś założył instalację na mniejszą ilość Konie Mechanicznych i miał problemy. Jakie warsztaty możecie polecić w Łodzi?

 

Samochód zarabia sam na siebie, dlatego zdecydowałem się na instalację gazową bo robię dziennie 50-400km (zależy od ruchu w interesie), więc będzie to dla mnie duża oszczędność.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
Może nie jestem zbyt obyty w modelach instalki ale do mojego V8,3,5l,235Km.założyłem STAG 300,wtryskiwacze magic jet,które są pojedyńcze a nie na listwie i śmiga jak ta lala.Obudowa nie zniszczona jak to bywa w instalkach z listwą i nie czuję ubytku mocy.Dwóch znajomych ma taką samą w audikach V6 i też bardzo sobie chwalą.Mnie to kosztowało 5000PLN,a ich ok.3700PLN.Myślę,że zapłacisz coś ok.tej niższej ceny,bo też masz 6 garów.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
ja mam BRC u siebie i tez nie narzekam,na dwa lata eksploatacji wymieniłem filterki z nudów i smiga ze hej,cena była 4300zł. takze decyzja nalezy do Ciebie. powodzonka
Bogdan28
Opublikowano

Napisałem do jednego z najlepszych w Łodzi serwisów montujących gaz w samochodach i dostałem taką odpowiedź:

 

Do Pana samochodu (jeżeli instalacjia firmy AC) instalację sekwencyjnego

wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej

firmy AC system Stag 300-6 Plus.

Koszt całkowity instalacji 4400 zł ze zbiornikiem walcowym w przestrzeni

bagażowej i 4500 zł ze zbiornikiem toroidalnym w miejsce koła zapasowego w

promocji. Przy płatności gotówka 300 zł rabatu. Utrata mocy ok 3-5 %

nieodczuwalna przy eksploatacji. Cena obejmuje tankowanie gazu w ilości

niezbędnej do uruchomienia instalacji,pokrowiec na koło zapasowe przy

zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego oraz kalibrację instalacji

gazowej na hamowni podwoziowej, pomiar mocy i momentu obrotowego na paliwie

gazowym i benzynowym (o ile stan i budowa samochodu pozwoli na dokonanie

pomiarów). Gwarancja na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy z

ograniczeniem do 20000 km przebiegu pojazdu oraz 24 miesiące na pozostałe

elementy.

Komplet z reduktorem Zavoli S i wtryskiwaczami Valtek.

 

Co Wy na to? Dobra cena jak za taką instalację?

Opublikowano

Powiem tak:

Wystarczy STAG 300/6 - Plusa sobie możesz darować będzie parę zł taniej.

Butla oczywiście w koło

Reduktor Zeta S powinien to udzwignąć - ale to dosłownie na granicy (niby jest do 250KM ale w rzeczywistości do ok 180KM)

Wtryski Valtek - :duh: NIE, NIE, NIE!!! Dlaczego gwarancja na 20tys km lub rok? Bo wtryski się rozkalibrowują, padają jak muchy, są mało wydajne, wolne a poza tym głośne. Upieraj się na MAGIC JETY - będzie max 100zł drożej a spokojna głowa gwarantowana.

Hamowanie auta na benzynie i gazie :cool2: To mi się podoba i za to warto parę zł dopłacić - parę czyli ok 300zł a nie 1000zł jak jest w tym przypadku (dlatego instalka wychodzi 4,5tys zł - trochę przesadzona cena). Ale jeśli masz automata to zapomnij o hamowaniu. Znając życie jak zarzyczysz sobie inne wtryski i wlew pod klapką to cena urośnie do 5tys zł. Popytaj jeszcze w innych zakładach.

Za instalkę z gratami które podałem i montażem bez hamowni powinieneś zapłacić ok 3,5tys zł.

Opublikowano

witam,

ja mam podwojnego vanosa 523i 98/99r., zalozylem instalke:

- Landi Renzo Omegaz elektronika

- reduktor Landi Renzo IG 1

- wtryskiwacze Med czarne

- butla w kolo 73 litry, tankujac do pełna wchodzi 63-64 litry(zdecydowalem się na wieksza pojemnosc bo wszyscy z ktorymi rozmawialem a mieli mniejsze butle po jakims czasie narzekali ze czesto musza odwiedzac stacje), butla zamontowana jest jakto mówią "do jazdy na wstecznym", ale celowo poniewaz podloga pod kołem zapasowym w naszych betach jest pod kątem-z przodu niżej, z tyłu wyżej i gdyby zamontować to normalnie to gaz pobierany byłby z wyższego miejsca, ja bez problemu spalam cały gaz i jak depnę w podłogę także nie ma kłopotu z odcinaniem gazu jak to się dzieje w innych samochodach z równą podłogą;

ponieważ butla jest duza to z tyłu od strony zderzaka wystaje ok 3cm, ale po przykryciu wykładziną bagaznika wogóle nie przeszkadza i praktycznie tego nie widać,

 

taką instalacje wszyscy polecali jako ze jest bezawaryjna a w razie jakis klopotów (co jest maloprawdopodobne-podobno) gwarancja jest na 2 lata bez limitu kilometrów, wiec jeśli chcesz kilka lat pojeździć swoim autem to ta opcja jest najlepsza,

jeśli zaś auto będziesz miał ok 2lat to wybierz tanszego o ok. 1000zł staga, ponoć przy komponentach do staga po 2 latach zdarza się, że reduktor i wtryskiwacze często sa do wymiany, ale niech się jeszcze inny wypowiedzą, nie jest to moja opinia.

 

Ja zdecydowałem się na montaż w warszawie bo w łodzi jest drogo, za tą instalkę w Nagaz zawołali 5500, chcesz namiary na warsztat pisz na PW.

wejdź sobie na: BMW Klub Łódź-tam polecają zakład na rzgowskiej, albo na lpg-forum.pl - tam masz dużo wiadomości na temat lpg.

Opublikowano
Daj spokoj z tym stagiem, wez BRC, Landi Renzo Omegas, to sa dobre instalki nie mowiac o PRINS ;-) ale to drogie jest , ja bym wybral BRC
Opublikowano
No to zamieszaliście mi w głowie. Ok wybiorę jedną z tych pozostałych instalacji. Napiszcie mi dokładnie jakie warsztaty w jakim mieście polecacie. Mam zamiar wybrać jakiś w promieniu 300km od Łodzi, ponieważ u mnie w mieście słyszałem, ze nic ciekawego nie ma.
Opublikowano

szkoda ze jesteś z Łodzi mam namiar na gościa pod Warszawą ( Mińsk MAZ. )

koleś specjalizuje się w instalacjach w BMW sam u niego zakładałem i moii koledzy:

 

ja e39 528 96r ( instalacja 6miesięcy) brak problemów

e39 535 96 r ( instalacja 1,5 roku) brak problemów

e39 528 97r automat ( instalacja 1 rok) brak problemów

e38 740 95r automat ( instalacja 1.5 roku ) brak problemów

 

Zasadą tego kolesia jest kilka pytań do przyszłego użytkownika jak samochód ma jedzic itd...i później sam dostosowuje części instalacji do twoich wymagań

Opublikowano
szkoda ze jesteś z Łodzi mam namiar na gościa pod Warszawą ( Mińsk MAZ. )

koleś specjalizuje się w instalacjach w BMW sam u niego zakładałem i moii koledzy:

 

ja e39 528 96r ( instalacja 6miesięcy) brak problemów

e39 535 96 r ( instalacja 1,5 roku) brak problemów

e39 528 97r automat ( instalacja 1 rok) brak problemów

e38 740 95r automat ( instalacja 1.5 roku ) brak problemów

 

Zasadą tego kolesia jest kilka pytań do przyszłego użytkownika jak samochód ma jedzic itd...i później sam dostosowuje części instalacji do twoich wymagań

 

Jak pisałem odległość rzędu 300 km w jedną stronę nie jest problemem więc mogę tam jechać. Podaj tylko namiary :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Raportuj ten postOdpowiedz z cytatem Re: [528i SE] Jaka Instalacja Gazowa?

przez piotr_00 » 11 Gru 2009 02:00

 

szkoda ze jesteś z Łodzi mam namiar na gościa pod Warszawą ( Mińsk MAZ. )

koleś specjalizuje się w instalacjach w BMW sam u niego zakładałem i moii koledzy:

 

ja e39 528 96r ( instalacja 6miesięcy) brak problemów

e39 535 96 r ( instalacja 1,5 roku) brak problemów

e39 528 97r automat ( instalacja 1 rok) brak problemów

e38 740 95r automat ( instalacja 1.5 roku ) brak problemów

 

Zasadą tego kolesia jest kilka pytań do przyszłego użytkownika jak samochód ma jedzic itd...i później sam dostosowuje części instalacji do twoich wymagań.."

 

Witam. Czy możesz mi podać dokładne namiary na gościa z Mińska Mazowieckiego, który zakłada instalacje sekwencyjne do bmw.? Jeśli możesz proszę o doradzenie jaką instalację założyć do bmw 528 automat (skrzynia typtronik) 2001 r.

Opublikowano

Ja po lektorze forum lpg i rozmowach z instalatorem wybralbym tak:

 

Jesli Cie stac, to landi renzo. Zaleta jest solidnosc tych komponentow i odpornosc na syf w gazie. Jezeli bym planowal zrobic swoim autem mniej niz 100 tys to bralbym skladaka na stagu.

 

Elektronika Stag 300-6 plus. Do premium nie warto doplacac. Zaleta jest ogromna popularnosc, latwosc obslugi i tania naprawa w razie uszkodzenia sterownika.

Reduktor- gazownik dla spokojnego dirvera polecal AC-R01, dla niespokojnego dwa takie. Auto masz w automacie, wiec jesli nie smigasza non stop na trasie z max butem to spokojnie bierz jeden reduktor

Wtryski hana pojedyncze. Jak chcialem wymieniac valteki na cos lepszego, to odradzali MJ, bo poprawa mialaby byc nieznaczna. Wtryskiwacz to najistotniejszy element calej instalacji, hana puki co przoduje, cena ponad 100zl za sztuke ale warto.

Butla troidalna w kolo (do kombi wchodzi 74l), wielozawor o sporym przepuscie, podgiety plywak, zeby odbijal jak butla jest pelna, wlew pod klapka (czesto to nie jest w cenie).

 

Co do montazu to butla odwrocona zaworem w strone tylu auta, zamiast miedzi rurka faro odpowidnik miedzi 6mm. Reduktor za prawym reflektorem (dobry dostep), wtryski upchane pod kolektorem, zapytaj gdzie schowaja elektronike, bo pod prawym filtrem pylkowym u Ciebie nie ma juz miejsca (jest sterownik ASB). Zadbaj zeby dali dobry filtr fazy lotnej (wlokno szklane). Wlacznik gazu nie jest piekny ale warto go miec pod reka- z czasem docenilem to ze jest widoczny. Ja mam kolo zapalniczki i jest ok, choc niektorzy chowaja w popielniczce.

 

Przed zalozeniem instalki podlacz sie pod kompa i sprawdz czy nie ma bledow, sprawdz czy lambdy poprawnie pracuja (to wazne). Zmien swieczki. Jedz na hamownie i zobacz czy auto trzyma seryjna moc. Gazowanie niesprawnego auta to gwarantowane problemy.

 

Co do instalatora, to moge Ci polecic kolegow Nikodem i Toudi z forum bmw-sport. Wierz mi ze nie jest to daleko. Jak rozmawialem z "polecanymi" warsztatmi z okolicy to prezentuja zenujacy poziom wobec chlopakow.

Opublikowano
Witam! Dzięki za odpisanie. Jestem z okolic Płońska. Jeśli możesz podaj namiar na dobrego gazownika na terenie Ciechanowa, Płońska bądź Warszawy. Z góry dziękuję!!
Opublikowano

A ja się nie do końca zgadzam z kolegą theded.

Miałem przez 4 lata BRC Sequent 56. Może i fajna instalacja (czytaj: markowa), ale nie do BMW. Ciągłe checki. Niecały miesiąc temu padły mi 2 wtryskiwacze (wcześniej, w ciągu 4 lat wymieniłem 3 wtryskiwacze, w tym jeden jeszcze na gwarancji, po 40 tys. km, a przejechałem na gazie ok. 100 tys. km). Dodatkowo bardzo ubogie opcje do kalibracji gazu. Może gdybym miał ręczną skrzynię, to by było lepiej, przy automacie naprawdę źle się jeździło. Mam bardzo dobrego gazownika, nie ten sam, co montował. W końcu zmieniliśmy instalkę, tzn. elektronikę i wtryskiwacze. Reduktor pozostał z BRC, bo jest dobry. Teraz mam Staga 300 ISA2. Wtryskiwacze Keihina. Dopiero teraz zobaczyłem, jak może świetnie pracować instalacja gazowa. Potężny spadek zużycia gazu, benzyny również, gdyż szybciej się przełącza.

I co najważniejsze - i tutaj właśnie się nie zgadzam z kolegą - funkcja autoadaptacji. Ma bardzo duże znaczenie czy to będzie Stag 300 Plus, Premium, czy ISA2. Przy BMW ma kolosalne znaczenie. Plus nie ma autoadaptacji, która przy gazie jest zmorą BMW. Fajnie jest, jak wszystko jest nowe, ale po przejechaniu 40 tys. km też ma działać. I tutaj zbawienna jest autoadaptacja, której w Plusie nie ma - chociaż gazownik mi powiedział, że w każdy Plusie do dwóch lat wstecz można updatować oprogramowanie i praktycznie będzie jak ISA2, gdyż niczym się nie różnią. I dalej. Premium i ISA2 mają funkcję autoadaptacji, która w skrócie czyta adaptacje z komputera benzynowego i adaptuje parametry w komputerze gazowym. Czemu ISA2 a nie Premium? Premium jest podłączone do OBD. Moje auto to 528i z podwójnym vanosem, ostatni przedliftowy wypust. OBD w moim aucie nie jest tak szybkie, jak byśmy chcieli. Dlatego też lepszym rozwiązanie jest ISA2, które jest podłączone bezpośrednio pod komputer benzynowy, nie przez OBD.

U mnie cała operacja sprowadziła się do wymiany sterownika gazowego na Staga 300 ISA2, oczywiście cała nowa wiązka. Wtryskiwacze mam Keihina. Jako ciekawostkę powiem, że nie są nowe. Oczywiście ze względu na koszty. Kupiłem je używane po regeneracji w firmie zajmującej się czyszczeniem. Oczywiście z gwarancją. Jeżeli coś z nimi będzie nie tak, to zawsze mogę wymienić na nowe nie tak markowe.

Dodatkowy plus za Stagiem, to że wszędzie, każdy gazownik się do tego podłączy, a nie zawsze ten, który montuje okaże się najlepszym z biegiem lat używania instalacji w naszym aucie.

No i najważniejsza sprawa - dobry gazownik, to podstawa całej instalacji gazowej.

Nie namawiam nikogo na siłę. Opisałem swoje przemyślenia i perypetie z używania instalacji gazowej. Ja do zmiany sterownika dochodziłem jakiś czas. Teraz żałuję, że tyle czekałem.

Powodzenia.

Opublikowano

Jakiś czas temu stałem przed podobnym dylematem, nie tyle jaką instalację założyć(bo nie znam się na tym) co gdzie to zrobić, komu to zlecić.

Mieszkam nie daleko Słupska i podobno najlepszym warsztatem w moim regionie jest Irene.

Do mojej 535i założyli instalację KING i dali 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów, koszt 4500. Na razie przejechałem 3000 km. Średnie spalanie gazu 13L, silnik pracuje pięknie :) ciszej jak na benzynie. Nie widzę różnicy w mocy. Oby tak dalej :D

Opublikowano

O instalce KING nie slyszalem i to samo moze Ci powiedziec warsztat, w ktorym przyjdzie Ci to serwisowac (np klopoty z dala od domu). Jestem daleki od krytyki ktorejs z firm, ale jak slysze opowiesci o "najlepszym gazowniku w okolicy" to zwykle pod maska jest pajak z czesci ktore nie maja prawa poprawnie dzialac.

 

Wczoraj gadalem z gosciem, ktory opowiadal ze jak gazowal poprzednie auto, to wkurzal go ciagly check. Owywiscie "najlepszy gazownik w okolicy". Stwierdzil ze z kolejnym autem pojdzie do innego. Mowil ze wracal jeszcze szybciej. Z obecnej instalki byl bardzo zadowolony. Pod maske nie zagladalem, ale dowiedzialem sie ze PB mu podpija. Jak bym podlaczyl kompa to pewnie bym sie nasmial.

 

Moja instalka nie kosztowala duzo, choc musialem sie pofatygowac do warszawy. Wszystko jest tip top, nie ma sie do czego przyczepic. Mam jeszcze butle do wymiany- niby prosta sprawa- moglbym to zrobic u "najlepszego gazownika w okolicy"- w koncu to prosta sprawa. tyle ze zaraz sie dowiem ze rurki faro, sa nie potrzebne i wystarczy miedz (a chcialbym faro), wielozawor nie musi byc taki duzy i bede musial mu patrzec na rece, czy nie zamontuje mi butli do "jazdy do tylu".

Opublikowano
O instalce KING nie slyszalem i to samo moze Ci powiedziec warsztat, w ktorym przyjdzie Ci to serwisowac (np klopoty z dala od domu). Jestem daleki od krytyki ktorejs z firm, ale jak slysze opowiesci o "najlepszym gazowniku w okolicy" to zwykle pod maska jest pajak z czesci ktore nie maja prawa poprawnie dzialac.

Jak zaznaczyłem na początku nie znam się na tych instalacjach.

Dla mnie to ma po prostu działać, a takiego gadania:

to samo moze Ci powiedziec warsztat, w ktorym przyjdzie Ci to serwisowac (np klopoty z dala od domu)

poprostu nie rozumiem :wink: Gdyby mi się LPG popsuło na trasie to na pewno bym nie szukał jakiego gazownika, bo kto wie na kogo natrafisz, tylko do tankował bym benzyny i po powrocie pojechał bym do mojego warsztatu. Wcześniej przecież cały czas jeździłem na PB.

Opublikowano
Dlatego też lepszym rozwiązanie jest ISA2, które jest podłączone bezpośrednio pod komputer benzynowy, nie przez OBD.

 

chyba jestes sprzedawca, ze tak latwo idzie Ci dorabianie ideologii ;)

kazdy sterownik sekwencyjny jest podlaczony do komputera benzynowego

kazdy z tych sterownikow(plus,isa,premium) jest ok, tylko kwestia odpowiedniego wystrojenia, a to zalezy juz tylko od gazownika i reszty instalacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.