Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Nadszedł czas wymiany tarcz hamulcowych i teraz moje pytanie jakie kupić? Nie chodzi mi tu o producenta (to już było wałkowane), ale o rozmiar. Na realoem w spisie części są podane tarcze: przod 300x24 lub 330x24 ; tył 300x20 lub 336x22. I teraz nie wiem jakie kupić ? Pomóżcie. Dzięki
Opublikowano

Jezeli masz 320d to rzeczywiscie sa 2 opcje. Wedlug specyfikacji flota miala wieksze tarcze (mimo ze slabszy silnik)

Naprosciej chyba bedzie jak zdejmiesz kolo i sam zmierzysz...te 30mm roznicy bedzie nawet widac golym okiem...albo zadzwon do Aso podaj Vin i Ci powiedza

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

z tylu sa przewaznie wieksze bo masz tylny naped

jak jezdzisz ostro i ostro hamujesz to poleci pierwszy przod

jak ostro przyspieszasz a hamujesz biegami to dsc wykancza najpierw tylne klocki (tak sie dzieje przewaznie w 6-cylindrowkach)

...poza tym powierzchnia tylnych tarcz przy wiekszej srednicy jest i tak mniejsza bo odchodzi sporo miejsca na bebny.

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tylu sa przewaznie wieksze bo masz tylny naped

jak jezdzisz ostro i ostro hamujesz to poleci pierwszy przod

jak ostro przyspieszasz a hamujesz biegami to dsc wykancza najpierw tylne klocki (tak sie dzieje przewaznie w 6-cylindrowkach)

...poza tym powierzchnia tylnych tarcz przy wiekszej srednicy jest i tak mniejsza bo odchodzi sporo miejsca na bebny.

 

potwierdzam, u mnie właśnie się tak dzieje że tył wymieniam częściej.

Opublikowano
z tylu sa przewaznie wieksze bo masz tylny naped

jak jezdzisz ostro i ostro hamujesz to poleci pierwszy przod

jak ostro przyspieszasz a hamujesz biegami to dsc wykancza najpierw tylne klocki (tak sie dzieje przewaznie w 6-cylindrowkach)

...poza tym powierzchnia tylnych tarcz przy wiekszej srednicy jest i tak mniejsza bo odchodzi sporo miejsca na bebny.

 

 

Ale przecież DSC nie hamule klockami tylko momentem obrotowym, czyli silnikiem.. No chyba, że się mylę..

 

Bez względu na to jaki jest napęd to i tak zawsze leci pierwszy przód, bo siła hamowania przenosi się w głównej mierze na przód auta. Inaczej jest w ciężarówkach z naczepą, tam siła hamowania rozkłąda się minimalnie więcej na naczepę - później hamuje ciągnik siodłowy.

 

I z tymi tarczami większymi z tyłu też się nie zgodzę. U mnie z przodu tarcza jest większa, tył - mniejsza, w e46 miałem tak samo, w e60 530d jest również tak samo..

 

 

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)
Czyli mam rozumieć, że tarcze z przodu i z tyłu po 300 mm, jak i z przodu i z tyłu te większe będą pasować???

 

Sprawdź sobie po realoem.com bo dziwna sprawa :roll: albo tak jak kolega wyżej pisał po prostu zdejmij i porównaj.. Lub ASO niech Ci pomoże i dokładnie wytypuje tarcze.

 

 

Wg przeglądarki IC Katalog powinieneś mieć obie tarcze o średnicy 300mm (pojazd administracyjny co kolwiek to znaczy, ale chyba chodzi właśnie o Twój pojazd?) i jeszcze jest opcja 330mm na przód, to wg BOSCHA, natomiast Textar pokazuje przód: 330mm, tył: 336mm

 

Pzdr.

Edytowane przez eXiDe
Opublikowano
No właśnie na realoem pokazuje, że takie i takie tarcze są do wyboru. Tylko, że ja mam wersje 150 KM (flotowa). I tam w realoem jest jakaś wzmianka o tym, ale nic z tego nie kapuje.
Opublikowano
No właśnie na realoem pokazuje, że takie i takie tarcze są do wyboru. Tylko, że ja mam wersje 150 KM (flotowa). I tam w realoem jest jakaś wzmianka o tym, ale nic z tego nie kapuje.

 

 

Tak się przyglądam, to ogólnie jakaś maniana z tymi tarczami :/ patrzę, że u mnie też są 2 opcje. Także chyba najlepiej będzie ściągnąć tarcze i ją zmierzyć, lub ASO..

 

Pzdr.

Opublikowano
No chyba najlepiej będzie ściągnąć koło i zmierzyć tą tarcze. Mam jeszcze pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego posta. Czasami idrive prosi mnie po odpaleniu auta o włożenie płyty DVD oryginalnej, a czasami nie pyta o tą płytę? Nie wiecie o co może chodzić?
Opublikowano

tarcze o większej średnicy są zazwyczaj do aut administracyjnych czyli "officials utility vehicle" w Twoim przypadku powinny być te mniejsze tarcze przód 300x24 i tył 300x20. To, ze to służbówka z przeznaczenia "edition fleet" i ze dużo jeżdzi nie znaczy, ze powinna mieć większe lepsze hamulce. raczej chodzi o mase auta a to praktycznie to samo co zwykła 320d.

 

Poza tym wydaje mi sie, ze nie mozesz zobie zamieniać wielkosci tarcz bo przecież zaciski dostosowane są do konretnego rozmiaru tarczy. niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
a historia o hamowaniu silnikiem za posrednictwem DSC i tylnych klocków moim zdaniem mocno naciągana. Układ kontroli trakcji ma prawo przyhamowac koło ale tylko w momencie kiedy jest poślizg i kiedy koło obraca sie z inna prędkością niż pozostałe koła. Jak czesto zdarza Ci sie wprowadzić koła w poślizg przy hamowaniu silnikiem? Mi sie to zdarzyło tylko na lodzie po redukcji i strzeleniu ze sprzęgła.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
a historia o hamowaniu silnikiem za posrednictwem DSC i tylnych klocków moim zdaniem mocno naciągana. Układ kontroli trakcji ma prawo przyhamowac koło ale tylko w momencie kiedy jest poślizg i kiedy koło obraca sie z inna prędkością niż pozostałe koła. Jak czesto zdarza Ci sie wprowadzić koła w poślizg przy hamowaniu silnikiem? Mi sie to zdarzyło tylko na lodzie po redukcji i strzeleniu ze sprzęgła.

 

Ciężko to zrozumieć a jeszcze ciężej wykonać taką operację ;) może nie jasno się wraziłem we wcześniejzym poście, chodzi i o to, że w momencie działania DSC czyli w momencie uśligu koła tym samym straceniu przyczepności automatycznie zapala się DSC i następuje ujęcie obrtów silnika tym samym spadek momentu obrotowego i whamowanie koła następnie skorygowaie toru jazdy.

 

 

cyt.: "Zastosowane w nim układy elektroniczne rozpoznają poślizg boczny samochodu i poprzez możliwość przyhamowania dowolnego koła z osobna potrafią wywołać moment przeciwstawiający się obrotowi samochodu. W razie potrzeby jednocześnie redukowany jest moment obrotowy silnika przez ingerencje w układ sterowania pracą silnika, w celu zmniejszenia siły napędowej na kołach osi napędzanej."

 

Ale wyhamowanie następuje po przez 'klocki'??

 

Pzdr

Opublikowano

z cytatu, który zamieściłeś wynika, ze najpier koło jest lekko wyhamowywane a w razie potrzeby dodatkowo jest zdejmowany moment z silnika.

 

natomiast niejak sie to ma do hamowania silnikiem i w wyniku tego zużywania tylnych klocków.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Może i tak, lekko się zakręciłem ;) czyli DSC działa w sposób wyhamowania po przez użycie klocków ham? :roll: whatever..
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy ktos moze powiedziec, czy tylne tarcze do wersji cywilnej i fleet sa wymienne wzajemnie p&p?

Czy majac tarcze 300x20 moge zalozyc ta 336x22? Ktos to juz przerabial?

Update:

Sprawdzilem na realoem.com i wyszlo mi, ze nie da sie. Sa inne zaciski, tarcza nosna hamulca, blacha ochronna tarczy, no i sama tarcza oraz klocki.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
z pewnością inne mocowanie zacisku i pewnie iny sam zacisk. Gdyby można było sobie bezkarnie wymieniać 300 na 336 to juz dawno jeżdziłbym ana większych. Niestety upgrade hamulców wiąże sie z większymi tarczami ale i całymi zaciskami.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po jakim przebiegu wymienialiście tarcze ? musze wymienic klocki po 60kkm i jestem ciekaw w jakim stanie beda tarcze
Opublikowano

Z wlasnego doswiadczenia (Z4 2.0i, Z4 3.0i i E91 325d) i tego co mowi BMW tarcze nalezy wymieniac w zasadzie przy wymianie kazdych klockow (wtedy zostaje z do minimalnej grubosci jakies 20-30%). Dla eksploatacji w Warszawie jest to jakies 30-35kkm.

Mozna wymieniac tarcze co druga wymiane klockow, ale w tym momencie tarcze maja juz grubosc ponizej zalecanego minimum.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Po to jest podana grubość minimalna, żeby ją zmierzyć. Co za brednie wymieniać tarcze przy każdorazowej wymianie klocków :lol: :lol: . No ale ASO BMW jak wiemy zaleca wymianę całej klapy w e91 jak nie działa wycieraczka :lol:

 

 

Druga sprawa wszystko zależy od tego jak kto hamuje :lol:

 

 

Pzdr.

Opublikowano
no nie do końca brednie. U mnie po zjechaniu połowy klocków tarcza zużyła sie też w okolicy połowy różnic w grubosci nominalnej i minimalnej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.