Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie.

X6, X5, Cayenne, Tuareg, ? .

 

Proszę o opinie, sugestie, rady, pomoc, podzielenie sie doświadczeniami.

Zakup diesla off course.

Odliczenie Vat mile widziane.

Kwestia tzw. niezależnych importerow aut ciężarowych z zagranicy jest brana pod uwagę.

W przyszłym roku chcę cos z tej 4-ki zanabyć. Wiem, że Porsche i VW będzie miało nowa budę.

W Porsche na dzień dobry oferują 10% w doł za demo/nie demo.

BMW raczej ex A.G., ale tam nie można miec ciężarówki.

Ceny nówek powalaja, więc raczej nie...

Zakup na firmę. Okres eksploatacji koło 4 lat. Ca. 50kkm rocznie

Prosze o podpowiedzi....

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem cayenne (a właściwie w ogóle porshe) w dieslu jest baaardzo chybionym pomysłem i kolejność podana przez Rufio jest raczej odpowiednia. Gdybyś rozpatrywał benz. (4.8l) to wtedy już cayenne na 1 miejsce.
Opublikowano

Cayenne diesla to nawet Porsche się wstydzi.

Z tej czwórki to tylko x6, najciekawsze choć i tak myślę, że po dwóch japończykach staniesz się znajomym wserwisie :D

Opublikowano

też chyba, jeśli miałbym kupować dużego SUVa, wybrałbym X6. Według mnie lepiej się prowadzi aniżeli X5 i trzeba przyznać, ze wygląda bardzo interesująco (choć dla niektórych kontrowersyjnie). Minusami X6 jest skromna ilość miejsca na tylnej kanapie (szczególnie nad głową - nawet moja dziewczyna - dosyć drobna - narzekała, że niezbyt tam wygodnie) i mniej praktyczny bagażnik niż w X5, a więc jeśli zamierzasz jeździć z rodzinką wybrałbym jednak 5 ;) - ale wybór należy do Ciebie :)

 

Z Porsche ani VW nie miałem do czynienia - niemniej z tego co mówili w Motovision Tuareg to już dosyć poważna terenówka i dzielnie radzi sobie w terenie. Porsche natomiast zwyczajnie mi się nie podoba - z tej dwójki chyba wybrałbym VW :)

Aha - co do Porsche (to również wiem z gazetowych testów) - design wnętrza już lekko trąci myszką.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Też miałem ten dylemat.

 

Jeśli poszukujesz terenówki to wybór tylko Touareg lub Cayenne, bo BMW to poprostu SUV , czy jak oni go nazwali SAV.

Natomist jeśli głównie będziesz jeździć po utwardzonych drogach to wtedy możesz wstawić BMW do konkurencji. Mi się Touareg nie podobał w środku więc odpadł odrazu, z zewnątrz nie jest zły i bardzo mi się podoba że jest wielki, ale większość czasu kierowca spędza w środku więc to było głównym wyznacznikiem które auto wybiorę.

Cayenne w środku nie jest zły no i z zewnątrz poza tyłem też mi się podoba .... tylko że chciałem auto serwisować w ASO a najbliższe 200km od mego miasteczka. Pozatym X5 wygląda lepiej zaparkowane pod blokiem niż Cayenne ... :)

Opublikowano
choć i tak myślę, że po dwóch japończykach staniesz się znajomym wserwisie :D

a chcesz w r... :mrgreen:

 

:wink:

 

Jeszcze mogę Legenda kupić... :cool2:

 

To chyba bylby najrozsądniejszy wybór. Tyle, że nie ma diesla i cena powala, ale przynajmniej wygląda jak samochód :D

Opublikowano

Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

silnik wg mnie nie przystoi do tego auta - to co jest normalnie piękne w silnikach hondy, tutaj przeszkadza. Aby auto pojechało dynamicznie, automat mocno ciągnie na biegach i robi się dośc głośno. Poza tym wnętrze jak dla mnie - średnie. Jeździłem autem przed liftem (ponad 2 lata temu) - więc może w świeższej odsłonie coś się zmieniło.

 

Ale ogólnie auto jako takie bardzo fajne, niezłej jakości no i cena to duża zaleta. Ktoś się zdziwi - 250 tyś za Hondę? Tak - Hondę, ale jaką. Ani A6, ani 5er, ani E-klasa za taką cenę nie zaproponuje 300-konnego silnika, napędu na cztery koła i maksymalnego wyposażenia.

 

Co do SUVów - greg napisał, że X6 lepiej jeździ. Ale czy greg jeździł tak samo skonfigurowanymi ixami ? (np. z adaptive drive)

 

Ja sam nie jeździłem tymi autami, więc nie wiem jak się prowadzą, dlatego pytam, czy auta były tak samo skonfigurowane, jeżeli chodzi o opcje wpływające na zachowanie się auta na drodze.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

 

Też mam olbrzymi sentyment do Hondy ale ostatnio widziałem test porównawczy z nowym Superb'em i Legend został pobity pod każdym względem a przede wszytskim jest dwukrtonie droższy

Opublikowano
Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

 

Też mam olbrzymi sentyment do Hondy ale ostatnio widziałem test porównawczy z nowym Superb'em i Legend został pobity pod każdym względem a przede wszytskim jest dwukrtonie droższy

Ja nie mam ochoty oglądać tej zielonej brukselki na kole kierownicy.

Dzisiaj siedziałem w nowej budzie Legend i jest bogato. Naprawdę. Za 230kpln mozna funkiel nówkę wyrwać.

__________ brak diesla, spalanie ponad 15l/100km, brak możliwości odliczenia VAT-u w całości, z tyłu mniej miejsca, niż w X5, 6.

+++++++ naprawdę legendarna jakość Hondy (zrobiłem poprzednim Accordem 160kkm nie naprawiając NIC; tylko przeglądy).

Poważna propozucja do rozważenia.... :mad2:

Opublikowano

Co do SUVów - greg napisał, że X6 lepiej jeździ. Ale czy greg jeździł tak samo skonfigurowanymi ixami ? (np. z adaptive drive)

 

Ja sam nie jeździłem tymi autami, więc nie wiem jak się prowadzą, dlatego pytam, czy auta były tak samo skonfigurowane, jeżeli chodzi o opcje wpływające na zachowanie się auta na drodze.

 

Szczerze mówiąc nie wiem - oba były dieslami, z tą różnicą, że w X5 był słabszy diesel. Osoba na jeździe testowej nie wspominała nic o adaptive drive ani w X5 ani X6, a mniemam, że nie omieszkałaby tego zrobić (znając zamiłowanie sprzedawców do zasypywania informacjami o wyposażeniu, na które można naciągnąć klienta ;) - przynajmniej ja na takich trafiałem ;) ). Różnica polegała głownie na tym, iż w X6 odczuwana była większa zwinność i lekkość prowadzenia - natomiast X5 było dosyć ociężałe (nie mam tu na myśli przyspieszeń, ale jazdę w zakrętach).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Legend? Też się nad nim zastanawiałem, bo mam sentyment do Hondy, ale...

 

Też mam olbrzymi sentyment do Hondy ale ostatnio widziałem test porównawczy z nowym Superb'em i Legend został pobity pod każdym względem a przede wszytskim jest dwukrtonie droższy

Ja nie mam ochoty oglądać tej zielonej brukselki na kole kierownicy.

Dzisiaj siedziałem w nowej budzie Legend i jest bogato. Naprawdę. Za 230kpln mozna funkiel nówkę wyrwać.

__________ brak diesla, spalanie ponad 15l/100km, brak możliwości odliczenia VAT-u w całości, z tyłu mniej miejsca, niż w X5, 6.

+++++++ naprawdę legendarna jakość Hondy (zrobiłem poprzednim Accordem 160kkm nie naprawiając NIC; tylko przeglądy).

Poważna propozucja do rozważenia.... :mad2:

 

No właśnie.. spalanie...

Ale Legend po lifcie może okazac się niezłym kąskiem - w porównaniu z wersją sprzed ma "pazur".

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja nie bardzo rozumiem co ma Legend do SUV'a? :) Dziwny dylemat w ogóle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, ale Panda też jest w wersji 4x4 i Nissan Navara itd. :) Nie mają one jednak nic wspólnego z X5, X6 czy Cayenne'm podobnie jak Honda Legend.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Fux, ja z tej czwórki zdecydowanie polecam X5. Mama ma 3.5d, 16k km jak na razie, żadnych problemów, jeździ sporo ( 100km dziennie ). Spalanie całkiem znośne ( 12l ), prowadzenie jak na auto tych gabarytów wg mnie rewelacja. Sąsiad ma min. Cayenne Turbo i S, pierwszy przy przebiegu 8k km bierze tyle oleju co mój były Saab z pękniętym tłokiem :wink: Wykonanie wnętrza S-ki ( US-spec ) na poziomie Focusa zeszłej generacji. Ten sam sąsiad ma jeszcze X5 poprzednią, 4.4 i jeździ właśnie nim, trochę to daje do myślenia. Touareg-a braliśmy pod uwagę także przy zakupie X5-ki ale jakoś mamie nie przypadł do gustu, mi się osobiście dosyć podoba z wyglądu, 5.0 TDI mocarny silnik ale u znajomych 15+/100 .

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja bym do takich rozważań dorzucił range rovera - jedyne auto z nich wszystkich, które naprawde potrafi jeździć off-road. W nowszych modelach super poziom wyposażenia (np ekran LCD na ktorym w zależności od kąta patrzenia widać różne rzeczy: kierowca ze swojego siedzenia widzi na ekranie mape nawigacji a pasażer ze swojego fotela ogląda TV)
Opublikowano

Z tego co się orientuję to Touareg też w terenie dobrze sobie radzi ... czy się mylę ?

 

vortex5 : Wymienione auta to SUVy tak więc raczej FUX'owi o taki segment aut chodzi a nie terenówki. Mi się RR w miarę podoba, ale nie kupiłbym go tylko dlatego że radzi sobie w terenie, bo w teren poprostu nie jeżdzę , na nawet gdybym miał wyjechać to kupiłbym Patrola za 30k zl i nie byłoby żal katować :)

Opublikowano
land cruiser i eot :)

O matko, ani to wygląda, ani jeździ, no może poza V8 w modelu 120, który jeździ, ale już w ogóle nie wygląda :)

3L Diesel'a w setce to trzeba z tyłu popychać, żeby jechał :)

A, i popieram oskara1. X5 z 3.5d lub ewentualnie jeszcze lepiej 4.8i ;)

Opublikowano
land cruiser i eot :)

O matko, ani to wygląda, ani jeździ, no może poza V8 w modelu 120, który jeździ, ale już w ogóle nie wygląda :)

3L Diesel'a w setce to trzeba z tyłu popychać, żeby jechał :)

A, i popieram oskara1. X5 z 3.5d lub ewentualnie jeszcze lepiej 4.8i ;)

Ja bym się jeszcze zastanowił tak jak wspomniał wcześniej FUX nad LR Discovery IV albo RR TDV8. Disco nareszcie dostało mocny silnik Diesla, a Range Rover to już klasa sama w sobie :wink:

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.