Skocz do zawartości

BMW M5 5LITRÓW+GAZ-400KM Co o tym sądzicie?


corsaink

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dla mnie to coś dziwnie to M5 wygląda jakby ze zwyklej ktos zrobił sobie emke. Gaz gazem chulać powinno ale jak dla mnie zagazować mozna wszystkie niżej wersje emka powinna zostać na benzynie. A nie myślisz np. o 4,4L? Też świetnie sie sprawuje znakomite osiągi...

W moim aucie nie ma zadnej nieoryginalnej czesci. Mam sobie dokladac jakas tandete? Jak bede chcial pojezdzic ekonomicznie to kupie diesla. Narazie z zagazowanych to mam tylko Pandy - i to jest dla mnie zjawisko naturalne.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zagazowanie Pandy zjawiskiem naturalnym :D ot czarodziejska wypowiedź zdecydowanego przeciwnika gazu, a czy to przypadkiem nie jest tak, Panie mcmt że te auta na Pana pracują i chce Pan aby były jak najtańsze w utrzymaniu ??, być może zakładający ten temat człowiek też chce mieć auto tanie w utrzymaniu a przy okazji pokazujące Pana czy mojej 540 gdzie ich miejsce ?? mimo iż bez gazu szans żadnych nie mamy, pisze Pan o stylu którego sam Pan nie ma ponieważ nie przyjmuje Pan argumentów prosto jasno i sensownie formułowanych, w części wypowiedzi sam się zgadzam po co kupować M5 za 80 tysiaków i dokładać do niego gaz, lepiej kupić 540 za 40 tysięcy i tam założyć gaz będzie podobnie, ale taniej nie rozumiem natomiast większości tez przez Pana stawianych, nie tylko w tym temacie, uważa się Pan za znawcę i rzadko przyznaje się do błędu, cóż taki Pański charakter natomiast ton wypowiedzi zdradza gorącą głowę jaką Pan dysponuje, ton który sugerowałby że każda wypowiedź jest atakiem na Pańskie życie, na które nikt z nas zapewne tutaj nie dybie, forum jak sama nazwa wskazuje jest miejscem wymiany poglądów i opinii, po przeczytaniu kilku tematów, Pańskie znam już doskonale, każdy silnik jest do dupy tylko Pana jest OK każdy samochód to tandeta tylko Pański jest pierwsza klasa, każde paliwo jest dobre pod warunkiem że to benzyna,

chciałbym pana zmartwić, mimo iż sam nie lubie diesli to od 2008 roku sprzedaje się ich więcej niż benzynowych silników, i to niestety są fakty z którymi ciężko dyskutować, sam chciałbym mieć M5 ale niestety w chwili zakupu przygotowany byłem "tylko" na 540, nigdy jeszcze nie kupowałem samochodu za 500 tysięcy podkreślam jeszcze, myślę że kupując taki samochód rozważę instalację LPG lub CNG między innymi dlatego że są to konkretne oszczędności, jeśli Pan jeździ samochodem tylko sporadycznie a na codzień Pandą to jak może Pan znać koszty eksploatacji,

ja przejechałem swoim samochodem już 60 tysięcy kilometrów a mam go półtora roku, znam te koszty, byłem przygotowany na ich poniesienie, jest to pierwsze V8 w moim krótkim 27 letnim życiu i dziś zastanawiając się nad zakupem M5 oczywiście brałbym pod uwagę zakup i instalację gazu zaraz po kupnie, bo zarobki mamy niestety polskie a ceny europejskie, więc z czystym sumieniem odciążyłbym moją kieszeń, warunek konieczny dobrego sprawowania się samochodu z gazem, to dobra instalacja i profesjonalny montaż, reszta to już same oszczędności, a dieslem nigdy nie chciałbym jeździć bo jak napisałem, również ich nie lubie, polecam autorowi wybranie się po zakup z jakimś znawcą tematu z forum, najlepiej z kimś kto M5 posiada on będzie wiedział najlepiej na co zwrócić uwagę, podczas zakupu oraz będzie pozbawiony emocji które będziesz miał kupując takie autko a emocje te wielu rzeczy nie pozwalają dostrzec

 

pozdrawiam i przyjemnej jazdy M5 życzę

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy silnik jest do dupy tylko Pana jest OK

 

Nie prawda! Nie znasz się, ani kolegi ! :norty: To oszczerstwa jakieś :cry2:

Tylko diesel jest do dupy przecież, miałem okazję się o tym przekonać od omawianego kolegi. Chyba zmienie na 520i żeby nie wkładać gazu broń boże, zachowując ekonomię...

A jak zachcę mieć rewelację, to muszę kupić 540i

 

brałbym pod uwagę zakup i instalację gazu zaraz po kupnie, bo zarobki mamy niestety polskie a ceny europejskie, więc z czystym sumieniem odciążyłbym moją kieszeń

Wiesz, znam przypadki, że ludzi nie stać na te auta, ale mimo wszystko je posiadają i wydają niemal całą pensje w utrzymanie, bo ważniejszy prestiż przecież.

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

A moze taka alternatywa?

 

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/holzgas-a-lpg-porownanie/

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/instrukcja-budowy/

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/yugo-45-na-gaz-drzewny/

 

Przyczepke z wytwornica na hak i... tankowanie w lesie za pomoca siekierki... O ile lesniczy nie pogoni.

 

W czasie okupacji niemieckiej wiele samochodow jezdzilo na takim paliwie.

 

Juz mysle o uzyciu takiego paliwa w swoim wehikule :twisted:

 

BMW na Holzgas :cool2: E39 M5 ? :shock:

 

Poniższa tabelka przedstawia porównanie kosztów pokonania kilometra samochodem spalającym 6 litrów benzyny lub oleju napędowego na 100 km.

Benzyna (4,50 zł/l) 0,27 zł

Olej napędowy (4,50 zł/l) 0,27 zł

Olej roślinny (2,9 zł/l) 0,174 zł

Olej opałowy (2,5 zł/l) 0,15 zł

LPG(1) (2,00 zł/l) 0,15 zł

Gaz drzewny 0,042 zł

(1) zakładamy spalanie 7,5 litra / 100 km

 

ALEJAJA :!:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe wypowiedzi, ciekawe :)

Powtarzam swoje pytanie: czy panowie przeciwni LPG lejecie do swoich samochodow najdrozsza benzyne shell-bajer-super-super?

Dlaczego nie? przeciez pare koni na tym wyciagniecie... Dlatego nie lejecie, ze tej roznicy nie czuc w silniku, a czuc w portfelu.

Dla tego samego powodu oplaca sie kupic uzywane m5, zalozyc do niego gaz za pare zlotych i cieszyc sie z kazdych swiatel i z kazdego zakretu bez zgagi, ze od 3000 obr./min. placi sie w 60% na szanownych gornikow, rolnikow, krus, zus, sprawiedliwosc spoleczna, nowa siedzibe nfz, pkp itp.

Bo m5 jest nie dla lansu kasy tylko dla radosci z jazdy, wiec jezeli po montazu lpg mozna dostac 0,95 radosci z jazdy za 0,5 kasy to powiedzcie mi kurna dlaczego nie?

I prosze was, nie mowcie mi ze po stracie tych paru koni, czy paru dziesiatek sekundy do 100km/h to auto to juz nie jest M5... I tak wszystko powyzej 300 koni przydaje sie tak naprawde tylko na torze, a pierwszy lepszy driftcar albo rajdowka z 2,0 turbo daje lepsze czasy i fun for fun. Wiec te pare koni wiecej na PB w M5 mozna wsadzic sobie w buty, chyba ze sie dla kogos liczą "bo tak".

Ale skoro tak, to prosze konsekwentnie jechac na stacje i tankowac shell V-power super... :) I nie profanować, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Arecki muszę powiedzieć że bardzo mnie zaskoczyłeś tym gazem z drzewa :shock: Nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem.

Ciekawa sprawa.

Ludzie to są jednak pomysłowi:)

 

Ja jednak chciałbym zadać troche inne pytanie, oczywiście związane z tematem.

Dziś GUS opublikował nowe dane dotyczące przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, pozwole sobie zacytować treść komunikatu z dnia 16.02.2010

"przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w styczniu 2010 r. wyniosło 3230,47 zł" :)

Przeglądając posty dotyczace tego tematy oraz komunikat GUSu nasuneło mi sie takie pytanie.

Jakim budżetem należy dysponować co miesiąc aby utrzymać M5 e39, powiedzmy w dobrym stanie z 2000 roku? (bez gazu)

Może inaczej sformułuje to pytanie.

Ile należy zarabiać miesięcznie żeby spokojnie mieć na utrzymanie Mpiąteczki? :)

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Number One,

 

Kazdy ma to, na co go stac... Nie odpowiem Tobie, ile trzeba zarabiac na utrzymanie wspomnianego w tytule pojazdu (nie jestem politykiem, a wiec nie publikuje swoich dochodow)... Nie mam Veyrona, bo nie stac mnie... a po za tym, to strasznie niewygodne i... za bardzo sie rzuca w oczy, to dla LANSEROW (nawiasem, to VW), a ja lubie sobie pojechac, a nie byc zauwazonym.

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Number One,

 

Kazdy ma to, na co go stac...

 

Zgadzam się.

 

Ale mam nadzieję ze ktoś rzuci realną kwotą i nie przesadzoną:)

Kwotę graniczną.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, żony! dobre :lol:

 

Kolego Arecki odpowiedz na PW.

 

Miałem kumpla który użytkował w jednym czasie dwie M5 i dwa inne auta.

On jednak korzystał z nich wieczorami i to na wysokich obrotach.

Koszta szły w tysiące miesięcznie:)

Dobrze ze robił te auta u mojego ojca, miał przynajmniej stałe sowity ekstra dochody :) (ojciec nie jest zdziercą )

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe wypowiedzi, ciekawe :)

Powtarzam swoje pytanie: czy panowie przeciwni LPG lejecie do swoich samochodow najdrozsza benzyne shell-bajer-super-super?

Dlaczego nie? przeciez pare koni na tym wyciagniecie...

 

ja leje do swojego samochodu super hiper shella który nie kosztuje 7 złotych tylko 5.29 na dzień dzisiejszy, jak już w dziale o spalaniu i paliwach alternatywnych napisałem, u mnie spalanie na tym paliwie jest zauważalnie mniejsze :D, co do osiągów różnicy nie zauważyłem

 

To może inaczej.

Ile takie M5 pochłania funduszy? Uśrednione w odstępie kwartalnym, powiedzmy.

Oddzielnie obslugę (eksploatacja, czyli oleje + filtry, itd) i ew. naprawy, które zawsze wyjdą i są nieuniknione, a oddzielnie paliwo.

 

może nie będzie to z m5 ale mogę policzyć wszystkie faktury jakie zapłaciłem przez 18 miesięcy na naprawę samochodu, nie wlicze skradzionych felg aluminiowych i wymiany szyby

paliwa nie jestem w stanie skalkulować, ale przyjąć trzeba średnie spalanie u mnie w okolicach 14 litrów, i średnią cenę około 4.5 złotego (jak kupowałem benzynka była w okolicach 4 złotych potem skoczyła na niecałe 5 a teraz tankuje shella za 5.29 dlatego tylko uśrednione dane) myślę że koszty eksploatacji należało by pomnożyć x 2 w m5 a spalanie jeśli będzie to samochód używany na co dzień, myślę że też nie powinno przekroczyć 16 litrów, ale mogę się mylić :( jeśli jesteś zainteresowany napisz na pw a podsumuje ci wszystkie przeze mnie poniesione koszty związane z eksploatacją 540 przed liftem z silnikiem m62b44tu (wszystkie faktury i części z aso co w przypadku m5 będzie nieuniknione)

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej sformułuje to pytanie.

Ile należy zarabiać miesięcznie żeby spokojnie mieć na utrzymanie Mpiąteczki? :)

 

Nikt Ci nie odpowie na takie pytanie, bo ilu ludzie tyle jest róznych kosztów. Jeden ma 3 dzieci, drugi mieszka w wynajmowanym mieszkaniu, trzeci płaci 3 tys. miesięcznej raty za mieszkanie, czwarty mieszka u mamusi i mieszkanie i jedzenie ma za darmo, a piąty dostał wielki spadek i moze zarabiac 1000zł a i tak bedzie jezdził nowym M5 . Znam takich co zarabiają 5-6 tys zł, jezdzą Seicento i ledwo wiążą koniec z koncem (żyjac oszczędnie), a znam takich co zarabiaja 3 tys zł i żyja jak królowie.

 

A koszt utrzymania M5 też jest indywidualny wielce. Zależnie przeciez od tego ile kilometrow miesiecznie robisz. Jakie masz znizki na ubezpieczenie (bardzo drogie AC!!!). Przede wszystkim zalezy do tego, jak bardzo wyeksploatowany egzemplarz kupisz. Takimi za 35-45 tys. to moim zdaniem nie zawracaj sobie głowy. Chyba ze od razu chcesz władowac 20 tys w naprawy, a i tak miec niepewne auto.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej sformułuje to pytanie.

Ile należy zarabiać miesięcznie żeby spokojnie mieć na utrzymanie Mpiąteczki? :)

 

Nikt Ci nie odpowie na takie pytanie, bo ilu ludzie tyle jest róznych kosztów. Jeden ma 3 dzieci, drugi mieszka w wynajmowanym mieszkaniu, trzeci płaci 3 tys. miesięcznej raty za mieszkanie, czwarty mieszka u mamusi i mieszkanie i jedzenie ma za darmo, a piąty dostał wielki spadek i moze zarabiac 1000zł a i tak bedzie jezdził nowym M5 . Znam takich co zarabiają 5-6 tys zł, jezdzą Seicento i ledwo wiążą koniec z koncem (żyjac oszczędnie), a znam takich co zarabiaja 3 tys zł i żyja jak królowie.

 

A koszt utrzymania M5 też jest indywidualny wielce. Zależnie przeciez od tego ile kilometrow miesiecznie robisz. Jakie masz znizki na ubezpieczenie (bardzo drogie AC!!!). Przede wszystkim zalezy do tego, jak bardzo wyeksploatowany egzemplarz kupisz. Takimi za 35-45 tys. to moim zdaniem nie zawracaj sobie głowy. Chyba ze od razu chcesz władowac 20 tys w naprawy, a i tak miec niepewne auto.

 

 

Racja, mogłem bardziej sprecyzować pytanie i ująć powyższe elementy i wyznaczyć kryteria jak np przy wyliczaniu zdolności kredytowej :)

Moze w ten sposób:

Singiel, Miasto pow. 500tys.mieszkańców, średnie miesięczne zobowiązania 1500 zł, brak kredytów, dochód miesięczny 4,5tys zł. Czy taki ktoś może posiadać M5 i użytkować codziennie? (45km dziennie)

 

PS. Kolego Misi333k chętnie skorzystam z Twojej propozycji. Prośba o podsumowanie kosztów na PW.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kto ci powiedzial, ze jestem przeciwnikiem gazu :?: :duh: Tylko gaz w wiekszych pojemnosciach czy w M5 mnie smieszy i nie tylko mnie.

Jak chcesz to nawet galargo zagazuj, ale nie porownuj M5 do Pandy. Pozatym instalacje w Pandzie sa fabryczne...

Wkladanie do M5 jakiegos scierwa wzbudza u mnie negatywne emocje, dlatego nigdy tego nie zrobie i bede to odradzal.

Shell bajer super leje od czasu do czasu. Jesli producent by napisal, ze trzeba to pewnie i lal bym zawsze.

 

Potrafie zrozumiec, ze dla ekonomii wiele rzeczy mozna zrobic. Swietnym przykladem na to sa moi sasiedzi, ktorzy cala zime "wybieraja papieza". Ale chrzanienie, ze lpg jest lepszym paliwem od benzyny przerasta moja tolerancje. :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ arecki: czy kupiles nowe M5 z fabryki? :) Rozumiem ze jezdzisz tez na oponach fabrycznych (gwiazdka). A jezeli nie, to ignorujesz roznice pomiedzy opona fabryczna a aftermarketem. To sorry, wsadzenie reduktora pod maske tez nie powinno ci wywracac swiata do gory nogami. :)

Ja mam taką teorie, ze m5 na benzyne jest w codziennej eksploatacji wolniejsze niz 530 na gaz :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ arecki: czy kupiles nowe M5 z fabryki? :) Rozumiem ze jezdzisz tez na oponach fabrycznych (gwiazdka). A jezeli nie, to ignorujesz roznice pomiedzy opona fabryczna a aftermarketem. To sorry, wsadzenie reduktora pod maske tez nie powinno ci wywracac swiata do gory nogami. :)

Ja mam taką teorie, ze m5 na benzyne jest w codziennej eksploatacji wolniejsze niz 530 na gaz :).

 

To mnie się podoba najbardziej. :)

 

Moje BMw jeździ szybciej odkąd leje w nie paliwko do kuchenek i sorki, ale nic na to nie poradzę. Znaczy się wiem mogłem jeździć pandą jak mnie na benzynę nie stać, ale ja wolę jak jest. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ci powiedzial, ze jestem przeciwnikiem gazu :?: :duh: Tylko gaz w wiekszych pojemnosciach czy w M5 mnie smieszy i nie tylko mnie.

Jak chcesz to nawet galargo zagazuj, ale nie porownuj M5 do Pandy. Pozatym instalacje w Pandzie sa fabryczne...

Wkladanie do M5 jakiegos scierwa wzbudza u mnie negatywne emocje, dlatego nigdy tego nie zrobie i bede to odradzal.

Shell bajer super leje od czasu do czasu. Jesli producent by napisal, ze trzeba to pewnie i lal bym zawsze.

 

Potrafie zrozumiec, ze dla ekonomii wiele rzeczy mozna zrobic. Swietnym przykladem na to sa moi sasiedzi, ktorzy cala zime "wybieraja papieza". Ale chrzanienie, ze lpg jest lepszym paliwem od benzyny przerasta moja tolerancje. :duh:

 

Rozumiem z twojej wypowiedzi że twoje pandy są zasilane "jakimś ścierwem" tak?

Ja tam bym auta na ścierwo nie kupił.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze ta dyskusja prowadzi do nikad..... ale wyraze tez swoje zdanie...

Gaz to paliwo alternatywne posiadajace wiecej oktanow jednak mniejsza wartosc opalowa i wyzsza temperature spalania i jezeli tylko silnik zniesie te temperature to czemu nie. Co do M5 to auto w jakis sposob kultowe i tego raczej bym nie zagazowal. Ale 520-540 czemu nie, jesli tylko bedzie to dobrze zrobione. Zostaje wiecej kasy na orginalne lub dobrej jakosci czesci eksploatacyjne. Pozatym nie kazdego stac na wydawanie 1500 zeta miesiecznie na paliwo. A skoro mozna taniej to po co przeplacac. Roznica w mocy w dobrze zagazowanej furce ok 3%. Pozatym ilu z was wykorzystuje 100% mocy na co dzien.

 

pytanie do "mcmt" : dlaczego gaz w duzych pojemnosciach cie smieszy a w malych nie. Mnie smieszy na odwrot bo wg mnie bez sensu jest wrzucanie gazu do auta ktore pali 5-6 litrow bo oszczednosci sa male a instalka swoje kosztuje i trzeba jezdzic duuuuzo zeby sie oplacilo. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie smieszy na odwrot bo wg mnie bez sensu jest wrzucanie gazu do auta ktore pali 5-6 litrow bo oszczednosci sa male a instalka swoje kosztuje i trzeba jezdzic duuuuzo zeby sie oplacilo. :duh:

 

podzielam.

Większe korzyści przy zainstalowane instalacji LPG są przy wyższych pojemnościach.

Śmieszą mnie pandy, lub picanto a nie daj boże cinquecento z kurkiem na zderzaku i butlą wypełniającą cały bagażnik. :)

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.